27 Şubat 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

27 Şubat 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

27 ŞUBAT — 1936 v IM bulaşık yerinin yağlı pislik- lerinide temizler. Vw. yalınız bulaşık kurnasını te. mek için değil, hatta bakır «Fi, bıçakları, boyalı tahta- : mükemmel temizler ve hiç çızıntı brakmaz. VIM TAKLİTLERİNDEN SAKININIZ Ademi iktidar ve Bel gevşekliği: | ne karşı HORMOBİN İ Tafsilât: Galata P. K. 1255: Hormobin ZAYI KOPEK Sater Gordon Dok ismindeki ve 832 markalı av köpeğimi bulup haber verenler memnun bırakıla - caktır. : Devlet Basımevi Gereç işyarı ÇAPA MARKA müslahzaratı Kuvvet kaynağıdır. “EV B17033 Manifatura Ltd. Şirketi. Merkezi: Şubesi: o İzmir İstanbul, Sultan Hamam, No. 26 Peştemalcılarbaşı No, 46 Fantezi, ipekli, yünlü, pamuklu ve kazmir mağazası Büyük-Parça Dergisi istanbulda başka şubemiz yoktur. 312 PARDAYANIN ÖLÜ yan * — Oh rabbim! Jasanın bu kadat büyük bir sevinçe dayanabilmesi için çelikten yaradılmış olması lâzım! de- di. Şövalye, dan başı dönerek sendeliy kendisine kollarını uzatan Luize doğ ru yaklaştı. Boğazının yanındaki ya rayı gördü. Hafıf bir sıyrık! Demek ki Luizin şiddetli hareketi katilin dar besini çelmişti Bir şey değildi. tehlike yoktu. Bu âdi sanlte kapanabilirdi, Hayır, hiç bir! çizik bir kaç Şövalye Luizi babasmın yanında| bırakarak ihtiyar Pardayanın yanına | koştu. Bu anda dünyada bir Laizin bulunduğunu bile unuttu. Uğradığı fe lâketleri, kan denizine boğularak gu rubun penbe tülleri arasında can çe kişen Parisi, aşkını, her şeyi, her şe yi unuttu. Bilmediği, anlamadığı de Tin bir acı bütün varlığını kapladı. Bu sırada Luizle Monmoransi de yavaş adımlarla onlara yaklaşarak bu ha- zin manzarayı seyrettiler, Mösyö dö Pardayan ölmek üzerey di, Geçen Şu bir kaç saniye, bu kuv veti kesilmiş ihtiyar kavgacınm, ezil “mis devin, Monmarter oyamaçlarının "yeşili çimenleri üzerine uzanan Mösyö dö Pardayanın yüzünde müthiş bir değisiklik hasıl etmişti. Ölüm, ihtiyar kurdu nihayet tuza ğa düşürmüştü. Vurula vurula çelikleşen, döyüle görüle tavlanan bu polat vilcut, artık Dir vığın et ve kemikten başka bir sey değildi. | Hayatın tatlı acı her yeşini! tadan bu kahramanın, talii önünde dize getirmiş bu aslanın güler yüzü değişti. Yanakları çöktü, Burnu incel ti. Yüzü taş gibi dondu. — Ah yarabbi, babam, ölüm halin — Oh yarabbi, babam ölüm halin de. diye düşündü, Ihtiyar kurt gözlerini açtı. Şövalye bütün kuvvetini harcıya rak hıçkırıklarını tuttu. Yavaş yavaş, sarsmadan yaralıyı kucağma alarak pınarm yanına getirdi. — NasrIsm müösyö? Yalnız baca" Zınız değil mi? Fakat O korkmayınız, bir köy evine yerleşir ve sizi tedavi ederim, . Kahramanca gülümsüyordu. Ne sesinde, ne tavrında bir titreme vardı. Mendilini pınardan ıslatarak babasr nım barutla siyahlaşmış yüzünü yıkı yordu. Birdenbire durdu. o Yıkadıkça bu yüz bir ölü rengini almış, yalnız göz lerinde hayat izi kalmıştı, Pınarım yanına yatan Pipo hazin hazin inliyor, kuyruğunu sallıyarak yaralının yarı yanmış elini yalıyordu. Şövalye titredi. Dünya başına ye kılıyor sandı, İhtiyar başını biraz kaldırdı. Ken- disine bakan köpeğe şefkatli bir bakış fırlattı, — Ah, ah.. Sen de burada mısın? Bana vedan geldin galiba! İşte ben gi" diyorum. Her zaman için serseri bir şövalyenin köpeği olduğunu unutma. Oğlumdan ayrılma Pipo, Nereye si derse onu takip et!. Pipo bu sözleri anlamış gibi uludu. Mösyö dö Pardayan sözüne devam et ti HAYRI : Her sabah aç karnına bir kahve kaşığı akm Kabızlığı defeder . i Hazımsız'ığı | Mide Ekşilik ve yanmalarını gide rir. Ağızdaki tatsız lığı ve kokuyu iza. le eder. Şişesi 75 ve 120 kır. HOROS markalı amba'ajra» dikkat. DEPOSU: MAZON ve BOTTON. ecza deposu İş Bankası arkasında No. 12 Bahçekapı PARDAYANIN ÖLÜMÜ 309 — Pardayanlar tarafından. — Onlar Tampide değiller miydi? — Evet, fakat oradan kaçtılar, — Pekâlâ, onları ergeç gene yaka Tarız. Moröver bu kafayı Romaya gö tür ve burada bütün (yaptıklarımızı anlat! — Hemen gidiyorum madam. — İşte Paristen o çıkabilmen için bir izin kâğıdı. İşte para. o Koşünuz, uçunuz, kaybedecek bir dakikamız bile yoktur. Bunu da alınız. Bu dediği Morövere uzattığı kü çük bir hançerdi Jantiyom büyük han çerini göstererek: — Silâhım var! dedi. — Eyet,. Fakat, bu hiç aman ver mez. Hemen öldürür. Moröver titredi. Kraliçenin elin den silâhı kaptı, Bu hançer, müthiş zehirleri eat eden Rüjjiyerinin came kânmdan çıkmıştı. Moröver yola çıktı, Kolinyinin ka fasmı eğerin arkasına (bağlamıştı. Romada zengin olacağını, sonra Frnn- saya dönerek bu küçük hançerle Par dayanları vurmayı düşünerek gitti. Sen nehrini geçti, Grenel kapısma doğ| vu giderken bir takım silâhlı adamlar| gördü. Bunlar Damvilin kaçan asker | leriydi, Moröver hepsini tanrdr, | Damvil, Monmoransi, Pardayan! | Bu üç isim kafasında çalkanıyor du, Monmoransinin konağına hücum ediliyor fakat romva!'a: ölünam 2) Yeis ve hiddet Içinde konağın berhava olAnön eörüölürer Pordavan habasmrı yıkıntılar altımdan çikarıyor ve ara baya koyarak yanında Marşal ile kızı ve Jan dö Piyen olduğu halde kaçırı- yor. Morörer bir kaç süvari otopliyor bu harabenin arkasından dolaşarak önlerinden, cesetlerin üstünden atlıya atlıya koşan arabanın peşine takılıyor lar. Moröver nihayet Pardayanın geç kapıdan çıkıyor.. Onunla birlikte kimsenin düşünmediği bir mahlük da geçiyor. Bu da bir köpek, bizim Pipo dur, Sahibinin izini bulan Pipo şimdi onu takip ediyordu. Kapıdan çıkmca Morüver bir saniye kadar durdu, Aca" ba ne tarafa gitmişler, nereye kaçmış” lardr. Onları bulacak, peşlerinden gidecekti Fakat nereden gitmeli, bu taraf- tan mir Yoksa şu yeşil yamaçlara doğ ru mu? O taraf nedir? Ha, evet. Mon marter sırtları, Acaba ne taraftan kaçtılar? Ah, bu köpek.. İyi ama bu onun kö pe ım köpeği! o Burnunu yere eğerek arıyor, solüvor, İşte bur nunu kaldırdı. Araya araya! Köpek izi huldu.. Ve bir ok gibi fırladı. Morüver de mahmuzlarını atmın karıma batirarak Piponun peşini ta kip etti, ... Pardayan, Paristen o çıkınca atım sürdü. Araba da arkasından geliyor du. Bir düzlükten geçtiler, Bir yama SE eee kortamn akgürzen ağaçlarile sfsMi bir tepecik di. Sonra tarlaların arasından geçti. ler, Elindeki tırpana dayanan bir w