5 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

5 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

HABER !Istanbülun en çök satılan hakiki skşam gazetesidir ilanlarını HABER'e verenler kâr ederler. 5 kuruş - Ayni Telefon: 20872 Italyanlara göre: Cephelerde sükünet Habeşlere göre: Kuvvetlerimiz ilerliyor! Yeni sulh teklifi Italyan elçisine verildi Deniz konferansında anlaşıl ü i İmkânı olmadığını ya geri çekti (A.A.) — Laval ltak müş elçisile yarım saat gö - Üştür, Bu görüşmenin Bald - in Yapacağı ziyaretle alâkadar dn Zannedilmektedir. İngil * Akdenizden dört torpido” Yep, EN geri alması burada büyük bir Rayı etle karşılanmıştır. 1,5 (A.A.) — Gazeteler, P nie 4 bulunamıyacağını nizden gemilerini petrol meselesi içi ven ilkkânun nun 193S Perşembe Italyan günün ve Habeş haberleri: | Yeni suln teklifi | Habeş - Ital- yan harbini dur- durmak için ye- ni sulh teklifleri hazırlanıp Ital- yan elçisine ve-! rildi. Bu yeni tek- liflerde Habeşis- tana liman veril- mesi, hem Ha- beşistanın İtal. yaya terkedilen kısmından maa- dasınım tüm mâ nasiyle müstakil kalması şartları vardır. Habeşistan , zorla beynelmi- | | Başbakan Sipahi Ocağında Ismet Inönü bu akşam Zonguldağa gidiyor Yarın Zonguldak Sömikok fabrikasını açacak Şehrimizde bulunan Başbakan General İsmet İnönü dün Sipahi Ocağında ata binme ekzersizleri ve atla çok muvaffakiyetli mani- a atlamaları yapmıştır. OGe- neral İnönü öğleyin şehrimizde bulunan vali ve kumandanlara Si- pahi Ocağında bir ziyafet vermiş- tir. Başbakan bu akşam saat yir. mide Ankara vapuruyla dağa gidecek, yarın orada antrasiti fabrikasının açış mera- simine riyaset edecektir . Başbakana iç, dış ve ekonomi! bakanlariyle Sümer Bank ve İş Bankası genel direktörleri refakat edeceklerdir. lel bir idare altı. SO9OO franklık fid- na konmıyacak- tır. İmparator is- terse, Milletler Cemiyetinin yar: vei necat istenerek Kaçırılan bir çocuk dımı kabul Nihayet sağ bulundu decektir. (Yazısı 2ve4 üncüde) amazsa SO, OOO 6O, 000 Tomuk harp öne yapılacakmış €yli Herald gazetesi anlaşma zıyor İ (Yazısı 2 incide) hgiltere Akdenizden dört torpidosunu in seri ve mus - lihane bir hal sureti bulunabilip sormaktadır. Gazeteler, diğer taraftan, Akde - çekmiş olan İn gilterenin zihinleri teskin etmek yolundaki bu hareketini memnu - niyetle kaydetmektedirler, Bundan dört beş gün evvel Fransada Klod isminde küçük bir çocuk birdenbire kaybolmuştu. Henüz bebek olan çocuğun böyle esrarengiz bir şekilde ortadan kay bolması üzerine Parisin iki gaze- tesi Parisuar ile Entran çocuğu kaçıranları meydana çıkarmak £ çin faaliyete geçmişler. Bunlardan Entran çocuğu ka - çıranlarm istediği para (olan (50000) frangı babasmın emrine vermiş. Parisuar da çocuğu mey | dana çıkaracak bir iz bulana 40000 ve çocuğu bulacak polise de 20.000 frank mükâfat vâdetmiş * tir, Bu hararetli çalışmalar niha .| yet netice vermiş, ve üç gün evvel! Tulonda küçük Klod sağ olarak| Dün e yakalanan katil Tevfiğin İİ ir, Kaçırılan çocuk bulunmuştur. İmzasız bir mektup, çocuğu ka* gıran kadının eşkâline benziyen bir kadının Tulonda oluğunu mey dana çıkarmış, bu ip ucundan ço. İ cuk bulunmuştur. Tahkikat de *| vam etmektedir, Kok ihtiyacımız senevi 90 bini geçmiş Istanbul piyasasına dışardan 10000 ton girebilecektir (Yazısı 4 üncüde) Halici temizlemek teklifleri (Yazısı 3 üncüde) Sene: 4 - Sayı: 1406 bugün çekilen bir resmi Iki sene önce Bir cinayet işliyen Tevfik Dün gece Emir- gâanda yakalandı Emniyet ikinci şube memurları tarafından dün gece Emirgânda İ bir katil yakalanmıştır. ” Adı Mustafa oğlu Tevfik clan katil, iki sene evvel İstinyede Mahmut çavuş mahallesinde Sü- leymanın kahvesinde arkadaşla- rından Rizeli Mahmut oğlu Dur- sunu bıçakla yaralıyarak öldür. müştür. Cinayet, Dursunun, Tevfikte a- lacağı olan 25 lirayı istemesinden çıkan kavga neticesinde işlenmiş» Katil, cinayetten sonra kaçmış, İzmire ve oradan başka yerlere gitmiş, bir müddet evvel de İstan- bula gelerek Emirgânda Reşıtpa- şa mahallesinde 72 sayılı sütçü Ce. milin evinde saklanmıştır. Katilin burada saklandığı ha- ber alınmış, dün gece ansızın ev, cinayet masası komiserlerinden Mubhiddinle arkadaşları tarafın- dan basılarak katil yakalarmış- tır. Katil Tevfik bugün sorguya çekildikten sonra müddelumumi- liğe verilecektir. © Musa dağında 40 gün Bu film çevrili» yor ve bu sene österilecek Aleyhimizde tilm çeviren Metro Goldvinin bütün filmlerine boykot yapmalıyız Aleyhimizde türlü © hezeyanlarla dolu “Musa dağda kırk ogün, adlı kitabın Amerikada sinemaya alınmâk ta olduğü haberleri üzerine gazetele - rimiz bu hususta şiddetli neşriyat yapmışlar, bu filmin çevrilmesini is - tememişlerdi. O zaman Metro Goldrin Mayer Sosyetesinin bu filmi çevirmek ten vazgeçtiği bildirilmişken o şimdi bazı Amerikan mecmualarının neşri. yatından öğrenildiğine göre sosyete bu filmi çevirmeğe devam etmektedir ve film bu sene çıkarılacaktır. Bir Ermeni rejisörün yaptığı bu filmden vazgeçmemek suretile hüsnü niyetl olmadığını gösteren Metro Gold vin Mayer sosyetesi hakkmda (artık birim için yapılacak bir tek iş kalmış. tır: Evvelce teklif ettiğimiz gibi bu sosyetenin bütün filmlerine memleke, timizde boykot etmek, bu ( sosyetenin yaptığı hiç bir filmin Türkiye hudut. larr İçinde gösterilmesine milsande et, memek. Bu işle alâkadar makamlarm meş gul olacaklarını muhakkak görtiye « Tuz