1 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

1 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

| 936 olimpiyatları ve kadın atletler Berlin: (Özel spor aylarımızdan) 1998 Berlin olimpiyatlarının atle- tizm kısmında kadınlara tahsis edilen beş müsabaka gayet küçük bir nisbet teşkil etmektedir. Fakat her sahada olduğu gibi at- letizmde de erkeklere yaklaşmağa a2-| meden dünya kadın atletleri girecek- leri müsabakalarda erkeklerden aşağı kalmamak için son derece çalışmakta ve erkekler ile âdeta boy ölçüşmek ni- yetindedirler. , Yüzmelerde buna yaklaşmakla be- raler atletizmde arada daha bir hayli fark vardır. Bu rekabetten dolayı bu olimpi- yatlarda gerek ortaya çıkacak kahi- liyet, gerek iştirak edenlerin miktarı bugüne kadar olanları gölgede bira- kağıktır, Bu rekabetin dünya Tekor- lari üzerine de müessir olacağı şüp- hesizdir. Alman kadm atletlerinin en kuv- vetli bulundukları sahalar atmalar- dır. Şayet olimpiyatlarda Okadmlara tahsis edilen beş müsabakada (birini Almanyanın kazanması ihtimal dahi- linde ise, bunun disk atma (olduğu muhakkaktır. Hakikaten bu yaz dün- ya rekorunu altı defa üstüste kiran Münihli “Sisela Mauermayer,, diski muntazaman 47,12 metre atmaktadır. Bu kız ileş halen dünyada ikinci va- ziyette bulunan Polonyalı “Weiss, a- rasındaki fark o kadar çoktur ki Al ç man kızsolimpiyatlarda formunda ol. masa veya talisizliğe uğrıyarak her zamanki derecesini ede edemese bile gep büyük farkla kÂzanacaktır. Ciritte Alman “atletleri az çok gene en ön sıradadırlar. Zira şimdiye kadar 43 metreyi kolaylıkla bulan A- merikada kızlar bu sene 40 o metreyi geçememektedirler, Yüksek atlamada gene (Alman “Elfriede Kaun,, önde bulunmakla be- vaber Amerikalılar ile arasında o çok rekabet vardır, Ayni irtifa elde eden veya buna yaklaşan bir kaç Amerikalı kız bulunmaktadır. Binaenaleyh Ame- rikalıların hiç ümit edilmedik ferka- lâde bir kabiliyet göstererek çok fark Mr bir derece alacakları varidi hatır. dır. Koşulara gelince; bunlarda Al manyanın kazanmak ihtimali yoktur. (100) metre sürat koşusunda gene A- merika müteaddit ve çok seri koşucu- lara maliktir. Bunlardan Miss Step- bens'in geçenlerde (100) metreyi 11,3 gibi fevkalâde bir zamanda koştuğu! Amârikan gazetelerinde okunmakta #se de herhalde biraz kaydi ihtiyatla telâkki edilmesi yanlış olmaz. Manma- fih bu kızın diğer kızlar arasmda ko-| laylıkla temayüz edecek evsafa sahip olduğu kat'idir. Esasen resimlerinde de kesik saçları ve adale. kol ve ba- cakları ile doğrudan doğruya hir er- Kek atlet hissi vermektedir, S0 metre manialı koşuda Holân- dallar ile cenubi Afrikalılar yekdiğe- rine rakip bulunmaktadır. Amerika- klar ve sonra Almanlar gelmektedir. Bundan maada geri kalan (4100) bayfak yarışı şimdiye kadar olduğu! gibi tablatile gene Amerikalıların in-| hisarında kalacaktır, Bittabi bütün bu mülâ günkü duruş üzerine yürütü dir. Olimpiyatlara daha sekiz ay var. dır. Bu müddet zarfında daha bir çok yeni yıldızlar, taze kabiliyetler çıka- rak neticeyi kolaylıkla değiştirebilir. Halihazırda 5 olimpik müsubaka- da dünyanm en iyi üç kadm atleti şu vaziyettedir: | 00 Metre koşu Stephens (Amerika) 116 sani-, İ ufak tefek münazaa ve 2 — Walasieuyiez (Polonya) 17 saniye 3 — Von Bremen (Amerika) 11,8 saniye. 80 Metre manialı koşu: 1 — Doorgeest (Holünda) 115 sa-/ niye | 2 — Burke (Cenubi Afrika) 11,9) Geçenlerde resmini neşretliğimiz Japon güreşi, bülün dünyada (yavaş yavaş merak olmağa başladı, Yuk... da üç muhtelif pozunu gördüğünüz resimler, Avrupalılar tarafından asl ismi (Ciuciuçu!) olan bu güreş tetkik edi- Hirken alınmıştır, Hasmını öldüresiye hırpalamağa müsaade eden bu güreş, Amerikalıların profesyönel serbest gü - Bakınız bu tiç resimden birisinde iki hasım biribirinin gırtlaklarını nasıl kı yasıya ve öldüresiye sıkıyorlar. Ve ö.bür resimde de boğulurcasına girlalğı sıkılan hasmın yüzünün ne ıstıraplı bir hal aldığı görülüyor. Eğer o buna da spor diyeceksek ne yazık! reşlerine de taş çıkaracağa benziyor. saniye, 3 — Clarks (Cenubi Afrika) 11,9 saniye, Yüksek Atlama: 1 — Arden (Amerika) 1,60 — 2 — Kaun (Almanya) 1,60 di 3 — Miunes (Amerika) 1,5$ Disk atmâ: 1 — Manermayer (Alman) 47,12 metre 2 — Weiss (Polonya) 12,02 metre. 3 — Kranss (Almanya) 41,65 metre Cirit atma: 1 — Braumüller (Almanya) 44,64| 2 — Kriiger (Almanya) 43,59 3 — Pleixher (Almanya) 42,57 Suat ERLER Almanyada 936 kış olimpiyadlarınır | yapılacağı stadın kapısı Pantlı hokeyde Fransa Çekosluvakya- 4-3 yendi Fransa ile eÇkoslovakya arasında Fransızlar 4-3 galip gelmişlerdir. Maç çok sıkı cereyan etmiş ve ga- libiyetin hangi tarafa teveccüs edece- ği son dakik#ya kadar anlaşılama- mıştır. Bu yüzden çok asabi bir hava içinde cereyan eden bu m bakada | kavgalar da! olmüş ise de çahuk yatıştırılmıştır. — | Maç son dakikaya kadar berabere devam ederken Fransızlar galibiyet | sayısını almağa muvaffak olmuşlar ve bu hararetli ve münazaalı macı da bu suretle 4-3 kazanmışlardır. İ edilmemesini Avusturya Macar federasyonu Bazı Avusturya takımlarını protesto etti Bazı Macar takımları ile Avustur- ra kulüpleri arasında turne mesele. sinden dolayı ihtilâf çıkmıştır. Avusturya takımları, Macar ku lüplerinin ecnebi memleketlerde maç yapmak için giriştikleri angajmanları onların kabul ettikleri fiyattan yurı aşağı bir fiyat teklif ederek bozmakta i olduklarından bu hal Macarları fena halde sinirlendirmektedir, Geçenlerde Hongarya (İsviçrede bir maç yapmak için müzakereye gi- rişmiş ve her iki taraf arasında muta- bakat hasıl olmak üzere iken Viyana- nm Vienna kulübü İsviçrelilere Aus- turya takımının istediği fiyattan yarı aşağı bir para İle müsabaka yapmağa ! hazır olduğunu bildirmiştir. Bu kadar | düşük bir fiyat teklif etmenin merke- zi Avrupa futbolü itibarmı küçültece- Zini nazarı itibare alan Macar fede- rasyonu Avustufya takımlarının bu İ Amerikalılar Futbolda ilerlemek çaresini arıyorlar Sporun her şubesinde terakki et- miş olan Amerikalılar, yalnız futbol- de geri kalmışlardır. Futbolün gün geçtikçe daha fazla rağbet kazandığını görünce artık fut- bolde de ilerlemenin çarelerini araş- tırmağa başlamışlardır. Fakat hangi ekolo kabul etmenin daha muvafık olacağıma omütereddit kalmaktadırlar, İskoçyanm sanatkâr oyun sistemini mi, yoksa İngilterenin seri ve müsbet oyun tarzını mı? Herhalde bu ikinci etüdü kabul bu daha taraftar görünmektedir- Ter, şekilde turnelere çıkmasını müsaade —— nundan talep etmiştir, Iskoçya Almanyayı Davet etmeğe karar verdi İskoçya federasyonu 1936 sonba- harında Alman milli futbol takımını İskoçyaya davet etmeğe karar vermiş- tir, Bu maç 1929 da Berlinde oynana- rak berabere neticelenen müsabaka- nın bir revanşı mahiyetinde olacaktır. Yugoslavlar Futbolda italyan | yapılan patenli hokey wüsabakasında rejimi kabul ediyor Yugoslavya futbol (o federnsyonu son toplantısında profesyonelliğin ka- bulü meselesi hakkında mühim müza- kerelerde bulunmuştur. Çok hararetli devam eden müna- kaşalardan sonra profesyonellik hak- kında İtalyada cari olan usulün Yü- “İngilterede! Bir mebus hakemlik etti İngiltere A ve B milli takımları arasında yapılan ruğbi maçını yeni in. tihap olunan meb'us Wakfleld idare etmiştir. A takımı 12 ye karşı 26 sayr ile galip gelmiştir, Eski bir idmancı olan genç meb'u- sun idaresi çok takdir edilmiştir. Marsel Tile Yeni bir rakip bulundu Marsel Til'in Alman Gustav Eder ile Avrupa ve dünya orta siklet şam- piyonluğu ünvanını ortaya koyarak çarpışması meselesi birkaç zamandan- goslavyada da tatbikine nihayet karar| beri mevzuubahs edilmekte idi, verilmiştir. Bu usul serbest rejimdir. Yani amatörler ile o profesyonellerin bir arada oynamasına muvafakat €- dilmektedir. Cereyan eden bu haberler nihayet teeyyüt etmiş ve her iki boksörün mart ayında çarpışması kararlaştırıl- Bununla beraber o Amerikada ne İngilterenin, ne İskoçyanın ne de Av. rupanım herhangi bir memleketinin en iyi fütbol sistemini elin bulamadık. ları, ve bunu hâlâ araştırmakla meş- gul bulundukları kanaati hâkimdir. Amerikalı spor münekkitleri han- gi sistem kabul edilirse edilsin bunun bir kere kabulünden sonra katiyyen değiştirilmemesi taraftarıdırlar, Meşhur Amerikalı spor münek- kitlerinden biri: “sürat bizim ideali- mizdir. Fakat İskoçyalıların sanatkâ. Tane oyunu da fevkalâde Hoşumuza gidiyor. Cenubi Amerikada tatbik «e dilen usul enfazla idenlimize o yakın olan sistemdir,, demiştir, federasyönü için bir iki azasını sureti mahsusada İngiltere ve İskoçyaya gönderecek ve orada etraflıca tetkikatta bulunduk- tan sonra son sözünü söyliyecektir. Bugün yapılacak olan Moskova Rasing Maçına Fransada çok ehemmiyet veriliyor Uzun dedikodulardan sonra ni- hayet bugün Pariste yapılacak olan Moskova — Rasing futbol maçına Fransada çok ehemmiyet verilmekte dir. Okranya muhtelitinin Red Stara altı sıfır galibiyetinden sonra Rusla- rın Fransada kredileri son derece art mıştır, Rasing — Moskova maçı âdeta bu hezimetin bir intikamı mahiyetinde olacaktır. Bu yüzden maçın vapılaca- ğı Parc des Pruices stadında evvelce den hirçok yerler kiralanmıştır. Başlama vuruşunu Rusyada gör- düğü büyük misafirperverliğe bir şük- ran olmak üzere meşhur Fransız boksörü (OMarsel Til yapacak. tır, Serbest güreşte Rigoulot gene . galip Dünyanın en kuvvetli adamı ola- rak tanılan Fransız Şarl Rigoulot ser- best güreşe intisap ettiği gündenberi hergün yeni bir muvaffakiyet kazan. maktadır, Alman Bernhard ile yaptığı son müsabakada da kolaylıkla galip gel. miştir. Rigoulot'nun pek kısa zaman- da elde ettiği bu parlak galibiyetler her tarafta takdir ile karşılanmakta. dır. Bilhassa Viyanada ve İspanyada Fransız güreşçinin İtibarı çok büyük. tür, Ve buradan kendisine bir çok an- gajmanlar gelmektedir. Rigoulot'nun Mısırda eski olim- | piyat şampiyonu Sait Hüseyin ile çar- Mişel ve İzak muvasale hakemliği o yapıyorlar! pışması için da bir teklif vardır.