6 Şubat 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

6 Şubat 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Hususiyetleriniz nelerdir ? Onları bulup | tekâmül ettiriniz © ; Başka güzel kadınlara benze» mek kaygusile Bü sözleri yazan bir erkektir; “3, kadınlar, cinsi cazibeden hiç lanazlar, Kıskançirklar bir ta - afa bırakılsa bile, kendilerinden Bir güzel kadın giyinir ve : ; süslenirken , umumiyet'e ; iğer bütün güzel kadınlara benzemiye çalışır. Böyle- : İlikle kendi hususiyetlerini | i ortadan Kaldırır * uğramış olur Erkeklerse , düşünürler. İ Bir yüze, i kusursuz olduğu için bak- i iptizale bam başka hiç mazlar. Pek bariz hususi- yetieri az güzel hemcinslerinden| Birimi bir muvaffakiyeti mevzuu İahsolsa tahammül edemezler. Zevk sahibi bir kadm, başka bir kadın hakkında şunları söyli- Pebilire — Doğrusu güzel, biçimli, | Sevimli, üstelik sesi de ahenkli, | kendisi fotojenik...,, iyi zevk sahibi bir erkeğe İp sormağa mecburdur ve Vövle sorar: — Cinsi cazibesi var mı? dersiniz? "Erkek biricik Ne kem ve hâkimdir; Bir kadının en az bilip tanıdı.) İN cinsi cazibe kendininkidir. Bu - ancak erkeklerin gözlerinden Yup anlıyabilir. Fakat bir kadın, tuvaletini yap- KİS süslendiği sırada, erkeklerin arını pek az düşünür, Bir Kimin, cinsi cazibe kaidelerine Br bir şekilde süslenmesi de muh- ir, Me güzel kadın, giyinir ve süs- tü, sen, umumiyetle, diğer bü- Mei kadınlara benzemeğe Böylelikle kendi hususi - Mi ortadan kaldırır; iptiza. Mam olur. Erkeklerse, bambaşka düşü - dal Bir yüze, hiç kusursuz ol - 18 için bakmazlar; pek bariz var diye bakarlar... Yerinde olmıyan $vebazlıklar,, !. in. üç kadınm cinsi cazibele- öldürdüklerini gördüm. le saçlarında fevka - . bir beyaz perçemi var- yede, yüzün liği e e 2 da z e San Söndü, meydana çıkıyordu. Ka- bu perçemi boyattı. So - mı soğuklaştı. Saçları Hamidin boyalı sakalma vi inci bayanın da orta dişleri- seyrekti, Konuştuğu es - ortasmdan pembe Bi bazan gösteriverirdi. Halbu- abiş dişlerini çıkartarak yeri-| diş koydurdu. Pembe dil mahpeste kapalı kaldı.! erkeklerin kendisine iiçin) Sha e gülümsediğini düşün- Sel. ve sebebini anlıyamamak-! Saçlarda | “fevkalâde ' güzel bir perçemi vardı. Bu sayede gençliği ve kestane rengi gözlerinin sşildısr daha ziyade meydana çıkıyordu.Ka- dıncağız bu pörçemi boyattı ve s0- İT üütüşte mr soğuklaşiri Üçüncü bayanın ise, ta tepesin- de saçlarının anafor gibi kıvrılan bir kabarıklığı vardı. Yürüdükçe hop oturur, hop kalkardı. Kızca - ğız gayet koyu bir pomatla bunu yapıştırdı. O da hususiyetini kay- betti. Fakat, tabiatiyle asri bir Ve » nüs olamadı. Mey Vest'in “kusurları,, saye - sinde erkekler arasnda rağbet kazandığı malümdur. Ağız ve saçlar Unutmayınız, ki takriben iki yüz senedenberi, kadınlar, küçük ağızların en güzel ağızlar oldu. ğuna kendilerini de, herkesi de inandırmağa çalışırlar. Bilemem eskiden erkekler buna kandılar mı? Fakat şimdi ekseriyetle hepsi büyük ağızlıları tercih ediyorlar, Lilyan Harvey'in ağzı daha gü - zeldir. Lâkin Con Kravford'un ağ. zı tercih ederler. Saçlardan çok bahsettik, lâkin gene de ayni mevzua avdet ede - lim: Kadmlar, ekseriya saçlarmı tarayış şeklini değştirirler, (Tabiatiyle ağız şekli bu kadar kolaylıkla değiştirilemez!?) Saç tuvaletlerinden doğan tenkitler en ziyade nazarı itibara alınmağa sezadır. Düz taranmış saçlar, kadınla - ra, ekseriya, kıvırcık saçlardan ve ondülâsyondan daha iyi gider. Kıvırcık saç, bilhassa, yaşı ba- şı ilerlemiş erkeklerin zevkine uy- gundur. İhtiyarlar ise, sırta düşen örgüleri tercih ederler. Ben, bunu, bir cinsi cazibe vasıtası olarak hiç bir kadına tavsiye etmem. Daha pratik olalım: Bir kadın, saçlarına şekil ve - rirken, kendi hususiyetlerini ara - ardan ayrılmamağa gay- ret etmelidir. Kadınlar için şimdi şöyle bir teselli vardır: Cinsi cazibeye sahip olmak, gü- zelliğe sahip olmaktan çok daha kolaydır. Uzun ve biçimli bacaklar, doğ ru bir burun, uzun bir boyun... E-! ğer tabiat bunları size vermediyse | kimse veremez... Bunlar güzellik | malzemesidir... Lâkin, cinsi cazibeninkiler?... Onlar sizde zaten vardır. Onları tahrip etmeyin, bilâkis hoş bir şe- kilde kendinize yakıştırmağa uğ - raşm. Deri . Cinsi cazibenin en mühim şart- larmdan biri cilttir, Kuru yabut yağlı deriniz oldu- ğu için telâşlanmayın.. Her cins cilt için tekemmül etmiş bir hal vardır. Kuruya yakın bir deri, gözle - rin parlaklığiyle ağzın mütevazin çizgileriyle imtizaç eder. Yağlı bir cilt, taze havaya dai. mi surette maruz kalırsa ve iyi kan cevelâniyle (o pembeleşirse bambaşka bir cinsi cazibe meyda. na getirir. Esasen bütün kadıların taze havaya ihtiyacı vardır. Taze ha - va, insanı canlandırır. Canlı ka. dım da hoşa gider. Meselâ, dikkat edin: Erkekler, kavga eden ka - dmlara alâka ile bakarlar!! Çün- kü kavga esnasmda kadına bir canlılık gelir. Belki, bazı kocalar! da, geçimsiz karılarını bu sebeple pek çok severler!! Canlı kadın . Bu coşkunluk anlarını sinirli - likle biribirine (karıştırmayın Canlılık başkadır. Daima virvir eden sinirli kadıların hali ise ge- ne başkadır. Sinirlilikle canlılığı biribirine karıştırmamak için ölçü şudur: Eğer heyecan esnasında bir kadının gözleri, burunu, ağzı, de- risi kuruyorsa, bu hal sinirlilikten oluyor demektir. Bu takdirde, cinsi cazibe azalıyor. Şayet bilâkis, kan yüzüne hü - cum ediyorsa, dili ve dudakları ıslak vaziyetteyse, şimşekli gözle. rinden yaşlar hemen boşanacak gibi ise, bu, canlılıktan doğuyor demektir. Bayanın cinsi cazibesi yükselir, Tuhaf şey, değil mi? Fakat ben, daha garip bir tec- rübemi anlatayım: Bir deniz se - yahatindeydik. . Bazı (kadınlar, kendilerini öbürlerinden daha ha- zırlıklı sanıyorlardı; yani deniz tutmasma karşı yarayan Atropin ilâcını aldılar. Bu yüzden, gudde. lerinin hareketi yavaşlaştı. Hal - buki, hava gayet güzel gitti. De. niz tutmak felâketi kimsenin ba - şına gelmedi. Bu ilâcı alıp ta gud.- delerini hareketsizliğe sevkeden - lerin hepsi cinsi cazibelerini kay - bettiklerini anladılar. İlâcın hük- mü geçince hepsi de hakları olan cazibelerine kavuştular. Kendinizi cesaretlendirmek için Seks apillerini (yani cinsi ca - zibelerini) kaybeden zavallı ka - dınların maceralarını size anlat tım, Şimdi de bunun aksini söyli. yeyim: Ben, gayet şirin, sarışın ve pem- be tenli bir kız tanıyorum. Bütün erkekler, onu pek takdir etmekle beraber, cinsi cazibesinin olmadı- ğı söylerler, Bazıları, güzel bir kadınla flört ettikleriyle övünmek için onun peşinde dolaşırlar, Güneşin tesirile cildi esmerleşince güzelliğinden gerçi kaybetti ama vahşi bir cazibe kazanarak cinsi ca. sibesi arttı. Bu kızcağız, dağlık bir yere seyahate gitti. Ona yanmamasını, eskisi gibi beyaz kalmasını tavsi - ye ettiler. Halbuki o, söz dinle. medi. Vücudünü güneşe maruz bıraktı. Geri döndüğü vakit, ya. nık bir teni olmuştu. Güzelliğinden gerçi kaybetti, lâkin birdenbire cinsi cazibe ka- zandı. Bu, azıcık vahşi bir cazi - beydi... o Ve maalesef, zamanla kayboldu. Çünkü güneşin tesiri geçince, bayan da beyazlaştı. De. mek ki, taze hava gibi güneş de cinsi cazibeyi yaratır.. Güzellik için olduğu kadar cin- , Birkaç Tavsiye Saçları kepekleneniere... Yatmadan evvel, saçlarınızın kökünü yemek tuzuyla iyice u- vun. Tuz, sabaha kadar başınızda kalsın. Sabahleyin taranırken saç- larınızı iyice fırçalaym. Bunu sık sık tekrarlayın, Az zaman içinde kepeklerden kurtulursunuz. işten kirlenen eller Yemek pişirmek, iş görmek yü- zünden elleriniz lekerenir ve ret gi bozulursa kolaylıkla temizle « nebilir, Bir kahve kaşığı rendelenmiş sabun, bir avuç kepek, bir avuç mısır unu, iyice karışacak, bu ka- lita ile eller, kuvvetli kuvvetli, w vuştura uvuştura yıkanacak. İ Aynı temizliği her iş gördükten sonra yaparsanız, ellerinizin gü- zelliğine siz de hayret edersiniz Yüzdeki kırışıklara çare Yumurtanın akını iyice dövün, Kaymak gibi olunca, yüzünüzü o- nunla bulayın. Üstüne leblebi u- nunu pudra gibi sürün, Yirmi da. kika dursun, Sonra biraz ılık süt. le yüzünüzü çalkayın. Akabinde de ya gülsuyu veya yağmur suyu ile iyice yıkayın. Çok istifade ede ceksiniz. Boya ile yatmayın Gece yüzü boyalı yatmak cilt için çok fenadır. Eczahaneden Al- kol kanfre aldırınız. Bir miktar pamuğa dökerek yatmadan evvel yüzünüzü iyice temizleyin. Kaşların kepeklen- memesine çare Pangaltıda “F,, apartımanında Bayan “S5. G.,, soruyor: Dört senedenberi kaşlarıma bir hastalık ârız oldu. Birçok doktor. lara gittim. Bir kısmı kükürtlü ilâçlar, bir kısmıda gliserin ve vazelin verdiler. Bir türlü önüne geçemedim. Çaresi nedir? Bu sualiniz üzerine, Ortaköy Şifa Yurdu sahibi Doktor Ahmet Asımla Amerikan hastahanesi ser tabibi Doktor Şepeld'in fikirleri- ni sorduk. İkisi de su nokta üze- rinde mutabık kaldılar; Evvelâ katranlı sabunla kaşla- rmızı iyice yıkamalısmız. Sonra binde iki süblime mahlülüne pa- ! muk batırarak kaşlarınızı hafifçe oğun. Lâkin süblimenin gözlerini- ze kaçmamasına son derece dik- kat etmelisiniz. Dikkat: Okuyucularımızın soracakları suallere cevap vererek kendileri- ne faydalı olmağa çalışacağız. si cazibe için de reçeteler vardır; Yemeklerden evvel bir bardak kadar şarap içmek. Yani hep canlılığı doğuracak şeyler... Kendi hususiyetlerini keşfede « rek bunları bozmamak, bilâkis tebarüz ettirmek, sonra, birde (sinirli değil) canlı olmak... İşte, cinsi cazibenin iki mühim yaratı- cisi... Güzellik Doktoru