3 Şubat 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

3 Şubat 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

? Beykoz: 1 Maç zevksiz Dün Kadıköyünde Fener — Be.) yiktaş maçından evvel birinci kü - meden Beykoz ile Hilâl evvelce tehir edilen lik maçı için karşılaş. klar, Bu maç, iki takımın da geçen haftalar çıkardıkları temiz ve gü- Zel oyunun tamamen aksine zevk- *iz oldu, İlk devre başlarmda Hilâllılar Netice üzerinde çok müessir olabi- lecek bir penaltı fırsatı kaçırdılar ve direğe vuran top kurtuldu. Bir. Az sonra Beykozlular güzel bir a- kmla yegâne golü yaparak galibi- Yeti temin ettiler. Oyunun diğer kısmında ve ikinci devre, Hilâlin gene tam bir oya Il o 0 - Hilâl: 0 ve sert oldu şanssızlıkla direğe vurup geri dö- nen iki muhakak gol fırsatı, Bey- kozluların da isabetsiz şütler ve ya topu ayakta fazla bekletmek | yüzünden heba olan tehlikeli hücumlar bertaraf edilirse, oyun." lara ve sertliğe kaçan lüzumsuz bir enerjiden başka kayde değer bir şey olmadı. Hilâlın birinci devredeki oyu - nu nisbeten düzğün idi. Muhacim hattının ataleti yüzünden ikinci devre bozuldu ve bundan istifade eden Beykozlular, gittikçe açıla - rak ikinci devrede rakiplerini çok sıkıştırdılar. Fakat bu neticeyi de- ğiştirmedi ve oyun 1 — O Beyko- zun galebesiyle bitti, İ da Taksim stadın Galatasaray : 4 Topkapı: 1 Dün Taksim stadında birinci | tan Süaviye Süaviden Mehmet Sa.| küme takımlarından Galatasaray i| lime geçen top Salimin vole bi: le Topkapı çarpıştılar. Fenerbahçe| şutile ağlara takıldı. Durum 4 -1, Ye oyunun son dakikalarında an- bundan sonra çekilen bir korner &ak bir sayı farkile yenilen genç| neticesiz kaldı ve gene bir Galata Topkapı ile Galatasaray ei Yapılacak maç oldukca mühimdi. Sahada 1000 - 15000 kişi kadar var dı. Hâkem Halit Gâlip Ezgünün Jİdeseninde “başlanan” oyuna sari kırmızılılar esas o kadrolarından Kadri, Danyal, Gündüz ve Avni noksan olarak şöyle dizildiler: Sabahaddin — Lütfi, Osman — Süavi, Fahir, Bekir — Bülent, Fazıl, Salim, Eşvak, Cici Nacdet. Oyuna Galatasaray başladı. Bu akın neticesiz kaldı. Galatasaray müdafaasının gönderdiği topu ka- Pan son açık Bülent kalecinin ha- talı bir çıkışından istifade ederek “Oyunun 3 üncü dakikasında Top - kapı ağlarına taktı. Bu golden sonra oyun mütevazin bir şekil al- dı. Buarada 'Topkapılıların Ga - saray kalesini sık sık ziyaret *ttikleri görülüyordu. Netekim bu hücümlardan birinde sarı kırmızı Müdafaası topu kornerde atarak ir tehlikeyi savuşturdu. Topkapılılar bundan istifade e-! iler, Lütfi gönderdiği pası alan Sâlim topu Bülende gönder di. Bülent te bir kafa vuruşile topu nci defa ağlara taktı. Bu golden sonra Topkapılılar | galdılar güzel bir pas alan Kâmil *rdi bir akin ile sarı kırmızılıla- kalesine kadar indi. Kaleci ile! B şı karşıya kalmasına rağmen bi mühim fırsatı kaçırdı. Fakat e sonra sol açık Sabahaddin ir bir şutle topu Galatasaray ağ darma tat Birinci devre2-1 sa- rmızılıların lehine bitti. İkinci devre başlangçıta Topka- e Yaptığı akınlar Galatasaray 2 afansında eridi. Bu sırada Fa afa Süavi sol içe geçti. Şimdi kırmızılılar akındadır. Sağ An Yapılan bir akını hatalı kesen gp kapı aleyhine bir frikik veri! bir İci bunu sıkı ve şimşek gik 5 Şutle 3 üncü defa ağlara taktı i ii Galntaşaraylılar üst üste a- Yapıyorlar. Bu arada Eşvak' saray hücümünda Topkapı kalesi- ne girmek üzere olan top ayağı ka- yarak düşen sarı kırmızılılar sağ! içi Eşvakın başına çarparak dişa- tr çikti. Oyun'da 4 - 1 Galatasara- yın lehine bitti. ».s Dünkü maçta Galatasaray 1 - 4 kazanmasına rağmen iyi bir oyun göstermedi. Bilhassa santır haf Fa hir sahada hiç yoktu. Muhacim hattı isteksiz ve ağır bir oyun oy: nadı. Kendilerine gelen fırsatlar- dan istifade edemediler, Eşvak ve Bülent tecrübesiz ve genç... Salim ve Necdet iyi... Lütfi her zamanki gibi güzel ve iyi idi. Bekir de he - men hemen haf hattının en mu- vaffak olan oyuncusu idi. Biz ge! lecek haftaya Fenerbahçe ile ya “| pacakları maçın arefesinde Gala tasaraylıların oynadıkları bu oyu nu kendileri için pek emniyetli bul- madık.. Bu maça fazla çalışmaları lâzım geleceği zannındayız. e - Hüsnü muhacim oynamağa başladık. | karşı karşı kaldığı halde gene Muzafferin bir hücumu ve Fener kalecişinin bir tehlikeyi uzraklaştırışı, Şampiyonluk yolunun en mühim maçında Fenerbahçe Beşiktaşı 1-0 yendi ediyorlar. eşiktaşlılar, penaltıdan yedikleri gole itiraz Fenerbahçe ikinci bir penaltı fırsatından istifade edemedi Oyundan sonra hakeme taarruz edilmek iste 9235—996 lik maçlarının omağlüp olmıyan Beşiktaş ve Fenerbahçe ta- kımları dün çok kalabalık bir meraklı önünde tehir edilmiş olan şampiyon- Vak maçlarını Kadıköy stadında yap- sonra da Fenerliler çıktılar. Hakem Ahmet Ademdi. Fener takımı: Needet,— Fazıl, Yaşar — Cevat, Esat, Fizret — Niyazi, Şa- ban, Ali Riza, Naci, Namık. Beşiktaş da: — Mehmet Ali — Nu ri, Faruk — Bülend, Hüsnü, Fuat — Hayati, Hakkı, Muzaffer. Şeref, Eşref şeklinde oyuna başlandı. İlk anlarda fener biraz daha ağır basmakta, nite kim 3 üncü dakikada Şaban muhak- kak bir gol fırsatı kaçırdı. Oyun seri oynanmakta ve Beşiktaş yarım saha- sında devam ediyor. Onuncu dakikada Beşiktaşlılar da faaliyete geçiyorlar. Fakat Beşiktaş hücum hattında Hak kı çok yavaş hareket etmekte, bu yüz- den siyah beyazlılar da İki fırsat ka- urdı, ©“ ri anla Sürek ör“ bare yüzünden bir fırsat heba etti. o Pener hücumları Beşiktaş müdafaasını al. lak bullak etmekte. Oyun çok sert ve hattâ favullü oynanıyor. (Beşiktaş yapmak istediği hücumları - hep sağ- dan yapıyor halbuki Fener (o Fikreti muavin oynatmakla o müdafaanın ol tarafını kuyvetlendirmişti. 32 inci dakikada Eşrefin pası da kaçtı. 40 mer dakikada Fener kaleci- sinin boş bıraktığı kaleye (Hayati topu atamadı. Beşiktaş takımının bu. gün eline geçen fırsatları kaçırmakla galibiyeti istemiyormuş gibi bir hali var, 44 üncü dakikada Fenerin tehli- keli bir akımı ve Şabanın şütünü de kale direği kurtardı ve birinci haf. taym da sıfır sıfır berabere bitti, ikinci haftaym Gene oyuna Iki tarafın favullerile başlandı. Fakat hücumlar müsavi. Dokuzuncu dakikada Ali Rıza topu havalandıra- rak bir gol fırsatı kaçırdı. 16 ıncı da- kikada Besiktaş aleyhine penaltı oldu. ve Yaşarın ayağiyle Fener bir gol ka- zanmış oldu. Beşiktaşlılar o hatanm çizgi üzerinde yapıldığını iddia ederek bu penaltıya itiraz ettiler, 21 inci dakikada Hayati okalecile topu kaleye sokamadı. 26 cı dakikada 1S| pas üstünden Fener aleyhine firikik oldu. Fakat Beşiktaşlılar bundan da istifade edemediler. 35 inci dakikada Beşiktaş müldafilerinden biri topa el Te tuttu, hakem 2 inci penaltıyı verdiy se de Yasar bunu atamadı.Son daki. kalarda iki taraf da birer fırsat daha kaçırdılar ve maç 0-1 Fenerin kazanma tılar. Sahaya önce Beşiktaşlılar (o biraz sile nihayete erdi, .. Fener takımı umumiyetle güzel bir oyun oynadı yalnız çok fazla fa. vul yaptılar, Kaleci Necdede hemen hemen is düşmedi. Müdafiler iyi çalış © tılar. Muavin hattı dün çok kuvvetlen misti, Fikret müdafaaya çok yardım ettiyse de hücum hattına fazla yardı- mı dokunmadı. Hücum hattında sol taraf sağ tarafa nisbetle daha kusur. taydu. Reşiktaş takımında omüdafiler ve lıştı ve muvaffak oldu. İki yan mua-f Yyinler fena idiler. Hücum (hattında hemen hepsi bozuk oynadı. Bilhassa Şeref ve Hakkı çok yavaştılar. Haya- ti de fırsat kaçırmakta dün hemen hemen rekor kırdı, Beşiktaşlıların en büyük kabaha. ti bütün hücumları sağdan yapmağa çalışmalarıydı. Çünkü yukarda yazdı. Şeref bir lop kapmaya çalışırken. ğım gibi — Hattâ bugün çok fena bir- gününde ve karşısında (Fikret mer. cut, — siyah beyazlılar bu hataya düş meselerdi netice herhalde dünkü gibi olmıyacaktı. Hakeme gelince, Ahmet Adem, her iki takım oyuncularınm mütemadi sertlikleri ve kararlara itirazları kar- şısında zecri tedbirler almamakla, o- yunun temposunun (bozulmamasına mâni olamadı. Beşiktaşım itirazma sebepolan penaltıya gelince, hâdise ceza çizgisi. nin o kadar yakınında (olmuştu ki, uzaktan seyredenler için bunun çizgi içinde mi, yoksa çizgi dışında mı ol. duğu kestirilemezdi. Fakat hakem yakından gördüğü için (o hâdiseyi en tan sonra, Hasım kaleye böyle indi. o kaleci iyi idiler. Orta muavin çok ça. | iyi tesbit edecek bir vaziyetteydi. Biz ndi İn * .. e Beşiktaşlılar sahaya böyle neşeli çıkmışlardı. ce münakaşaya asıl sebep olan, bizzat Fenerbahçelilerin, hakem kararından evvel topu çizgi üstüne koyurak, ser- best vuruş, almağa kalkışmaları oldü ki, bu vuruşun sonradan hakem tara» fından penaltıya çevrilmesi, seyircile rin ve cezaya çarpılan takım oyuncu- larının asabı üzerinde çok fena bir te sir yaptı, Ve işte bu, hakem için tam bir ta- lisizlik oldu. 0.M.K. Oyundan sonra Hakeme taarruz edilmek istendi Dün sahada oynanan maç bittik. ten sonra, çok çirkin ve yakışıksız bir hâdise olmuştur. Beşiktaşın mağlübiyetine sebep 0- lan ilk penaltının, haksız olduğuna kanaat getiren, bazı coşkun 8 yirciler, maçtan sonra dağılmamışlar ve hakem Ahmet Ademle, yan hakem Şazi Tezcanın dışarı çıkmasını bek- Temişlerdir. Hattâ bunlardan bazıları hakemlerin soyunma odasının yanın. daki, Fenerbahçe takımı soyunma © dasına kadar girerek hakemi (o bekle- mek İstemişlerse de, hâdise mahalline yetişen Kadıköy ikinci komiseri Mu— zafferin çok seri ve yerinde tedbirleri sayesinde dağatılmışlar, ve hakem an. cak bundan sonra zabıta memurlari- nın refakatinde stadyomdan çıkabil- miştir. Bu münasebetsizlerden bazısı, maç İ bitice, hakemi soyunma odasına girer ken de kendisine küfretmişlerdi.. Biz, Beşiktaş kulübünde kaydı bis Te olmadığını umduğumuz bir kaç ken dini bilmezin bu hareketinin yakışık- sızlığı hakkında söyliyecek söz bula- mıyoruz. Bir hakem, bir maçı fena dare edebilir, belki de, büyük bir hata yaparak, bir takımın (malübiyetine de sebep olabilir. Fakat böyle bir hal karşısında yapılacak İş, o hakemi söv- mek, ve dövmek için oyundan sonra beklemek değildir. Haksızlığa uğra. mış takımların takip ( edecekleri tek yol şikâyetlerini teşkilâtım alâkadar heyetleri nezdinde aramaktır. Yoksa “vay bizi yendirdi. diye hakemleri dövmeye kalkmak, ancak, tulumbacı- larm, sporculuğun yanından bile geç. memis adâmların harcıdır. diye düşü- hüyoruz.