7 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

7 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

HABER Ul akilli ka Sr ij eee ıkiki akşam PA Ae Teta ilânlarını, HABER'e İM EYY mmm 5 kuruş - Telefon: 2487: 7 Sonteşrin 1535 Perşembe Çocuklar HABER, sizin için her cumar tesi günü bir ilâve veriyor. Takip ediniz! Sene: 4 * Sayı: 1378 İngiliz muhafazakârları Uluslar Kurumunun şeklini değiştirmek istiyor Bu hususta bazı devletlerin fikrini sormuş bile... Japonya, Almanya ve Amerikanın Sulhu muhafaza sistemine germ Ekmeğin arkasından etde pahalandı Ziraat bakanı ekmek fiyatında yükselişin mânasız ve yersiz olduğunu yöylüyor (Yazısı 4 üncüde) Pahülilığın baş gösterdiği üç hayati madde: Un, ekmek, el, Bulgaristanda Hastalık tehlikelerine Suikastçı cumhuriyetçi- lerin idamları isteniyor Bu meyanda meşhur Velçef ve eski polis müdürü Naçef de vardır karşı Istanbula akan sular tahlil o Sihhat müdürlüğü bi has- talıkların, bilhassa tifo gibi tehli- keli bir hastalığın sulardaki mik» İngilizler Mısır hudutlarına asker gönderiyorlar 5g Habeşlerin canla başla müdafaa ettiği akalleden püskür Italyanlar yeni bir taarruza kalkıyorlar Son dakika Düşen Italyan tayyareleri Kendi bombalariyle kendileri yandı ii, Mlizababa, 7 (A.A.) — Resmi| lar yapmak üzere, İskenderiyeden ildiriğe göre, Vebe Şebelii 45 parça İngiliz harp gemisi, açık iinde vuku bulan bir harpte) denize hareket etmiştir. İçi İtalyan uçağı düşürülmüştür. | Kapltülâsyonlar zecri tedbirlere day iler ölmüştür, Bu uçaklar - mani oluyor bir tanesi içinde bombalar) © Kahire, 7 (A.A.) — Tecimçe- lan yere değer değ- Mez Kralın amca zadesi cepheye gidiyor Roma, 7 (A.A.) — Kralm am- ytinm oğlu Duc de Pistoya, “23 Mazı, adi karagömlekliler tüme den kumandasını ele almak için Afrikaya gitmiştir. İngilizlerin büyük bir manevrası venleri, kapitülâsyonlarm İtalya - ya karşı yapılacak zecri tedbirle - rin tatbikinde ciddi bir mani teş - kil ettiğini ileri sürmektedir. Kapi tülâsyonlar tarafmdan himaye gö- ren yabancı tecimler, satışlara serbestçe devam edebilmektedir - liklerinin önüne geçebilecektir. Bir bakanlar komitesi, bu mese- le ile uğraşmaktadır. iye, 7 (A.A.) — Hava örvetlerinin iştirakiyle manevra- (Diğer telgraflar 3 ricide) Kuduz köpek dokuz kişiyi ısırdı | tabir Yada Hayat çeşmesi sokağım) rısı Katinayı, kızı Olgayı ve oğlu Yan tün mümaralı evde oturan Karasu *| koyu da ısırmış duvardan atlıyarak iş yieyaz renkteki köpeği dün bahçe| sokağa çıkmıştır. Köpek Sofiya, Fiza,! İajı, Atrken birdenbire - gayri tabii| Katina, Ana ve Karavi isminde beş Yak Böstermiye başlamış, ilk ola -! kadını daha ısırdıktan sonra yakalan Kibar yu bacağından ısırmıstır.. nuştır. Isırılanlar ve köpek kuduz has| bundan sonra Karasunun ka) tanesine gönderilmişlerdir. i roplardan geçtiğini göz önüne ala- rak İstanbul halkının içtiği bütün suları tahlile karar vermiş, çeş- melerden, su yollarından, kaynak- lardan nümuneler almıştır. Bu tahlillerin sonunda İstanbul sula- rmdan hangilerini içilip hangile- rinin içilemiyeceği kat suretle bu-halka bildi rilecektir. Kâynaklarında temiz olup da yollarda pislenen suların şehire te. miz bir halde gelmesi için de ay» rıca tedbir almacaktır. Tayyare piyankosu ve ruhlar Tayyare piyangosunun hangi numa Sağ tarafta: Kralın can düşmanı Vel cef, Solda: Eski maliye nazırı olan ve suikastetlıkla töhmet altında bulunan Todoref, Sofya, 7 (Özel) — Bulgar kralı Bo risi öldürmek ve Toşef (hükümetini devirmek, cumhuriyet ilân etmek mak sadiyle, gizli bir teşkilât kurmuş olan miralay Velçef ile zabitlerden Nide) * kof ve İstançef ve eski polis müdürü Naçef ile Yünanistana firar etmiş o- lan Kostaniyefin hükümeti o himaye kanununun 8 nci maddesine göre L damları istenmektedir. Geçen gün tey kif olunmuş olan general Jayimofun dahi idamı istenmekte olup mevkuf olan daha 21 zabitin ne ceza görecek leri birkaç gün sonra mahkeme hu - zurunda belli olacaktır, Sofya (Özel) — Casuslukla müt - tehem olarak Burgazda mevkuf o - lan avukat İsmail Celilof ve dört ar kadaşının muhakemelerine Obu ayın yirmi sekizinde (başlanacaktır. Hali firarda olan iki kişinin üç sene, mev * kuf bulunan beş kişinin de ebedi kü- rek cezasma (oçarpılmaları isten. mektedir. M.NECMEDDİN Hacı Dimiter namına dikilen heykel ve Sofya: (Öz el) — Meşhur yapılan nümayişler ie raya çıkacağı, spiritizma masasında ruhlardan öğrenmek kabil midir? Resmini gördüğünüz spiritizma müte hassısı B. İhsan Akı “hayatında yalan söylememiş bir adamın ruhundan ha - hikati anlıyabilirsiniz.. diyor. (Yazısı 4 nciide) Ön iki vapur alıyoruz Devlet Deniz yolları idaresinin harice yaptıracağı yeni vapürların| hazırlıkları bitmiş, plân, proje ve şartnameler tasdik edilerek alâka- dar yerlere gönderilmiştir. Yeni posta vapurları Belçika, İngiliz firmalarından mürekkep bir gru- pa verilmiş, pazarlık işi de biti - rilmiştir. İnşaata başlanmıştır. Yapılan anlaşmıya göre, yeni posta vapurları on üç ây sonra memleketimizde teslim edilecek. (Devamı 2 ncide) Bulgar ihtilâleı - larından o olup vaktile Türk or- dusuna karşı ka zan kaldırmış o- lan asilerden Ha ci Dimiter namı. na İskeçe kasa - basında büyük bir heykel dikil. miştir, Heykelin açılış merasimi bu ayın sekizinde İslimiyede, bü- tün Bulgaristandan gelecek olan misafirlerin iştirakile yapılacak - tm, Bu nümayişlere iştirak edecek olanların seyahatlerinde kolaylık olmak üzere, hükümet, Bulgar dev let şimendiferlerinde yüzde yet -| miş böş tenzilât yapılması için e- mir vermiştir. Dünkü gün, Sofyada askeri klüpte, Haci Dimiter namına bü! yük bir toplantı yapıldı. Bu top'lân tıda, büyük savaşta Bulgar ordu - su baş kumandanı olan general Jekof ile, profesör Dolapçiyef ve kadın yazıcılardan Bagrana ve meşbur Bulgar edibi Dobri Nemi- rof söz söyliyerek, Dimiterin kah- tamanlıklarmdan ve ölümünün na sıl, ne suretle olduğundan, Türk- ler tarafından (vahşice) nasıl öl- dürüldüğünden bahsettiler,