November 20, 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

November 20, 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

Büyük Piyangosu Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 2. ci keşide 71 1. ci Büyük Ikramiye ; Kânun 935 dedir. 30.000 Liradır Aynca: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiye- 'er.e (20.000 ) liralık bir mükâfat vardır. Mamma ki, Pvoğlu dördüncü sulh huhuk hâ- İM iğinden ; n Tay ekesine mahkemece el konulan iy Şişli sokağında 13 numarada iken ölen. Agavni Dibacinin Bey Mü Müseyinağu mahallesi | İstiklâl €Sİ eski 58 yeni 34 numaralı tah - den; dükkân hanenin nısfı uhdesin UP,.açık arttırma suretile 30“ilk:| Bağ 1985 tarihine müsadif pazartesi) ti Saat 16 da msfı satılacaktır. Ta-| ipe ikm kıymeti 18158 liradır. Tellâ.| betinde pey akçesi yatırmak lâzımdır. Tafsilât: Altında mobilyacı mağa - zası bulunan ve heyeti umumiyesi bu mağaza tarafından işgal edilen dük . kân ve çatı arası katile (o beraber beş kattır. Zemin katı kâmilen dükkân - dır. İçinde ahşap merdivenle © birinci kata çıkıldıkta bir sofa, sokak ciheti ile ârkasındaki odaların düvar ve ka. pıları kaldırılarak “umumi bir'aalon haline konulmuştur. Asıl evin o bahce kısmı da örtülerek salona birleştiril «| KİMYAGER | Hüsameddin Umumi idrar tahlili 100 kuruştur, Bilumum tahlilât Eminönü, Emlâk ve Eytam bankası karşısında İzzet- bey hanı, sasesmezassiizz, iyi bir terzi mi arıyorsunuz işte size bir adres: N IHSAN YAVUZ Kadın ve Erkek Terzisi Istanbul - Yenipostame karşısında Foto Nur yanında Letafet hanında venle çıkılır. Önde ve arkada ikişer 0- da ile aralarında bir sofa ve sofada bir helâ ve bir küçük sandık odası var dır. Üçüncü kat ikinci katın aynıdır. Çatı arası katı sokak cihetinde tarasa- W bir oda ve odanın tarafeyninde çatı altında birer mahalli ve sofada bir do lapla bir'helâ vardır.. Arka cihette tarasa olup lstü saçla kapalı iş ma - halli vardır, Herkes mahallinde girip görebilir. “ yy ni ve ihale pulu müşterisine! miştir; ve bunun üstü kısmen kiremit.) Satış bedeli kıymeti o muhammenenin İğin timsali olan *$9 markasını arayınız » Arttırmaya girebilmek için kıy m yüzde yedi buçuk (7,50) nis li ve kismen camlı olmak üzere örtü ü İkinci kat keza ah hale ed 456 PARDAYANLAR duğunu bilip bilmediğini üğrenece - gim. Duygularını o anlıyucuğım. Eğer umduğum gibi ise, eğer benim neslime çekmişse kurtulacaktır. Sen babasi ol duğun için ne kadar merak edeceğini bilirim, Ben ise kraliçeyim Rene, ve onun annesiyim. Yani hükümet işleri. ni düzeltmek için analık duygularımı hiçe saymağa mecburum, Onun için e ğer bu adam emellerime karşı gelirse mutlaka ölecektir sözlerini söyledi. “Bu adam,, dediği ise oğlu Deoda İdi Heyecanlı zamanlarda bütün mera. sim kaidelerini unutan Rüjjiyeri: — Katerin, bu adamm sağ kalıp kalmamasının hükümet işlerile ne a - lâkası var. Mademki hiç bir şey bil - miyor.. Sözlinü söylerken Katerin: — İşte bütün mesele buradadır. Eğer sır, daima gizli olarak kalırsa ben de bir gün önüme çıkarak benden felâketinin hesabını soracak dünyada bir kimsenin mevcut o olmamasından &min bulunarak her şeyi (o unutmağa çalışacağım. Evet, buna muvaffak o . lacağımı da umuyorum. Fakat böyle daima tehdit altında yaşamaklığım im kânsızdır, Bana oğlumun sağ olduğu. nu söylediğin zaman benim kalbim a- malık duygularile çarpmadı mı sani * Yorsur? Ye'nız ölüler sır saklıyabilir dediğim 22 van yüreğimin parçalan - Mak derece' rine geldiğini anlıyama - dınmı? dedi. — Ah madam, açıktan açığa (onun! Ülmesini istediğinizi, babasının elin - den bir şey gelmediğini ve annesi ken disini buna mahküm ettiği Için hiç bir #eyin onu ölümden kurtaramıyacağını söyleyiniz! — Sana tekrarlı orum. Henüz mah küm değildir. Bilâkis, eğer isterse bir çok işler yoluna girebilir, Beni dinle, vaziyeti uzun uzadıya, inceden İnceye tetkik ettim. Zannedersem, mesele tam benim istediğim şekilde hallolu. nabilecektir. Katerin bütün düşüncesini meyda. na koymaktan çekiniyormuş — gibi bir an kadar sustu, Fakat Müneccimin ö- nünde her şeyi, her düşündüğünü çıkça söylemeğe alışkındı. Çünkti Mü. neceim, kraliçenin sır arkadaşı, ve o. na körü körüne sadıktı. Bu sebepten dolayı Katerin tekrar söze başladı, — İstediğim nedir biliyor musun? oğlumun, duygularıma tam © Uygun bir evlât olan Hanrinin kral olması, Tanrı talisiz Şarlin ömrünü sona er - dirince Hanri tahta geçecek bu tabif bir şey. Öyle ama, karşımızda müthiş bir düşman var, Bu düşmanla bizim hanedanımız arasında bir asalet mü * nasebeti yoktur. Ya bizim sukut etme. miz ya onların ortadan kalkmaları icap ediyor, Rne, bu düşman da Bur. bonlardır?.. Hilekâr ve yükselmek hır. sı çok olan Jan Dalbre Fransa kralir Et tahtına oğlu Hanri dö Bearnı çı - karmak maksadile uğraşıyor. Navar krallığı da, daha fazla yükselinek için ona göre bir o merdivendir. Kendimi müdafaa etmek için en iyi çare bu mer diveni ortadan kaldırmaktır. Jan Dalbre ölür, oğlu tahtsız ve hükümet. siz kalırsa Burbonlar da tamamen mahvolurlar? Bu vaziyet hasrl olursa Navar tahtma kim (çıkacak? Benim sülâlemden, benim kanımdan bununla beraber İspanyaya ve papaya boyun eğmiyecek bir adam, Bunu iyice anla- dm mi Rene? Oğlum Hanri: Fransa 1! yüzde yetmiş sİni bulduğu takdirde PARDAYANLAR 354 ne erişmiş olsaydım, sevdiğim kadı .| nın her İsteğine boyun eğerdim, dedi. Kont geniş bir nefes alarak gülüm | sedi, ! —Evet,evet.. Ben eminim ki Alis bir şey bilmiyor. Zaten ne bilmek ih. timali var. Benim için korkması da sırf sevgisinin çokluğundan ileri ge - liyor.. Oh, sevgili Alisim, Bu sırada tam Betizi sokağına gir mek üzereydiler. Kendilerini adım a | dım takip etmekte olan bir gölge bir. denbire yanlarına yaklaştı. İki deli - kanl kendilerini korumak için vaziyet aldılar, — Mösyöler, korkmayınız rica e - derim.. Yalnız Kont dö Mariyyaka bir iki söz söyliyeceğim, dedi. Pardayan titredi. Moröveri sesin - den tanımıştı. Bir şey söylemeden yü. zünü örtmek için mantosunun yakası- nı kaldırdı, Mariyyak; — İştediğiniz adam benim mösyö! Ne söyliyeceksiniz.. cevabını verdi. — Mösyö lö Kont, yalnız size söy - lemek isterim, Pardayan kontun kolunu kuvvetli. ce sıktı, Mariyyak maksadı aniryordu. — Dostum olan ve kendisine hiç; bir şeyi gizlemediğim bu (Mösyönün yanımda da söyliyebilirsiniz dedi. Moröver, Pardayanın yüzünü gör - meğe uğraşarak bir ân kadar tereddüt etti. Nihayet zorla bir karar vermeğe mecbur tutulan bir adam tavrını tukı- narak; — Mösyö 15 Kont, birisi sizi gör » mek istiyor. Evine kadar — beraberce! gitmekliğimizi rica etmek Için beni! gönderdi, sözlerini söyledi, — Bu kimdir ? — Yalnız değiliz ve bu sır da yalnız bana ait değilir, Size şu kadar söyliye, bilirim ki bu gayet muhteşem bir ka. dındır. Yalnız, Bir genç kadın değil » dir. Hattâ ihtiyardır. — Eğer gitmeğe razı olursam size nereye kadar arkadaşlık edeceğim. — Tahta köprünün yanımdaki bi * rinci eve kadar mösyö, Sözlerimde bir tuhaflık, biz gizlilik olmadığını görü. yorsunuz.. Fakat yalnız başımıza ge « leceksiniz. — Ya sir kimsiniz? — Affedersiniz (o Mösyölö Kont, Beni, yalnız bu kadının bir elçisi ol « mak Üzere tanımanızı rica ederim, Bu söz üzerine Pardayan Mariyya kı bir kaç adım öte çekerek gayet ya « vaş sesle: — Gidecek misiniz? Kendinizi kol İyacağınıza dair yemin etmiş olduğu- nuzu aklınızdan çıkarmaymız, dedi. Mariyyak: — Gitmiyeceğim! cevabını verdi. — Bu hususta çok haklısınız. Bu sözleri söyliyen adamın kim olduğu - nu biliyor musunuz Bu Katerinin melâanet vasıtalarından biri olan Mo. röver ismindeki heriftir. Tahta köprü yanımdaki evde sizin kimi beklediğin. den haberiniz yok mu? Bu, Katerin dö Mediçidir!.. Mariyyak, şövalveyi titretecek kas dar değişen bir sesle; Buna emin misiniz? diye sordu. — Son derece eminim. Onun için zizim, Moröveri icap eden hürmetle geri göndereyim mi, yani, Pardayan sözünü bitirmeğe (vakit bulamadı. Mariyyak hemen Morövere döne - rek: ,