22 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Habeşler, şimalde Italyanları geri püskürt- tükleri iddiasındalar Almanyanın son Uzlaşma tekliflerine Cevabı hazırlanıyor Sam Sene 18 — No. 6258 — Fiatı her yerde 5 kuruş Almanya son tekliflere cevabını yarın verecek PAZAR 22 — MART 1936 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 BDEEeİ - 24248 ( Matbas) - 2113 (Klişe) Londrada Berlin gazetelerinin şiddetli! yazılarına rağmen, cevabın müzakere- ye açık kapı bırakacağı umuluyor İoia Ira 21 (Akşam) — ada bulunan salâhiyet Saki bir Alman delegesi Röyter muba- itine Lokarnoyu imzalamış olan devletlerin uzlaşma (tekliflerine İmanyanın cevabın Müsaid olmıyacağını söylemiştir. Maamafih Londra mahafili, Al Man cevabının müzakereye açık ifakazak mahiyette olacağını umuyorlar. M, Hitler bugün arka- daşları ile istişarede bulunduktan vereceği #onra yarın cevap verecektir. Bu- Trada bulunan Alman murahhası Von Ribbentrop bugün tayyare ile Berline dönmüştür. Ribben- top, M. Hitlerin arkadaşlarile Müzakeresinde bulunacak ve Ak Man cevabını hamilen buraya dö- hecektir, Döyçe Algemayne Çaytung ga- Zetesi Lokarno devletlerinin son tekliflerinden bahsederken diyor- ki; muahedesini diriltmek istiyorlar. Almanya buna tahammül edemez. «Dört devlet yeniden Versay ört devletin Almanyanın böyle bir teklifi kabul etmiyeceğini düşünmemiş olmaları şaşılacak bir şeydir.» Londra 21 (A.A.) — Alman İ sun Londrada gördüğü Londraya tayyare ile gelmiş olan Alman delegeleri, solda M. Rıbbentrop duruyor Alman delegasyonu- ihtiyat- kâr kabul tarzından inkisara uğ- ramışlardır. Röyterin haber aldı- ğına göre, Alman delegasyonu mabhfelleri, | İ | Londraya Lokarno devletleri mü- | Sulh şayiaları Habeş merkezinde de dolaşıyor Ricket siyasi bir vazife ile Habeş imparatorunun yanına gidiyor Londra 21 — öyter bildiri- Yor; Resmi tek Ziplere rağmen sulh müzakere- lerinin ve ya hut hiç olmaz- sa muhasema- (S9 ta nihayet ve- (59 ya fasıla ver. P mek. için ko- M. Ricket huşmaların başlamak üzere bu lunduğu rivayetleri Adisababada dönmektedir. Röyeter muhabirinin | bildirdiğine göre Adisababadaki Habeş mahafili bu hususta kati bir ketumiyet muhafaza ediyor- lar, Vaktiyle bir petrol imtiyazı işi- he karışmış olan M. Ricket, Cibu- tiden Adisababaya gelmiş ve be- Yanatta bulunmaktan imtina et- miştir. Sanıldığına göre M. Ric- ket yakında şimal cephesinde İmparatorun yanına gidecektir. İyi haber alan Habeş mahafili- nin fikrine göre, Ricket impara- tor nezdine diplomatik bir vazife | Zecri tedbirelrin kaldırılacağı haberi Piyasada büyük bir alâka ile karşılandı itakyaya yapili ii ocaln bini delleri serbest dövizle ödenmek mecburiyeti dolayısile İtalyan fir. malarının çoğu memleketimizden mal alamıyorlar. Bugünlerde İtak | | İ yanın memleketimizden çektiği! | başlıca madde afyondan ibarettir, Zecri tedbirlerin kaldırılacağı na dair gelen malümat piyasada mühim bir tesir yapmıştır. Büyük bazı şimdiden bu vaziyet değişmesin- den istifadeye hazırlanıyorlar, Maamafih ihracat mevsiminin 80- nu gelmesi ve satılacak fazla mal kalmaması dolayısile artık büyük partiler gönderileceği yor, Bir kısım emtianın fiatlerinin ihracat firmaları | Türk halkını zakeresine iştirak için gelmiş ok duğu halde, ona muvasalatından yirmi dört saat sonra, tanzimi hu- susunda bir kelime bile söyleme- sine müsaade edilmemiş olan bir (Devamı onuncu sahifede) Türk- Sovyet Bir İngiliz. gazetesi bu dostluğu nasıl görüyor? Deyli Telgraf gazetesinin Mos kova muhabiri yazıyor: Sovyet gazeteleri Sovyetler ile | Türkiye arasindaki (dostluk ve kardeşlik muahedesi) nin on be- şinci yıl dönümünü tesit ediyor. Moskova, Türkiye ile dostluğu sayesinde Balkanlarda Rusyanın siyasi nüfuzunu nihayet tekrar tesis etmiştir. Şimdi Balkanlarda Rusya gerek harp gerek sulh za- manında kati tesir yapacak kuv- vetlerden birini teşkil ediyor. Sovyet Rusyası bir harp vuku- unda Fransa ile bahri muvasala. sini temin için Türkiyenin dostlu- ğuna dayanıyor. Sovyet matbuati bilhassa 1932 senesi mayısında yapılan anlaş- ma ile Moskovanın Türklere yap- tığı muaveneti ehemmiyetle kay- dediyor, Diyorlar ki: Büyük © kapitalist sirf — ziraat uğraşan bir millet tutmak (istedikleri halde Sov- yetler Türkiyede büyük pamuk mensucat fabrikalarının, çimento ocaklarının, muazzam (ekmek fabrikalarının, iska tesisatının vü- cuda getirilmesine yardım etmiş- “e devletler ile halinde | Trenlerde mektup ve telgraf alınacak Bu tedbirler sayesinde halkın muhabere imkânları kolaylaştırılacaktır. Hükümet, memleketimizin her tarafında posta ve telgraf teşkilâ- tını genişletmek için sıkı tedbirler almağa karar vermiştir. Mevcut teşkilât ve posta binala- rı bütün ihtiyaçları karşılamağa yetmediğinden şimendifer istas- yonlarından da istifade edilmesi muvafık görülmüş ve demiryolları idarelerile mutabık kalınmıştır. Yakında hazırlıklar tamamla- nacak ve mektup ve talgrafları kabul edile- istasyonlarda halkın | cektir. Nafıa vekâleti, yalnız bu kadar- la kalmıyarak sefer halinde bulu- nan trenlerde de yolcuların pos- ta ve telgraf servislerini yaptırma- ğı programına koymuştur. Tren memurları, lerini kabul edecekler ve ilk istas- yonda yaptıracaklardır. Bu ted- birlerle tacirlerin ve ecnebi sey- yahların-muhabere imkânları çok yolcuların müracaat- | kolaylaşmış ve hızlanmış olacağı İ temin ediliyor. Edirneyi gene seller - bastı (200 evi sular İBosna köyü altında kalan halkına san- idallarla yiyecek gönderildi üç saat sonra sular tekrar yüksel mahalleyi basmıştır. Bu yüzden trenler teahhürle gelmiş,dün Ka- nakalât tekrar durmuş ve bu hal — Tramvay şirketi — Hakkı var, Edirne 21 — Gece yarısından | meğe başlamış ve daha dört beş | raağaçla Edirne arasındaki mü- | bu kadar tramvay kâzazedesine verilen Edirnenin seller altında kalan bir mahallesinde sandalla geziliyor saat İl e kadar devam etmiştir. İ Sular saat 12 denberi inmektedir. Zarar ve ziyan çoktur. Zabıta mü- İ temadiyen bunları tesbitle meş guldür. Son dakikada öğrenildiğine gö- (Devamı 10 uncu sahifede) 00 ara Mt m ks rm AML Er sMasrafım çok, biletlere zam isterim!» diyormuş! tazminata para mı