3 Kasım 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Kasım 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Yunanistanda tejim için reyiâm yapı- liyor. Sene 18 -- No, 6123 — Fiatı her yerde 5 kuruş Karadenizde müthiş fır- tınalar devam ediyor, zayiat büyliktür PAZAR —3 Teşrinisani 1935 » 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) ——— yz Telefon: 24240 (İdare) Ogaren cephesinde, susuzluktan bayılan Habeş ileri kol efradını nöbet değiştirmeğe gelen arkadaşları ayıltmağa uğraşıyorlar Dün cephelerde mühim bir hareket olmadı Cenevredeki konuşmalar netice vermedi İtalyanlar, taarruz faaliyetine başlıyorlar buglar Aliliizdeki Makalenin işgali haberi doğru çıkmadı Asmara 2 — D, N. B. ajansı- Min özel aytarının telsizle bildir. diğine göre, cephede kayde de- #er hiç bir hadise yoktur. Zan- edildiğine göre büyük hareket- ler daha hazırlanma halindedir, General Graziani, İtalyan So- malisinde kâin Varderei iihin sivil ehaliden tahliyesini €mretmiştir. Bu tahliyenin sebe- i, İngiliz Somalisi yerileri ile mev- Ayvansaray cinayetinin sebebi aşktır gli: Balat hastanesinde yatan bayan Asiye Ayvansarayda bir fabrikada Salışan Asiye adında - bir işçi ka: dinin Süleyman adında bir adam tarafından ölüm halinde yara ndığını yazmıştık. Yarası ağır olan Asiye - Balat musevi hasta Besinde tedavi altında bulunmak- ır, Cinayet etrafında yaptığımız hkikata göre, Süleyman bun- an evvel Asiyeye göz koymuş ve kendisile evlenmek istemiş- Fakat kendi gayretile ek- Meğini kazanıp geçinen Asiye bu tir, ad 5 damla &vlenmeğe razı olmamış İ “€ Süleymanm mütcaddid de- | gemilerini azaltmıyor çıkması muhtemel (hadiselerin | yon Aloizi ile sonra da Sir Samul önüne geçmektir. Çünkü, otlakla-| Hoar ve lord Edenle, bugün zec- ra gitmek üzere hayvanları ile | birlikte sınırı geçmek yerlilerin ri tedbirleri telif komitesinde söy- leyeceği söylevi kararlaştırmak için âdetlerindendir. görüşmüştür. Bu gün 10,000 asker Havas muhabirine göre, — ili Laval bu görüşmeler esnasında Napoli aaa İkincikâ- Trablusgarbdan bir İtalyan fırka- sının çekilmesine bir karşılık olmak üzere İngilterenin de akdenizdeki donanmasını azaltmasını temenni eylemiştir. nun ve 7 şubat fırkalarına men- (Devamı 6 ıncı sahifede) İngiliz bakanları, bu temenniye muvafık cevap vermemişlerdir. Ve 14 teşrinievvelde yapılacak İngi- liz intihabatından evvel bu husus- ta müsbet bir şey yapamıyacağını anlatmışlardır. Cenevre 2 (Akşam) —- İngiliz dış bakanı Sir Samul Hoar İtalyan baş murahhassı baron Aloizi ile görüşmüştür. Şimdilik bir anlaşma zemini yoktur. İtalyan murahhassı, uzlaş- yorlar. Londra 2 (Akşam) — hükümeti 14 teşrinisanide yapı. lacak 'saylav intihabatı neticeleri anlaşılıncaya kadar, şimdi takib etmekte bulunduğu siyaseti keti- İ yen değiştirmiyecektir. | Fabrikanın ihalesi yapıldı yakında inşasına başlanıyor Ankara 2 (Akşam) — Sümer Bank tarafından Bursada kuru. lacak olan Kamgarn yani yün ipliği fabrikasının ihalesi yapıl mıştır. o Yakında inşaata başla- cak bir senede bitecektir, Fab- rika senede 1,085,000 kilo yün falar yaptığı tekliflere red ceya- bı vermiştir, Süleyman iyilikle Asiyeyi yola getiremiyeceğini anlayınca bu defa işi zorbalığa çevirerek kızı ölümle tehdid etmeğe kalkışmış- tır. Süleymanın: «— Eğer benimle evlenmeğe razı olmazsa kendisini öldürü- | ipliği yapacak ve bunun için rüm.» diye birçok defalar gön- | 4,000,000 kilo Merinos yünü har- derdiği haberlere de Asiye aldı- | cayacaktır. rış etmemiştir. | Bursa, Balıkesir bhavalisinde | Bu suretle de arzusunda mu- | yetiştirilen Merinoslardan istifa- i de edilecektir, yet dediğini yapmağa karar vere- | © Gemlikte kurulacak olan suni rek Asiyeyi takibe başlamıştır. ipek fabrikasının ihalesi de bir (Devamı altıncı sahifede) j aya kadar yapılacaktır. vaffak olamıyan Süleyman niha- Cenevre 2 — M, Laval dün Ba- | ma ihtimallerini ihtiyatla karşılı. | İngiliz | Kamgarn fabrikası —aı — (Giresun limanında müthiş | bir fırtına koptu Dalgalar arasında korkunç sahneler cereyan etti, elli tayfa kurtarıldı, iki mavnanın tayfasından haber yok | | İ İ Giresun 2 (A.A.) — Limanımız- İ da bulunan Alman vapuruna fın- dık'yüklenirken birdenbire çıkan İ fırtına denizi müthiş bir surette ! kabartarak büyük dalgalar yaptı. İ iskelede bulunan yüklü mavnalar İ parçalandı. Binlerce fındık içi ve ceviz çuvalları denize döküldü. Mavnalardaki insanların kurtarıl- ması çok zor oldu, vapurun ya» nındaki mavnaların içinde bulu- nan insanları vapur sapanla aldı ve manvaları yedeğine bağlıyarak açıldı. Yedekteki mavnalardan iki- sinin halatları koparak büyük dal- galar arasında parçalandı. İnsan- larını kurtarmak için sahilden yüz- | dürülen kayık büyük dalgalar için | de kayboldu. Bunların ve diğer De-| yazli iyalli İ tan mavnaların içinde ve deniz üs- | tünde kalmiş felâketzede insanlar kısmen halat atmak suretiyle ve bir kısmı da yüzmek suretiyle ba- zıları yaralı ve bazıları bitkin ve bir tanesi de aklını kaybetmiş bir halde çok zorluk ve fedakârlıklar- la kurtarılabildi ve hemen tedavi- lerine başlanıldı, Henüz kurtarık mamış insanların çocukları, eşleri, anaları ağlaşiyor, Bütün Giresun halkı deniz kıyılarını doldurmuş İ ve gözleri yaşarmış olduğu halde de kurtarma işini takip ediyor. De- İ niz üstünde kalan bu zavallıların da kurtarılacağı umuluyor. İlbay yanında liman başkanı ve emniyet direktörü olduğu halde yalı kena- rında kurtarma işinin tezelden bi- tirilmesine gereken bütün tedbir- leri aldıriyor, Polis kuvveti, bele- diye zabıtasının bepsi, itfaiye teş- kilâtı ve halktan birçok fedakâr insanlar denizdeki insanların kur- tarılması Samalmnğitar — büyük bir heyecan ve helecan için- in çalışıyor. Zarar zi- | a mr Re kurtardığını muharririmize anlatan Gerze kaptanı Cemil yan ve batan mavnaların sayısı ile insan zayiati belli değildir. Fırtına devam ediyor. Hasarat 150 bin liradan fazla Karadenizdeki şiddetli fırtına dün de devam etmiştir. Fırtınanın şimdiye kadar yap- tığı zarar 150,000 lirayı geçmiş- tir. Karadeniz sahillerinden fın- dık ve tiftik getirtmekte olan tecimerlerin © bir Kağı, malları- nın fırtına esnasında su altında kalmasından dolayı binlerce lira kaybetmişlerdir. Bu durumdan ötürü bugünler- de Avrupaya bilhassa fındık sev- kıyatı azalmış ve fiatler yüksel- miştir, Gerze vapuru kaptanının beyanatı Karaburun civarında karaya oturan oVapurculuk sosyetesinin (Devamı altıncı sahifede) Harp günlerinde sulh günlerinden kalma alışkanlıkl;..