23 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

23 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Bay muhasebeci | Birkaç gece sıra ile üyasında Define Cinlerona: — Edirnekapıda mezarlığı kazı, altınları al, ey fânil — dediler . Bu “rüyaya istinaden,, mi vilâyetten müsaade alındı ? Herhalde resmi memurların huzurunda mezarlık altüst ediliyor! (Baş tarafı 1 incide) baktaç dolusu altın bulacaksın! Bu altın lar senindir. Yartsile hayrat yap, yarısı: nr daye! Bay muhasebeci ertesi sabah uyan muş, ev halkıns garip Tüyasmı anlatmış: “ Hayırdır inşallah — demişler. Ve bu rüyayı o akşam yemekte bol bol ye diği peynirli makarnaya atfetmişler, Fakat meselenin şayanı dikkat tara fı bundan sonra başlamış. Çünkü Bay muhasebeci ertesi akşam da ayni rüyayı görmesin mi? Üçüncü akşam ise Taifei Cirr Kendisini bir hayli hırpalamış: — Be adam! Sara kısmetini göste ririz, tepersin. Ne biçim adamsın? Tered düt etme, al eline kazmayı git altınları çıkar! Kısacası adamcağız yakasını tinler den kurtaramamış. Ve bir gün bir Edir nekapı tramvayma atladığı gibi soluğu Edirhekapıda almış, Surlardan dışarı çık muş, Ramiye doğru ilerlemiş. Ve Şehit İikldte dahâ varmadan önce cinlerle bir likte girdikleri sağ taraftaki mezarlıkla” ra dalmiş. Hayret! Bin.defa hayreti Adamcağız ömründe Edirnekapı me- zarlığına girmemiş olduğu halde her ye ri tan#yor. Cinlerin kendisine gösterdiği bütün-işaretleri bülüyör ve böylece me zarlık kapısından arel” Yüz adım ileri sindersiuatamk gömülü olduğu yeri de keştediyor.: Ve tam burada dolaşırken derinler den'birsde:ses geliyor: —“Ey fâni Aradığm yer burasıdır! Asırlardanberi göğstilmür. üstünde yatar gu altınları al, bana rahat nefes almak (1) imkân veri Bay muhasebeci bu sesi duyar duy. maz hemen bir değnek alıp saplamış ve hayret! Yüz bin yeri-kaybetmemek için de değneğin ucus nü boyamış. Zavallı gördü Gece gene cinler rüyasına girmişler; — Definenin yerini doğru olarak tayin ettin! Neden kazıp çıkarmadın? diye başlamışlar adamcağızı azarlama ğa, Zavallı adam allem etmiş, kallem et miş. Güçbelâ Taifei Cine dünya kanun- larını anlatmış. İnsanın dünyada ahret te olduğu gibi serbest olmadığını, bunun bir takım müsâadelere bağlı olduğunu, istida vermek, işi takip etmek lâzimgel diğini söylemiş ve kendilerini güçbelâ ikna etmiş, Ertesi günü de vilâyete istidayı da yamış. İstida tetkik edilmiş, © neticede Mesele gizli para ihbarı mahiyetinde gör rülmüş ve kazılmasına müsaade verik miştir, Bunun üzerine de ayın yirminci cu" ma ve yirmi birinei cumartesi o günleri vilâyetin bir memuru, bir iki polis ve se kiz amele ile buraya gidilmiş. Ve başlan muş kazılmağa! Kazmışlar, kazmışlar, kazmışlar. Yirmi, yirmi beş metre murabba: kadar bir yeri allak bullak etmişler, fakat ak tınları bir türlü bulamamışlar. Dün pazar olduğundan büyük bir gizlilikle yapılan kazma işi Odurduruk müuştu, Temin edildiğine göre bugün de kazılmaya ve altınları aramağa devam e dilecektir, Tütife, bertarat,, Vilâyetin bn “rüyaya ( İstinaden, kazıma emri vermiş olması tasavvur © dilemez. Herhalde, Bay muhasebeci, oralarda bir define bulunduğuna dair devlet makamlarını başka türli a et miş, belki de bir vesika (o göstermiş ola- cak. İhtimal, bu rüya şekli kasden uy» durmadır; yahut halkın ağzıma öyle yar yılmıştır. Muhakkak olan bir şey varsa, bugünlerde Edirnekapı o mezarlığnda define arandığı, yerlerin kazıldığıdır. bir adam! Başkasının evine usulca girdi Soyunarak yatağa yattı.. Onu gören:ev sahiplerine ise... Dün akşam saat altı buçukta Lâleli de Galip Bey apartımanında enteresan ir vaka olmuştur. Kapıcı Halil vâkayı| şöyle anlatıyor: Dün sabah beş buçukta apartımanın zili çalındı. Kalkıp açtım, 28-29 yaşıne| da bir adam binbaşı Bay Salâhaddini görmek istediğini söyledi. o “Ağabeği mi görecöğim,, dedi. Bay © Salâhaddin uyuyor dedim, İsrar etti. o Berabercei çüncü kata çıktık. Binbaşıyı uyandırdık. Gelen.adam: —.Yolda büyü buldum, Beni öldür. mek istiyorlar, aman ağabeyciğim be ni kurtar! gibi bazı sözler söyledi. Bay Salâhaddin kendisini teskin et ti, Saidi. Akşam üstü binbaşının o dairesinde kaloriferi tamir eden iki amelenin başın da bulunuyordum. Dairenin zili çaldı. Kapıyı asker açtı ve açmasile beraber de sabahki adam içeri girdi. Yüzü koyun | yere kapanarak bir müddet öyle kaldı Sonra ayağa kalktı. Pencereye doğru yürüyerek Betönü başmi parçaladı Mütemadiyen : — Bana ağabeyimi gösteriniz. Bü- yö yaptılar! diyordu. Kendisini zorla tuttuk. Pencereden © aşağıya fini olduk. Bu adam bir aralık Ni yakasına yapıştı: — Seni aşağıya atacağım. Beraber sokağa atlayalım! diyordu. Ben bu adamı binbaşının akrabasç zannettiğim için evvelâ ses çıkarmamış» tım. Tam bu sırada binbaşmin o hanımı gelip de bu adamı içerde görünce kork- tu. Daireye giremediler, Bu adamın ta nınmadığı da bu suretle meydana çıkın. ca ben polisi haberdar etmeye gittim. Polisle birlikte dönünce alt katta oturan doktor Cahit Cevatla (o refikasr ve anne sini gördük. Meğer yukardaki adam ben polise gidince binbaşmın < dairesinden çıkmış, alt kata inerek kapıyı itmek sur retile sinir dostorunun dairesine girmiş, doktor yarı çıplak bir adamın içeri gir diğini görlince annesi ve refikası İle bir. likte dairelerinden dışarı fırlamışlar. Polisle birlikte kapıyı / açtık. İçeri girdik odaları ararken doktorun yata» ında adamın çırçıplak yattığını gördük. Kollarını bağlayarak kendisini ya” taktan kaldırdık, Otomobille o merkeze götürüldü. Bu sırada hiç bir şey söyle miyor, ne sorarsak susuyordu., Merkeze götürülen bu adamın ismi Rin Şerefeddin olduğu anlaşılmıştır. Be Tediye doktoru tarafından yaplan mus ayenesinden de delirdiği anlaşıldığından kendisi Tıbbi Adliye gönderilmiştir. Macaristanın da silâhlanması mı . HABER — Akşam postası Kimsesizler yurdundan 60 kişi çıkarıldı | Yurd müdürü, bu icraalta haklı olduğunu anlatıyor Yeşildirekte Rüstempaşa med- reseşindeki kimsesizler yurdunda yatıp kalkan 60 kadar genç, ihti- yar belediye reisliğinden verilen bir emir üzerine yurttan çıkarıl- mışlardır. Bunlardan bir kısmı dün matbaamıza gelerek kendileri nin açıkta kaldıklarından, himaye görmediklerinden şikâyet etmiş - ler, yapılan muameleyi doğru bul - madıklarını söylemişlerdir. Bunların söylediklerine göre, geçen salı günü yurdun iç duvar- larından birine bir kâğıt asılmış- tır. Bunda dörtçocuk müstesna, diğerlerinin kırk sekiz saat içinde yurdu terketmeleri bildirilmiştir. Bunlar, gidecekleri başka yerleri olmadığından çıkmamışlardır. Bu- hun üzerine polisler gelmiş, yurt- takiler çıkarılmıştır. Bu sabah belediye reis muavi- ni Bay Nuri ile görüştük. Bize de- di ki: — Kimsesizler yurdunun bir ta- limatnamesi vardır. Biz buraya sarfedeceğimiz parayı şehir mec- lisinden bu talimatnameye uygun bir şekilde sarfetmek şartile alıyo- ruz. Yurt, Anadoludan ve şura- dan buradan gelenler ve iş bulun- cıya kadar birkaç gece barınmak istiyenler içindir. Halbuki bazı yüksek mekteplerde okuyanlar, ba zi mütekaitler, işinden çıkarılanlar bu yurda gelerek bir odayı kendi- sine mal etmekte, yatıp kalkmak- tadır. Mekteplerde okuyanlar için muhtelif yurtlar vardır. Bunlara, barmdırma yurdunda daimi (bir yer veremeyiz. Bundan başka iş sahibi olan ve yaşı büyük olanlar da burada daimi surette barınmak istiyorlar. Bu şekildeki barmmalar talimatnameye uygun olmadığın- dan hepsini çıkarttık.,, Roma müzakereleri- nin neticesi: olacak ? Romada Avusturya ve Macaris- tan devlet adamlariyle Musolini a- rasında yapılan müzakereler de- vam etmektedir. Mevcut Roma anlaşmasını ge- nişletici bir vesika imzalanacak- tır. Roma anlaşmaları diğer Tuna devletlerine de açık bulundurula- caktır. Avusturya Başbakanı yakında Belgrada gidecektir. Macaristana gelince; bunun da mushedelerin tadili ve tekrar silâh lanmak hakkını elde etmeğe uğ- raştığı, fakat İtalya ile Avustür- yanın bugünkü şartlar içinde bu yolda Macaristanı takibe müte- mayil olmadıkları görülmektedir. Elini kaptırdı Gazliçeşmede oturan 40 yaşın. da Muhida ismindeki kadın çalış. tığı fabrikada sol elini makineye kaptırmış, yaralanmıştır. Niyet çektirirken Bakırköyünde Hamam soka - ğında oturan İnebolulu Arif bir , kuruş mukabilinde çocuklara ni- yet çektirirken yakalanmıştır. 22 MART — 1936 Ciciganın bombardımanı Yeni bir taarruzun başlıyacağınâ alâmet sayılıyor * İtalyanlar gazlı bombalar kullanıyor Habeş hükümeti Italyanın bir sulh yapmıy? hazır olup olmadığını son defa sorması içi” konsey nezdinde teşebbüste bulundu Habeş hükümeti Milletler Ce.| miyeti kâtibi umumisi Avenol'e bir nota daha vererek İtalya ile doğrudan doğruya sulh müzake- relerine giriştiğini tekzip etmiştir. Notada : “Altı ay süren harpten sonra, İtalya Habeş milletini bo yunduruk altına almağa muvaf - fak olamamış, İtalyan mezâlimi ancak Habeş enerjisinin artması- na sebep olmuştur.,, denilmekte. dir. Habeş hükümeti, tamamiyeti milkiyesine hürmet (etmeğe ve Milletler Cemiyeti çerçevesi ile nizamname mefhumu içinde bir sulh yapmağa amade olup olmadı. ğını, İtalyan hükümetinden son defa olarak sormasını konsey nez: dinde ısrar etmektedir. Şimaldeki harekât Röyterin harp muhabiri her i- ki tarafta büyük faaliyet olduğu- nu bildirmektedir. Ras Kassa ve Ras Seyyumun Üeri vadisinde İtalyanların sağ cenahına karşı muvaffakiyetli bir taarruzda bulunmuş olduklarına dair çıkan haberler henüz teeyyüt etmemiştir. Keza imparatorun An talo civarinda İtalyanlarla bir meydan muharebesine tutuşmuş olduğu haberi de teeyyüt elmemiş- tir. Bir Habeş raporu, Koramt bom bardıman eden İtalyan uçakları- nın attıkları zehirli gazlerden ze- hirlenenlerin pek feci ıztırap çek. tiklerini bildirmektedir. Adisababaya gelen bir İngiliz gazlanmış insanların halini şu şe- kilde tasvir etmiştir: “Bir dakika içinde, yüzleri kavrulmuş, ağızları feci ölüm 17. tıraplarile bükülmüş insan kitlesi. Dün sabah 19 İtalyan tayyare- Üstelik bir de kar yağdı imdat imkânları | güçleşti | Nevyork, 22 — (A.A.) — Tuğ- yanlar devam ediyor. Mn da yağan şiddetli bir kar, duru- mu daha Fazla fena hale >. İ İ ve imdat imkânlarını zorlaştırmış- tır. Fredrikton, 22 (A.A.) — Sular burada çekilmekte ise de bazı yer- lerdeki aileler henüz evlerin üst katından aşağı inmemektedirler. Bununla beraber yiyeceksiz, ve su- suz kalmak tehlikesi çok azalmış- tır, 2500 tütün amelesi Serezde grev yaptı Atinadan gelen haberlere göre,| Serezdeki 2500 tütün amelesi grev! ilân etmişler ve nümayiş yapmak! istediklerinden polisle aralarında | bir çarpışma olmuştur. 10 kişi yaralanmıştır. Grevin| İskeçe ve Dramada da başlıyaca- ğı söylenmektedir. Atina tramvay larında çalışanların da yeniden greve başlıyacakları rivayet edili- yor. si Cicigaya giderek 1000 den f87 la bomba atmışlardır. İnsan “* maddi zararın makadar olduğ” malüm olmamakla beraber, bir nun çok mühim olduğu zannedil * mektedir, Polis, İtalyan carurlarmır. ksk lanmakta oldukları gizli telsiz » tasyonlarını araştırmaktadır. Dü neşrolunan bir emirname ile tün telsiz istasyonlarının hüküm” te tevdii bildirilmiştir. Büyük İtalyan faarruzu başlıyor mu ? lı “ai Röyterin harp muhabiri, Gen* ) ral Grazianinin Ogadende yük bir taarruza geçeceğini ve ciga bombardımanmın bu ilk adım teşkil ettiğini bildirmek” | tedir. Umumi kanaate göre, Grazi* ni, Ciciga - Berbera yolunu kef mek istiyecektir. Çünkü Ha rin silâh tedarik ettikleri Kızıl df” nizden gelen ve ellerinde bu' yegâne yol budur. Bir ingiliz hastanesi daha bombalandı Hartum, 22 (A.A.) — Binbff, Kelleynin idaresi altındaki af liz seyyar hastahanesi, Tsam Tünün”yirmi mil şimali şarkisi” bombardıman edilmiştir. Adisababaya petrol irtiy# meselesi için giden maliyeci ket birkaç güne kadar tekrar m rupaya hareket edecektir . Bombardıman devam ediyo” Adisababa, 23 — Cidiga bu # bah yeniden bombardıman edi miştir, Zehirli gaz Adisababa, 23 — Dün öğled” sonra Sidamo vilâyetinin merk olan Ergaalem üzerine mütesdi” zehirli gaz bombaları atılmıştır. Tauber'in karısı makküm oldu EĞE . A. Tavber Alman şarkıcısı Ricard Tat den boşanan eski karısı, tehdit e retile para koparmak suçunda ki ay hapse mahküm edilmişti” Mühendis Rifat şehrimizde Bayındırlık bakanlığı mür lât umum müdürü mühendis bazı tetkiklerde bulunmak evvelki gün Ankaradan geln . Zz (5 B « Taş değ İt; j Diy A EFE “EE LP, 1, Ceza te'cil edilmiştir. yah 4