22 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

22 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

" 5 Kuruş . Telef kafadan bir Telefon: 23812 2000 liralık müsabakamızın neticeleri yarın belli olacak 22 Mart 1936 PAZAR Sene: 5. Sayı: 1512. ——— Siyaset âleminde her ses çıkıyor: .. N ingilizler: Lokarnocuların kararına Almanya- nın taşkınca bir cevap vermeme- sini istiyorlar. Hitlerin mukabil tek» liflerde bulunmasına, hattâ ikinci br Lokarnocular teklifi yapılabil- mesine çalışıyorlar. Fransızlar: Dez harbini bir an evvel bitire- rek, Avrupada emniyeti temin için “Fransa, Italya, Belçika ve Ingilte- re, den mürekkep bir dörtler ittifakı yaratmak istiyorlar. Almanlar: Bütün gazeteler, kararı aleyhinde yazıyor. koyduğu "Diğer devletlerle müsavi olmak prensipinden bir santim bile ayrılmamak,, düsturu Almanyanın vereceği yarınki ceyap için esas olacağa benziyor. $ övvetler: Lokarnocuların Almanyaya karşı şid- aya: delli olan kararımı-yerinde- buluyorlar İtaj m bitirmek niyetinde olmadığı anlaşılıyor. italya, Macaristan ve Avusturyadan mürekkep bir üçler ittifakı yaratmak istiyor. ditaraf devletler: lokarnocuların yap- tekliflere muhalif... Amenyaya tikları (Yazıları 4 üncüde) Velşef ve Stançel idama mahküm oldukları muhakemede Bu şapkalı zat Bulgar Kralıdır Meşhur Bulgar inkılâpçısı Velçef eğer idam edilirse ulgaristanda tethiş Yene başlıyacakmış unu bir Ingiliz yazetesi bildiriyor ve Velçefin kim olduğunu anlatıyor Lokarnocuların | Hitlerin | e Hauptmanm'ın idamı “Maarifimizde yeni birde işme mi ? Kızlarla erkeklerin Ayni mektepte okumaları usulü artık sa ülkem e Bazı rivayetlere göre, kültür ba-) kanlığı önümüzdeki ders yılından itibaren orta mekteplerde muhte- lit tedrisat usulünü kaldıracaktır. Bugünkü Kurun refikimiz bu ihti- mali kaydetmektedir. “Eğer bu üsul tatbik edilecek 0- orsa memleketimizde mevcut alt- maş altı orta okulla 6 lisenin kız ta- lebeleri için ayrı mektepler açıl- Muhtelit tedrisattan bir görünüş... ması lâzım gelecektir ki bu da birf bütçe meselesidir, Kültür bakanlığının bu kararı vermek istemesinin sebebinin son zamanlarda bazı mekteplerde gö- rülen vakalarla İzmirde kültür di- rektörlüğünün ve mektep müdür- lerinin almağı lüzumlu gördükleri tedbirlerden ileri geldiği söylen- mektedir. Kültür bakanlığı bundan başka önümüzdeki ders yılında orta mek teplerde biri sabah ve biri de öğle- den sonra olmak üzere çift tedrisat yapılmasına kârar vermiştir. Bü meyanda Beykozda birde orta mektep açilacaktir. İlk okullarda. ki fazla talebenin de açıkta kal maması için buralarda da çift ted- risat usulü tatbik edilecektir. Lehistanda işçi isyanları Varşova, 22 — Krakovi'de, iş- sizler arasında müthiş isyanlar ol- muştur. Polisle işçiler'çârpişmiş, iki kadın yaralanmıştır. « Beş ame- le ve iki polis ağır'yaralanmıştır. Beş yüz işçi işini birakmiştır. 81 martta Trenton, 21 — Hauptman'ın i- damı 31 mart'günü saat 20 olarak tespit edilmiştir. İdam esnasında hazır bulunacak olan resmi me - murlarla gazetecilere verilecek vesikalar hazırlanmıştır. Iran Dışbakanı istifa etti Tahran, 21 (A.A.) — Alman haber alma bürosu bildiriyor: Dış Bakar; Kâztmi bugün istifa etmiş. tir, Alman seçimi Berlin, 22 — Rayştag'a girme- ğe namzet olanların resmi liste - sinde 1035 kişi vardır. başında Hitler bulunmaktadır. Her altmış bin kişiye bir nam- Bunların | Izmirde feci Han İzmir, 20 (Hususi) — Geçen gün Bayındır kazasında kanlı bir cinayet olmuş, Sadık adında bir delikanlının ölümüyle neticelen- mişti, Bu ölüm tasarlanmış bir hazır lığın neticesi olduğu için yakala- nan katiller hakkında (Bayındır savamanı Ahmet Gündoğdu idam cezası talebinde bulunmuş ve suç- lular Ödemiş ağır ceza mahkeme- sine sevkedilmişlerdir. Cinayet haddi zatında basit de. nebilecek bir şekilde işlenmiş ol- zet mevcuttur. (Devamı 2 incide) bir cinayet Iki arkadaş Kadın parmağı ve kıskançlık yüzünden Bir arkadaşlarını öldürdüler gisi idam olunacak? Işte, günün adli meselesi budur! Bayındır Müddeiümümisi Ahmet Gündoğdu Altmış yaşından yukarı olanlar Devletle alâkadar artık calıstırılmıvacak işlerde