8 Şubat 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

8 Şubat 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

8 ŞUBAT — 1936 HABER — Akşam postas postası Oksürenlere: Katran Hakkı Ekrem Türkiye Zıraat Bankasından : DİNİNİ siltmeye konulmuştur. Eksiltmeyciştirak şartları şunlardır: 1 — Teklif mektubu “müddet zikredilmelidir.,, 2 -— $ç yedi buçuk muvakkat teminat akçesi, 3 — Asgari yirmi bin İiral.kbir işi def'aten ve mükemmel yapmiş olduğuna dair şayanı kabu! vesika. 4 — Bu işe ait şartname vesaire beş lira mukabilinde Ankara Ümüm müdürlükten ve Istanbul Ziraat Bankasından tedarik edilme ELE Çele Sâtınalma Komisyonu İlânları Gülhane hastanesinde yeniden yaptırilacak olan bina kapalı Zarf la eksiltmeye konulmuştur. Mü - hammen keşif bedeli 32.610 lira - dır. İlk teminati 2446 liradır. Ek - siltmesi 14 — Şubat — 936 Cu - ma günü sâat 15 dedir. Eksiltme. ye gireceklerin ilk teminat mak - buz veya mektuplarile 2490 Nu- maralı kanunun 2. 3 üncü madde- lerindeki vesaikle beraber teklif . nameletini en az ihaleden bir sa at evteline kadar Fındıklıda Ko - | mutanlık satınalma Komisyonu - na vermeleri, (05) ” Yeni çıktı ğ Efendi ve uşaki Tolstoy Hi. Rifat Nefis bir hikâye 40 kuruş, mmm Acele satılık hane Lâlelide Aydınlık apartımanı kar-| satılık,! İTE MİES ae ap » ağaya Pazarlık için o sahibi Bay soüullaha müracaat, NN 236 Yanında Dulünduğu sırada © oğlunun hayalini havada sallanırken gördüğü zamanki gibi seğirmeğe başlamıştı. O vakit Rüjjiyeri sarsak adımlarla! ışıkların teşkil ettiği daireden ve gör-| düğü beyaz hayale doğru yürüdü. Dakikada ancak bir adım atıyordu. Nihayet on ikinci adımda durarak: — Sen misin oğlum? diye sordü.; Hayalin dudaklarında bir hareket görmedi, Yalnız çok pürüzsüz bir ses- le söylenen: — Baba, beni niçin özünü duydu. Rüjjiyeri yürümeğe başladı, Sağ kolu on beş dakikadanberi şeklini boz mamıştı. O ilerledikçe hayal geriledi. Ruh kendisinden kaçmağa çalışıyor. du. Bir zaman geldi ki Rüjjiyeri ken. disini hayali ilk gördüğü yerde ve ha- yali de ışıklı yarım dairenin yanında gördü, Rüjjiyeri bu sefer yarım daireye doğru yürümeğe devam etti. Hayal ışıklı at nalımın iki kolu arasındaki hançerin yanında bulunuyordu. O va- kit müneccim yeniden söze başladı. — Öğlüm, buraya girmelisin? Hayalin şiddefle çırpmdığını gör. dü vü: — Baba, beni niçin ebedi uykumda rahat bırakmıyorsunuz? sözünü duy. du. — Ben öyle İstiyorum. Gireceksin. Seni buraya hapsettiğim için beni af- fet oğlum. Gir, ben öyle İstiyorum. Bünün üzerine beyaz hayalin te. “eddüt ettiğini, gerilediğini, nihayet! İemdisinin vaktile bulunduğu aydın Hik yarım dairenin tam ortasında dur. duğunu gördü. Birkaç dakika İçinde yüzü gevşe- çağırdınız? KANZUK MEYVA TUZU “Tabii meyve üsarelerile hazır - lanmış yezâne meyve tuzüdur, Mide, afsük, karaciğer, böbrek; hastalıklarında fevkalâde faydalı izale eder. DERLODİ BiRTURAN MAMULATIDIR kurustur. (405) lılla almacaktır. dir. Hazmi kolaylaştırır, inkıbaz rülebil'r. İsteklilerin belli sartte' KNZOK FÜZESİ Şİ) omiayonu gelmeleri, z (406) Beyoğlu — Istanbul PARD AYANIN OLUMU di. Güzis noemal şeklini dldi, Sağ ko. lunu indirdi. Gevşeyen 80l elinin par- makları arasından kitap yere düştü. Rüjjiyeri dairenin içine bakınca bir şey göremedi. Beyaz hayal gözden kaybolmuştu. Gülümsiyerek: — Artık onu görecek halde deği. lim. Bunun İçin göremiyorum. Fakat oğlumun ruhu oradadır. Ve ancak ben istediğim zaman oradan ayrılabi- lir. Oğlum, oğlum, beni affet. Emin ol ki fazla beklemiyeceksin! sözlerini mırrldandr, Rüljjiyeri o vakit büyük bir aksi teessüre Kapıldı. Bir kaç dakika ka, dar titriyerek, sallanarak, nöbetler geçirerek, saçları dimdik olarak kaldı. Fakat hemen kendisini o toplayıp şerde dağıttığı kitaplardan © birisini çekti. Yedi ışık, salip şeklindeki hançeri aydınlatarak yanmağa devam ediyor ve ceset de mermer masanm üzerine uzanmış yatıyordu. Rüğjiyeri, yatak odasına (giderek bir âmba yaktı ve beraberinde getir- diği kitaba göz gezdirmeğe başladı. Bu, 1552 senesinde oLiyonda yaşı. yan Nostradamos isminde bir mü- necim tarafından yazılmıştı. Kitabın orta taraflarında başka cins bir mü. rekkeple yazılmış beş sayfa yazı var- dı. Rüjjiyeri: — İşte hocam ölürken bana bunu bıraktı. Ölümünden bir kaç saat evvel kendi eliyle yazdığı bu satırları kaç kere okudum. Şüphesiz ki kendisini dirilteyim diye bana bıraktığı bu sa. tırların üzerinde kaç gece (o geçirdim. Buna çok uğraştım. Salon kilisesinde- ki mezarıma üç kere gittim. Fakat İştanbül e liği Satınalma Komis'yonüilân lafı kırdırılan buğday'ardan birikmiş ölün 17409 kilo Kavuz, Karatüuk. Kırıntı, ince kırıntı, buğday tozu | 11 — Şubat — 935 Salı günü saat! t 14,20 da Topkanele Satınalma komisyonunda pazar kla satıla - | caktır. Hepsin'n tutarı 292 lira 6 kuruştur. Son teminatı 43 lira 81 İsteklilerin Belli saatte komisyona gelmeleri. | Beşiktaş Sebat Değirmeninde (625) Müteahhit nam ve hesabına 165 çift terlik 11 — Şubat — 936 Sa'ı günü saat 15 de Tophanade Satınalma komisyonunda pazar - Beher çiftinin tahmin bedeli 182 kuruştur. Son teminatı 45 lira 4 kuruştur. Şart - name ve mümunesi komisyona gö- (626) dir. verilmelidir. Çev Salı ve Cüma günleri saat ! PARDAYANIN ÖLÜMÜ lamaktan maada uğraşlığı bir şey da- ha vardı, Ölmüş bir cesede, varlığına inandı- ğı ruhu tekrar sokmak! İşte bu adamm kafasını en çok Şorân bu düşünceler, bu İmkânsız o- lan hülyalarmadı. Talebesi olan Katerinin karşısın. da titriyen saray janfiyomlarının ö. nünde korkaklık gösteren, o krâliçeyi memnun etmek İçin bir çok cinayetle. re âlet olan bu adam kendi lâboratu- varnida yalmz kalınca hakiki bir if. rit kesiliyordu. O vakit, şimdiye kadar olan çalış. malarmın kendisine verdiği (gururla birlikte bu çalışman fazlalığından delilik derecesine varmış olani düşün- cesi son dereee genişliyerek ruhunu, derinliğinde neler olduğu bilinmiyen uçurumlara atıyordu. Yıldızlara bakmadan © yorul. duğu zaman kimya İle uğraşmaya baş. yordu. Potalarm üzerine eğilmekten bıkınca ölülerle vakit geçiriyordu. Cellâttan satm aldığı işkence ile ölmüş bir zavallmın cesedi üzerine e. Zilmiş olduğu halde bu ruhsuz külçe- ye hayat vermeğe uğrasıyordu. Düşünüyordu: — Kalp nedir?. Kanı idare eden bir tulumba.. Kan nedir? Hayatı nak. ledici bir su. Kan, yani (Ohayatı vö- cudda dolaştırân vasıta dalma bulu. nuyor Kalp, yani bu kam hareket et- tiren tulumba da var. Damarlar, ada. leler, beyin yerinde. Bu haliyle du- ran şu cesedde daha bu sabah hayat vardı. Ölmesi için bir ipin boğazımı sik ması kâfi geldi. Bununla beraber ceset gene asılmadan evvelki halinde bulu.! nuyor. Bu cesedde noksan olan şey ne- Teklifler 17 Şubat 936 saat 16 ya kadar levazım müdürlüğü Banka tercih haklenı muhafaza eder. (661) Makinaları A — UMUM DEPOSU ISTANBUL bla Kllala YAPİ Lila rik ila vi Acdhte e) çe Boş Durma Para Kazan 19421 'Tita ret derslerine devam edenler 4 ay sonrâ imtihandan geçerek MUHASE BECİ SAMADETNAMESİ ALİR. 'TOCCAR ve BANKACI OLUR. Prog ramı almak ve kaydolmak isin A- lemdar Park caddesinde No. 2) Amerikan Ticatet dörsanesine mürnenat Hususi ders verili; 3 dir? Kalbi hareket ettiren, damarlar, da kan vasrtasile dolaşan hayat ya- ni ruhdur. Benim ölüm dediğim şey ruhun vücuddan ayrılmasıdır. İşte ce set dağılmağa mahküm bir halde ö- nümde deruyor. Ve onu terkeden ruh da şüphesiz bu civardan pek de uzak. ta değildir, Yapılması lâzım olan şey sadece ruhu tekrar cesede (o girmeğe mecbur etmek, İşte hepsi bu kadar, Eğer ruhu cesede tekrar girmeğe mec- bur edecek çareyi bulacak o olursam bü âdam da tekrar (dirilecektir. Bu çâfeyi bulduğum anda ayni zamanda ruhta ceseddeti hiç ayırmıyacak olan çareyi, yani ebedi hayatin sırtını bal. müş olmtyacak mıyım.? Rüjfjiyeri böyle düşündüğü zaman gözünün önünde ruhu canlandıran u- fâk bir balmumu heykelin (üzerinde tecrübeler yapıyordu. Bazan, heykelin canlanacakmış gibi titrediğini farkediyordü. Bir gün gene uzun çalışmalardan #onra elini alnıma vurarak şöyle dü- şündü: — Ne yanlışlık? Ben kan eesetde. dir diyorum. Evet, cesedde. Fakat pıhtilaşmış bir halde, Bu suretle da- marlarda dolaşarak hayatı naklede, mez Satin alacağım baska bir cesede sıcak bir Kan sekmakiığım lâzım. Şimdi müneccimin nasil bir insan olduğunu anlattığımız için okuyucula. rrmızın beş on gün kadar evvele, yani birkaç kişinin Sen Jermen Loksetru. va kilisesine girerek Mariyyyakın te. sedini götürdükleri zamana dönmele. rini dileriz. Katerin yüksek kalplilik göstere- rek Alisin cesedini Pani Gatolâya ver mişti, Rüjjiyeriye de Mariyyakinkini iadadınbıldn ALİM İL İLİM 111