9 Şubat 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

9 Şubat 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

olmiyan insanları muhafaza etmek için ellerinden geleni yapmaktadırlar Caniler ve hastalıklılar âdetâ şımartılıyorlar! BAĞDA: Pürriten — #ömürgecilirden ba Zıları hayatın çok kolay, gâyet yumu. şak ve tatir olduğu yerlere yerleştiler. Esir ve cariyeler onlara hizmet etti. Fakat keyf, nege ve rahatlıkla geçen bayat bunlarm ırkını söndürdü Nevyorktan yazılıyor: Bu mektubumda, Murat Sert - “ğlunun kısırlaştırmaya dair yap- tığı anketi, dolayısiyle, alâkalan - diran bir mevzudan bahssdece - üm, Mesele son zamanlarda A - Merikada büyük bir alâka uyan - dirmıştır, Colgate Üniversitesi başkanı Doktor George Barton Cutton ge- Sen gün gazetecilere demiştir ki: , — En büyük günahkârlar bel - ki de hayırseverlerle doktorlar - ir! Bunlar lâyik olmıyanları mu- aza etmek için elden gelen her “eyi yapmışlardır! Bu beyanat Amerikada hemen ! herkesi şaşırtmıştır. Çünkü Dok - Cutton memleketin en ileride #*len terbiyecilerinden olduğu gi- Wi dini çevenlerde de imanınm lamlığı ile şöhret kazanmış bir 2 ME mak gibi çok insani bir iş görü - Yorlar ve hayırseverler de yoksul. HABER — Aksam postair Büyük günâhkârla Doktorlarla hayır severlerdir !.. Bu iddiada bulunan Amerikalı profesör ilâve ediyor * Çünkü bunlar beşeriyete lâyık yardım etmekle sosyetenin Yaralarını kapatmağa uğraşıyorlal tnima Doktor Cutton bu insani iş- lere karşı şöyle itirazda bulun - maktadır; “ — Yaşamağa lâyık olmıyan- ta daha elverişsiz olmaları için Yalvarıyorlar ve lâyık olanları da ın sıralarına katışmağa da - &diyorlar.,, Pp, Bundan yüz sene evvel Doktor Mmelin Paristeki Salpetriere ha - aneşi hastahanesindeki mah - Püsların Yine; i irlerin çıkarılmasını emretme- bu zavallılara karşı olan asri ürüncenin başlangıcıdır. siyaset o kadar manasız bir ve te ifrata vardırılmıştır ki, bu- im €n kötü cânilerin bile istira - v derini temin ve fevkalâde gü - deni hayat yaşamaları için el - “4 Belen hiçbir şey geriye bıra - Yor, k Dolandırıcı ve hırsız kadmları toki mahsus olan Nevyork esi Amerika vergi mü - aj ine tam 2.000.000 dolara bi, olmuştur. Burada her şahsa iye olmak üzere lekesiz, bem- takla, odalarda birinci sınıf ya - Suk * vardır, Pencerelerde demir 1 r yoktur, Odanm içinde Ye el musluklardan sıcak su akar. büy Amerikan erkeklere mahsus iy Apishanelerinde de böyle Nerina, yardır, Sing Sing hapisha- N,, “İse mahkümlar diledikle - b Sahotları takip etmeğe, kendi ileri işleri yapmağa mezun - Öş V8 yaşama tarzlarmdan hiç hay sâyet etmezler, Çünlcü baba. 'n evlerinde bile o kadar ra - Bundan yüz sene evvel doktor Pinel mahpuslarm el ve ayaklarındaki zincirleri çıkartmıştı. Bu hareket Sari İnsanlık düşüncesinin başlangıcıdır, Fakat iddin, lars göre merhamet ve gelkat duyguları o kadar bu, dalaca ifratlara vardırılmaktadır ki bügün - caniler, Birsezlar, hastalık saçanlar, zayıf ve çürük bir nesil üretmeğe yrayanlar Adeta şımartılmakta ve kendile, kol ve bacaklarındaki © İri yarı ve çok sıhhatli gibi görün şu kocaman çocuk on yedi yaşındadır. Fakat beyni ancak dört yaşındaki hir çocuk beyni kadar gelişmiştir ve hiç inkişaf etmiyecektir. Yanmdaki dört yaşında olan arkadaşı ise onu küvet, ter başka her yeyde geçmiştir. hat yüzü göremiyecekleri gibi ve- rilen yemekleri de başka yerde yi- yemezler, Hayatm yer yüzünde başlamış olduğu gündenberi tabiat ana en kusurluları oyaşatmaz, bunlar evlât yapmağa vakit bulmadan gö çüp giderler. Bu böyle olmakla beraber zamanın düşüncesi bede - nen, aklen ve ahlâkan kusurlu o- lanları yaşatmak © taraftarıdır; rine cesaret verilmektedir. bunları tabiatin kendilerine yaz dığı mukadderattan kurtarmak için elden geldiği kadar çalışılmak tadır. Bunları “göz göre göre ölü- me bırakalım,, diyen yok. Fakat kendileri gibi zararlı evlât yetiş - tirmelerine de müsaade edilme - melidir. Bakın Amerikalı doktor ne di. yor: “ — Eğer delileri muhafaza için rsrar edecek olursak ırkın se. lâmeti namına bunları kısırlaştır - mamızı zekâmız bize emretmeli - dir. Tabiat bazı hastalara karşı, o hastalığa tutlmuşlardan kaçınmak suretiyle bir mahiyet bahşet - mektedir. Şimdi ise bizim :nille - timiz mukavim ve dayanıklı bir millet olmaktan ziyade himaye e - dilen bir millettir, Eğer bu hima yeye bir şey olursa ırk mahvolur ve harabiye sürüklenir.,, Doktorun himaye dediği şey hükümetin sağlık teşkilâtı ile kı. zıl baçlar ve bunlara benziyen ha- yırsever kurumlardır. Hastalıkla - ra karşı kendilerinde biç muka - vemet olmıyanlar bu kurumlar sa. yesinde sürüklenip gitmektedir - ler. Bazı halkm zenginlik ve geniş- lemeğe dayanamadığı sık sık söy- lenmektedir. Tarih de insan ırkı- gösteriyor, Bununla beraber her keş zenginlik için çalışmaktadır; çalışmak ise herkes için iyidir. Doktor Cutton büyük medeni - yetlerin bir listesini yapmış ve göstermiştir ki ne büyük mede - niyetler, ne de büyük şahsiyetler hayatın pek kolay ve yumuşak ol. duğu iklimlerden o çıkmamıştır. Bunun en güzel misali Amerikaya hicret etmiş olan iki akında görü. lebilir, Bunlar muhtelif muhitler - de tecrübeler için âlimlere veril - miş iki sürü hind domuzuna ben - zetilebilir, Sürülerden birisi hayatın çok kolay, yumuşak ve müsait olduğu garbi Hint adalarına gitti. Top -| rak bütün yılın her gününde yiye. | cek veriyordu. Elbise ve meskene biç de lüzum yoktu. Resimde gör - düğünüz gibi bunlar çubuklarmı yakar esir kızların sundukları iç- kileri höpürdeterek içip zevkleri - ne bakarlardı. Püritenlerin bu bahtiyar sürüsü tarih sayıfasın - dan silinerek nisyan tozları içinde kayboldular, Diğer taraftan ise Amerikanın yeni İngiltere kıyılarma çıkan Pü- ritenler ancak müthiş yorgunluk - lardan sonra mahsul veren top - rak, soğuk kış ve durmadan öldü - ren yerlilerle karşılaşınca bir ha - yat ve memat mücadelesine giriş. tiler, en elverişli olanın yaşama hakkı bunları maddeten ve ma - nen yükseltti; Amerikanm bütün liderleri bu sürüden yetişti, * Yeni İngiltere vilâyetlerini bu adamlar tam da emniyetli ve ra- hat bir yer yaptıkları sırada bir | Amerikaya ilk adım alanların karşelaştığı tahil güçlükler, düşman yerliler, turada an. cak en elverişli ve lâyık olanların yaşayabi; leceği beticesini verdi. Bu nettceden de sağ. lan, sıhhatli ve kuvvetli bir irk (meydana çıktı. ihtilâl koptu. İngilizler kapı dışa- rı edildikten sonra, bunlar kendi. lerinin yer yüzünün en yoksul in sanlar; olarak buldular. Ziyaret eden Avrupalılar bu yeni milletin kabil değil oyaşayamıyacaklarını sandılar. İşte bu fakirlik durumu. dur ki, birleşmiş Amerikayı do « ğurdu. > Ni Bunların parası yoktu; Avru « padan kredi alamazlardı. Fakat pek çok ağaçları vardı. Bunları gemi yapmak için al aşağı ettiler. Ümitsizlik onların zekâlarmı kes- kinleştirdiği için dünyanm en gü- zel gemilerini yaptılar. Bu gemi « lerle denizlere açılarak malları satmak için Çin gibi tuhaf tuhaf piyasalar buldular, Böylece “ihti « yaç, icadın anasıdır,, sözünü isbat ettiler. Yoksulluk Amerikayı zengin yaptı. Eğer tabiat ile yerli kırmızı tenliler bu kadar sert davranma « yıp da Püritenleri okşasaydılar onlar da şişman olur tembelleşir, keyiflerine düşer ve tarih sayıfa larından silinirlerdi. Meşhur Liyolojist ve Nobel mü- kâfatını kazanmış dokotr Aleksis Carrel de son günlerde gazeteci « lere şunları söyliyerek Üniversi « te başkanı Doktor Cutton'nun fik. rini teyit etmiştir, “ — Ölüm medeniyetin bânisi olmuştur. Zayıflar, hastalıklı o - lanlar ve deliler onun saldırışları- na doğrudan doğruya mukavemet edemediler, yahut kendilerini has. talığa karşı nasıl koruyacaklarını öğrenemediler. Tabiatin süzgeçi sayesinde kuvvetli ve akıllı olan yaşadı ve büyük ırklar teşekkül etti, Ölüme karşı yapmakta olduğu. muz mücadele âdeta tabiatin bu süzgeçini işlemez bir hale koy - maktadır. Zayıflar sun'i bir suret. te kuvvetliler derecesine çrkarıl « mış ve onlarla müsavi olmuşlar « dır. Ve medeni memleketler, öl « meleri lâzımgelenlerle dolmuş » tur.,, / ,K.H