14 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

14 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

——— — Ginekli yazam: HALİDE EDİB 35 m beyağabey mahalle tu- Yumbacı başıları arasında en ha" tırı saytlanlardandı. Beyazıt kule- si işareti çeker çekmez, köşklü elinde kırmızı feneriyle köşe ba- şında döne döne nârasını atar at maz, Sinekli bakkal takımı kol suz, kırmızı fanilelerini başların. dan geçirir, ayaklarına çarıklarır nı takar, tulumba omuzlarında, Sabit beyağabeyin siyah atının arkasından tabanlarını kaldırır - ardı, Onun nâraları öteki takım. ların nârasını kedi miyavlaması gibi ehemmiyetsiz bırakır, onla” rm çevik bacakları mutlak en ev- vel yangın yerine erişirdi. Dünyanın her tarafında böyle yarı külhani erkek teşkilâtlarında olduğu gibi, onların da yakışıksız halleri vardı. Fakat gene o biçim erkek teşkilâtlarında olduğu gibi kendilerine mahsus babayiğitlik, namus ölçüleri de vardı. “Tozko. paran... Canyakan” nârasının sa) hipleri, takımlarının ahlâk niza- mına çok sıkı merbuttular, Sinekli bakkalın tenha olduğu öğle üstü saatlerinden birinde bir kaç delikanlı köşenin başında dolaşmağa başladı. Sabit beyağa. bey onların yanmdan ayrıldı İs! tanbul bakkaliyesine daldı. Rabia yalnızdı. Kendisine bu ziyaret için bilhassa çekidüzen veren zengin kıyafetli Sabit beya- ğabeye bakmadı bile, Halbuki o, alnındaki kabadayılık macerala- rmdan kalma eski yara yerini gös termek için küçük kara fesini da- ha çok arkaya itmiş, etrafınlaki ipek mendilin ucu omuzuna daha cakalı sarkmış, ağzını içinde tes-| pit edilmiş bir nâra varmış gibi, çarpıtmış, kolları yanında testi kulları gibi zaviyei kaime yapr yor, en çalımlı tavriyle yürüyor - du. Rabianm lâkaydisine canı sr. kıldı. Dükkânın hemen ortasını bulmuştu. Biraz öksürdü. Fakat kız, gözleri önünde açık duran bir defterde onu işitmemiş gibiy" di. Başını çevirdi, ikimetre öteye koltuğunun altından bir tükrük | fırlattı, uzun bıyıklarmı yeniyle sildi, “Rabia abla, bana bak, beni dinle.,, “Kör değilim ya “görüyorum, sağır değilim ya işitiyorum.,, “Benim kim olduğumu biliyor musun? Ben adamı ne yaparım...,, “Bakayım, bakayım kim olu- yormuşsun? Tulumbacı başı! A. dama ne yaparmışsm? Ablan dün dükkâna geldi, kolunu kırmışsın, sargıyla geziyor. Daha ne yapar sın bakayım? Çeşme başında kız- larrürkütürsün, köpek yavrusu da çiğnersin... Daha başka ne yapar- sın bakayım?... Altın gözlerin yeşil alevleri Sa- bit Bey agabeyin yüzünde dolaştı. akkal (Nakil, tercüme ve iktibos hakkı mahfuzdur.) Daha dün örtülerini sallrya sallıya sokakta o dolaşankız (çocuk bu muydu? Buna Omağ'öp olursa a- venesinin nasıl yüzüne o bakardı? Ağzmı biraz daha çarpıttı, kor- kunç olmağa çalışan bir sesle: “Ben adamı bir lokma yapa: yutarım, bana adiyle saniyle...., diye başladı. Fakat bitiremedi Rabia fırlamış üstüne geliyordu. “Ya öyle mi? Ama ben (senin ağzının lokması değilim. Seni kö. pek yavrularının ummacısı, (seni korkak külhanbeyi! Bak etrafım- da kimse yok. Bakayım bana ne yapacaksın? Al sana.. tu.. tu... tuuu..!,, Sabit Bey ağabey sahiden kork tu Rabia bağırmakta devam e- derse mahalle onu ya'nız vaktini gözetleyip bacak kadar kıza sataş mağa geldi sanacak, halbuki onun i maksadı sadece biraz câka sat. maktı. Kekeliyerek kızı teskine çalıştı: “Rabia abla, ben sana sataşma- ğa gelmedim... Böyle bir şey ak- lımdan geçtiyse köpek (o olayım Eteğinin ucuna dokunanı ben çiy çiy yerim. Vallahi... Billâbi...,, O kadar Rabiayı ikna etmek istiyordu ki, o kadar viğitliğini is pat etmek istiyordu ki tulumbası - na yemin için “Toz kaparan, can yakanm başma,, diye başlayınca Rabia bütün bütün çileden çıktı. Kafasına fırlatmak için dükkânda bir şey ararken bir taraftan da ba. gırıyordu. “Sus köpek hayvan 3efol, be- nim senin himayene ıbtiyacım mı var? ben senin gibi köpeklerin haddini bildiremez m'yim?.,, HABER — Akşam postası Dinarlı Mehmet yenildi Pariste Wagram salonunda Ameri kâlı Brendel ile Dinarlı Mehmet peh- livan arasında yapılan serbest güreş müsabakası büyük bir alâka uyandır - mış ve bu mühim maçı seyretmek üze. re gelen meraklılar kocaman O Salonu hıncahnıç doldurmuştu. Müsabakadan evvel her iki güreş - çinin kuvvetleri biribirile mukayese ediliyor ve yürütülen tahminlerde bu çetin maçtan hangisinin galip çıkacağı kestirilemiyordu. Maç başlar başlamaz Dinarlı has - mını müşkül vaziyetlere (o sokmuştur. Fakat Amerikalı (o bunlardan favullü oyun tatbik ederek kendini kurtarma ğa çalışmış ve muvaffak da olmuş. tur. Brendeh'in ara sıra gayri nizami ha- reketlere tevessül ederek güreşmesi - ne devamı üzerine hakem (kendisine ihtar etmek mecburiyetinde kalmıştır. Bir kol çevirmesine maruz kalan Di narlı Mehmet müşkül vaziyete düş - müş ve hasmının favullü oyununu ba- hane ederek güreşe devam edemiye ceğini bildirmiştir. Bu suretle Dinarlı Mehmet 18 daki, ka 19 saniye güreşten sonra maçı terk etmiştir. Güreş ... .|”. . birincilikleri T. İ. C. İ. İstanbul bölgesi Güreş Heyeti başkanlığından: 11 — 1985 yılı bölge güreş birinci- Tik müsabakaları 24111935 te başlı- yacaktır. 2—24—11—925 te Kumkapıda kâ. in Güreş İstanhu) bölgesinde yalnız 56, 61, 66, 72 kilolar arasında müsaha. ka yapılacaktır. 3 — Tolerans yoktur. 4 — Müsabaka sanat 11 de başlıyaca. ğma nazaran tartı sant 10 da başlıya- caktır, 5 — Müsabakalara bütün tecrübeli güreşçiler İştirak edecektir. 6 — Tecrübesiz güreşçilerden 56 ve 61 kilolar için ikişer, diğer kilolar için birer güreşçi girebilecektir. 7 — Güresçilerin Federasyondan lisans almaları mecburidir. Yugoslavyada Kız kudurmuş gibiydi Ağabey Emsali nadir görülen, bu defa ricati, hatta öcilen ricati kabadayılığa tamamen muvafık buldu. Nefes nefese köşe başına koştu, “Hadi öteki sokağa,, ku- mandasiyle hepsini ta Selim paşa konağının kapısına kadar sürükle - di. le: “Bu mahallede Rabia ablanın pabucunu silmeye lâyık O erkek yok,, diye başladı: Kim ona yan! bakarsa kemiklerini kıra» anasını! ağlatırım;, diye bitirdi. Gençler; hep koltuklarının onitmdan iki metre uzağa birer tükürük fırlattı. lar, bıyıklarını abağıy vari yen- lerine sildiler, “yaşasın be... yan- gına giderken dükkânın önünde hep nara atarız,, dediler. Orada durdu, en ağir tavriy Sabit Bey ağabey telâşla: “Hayır, hayır, dükkânm önün- den geçerken fare gibi sessiz... an: laşıldı mı?,, dedi. Anlaşıldı. Sabit Beyağabey takımı Sinekli bakkal! sokağından geçerken artık sağa sola bakmaz. kimseye omuz vurma» oldu, (Devamı var) bir maç Yugoslavya lik maçlarında futbol sahasında şimdiye kadar görülmemiş garip bir vaka olmuştur. Yougoslavie ile Radnicki takımları tarasında yapılan bir maçta S9 dakika geçtiği halde her iki taraf da bir sa. yı kaydına muvaffak olamamıştır. İşte oyunun bilmesine bir dakika kala Radnicki kale önünde kargaşalık tan istifade ederek bir gol yapmıştır, 'Top ortaya gelmiş oyun < başlamış ve maçın bitmesine birkaç saniye kala Yougoslavie de bir gol atarak o gene beraberliği temin etmiştir. Son dakika da mütekabilen birer gol atılması fut- bol âleminde nadir görülen vakalar. dan biridir. Hakiki amatör oyuncuları olmadığı için Romanya Fudbol olimpiyadına iştirak etmiyor Romanya futbol federasyonu son bir kararında 1936 Berlin olimpiyat - larında yapılacak futbol turnuvasına işlirak etmivezeğini resmen olimpiyat komitesine bildirmiştir. Buna da se - bep Roman; tam ve hakiki ” tör sınıfı haiz ve Romanyayı bihak kın temsil edebilecek amatör bir ta - kım çıkarmağa muvaffak olamaması» dır. 14 SONTEŞRİN — 1935 Güneş birinci kümede kaldi Futbol federasyonu bu kararı verdi Yeni futbol heyeti tarafından birin-; ci kümeye alınan Güneş vaziyeti malümdür. Bu takımın doğrudan doğruya birin ci kümeye alınmasını merkez heyeti kabul etmiş, Futbol heyeti de merkez heyetinin buna salâhiyeti olmadığını iddin etmiş bu vaziyet Üzerine de iş futbol federasyonuna o havale edil - mişti, takımının Bunun üzerine ise vaziyet edef bol federasyonu futbol heyetinin rını tasdik etmiş ve Güneş (tak birinci kümede kalması muvafık duğuna karar vermişti. Güneş esasen geçen hafta Sül niyeye karşı oyrladığı ve 4,0 diği oyunla, bilfiil Vk maçlarına Tamış olduğundan vaziyetinde © | Jik olmıyacaktır. Karagümrüklüler yeniden canlanıyo Geçende üçüncü kumeden Sel ci kümeye geçen ve bugün ikinci; küme klüplerinin ikircisi olan Ka. ragümrüklüler bundan üç dört yıl önce olduğu gibi Istanbulun en kuvvetli klüpleri arasına girmek için yeniden çalışmaya başlamış tır. Bunun için klüp geçen hafta fevkalâde bir toplartı yapmış ve bu toplantıda iki üç yıldır Kara: gümrüğün vt eski ve çok kuvvet li varlığımın sönmesi sebeplerini araştırmış, sonra idare heyetinin düşürülerek yerlerin: bundan iki üç yıl önceki eski idore azalarınm getirilmesine karar verilmiştir. Bundan başka ki“:bün eski baş- kanı İsmail Hakkının evvelce klüp için sarfetmiş olduğu 1700 küsür lira klüp tarafmdan İsmail Hak- ve İsmail Hakicı da bu paraf! mamiyle klübe tebesrü et Bunun üzerine yeni idare Karagümrüğün gebe eski def sine yükselmesi iç:a tekrar © başla çalışmaya ve unun içi yapmak lâzımsa yapmaya söf mişlerdir. Bir zamanlar İstanbuldaki tün ittifaksız klüplerin şampi olan ve futbol alanında birço li ve yabancı değerli maçlar mış olan Karakümrükiülerin eski muvaffakiyetlerine yü lerini bir an önce biz: de di Karagümrüğün yeni idart yetini teşkileden zatlar şu Başkan: Eski Başkan " Hakkt.. Azalar: Cemal, Celâl, kıya karşı borç olarak tanmmış Bu haftaki lik maçları Bu hafta üç sahada da yapılacak) olan lik maçlarının proğramı gnâv | (B) takımrıarı Cumartesi günü Fenerbahçe stadı: Alan gözcüsü: Ahmet Adem, Beykoz — Hilâl B takımları saat 13,30 hakem : Ahmet Adem, Fenerbah çe, — Beşiktaş B. takımları saat: 15,15 hakem Ahmet Adem. Şeref stadı: Alan gözei Saim Turgut, İstanbulspor — Topkapı B takım - ları saa: 13,9) hakem: Saim Turgut, Vefa — Anadolu B takımları saat: 15,15 hakem Talât Özışık. Taksim Sladı: Alan gözcüsü: Şazi Tezcan, Güneş , Eyüp B takımları saat 15,50 hakem Şazi Tezcan, Galatasaray - Sü- leymaniye B takımları saat 15,15 ha -| kem Sazi Tezcan. (8) takımları Pazar günü Fenerbahçe stadı: Alan gözcüsü: Cafer, Altmordu , Haliç A takımları saat 11 hakem Adnan Akın, Beykoz - Hilâl A takımları sant 12,45 hakem İzzet Mu)/a hiddin Apak, yan hakemleri: Meh - met Ali, Talât Delidağ. Fenerbahçe - Beşiktaş A takımları saat 14,30 hakem Sadi Karsan, yan hakemleri: Saim Talü, İzzet. Şeref Stadı: z Alan gözcüsü: Saim Turgut, Karagümrük - Beylerbeyi A takım lazı saat 11 hakem Saim Turgut, İs - tanbulspor , Topkapı A takımları saat Şahap, Ahmet, Cema: A TRIKOLOJİ Romen takım! geliyor Önlimüzdeki ayın 7 ve $ zine t€ eden cumartesi, pazar günleri, © tasaray ve Beşiktaşla birer ma$ mak Üzere Romanyanm en ts takımlarından Bükreşin Ti şehrimize gelecektir, Malümü bu takım Galatasarayı Romi 4 - 1 yenmişti. “rikolor takımı ilk maçmı b& şa, ikinci maçını da Galatasa) şı oynıyacaktır, Galatasaray!# * Iacak ikinci maç Bükreşteki © bir revanşı sayılacağından retli olacağı şimdiden (o tahmi” biliriz. Maçların Taksim stad” dan yapılması çok kuvvetli ihti” hilindedir. Sümerspor ba7' klüplerle birleşi” mer spor kulübünden: Kamun dahilindeki spor Kk İ rinin birleştirilmesi mukarref gundan bu husısta görüşmek 35 pazar günü k kalâde toplantısına gelmeleri © yetle bildirilir.,, 14,30 hakem Suphi, yan hak” Ekrem Ersoy, Zarif, Taksim stadı: Alan gözcüsü: Nuri Bosut: Feneryılmaz ları sant 11 hakem Şa iş neş . Eyüp A takımları saat i kem Nuri Bosut, yan hakemle” sin, Halit, Galatasaray - 14,45 hakem Suphi, yan Bahaddin Uluüz, Rıfkı. Vefa , Anadolu A takımları saat hakemleri: Ez n hakeri Talât Üzaşık,