25 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

25 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Mısırda vazıyet çok gergin (Baştarafı 1 incide) | yurtdaşların elbirliği ile ve inti- zam içerisinde hürriyete kavuş- mak emelinde bulunan efkârı u - mumiyenin mühim bir kısmında hoşnutsuzluk uyandırmak ihtimali vardır. Bu vaziyet, kralın ödevini ko- laylaştırıyor gibidir. o Kendisinin kabine kurmağa memur edebile-| ceği şahsiyetler içerisinde Ali Ma. hir ve Mehmet Mahmud paşaların; da isimleri geçmektedir. Mehmet Mahmud paşa liberallerin başkanı- dir. Karı koca yatarlarken kapıları kırıldı (Baştarafı 1 incide) masin diyerek ne kocasına ne de konu komşusuna bunu söyleme - miştir, Duyduğu aşktan dolayı cayır cayir yanan âşık, nihayet di 1 RM e İk bnkinikişetekk al İş, dadi ce zivanadan çıkmış ve saatlerce rakt içip kör kütük sarhoş olduk . tan sonra kamasını eline alarak karı kocanın yattıkları odanın ka. pısina dayanmış. - Bir yüklenişte kapıyı kırmış, ve içeriye girip kocaya: “ — Haydi! Sen dışarı çık! diye hücum etmiştir. Neye uğradıklarını bilmiyen ka rı koca bu azılı adamı elinde ko - caman bir bıçakla görünce şaşır. mışlar, Fakat soğukkanlılıklarını kaybetmeden üzerine atılarak bo. ğuşmağa li, Bu suretle da müthiş bir ketg Gali! Nihayet koca, “karısmın büyük yardımiyle F,.. nin elinden bıça - ğı almağa muvaffak olmuş, fakat azılı âşık bıçağının keskin tara : fınr tutmuş ve bunun neticesinde parmakları ve âvucu kesilmiştir; Kadının da bir dişi kırılmıştır. Nihayet gürültüye komşular, devriye ve Galata ikinci komiseri Şükrü yetişerek bunları ayırma - ğa muvaffak olmuşlar, üçünü de ifadelerini almak üzere karakola götürmüşlerdir. (2749) Loyd Corç 1914 teki hatalarin tekerrür ettiğine kani Faki İngiliz Başbakanı Loyd (75*) Corç şimdi Fasta seyahatte bulur! nuyor. Kendisiyle yapılan mülâ- katta bugünkü siyasi vaziyete te- mas ederek demiştir ki: “Ben 1914 deki hataların te- kerrür ettiğine kaniim, O zaman da şimdiki gibi hiç kimse sulhu muhafaza vazifesini üzerine ala- Vatanlarını sevmeniek- İe itham olunacaklarından korku- Her harpten evvel söylen- diği gibi harbin kaçınılmaz bir hal mıyordu. yorlar. aldığını söylüyorlar. Halbuki bugün harpten kaçın- Fakat yapılan batalarla bir harbe sürüklenirsek;! mak mümkündür. bulunacak 19155 5 numaralı t bilete 20.000 lira isabet edince HABER — Aksam postası Bir müşteri ile bayi mahkemeye düştüler İkramiye çrkan bir piyango bi- leti yüzünden bir tüccarla bir ba- yi mahkemelik oolmuşlar ve dün öğleden sonra ikinci ceza mahke. mesinde karşılaşmışlardır. Davacı Yemişte gaz ve benzin | tüccarı Rifat, dava edilen de Ya.| ni isminde bir seyyar piyângo ba- yiidir. Davanın sebebini tüccar Rifat şöyle anlatmıştır: — Yanımda tezgâhtarlık ya - pan Niko on sekizinci tertip tay- | yare piyangosundan her ay üç bi let alıyordu. Bir gün mağazada o. tururken Silivrili Ahmet ağa is - minde bir abbabım müşterek bir piyango bileti almaklığımızı söy- ledi. Bunu Niko da işitti ve bana: “— Ben üç bilet alıyorum. Fa - kat bu sefer son keşide olmak mü. nasebetiyle ikişer lira verip gene alacağım. İstersen üç lira ver de “Tezgâhlarımın bu teklifini kabul ettim. Numaraları bana verdi: o Bu numaralar 19155, Kralın cenaze merasiminde Beş Kral Vilhelm de kendisini temsil edecek bir prens gönderdi ykm 24 Mü Marek Beğen Westminister'deki tabutunun 5 - nünden saat 16 ya kadar 60.000 kişi geçmiştir. (o Ticarethanelerin kapanmasından sonra saatte 15 bin kişinin geçeceği sanılıyor. Cenazenin bulunduğu hol saat 22 ye kadar açık kalacaktır. Şim-|. diki halde cenazenin O önünden geçmek için sıra bekliyenlerin di- zisi iki kilemetre kadar uzundur. Kral Jorjun cenaze merasimin- de beş tane kralın hazır bulana - cağı resmen anlaşılmıştır. Bu beş kral Romanya, Bulgaristan, Nor - veç, Belçika, Danimarka Kralla - rıdır. Bunlafın hepsi de Londra - ya doğru yola cıkmış bulunmak - tadırlar, Bundan başka merasimde bir - çok veliahtlar da hazır buluna - caklardır. İtalya Kralımı da veli. aht Prens Humberto temsil ede - cektir. Eski Almanya İmparatoru Kay- zer Wilhelm de eski veliahtının en küçük oğlu ve Kral Jorjun vaftiz çocuğu olan Prens Fredriki kendisini ve eski Prusya kral ha - nedanını: cenaze merasiminde temsil etmeğe memur etmiştir. Kap'da bir hadise Kap, 24 — Yeni Kral Sekizinci Eduvar'da bir tebrik ve sadakat telgrafı hazmlamak ve çekmek ü- zere toplanan parlâmentoyu, dok- tor Malan ile Milliyetperver Parti âzasından 12 kişi cumhuriyetper - ver temayüllerini ( itiraf ederek ne bizi bu harbe sokan, ne de bu! salonu terketmişlerdir. harpten çıkaran adama büyük a- —————————— dam demem. Büyük adam bizi bu, Şüpheli bir halde... harbe sokmiyacak olan adamdır. 1914 teki hareketimiz yanlıştı. | Grey evvel davranıp bir Avrupa konferansı toplamış olsaydı, fikri- ni evvelden bildirmiş olsaydı, bü-i yük harp felâketinin önüne geç- mek, kabil olurdu. Fakat..., Alemdarda İnciliçavüş (o sokağında 27 numaralı evin açık bulunan kapısın- dan içeriye vaziyeti şüpheli bir kadının girdiği o esnada yoldan (geçen zabıta memurları tarafından görülmüş, kendi- si takip edilmiştir. İçeri giren kadın eşya çalarken ye | Kalerinirğtir. Bu kadının ad: Şükrandır. 24279, 17601idi. Bir gün sonra bayi Yani geldi. Kendisine altı lira bronz para verdim. Biletleri | istedim. Ceplerini karıştırdı. “— Ah biletleri yazıbanede u. nutmuşum. Yarın getiririm.,, de- di. Niko kendisini tanıyordu. htt. mat ettik. Bir gür #onra Yani ma: gazaya geldi. Nikoyu sordu. “Bu! rada yok!,, dedim. Biletleri iste » | dim. “Ben kendisine veririm,, ce. vabını verdi ve çekip gitti, : “Bir gün sonra Niko, Yaniyi s0! kakla görmüş: “« Hani benim biletler!, diye | sormuş, — Yanımda yok! Ben mağa -! zaya uğrar, seni bulamazsam us - tana bırakırım!,, diye yoluna de - vam etmiş, Aradan iki gün geçti. Yani bir daha mağazaya uğramadı. Bir cu- ma günü de piyango çekildi. Bi - zim numaralardan 19155 numa - raya da tam yirmibin İ'ra isabet etti, “Keyfiyetten hemen zabitayı ve piyango müdürlüğünü haberdar ettik? Dava edilen Yani de bu iddia. ya karşı'şu cevabı vermiştir: — Ben Rifatı tanımam. Benden bilet alan Nikodur. o Son keşide gününe kadar birkaç defa biletle. rini götürdüm. “Param yok, vere. siye'ver!,, dedi, Ben seyyar bayi olduğum için veresiye (o hesabım yoktur cevabını verdim. Ve bilet. leri de vermedim, On birinci gü. nu tekrar gittim, o Gene parasını verip almayınca o gün saat on bu- çükta elimde kalan bu üç biletle beraber yirmi altı bileti ser bayi İskenaziye götürdüm. Teslim et- tim ve hesabımı da kapadım. Tüc car Rifattan para almadım. Bile. te ikramiye çıktığını da bilmiyo ram.,, Muhakeme, şahitlerin dinlen - mesi için başka bir güne bırakri - mıştır. Uzak şarkta vaziyet gerginleşiyor o Mançuri Moğolistan hududundan orduların çekilmesini istedi , Netlee Japonya ile Sovyet Rusyanın —w ganpağı olsan asra Uzak şarkta sulhu tehdit eden tehlikenin büyüdüğü görülmekte- dir. Mançuri, Sovyet Mogolistanına bir oltimatom vermiş, hudutlardan ordunun çekilmesini istemiştir. Bu hâdiseye dair gelen telgraf şu yoldadır: Hsinking (Mançuride) 24 (A A.) — Röyter ajansından: Hudu.! da tecavüz edilmiş olduğu iddinar! ileri sürülerek dış Mogolistan hü- kümetinden huduttaki Mogol kı- taatının hemen çekilmeleri talep edilmiştir. Bu talep, Mançuka Dışişleri Ba- kani tarafından telgrafla vaki ol- muştur, »# Sovyet Mogolistanının bu ta- | lebi kolayca kabul edeceğine hük-| molunamaz. Çünkü Mogplistan Sovyetlerle sıkı münasebettedir. Geçen ay Mogol Başbakanı ile harp bakanı Moskovaya gitmişti. Mogolistan hükümetinin günün bi- rinde böyle bir taleple karşılaşa- Japonya Amerikanın amm ai, cağını umatak ona göre hâzırlar- muş olması muhtemeldir. Netice itibariyle 'bütün bu hâ- diseler uzak şarkta vaziyetin iyili- ğe doğru inkişaf etmediğini gös- termektedir. işine karışmasını istemiyor Japon Dışbakanı Hirota son bir söylevinde bazı ecnebi devlet Sİ damlarınm hattı hareketi hakkın! da taassupkâr sözler söylemiş ve “Japonyanın milli temayülleri- ni alâkadar eden işlere karışmak caiz olamaz.,, demiştir. Hirotanın bu söyleviyle Ameri- ka Reisicumhurunu ve onun kon- 25 SONKANUN — 1996 Bana 100 lir& verirsen tahkikatı gel bırakırım (Baştarafı 1 incidi verirseniz tahkikatı sizin lehin çeviririm, Samoel Benbasat yanında # ra olmadığını, bir gün sonra is nen yere bırakacağını söylemi tir. Telefondaki adam 100 li nın bir zarf içinde Bahçekap! mahallebici Recebin dükkânı bırakılmasını istemiş, (telef kapamıştır. i Samoel Benbasat bu telefon nuşmasından zabıta memurlar haberdar etmiş, ertesi günü zarfa 100 lira koyarak mahal bici dükkânına göndermiştir. ? murlar da daha evvel dükkân tertibat almışlardır. Fakat bu nada mahallebicinin telefonu « mıştır, Telefon eden adam şun! söylemiştir: —Burası Eminönünde maha bici Halim ustanın dükküânıd Oraya birisi bir zarf bırakaca O zarfı buraya gönderin! Memurlar bu telefondaki si lenen sözleri (o öğrenince hem Recebin dükkânından çıkmışl diğer mahallebiçi dükkânına | mişlerse de orada telefon eden damı bulamamışlardır. Recel çıraklarından bir o çocuğun & murlardan evvel diğer dükki gittiği ve telefon eden oadar bu sayede kaçtığı anlaşılmıştır Beş gündenberi (devam e tahkikat neticesinde telefon ed nin gümrük komisyoncuları yi nında çalışan Şem'i isminde genç olduğu anlaşılmış, kend Bu pi ia işe teşvik eden ; rabalarından birkaç kişi hakkı da da tahkikata devam olunm tadır. Şem'inin kendisine mer gümrük memuru süsü landırıcılık yaptığı da sail çıkmıştır. Fransız kabine: grede söylemiş olduğu nutkunu! kastettiği sanılıyor. Bundan da anlaşılıyor ki Japonya, Amerika- nm uzak şark işlerine müdabale- de bulunmasını hiç istemiyor. Bu sebepten Amerika ve Japon müna. sebetlerinin vahimleşmiş olduğu- na hükmedenler bulunmaktadır. Yunanistanda Seçim yarın Fevkalâde tedbirler alınıyor Yunan veliahtı Ingiliz kralının cenazesinde bulunacak mine çalışan bu tedbirler bugün öğleden sonra başlamış olacaktır. Yunan vaellahtı Londra yolunda Yunan veliahtı, maiyetinde yük. sek rütbeli askerler olduğu halde İngiliz kralının cenaze merasimi- ne iştirak etmek üzere Londraya harekte etmiştir. Atina, 25 (Özel) — Yunanis- aint brikasında tanda seçim yarındır. Bugünden i- tibaren fevkalâde tedbirler alını. yor. Bu meyanda olmak üzere gar- nizon kıtaalı seferber haline geti- rilecektir. Telgraf, telefon ve hü- kümet daireleri askerler tarafın- dan işgal olunacaktır. Süvariler İ şehri gezeceklerdir. - İntizamı te- Kibrit — fal ile ve bia sağ elini makineye kaptırmış, yara- lanmıştır. ZAYİ — 335.—336 senesi Sarıyer Pertevniyal okulundan © aldığım şaha detnamemi zayi ettim. Yenisini (alaca #ımdan eskisinin hülkmü yoktur. Me Sie Salâhaddin Pi 4 20 dad isle 1 (Baştarafı 1 incidi Sağ cenah yeni kabineye hücum ediyor Berlin, 25 — Sağ cenah part ri Sarraut kabinesine büyük husumet göstermektedirler. K4 nenin bu koldan husumetle ka lanması mevkiini tehlikeye düf mektedir. pm 4 üncü sayfadaki yas okuyunuz. Yunan zabitinin teşekkürü Mart isyannıdan sonra mer 'ketimize iltica etmiş olan 14 nan zabitinden sonuncusu şı Merkuryo Vasilyus burada ğan “Tatlı İstanbul,, isimli 6“ ğu ve karısiyle birlikte dün #* leketine dönmeden evvel mızı ziyaretle şu teşekkür bunu bırakmıtşır. “Türkiye hükümetinin, PÜ Türklerin Yunan zabitlerine # gösterdiği çok ince ki ğe karşı derin surette mina rım. Memleketime döner di — Türk konukseverliğini ve T re karşı olan ehehe bir re daha ilân edeceğim. Türk Yunan dostluğu iki m kalbinde kökleşmiştir. Seçi”” 7 nunda her hangi zümre met mevkiine pe gelsin, deve dostluğun daha kuvvetli kt nı temine çalışacaktır. Ci iki milletin arzusu, smadet “* fahıdır.,, çeşi ies