10 Temmuz 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

10 Temmuz 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Mr. sağ İngiltere silâhla nıyor Ölüme sebep Karı 35.5 luk toplarla mücehhez 35000 tonluk harp gemileri yaptıracak Londra, 9 (A.A.) — Anavatandaki birinci sınıf tayyarelerin mikdarı, — donanma tayyareleri hariç olmak üzer — 1750 ye çıkarılmıştır. Silâh fabrikalarma yapılacak şi. parişler için kabul edilen munzam tah. alsat 293,700 İngiliz lirasma baliğ ol. maktadır. Dört munzam tahsisat yekünu ise 652,700 liraya çıkmaktadır. Bahriye bütçesine ilâve edilen tah. #isat yekünu 11,015,000 liradır. Program, ordunun O boşluklarını dolduracak ve tatbiki için takriben 5014000 İngiliz lirası sarfolunacaktır. Habeş — İtalyan ihtilâfı dolayreile alınmış olan hususi teğbirler için ya pılan sarfiyat 1,252,000 sterlin tahmin olunmaktadır. Tahsisat miktarları Londra, 9 (A.A.) — stenilen faz. la tahsisat miktarı ilân edilmiştir. Bunlar: Deniz kuvvetleri için 1,059,000 kara ordusu için 6,600,000 ve hava kuvvetleri için 11,700,000 sterlin lira. sıdır. 1938 deniz inşaat programma 2 kruvször, 1 filotinâ kılavuzu, 8 âls. trüyer, 71 uçak gemisi ve 4 denizaltı gemizi lâre edilecektir. Hava kuvvetleri mürettebatı 50 binden 55 bine çıkarılacaktır, Deniz aşırı hava fflotillâlarınm mikdarı da 1939 yılma kadar 25 den 37 ye çıkarılacaktır. Yapılacak yeni zırhlılar Londra, 9 (A.A.) — Röyter ajan. sından: Profesör -Pikar Salâhiyettar bir membadan bildiril. diğine göre, Ingası mutasavver olan otuz beş biner tonluk iki İngiliz zırhir. sı — Amerikalılar yakında inşa ede- cekleri iki zırhlıya on ültışar pusluk top koysalar bile — on dörder pusluk topla mücehhez olacaktır. Bu kararm saiki, Uzakşarkta kul. lanılacak zırklılarla Avrupada kulla. nılacak zırhlılar arasıda bir fark vü. cuda getirmek olup İngiltere, zırhir. lardaki büyük toplar çapım 14 pus Akdenizdeki diğer ingiliz filoları çekilecek Londra, 9 (A.A.) — Röyter afan. sından: Bu sabah salâhiyettar o mahafilde Akdenizdeki İngiliz filosunun normal miktara indirilmesine hemen başlana. cağı söylenmekteydi. Normal miktara indirmek demek hali hazırda Cebelitta, rıkta bulunan anavatan filosunun İn. giltereye ve gene mezkür denizde bu. lunmakta olan Uzakşark filosunun da Uzakşarka dönmeğe başlaması demek. tir, Bununla beraber, şu ciheti hatır. lamak icap eder ki, B. Eden, Avam Kamarasmda vaki beyanatta Akdeniz. deki Ingiliz müdafaa kuvvetlerinin da imi mahiyette olmak Üzere arttırıla. cağını söylemiştir. Relçikah profesör Pikar birkaç sene evvelki tecrübesini t6krar ederek bu 8 me de balonla Stratosfere çıkacaktı. Son dakikada hava bozulduğundan profesör Pikar uçuşunu daha müsait bir zamana tehir etmiştir. Resmimiz, Pikâyı göster, mektedir. Yeni tefrikalarımız Yarın başlıyor: 1 Bir iftira yüzünden Aşk ve macera romanı Nakleden: Meziyet Çürüksulu 2 Hulâgü'nun intikamı! | Murat Sertoğlu Yazan: HABER'in çıkma saatini iple çekeceksininiz... Güzeteyi elinize alır almaz okuyacağınız ilk roman olacaktır, Hulâga'nun intikamı! Her satırında bir heyecan duyacak ve bir tarihi hakikat öğreneceksiniz. Hulâgü'nun intikamı | | İlk tefrikasından son tefrikasma kadar sizi büyüliyecek ve sürükliyecektir. oldukları neticesine varmıştır. HABER — Akşam Poğteir- Yanlış tedavi yüzünden olmak iddiası ehlihibrece yerinde görülmedi Tıp fakültesi profesörlerinden Nissen ve asistanları aleyhine, Ma. nisa memleket hastahanesi serta- bibi doktor Muhlisi yanlış ameli. yat ederek ölümüne sebep olduk. ları iddiasile ailesi tarafmdan bir dava açılmış ve 30.000 lira zarar ve ziyan istenmişti, Mahkeme, meseleyi tıbbi adliye havale etmiş tıbbı adli de ortada iddia edildiği bir suç görememişti. Davacılar bunun üzerine Adliye vekâletine müracaat etmiş, vekâlet işi tanınmış doktorlarımızdan Akil Muhtar, general Besim Ömer, ope- ratör Ali Rıza Faik ve operatör Ah met Kemalden teşkil edilen bir eh- Ni hibreye havle etmişti. Ehli hibre dün son toplantısını yaparak bu mesele hakkımda hazır lanan raporu bir daha tetkik etmiş ve birer suretini müddeitumumiliğe Üniversite rektörlüğüne gönder- miştir, Hazırlanan Taporun münderica- tı ancak mahkemede belli olacağı için bu hususta kati bir şey söyle- nememekte ise de, ehli hibre, esas itibarile yapılan ameliyatlar da doktor Nissen ve asistanlarının tıb- ben lâzım gelen her şeyi yapmış Kasımpaşa Mahalle mümessili Karısile bir olup Bir kadını dövüş! Zabıtadan aldığımız malümata göre Kasımpaşada Mevlâna tekke- sinde oturan mahalle mümessili Muhiddin ve karısı Naciye iki gün evvel komşularından Halilin karısı Leman ile kavga etmişlerdir. Diğer komşuların müdahalesi ile kavga büyümeden yatışmış ise de Halilin karısı Leman dün öğle. ye doğru rastgeldiği Naciyeye ileri geri sözler söyleyince Naciye: — Ben sana akşama gösteririm. demiş ve ayrılmıştır. Dün gece Naciye mahalle mü- messili olan kocası Muhiddin ile birlikte Lemanm evine gitmişler. dir. Muhiddin kapıyı çalarak * Le manı kapıya çağırmış, kadın aşağı. ya inip kapıyı açmca Muhiddin ile karısı üzerine atılarak fera halde dövmiye başlamışlardır. Lemanın feryadma konu komşu yetişmiş, kadını baygm bir halde mahalle mümessili ile karısınm elinden kurtarmışlardır. Leman bir otomobille Beyoğlu hastahanesine kaldırılmış, Muhid- ! din ile karısı Naciye yakalanmıştır. Petriçte Sefil vaziyete düşen Türkler Bulgar Makedonyasında o Petriçden gelen bir habere göre buraya merbut Kuriçe köyündeki Türkler çok müşkül bir vaziyete düşmüşlerdir. Bürada 89 aile ana vatana hicret et mek için mallarını mülklerini yok pah” sna satmışlar, fakat tam hareket ede”; çekleri zaman Bulgar hükümeti: "Siz Türk değil, Pomaksınız. Muha cerete tabi olmazsınız!,, diyerek hır reketlerine mâni olmuştur. Malsız müliksüz, aç ve sefil bir halde kalan Türkler Türkiye hükümetine beş vurarak tavassut ve yardım istemişler” dir, mam 1 TEMİN SN Sivaslı bir köylü /8 sını ayartıp mukabilinde “ 10 TEMMUZ — 1036 lira teklif eden Sivastan bildirildiğine göre, Si- vasın Seyidler köyünde Osman isimli bir adam, karısını, kendi köyde yokken başka birisine satan köy muhtarı Kadiri tabanca ile öl. dürmüştür. Vaka şöyle olmuştur: Osman vakadan bir müddet ev. vel para kazanmak üzere Sivasa gitmiştir. Bu zaman esnasında ihti- yar bir adam olan köy muhtarı yal. nız kalan Osman karısı Duduyu kandırarak kendi kardeşi Ebube- kirle evlendirmiştir. Osman bir gün köye dönünce vaziyeti haber almış ve doğru muh tara gitmiştir. Muhtar kendisine, bu kadından vazgeçmesini söylemiş ve bunu ka. bul ederse 45 lira vereceğini de ilâ. ve etmiştir. Osman bu sözlerden sonra tek. Köy muhtarını tnbaniz ile öldürdü rar Sivasa * giderek mahk€ müracaat.etmiş ve köye dön yolda muhtarın akrabalarile ber kendisini beklediğini gö tür, Muhtar, Osmanın yan mesini beklemiş ve tekrar dan vazgeçmesini, yoksa bU fenaya varacağmı söylemiştir" ikinci müracaat da kabul yince muhtar ve akrabaları “ nım üzerine hücum etmişler V* da bu vaziyet karşısmda sını çekerek ateşetmiş ve © kurşunlar muhtara isabet derhal öldürmüştür, Muhtarm akrabaları bunu" rine Osmam kovalamağa b larsa datutamamışlardır. © vakadan sonra doğru Siyast miş ve polise tabancasile b teslim olarak vakayı an vi Kızılayın Bebek sergisi 8 ağustosta Kermes vesilesile açılacak beynelmilel bebek sergisi sılay Cemiyetine her gün muhtelif memleketierden ve yerli bebeklef tertip edilen müsabakaya iştirak için bir çok bebekler gelmiye başloi” Müsabakada birinciliği kazanacak bebeğe 100 lira ikramiye verilecektif” Müsabakaya iştirak şartları; Bebekler konirplâke, bez, malaj ve labilir. Boyları azümi seksen santimi akşamına kadar bebeklerin Kızılay Cemiyeti Eminönü Köprü başını besinde sergi tertip heyetine teslimi lâzımdır. Yukarıda görmüş olduğunuz resim, göstermektedir Mısıra ihracat Için Romanya vapur idaresiyle anlaşıldı Mühim bir kısmı Mısıma gönderi. len Karadeniz havzası mahsulü ihcâ. cat mallarımızın sevki Denizyolları ida. Dolaşması Yunaf İtanda infialuyand resinin İskenderiye #eferlerini lâğvet. mesi Üzerine çok güçleşmişti. Bu mal. ların gene eskisi kadar kolaylıkla Mi. sıra ihracı için Denizyolları idaresile Umanımızdan geçerek İskenderiyeye Biden Romanya vapurları acentası a- Tasmda bir anlaşma yapılmıştır. Bu anlaşma mucibince mallarımız Karadenizden İdarenin vapurlarile 1. mânımıza getirilecek, buradan Roman. ya vapurlarile İskenderiyeye sevkadi. lecektir. İstanbulda aktarma Deniz. yolları idaresi tarafından parasız ole. rak yapılacağı gibi, Romanya acentası da navlonlarda mühim tenzilât yap. muştar. iranda zelzele Tahran, 9 (AA) — Horasan | eyaletinde bir zelzele olmuştur. 16 ti ve 50 yaralı vardır. saire gibi her türlü malzemede geçmiyecektir. Nihayet 28 © gelmiş olan bebeklerin bir Yunan kard sularında Italyan harf gemileri Atina 9 — Hukuku düvel aykırı olarak, İtalyan barp g“! şarki Akdenizde Yunan kara ey de dolaşmaları bütün na yük bir infial uyandırmıştır. İtalyanların on iki ada mensup iki torpido Emri tayyaresi Girit adasmm Trihenii nuna gelerek durmuşlardır. Ayrıca bir kısım İtalyan ha? releri Sisam adası © Üzerindf yapmaktadırlar. Yunan hükümeti, İtalyan rına müracaat cedrek bu gibi önüne geçilmesini istemiştir. HABER EK YATAR UCA LA, ri Mei li Mi TET Adliye tahkikata başlamıştır! ; dai Ni: A Şi e B AM dp EZ lr ZEZE Bİ 4 ey EEE. Si. ii