10 Temmuz 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

10 Temmuz 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

10 TEMMUZ — 1033 D :i Ki oki ey arm temin ettiği eğlence ve diği De olursa olsun denizlerin ver ği Gözde ve sağlığı başaramazlar. Da bir deniz banyosunda insa- Miriyz et ve zindelik veren bir hu. aha çler ki bunu tatlı suda imkânı yoktur, yaz banyolarmızdan ag sün olabilen zevk ve faydayı mana iyorunnuz, tehlikeden a bilmelisiniz ve küçü- nedir dikkatsizliğin tatil gününü. Da) ebat edeceğini hatırmızda tut Gerçi deniz ban; yosu yapmak muhakkak yüzmesini bilmek taki değildir ama, imkân olduğu dir, keyi banyo yapanlarm hepsi- dn, Bu öğrenmeleri çok faydalı. baliğ bili bir gün bizzat sizi bir Ye beli, rabileceği gibi, kaza Yarğ Ya çatmış başkalarının da koşabilirsiniz. ha zmek sinirleri ve adale. MzeygePsine birinci sınıf bir du, ,, 2dir. Çünkü yüzmek vücu- Mal ğin taşımağa lüzum kal- Bu, Insana ekzersiz yaptırır. baş bilhassa ayakların alt maf Mazi, in faydalıdır. Bunlar incin Yüce YE Yazın umumiyetle diğer Mümareseleri muvakkaten iten, ğı p yüzmek insam atâ- Bem MİM girildiğinin ilk günlerin vet ihtiyatlı davranılmalıdır. vee Slide “Bitginlik umumi Bağ £ edilen vakalardan deh. sin İemdinde küvvet Kine. Kiye fakat banyodan sonra va Pay,“ Söişir; Yüzü solar, yahut lar, mor lekeler peydah di, dörmesi ve zayıflık hisse “üye insan belki durduğu yerde Bikaç Haygımlık alâmetleri de Büy Vücut hararetleşince in. mbuk kendine gelir; bu da etle yüz kızarmasından ve Y, 8onra olur. Rig kten sonra katiyen denize iki baçay eldir Aradan muhakkak ÜÇ saat geçmelidir. Ağır| sonra denize girenler de / Ni sonra rahatsız olmak! sanız, suda üşüme hisse. çıkmız. Eğer ilk sonra netice umumi bir Ve zirdelik değilse, suyu İrakıp giyinmelisiniz. Sert ile sıkı sıkı kurunduktan iyice ovuşturun alır. anı gene eski normal 5 7 / EE! en son moda ip F Manif Mağ atura No. 26 — Bayanlar hemen koşunuz! ekli emprimeler, Yazlık pamuklu maşlar ve yünlüler Svkalâde ucuz fiyatlarla Yalnız... ZAMAN azasında satılmaktadır. İstanbulda başka şubesi yoktur. Sağlık Oğütleri : eniz banyoları mlere faydalı olur, mlere zarar verir ? Deniz banyolarından olan neti- celerden biri de, suyun kulak geçit | Hatıralarını anlatan * EFDAS TALAT lerine girmesi dolayısile gelecek sağırlıktır. Denizden çıktıktan son- ra havlunun ucunu büküp başı da o tarafa eğmek suretile kulak te mizlermmelidir, kulağı iğne, firkete ve kibrit çöpü gibi katı şeylerle ka. tiyen karıştırmamalıdır. Yaz mev- siminde kulakları bir iki defa dok- tora yıkatmak çok iyidir. Lâstik başlıklar kâfi gelebilecek muhafa- za vasrtalrat değildir." .» » Şimdi de banyoya girmemelri lâzım gelenlere dair birkaç söz söy Tiyelim: Böylelerine tehlikelerin en çoğu üşüme isparmozlarile gelir. Sudan çıktıktan sonra vücutlarında reak- siyon hasıl olmıyanlar deniz ban. yosu yapmamalıdır. Banyonun kuv vet verici tesiri, adam akılir kurun- duktan sonra sıcak bir zindelik ha- linde kendini göstermelidir. Eğer suda üşümekten titrerseniz ve çıkıp giyindikten sonra bu üşü- me ile titreme devam ederse, ban- yonun size yaramıyacağını anlarsı nız. Böbrek rahatsızlıkları çeken. ler bu üşüme dolayısile büyük teh. likeye duçar olurlar, Böyleleri, de- niz bamyolarmı akıllarından çıkar- makla iyi ederler. Kan tazyikı yüksek olanlar de nize girmemelidir. Çünkü soğuk suya birdenbire dalmak cereyan üzerine ağır tazyikler yapar ve çok mühim neticelere sebep olur. So- önal akamete ra deniz yüzünde kalmak ve ısın. mak için yapılacak hareketlerde kalp sinirine fazla iş yükletir. Deniz banyoları ancak sağ ve salim olan insanlara yarar. DOKTOR HABER AKSAM POSTASI IDARE EVI Istanbul Ankara Caddesi Posta kutusu: Istanbul 214 Telgraf adresi: istanbul HABER Yazı işleri telofonu ı 28472 idârevellân * 124370 ABONE ŞARTLARI Erme * ayi Sahibi ve Neşriyat Müdürü: Hasan Rasim Us ş Basıldığı ver (YAKIT) matbaüsu ve en güzel desenli Ltd şirketi —131— Esrarengiz haritayı Balların masasından çalmağa karar verdim Çok sonra öğrendim ki, Ledi Dusmundun benimle geçirdiği bu gece Entelicens Servis mubhitlerin: de büyük dedi kodulara sebebiyet vermiş... Bizi sabaha kadar adım adım takip ettiren Kapiten Benet, bu işi Londradaki merkeze kadar yazmış... Fakat, Entelicens Servis merkezindeki mevkii çok kuvvetli olan Ledi Dusmundun mevkii bu dedikodudan zerre kadar mütees- sir olmamış. Çünkü “nihayet vata- na hizmet için hayatımı tehlikelere atan bir kadının hususi haystma fazla müdahale etmek bir insafsız- lık olur,, diye düşünmüşler... Bu iş- leri Esat (bey) İngiliz sefaretha- nesinde bulunan bir casusumuz- dan öğrenmiş, bana da nakletmişti. ESRARENGİZ HARİTA Madam Dusmundun Londraya götüreceği bu harita ne çeşit şey- di? Herhalde kütüphanelerde satı- lamadi haritalardan olsama gerek. ti, Çünkü onların âlâsı Londrada Aa Brlermermalar eleman e RE e radan alınırdı. Muhakkak olan bir| şey varsa, bu harita o kadar mü-| him bir şey olmasa onu almak e beynelmilel şöhreti olan bir casus İngiltereden İstanbula kadar gel- mezdi. Sabahm serin havasmı ciğeleri- me çekiyordum. Ortalıkta kimseler yoktu. Alaca karanlıkta ortalığı süpüren çöpçülerden başka kimse görünmüyordu. Bir sarhoş gibi sal. lana sallana, ağır ağır ilerliyor. dum Beynimin içinde bin bir sual dolaşıyordu. Bu harita Yunanlıların harekât plânları olmasm?.. Bu harita müs. takbel bir ilhakı işaret etmesin? Şimdi onu nasıl ele geçirmeli?.. Bunları düşünerek yürüye yürü. ye farkında olmadan Krokerin önüne kadar gelmiştim. Sert adım. larla bir aşağı, bir yukarı yürüyen nöbetçiyi görünce İşin farkına var. dım. İçeri girdim. Nöbetçi ile se. lâmlaştıktan sonra odama çıktım. Rikatson Hat gittikten sonra, bazı geceler Krokerde kalıyor. dum. Bunun için çalışma odama küçük portatif bir karyola koy. muştum, Karyolaya elbiselerimle uzan. dım. Başımı ellerimin arasına al. dım, gözlerimi tavana diktim. Dü. şünmeğe başladım. Casus kadın, farkmda olmadan, elime bir frsat vermişti, Şimdi ap- tallık edip bu fırsatı kaçırmam-lı idim. Fakat, ya kadın beni bir pu- suya düşürmek istedi İse... Ne iz terse istesin... Eğer ortada böyle bir harita varsa bu bizim için çok ehemmiyetli bir şey olacaktı. Bina. enaleyh, ne yapıp edip onu ele ge-| çirmenin çaresine bakmalı idim. Dusmund, Kolonelin haritayı Be- netin yazıhanesine göndermesini istiyordu. ai TEHLİKELİ DAKİKALAR Karyoladan kalktım. Etraftan en ufak bir ese duyulmıyordu, Pen cereden baktım, Sokaklarda kimse ler yoktu. Odanm elektrikini sön- dürdüm. Şimdi yarı karanlık için. de idim. Kulağıma gelen yegâne ses, aşa- ğıda dolaşan bir nöbetçinin çivili! kunduralarından çıkan madeni se- dadan ibaretti, Odamm kapısmı da kilitledik. ten sonra ayakkaplarırı çıkardım ve ayaklarımın ucuna basarak ya- vaş yavaş odamdan Kolonel Bal. ların işodasma geçilen kapıya doğru yürüdüm. Kapı kolaylıkla açıldı. Kolonelin odası da yarı Ka- ranirk içinde idi. Eşyalar seçili. yordu. Burada, en tarafı tamamen duvara yaslanmış, ve oturan ada- mm sağ tarafı pencereye gelecek TETA ALA EE Lİ Te çeiği hogus ye yerleştirilmiş, büyük, oratsı boş, kenarları beş gözlü kocaman bir yazıhane vardı. Odanm ortasmda da küçük, yuvarlak bir masa, iki iskemle ve iki büyük, maruken kol. tuk bulunuyordu. Odanın ortasında duruyordum. Heyecan içinde idim. Önümdeki bu eşyalar, alaca karanlık içinde acaibüşşekil canlı mahlüklara ben- ziyordu. Adeta korkuyordum. Vakit geçirmeye gelmezdi. Ya. zıhanenin önüne geldim, Balların yazıhanesinin gözlerinin hemen çoğu kilitsizdi. Yalmız pencere ta- rafmda bulunan en üst göz daima açık bulunuyordu. Evvelâ açık gözlere göz gezdir. dim, Böyle mühim bir şey orada saklanamazdı. Fakat, herhangi bir ihtimalle umumi bir tarama yap- mak zaruri idi, Açık gözler de bir şey bulamayınca, kapalı gözün kilidini yokladım. Artık, şuurumla hareket etmiyordum. Çünkü ka. fam durmuştu. Ellerim otomatik bir makine intizamile çalışıyordu. Her tarafım titriyordu. Kapalı gözü kilidini kırmadan aç. mak lâzım... Fakat ya gelen olur. sa... Ne olursa olsun... Ölmekse öle ceğim, fakat bu çekmecenin içimi karıştıracağım. Yarı deli gibiyim. Büyük yazıhaneyi yavaşça ileri doğru çekiyorum ve duvarla yazı: hane arasına girdikten sonra, ce- bimden çakımı çıkararak kilitli çekmeceyi arkasından sökmeğe başlıyorum. Parmaklarım, bir usta kasa hır- sızı meharetile işliyor.. Başka za mari olsa idi belki bu sökme işimi katiyen beceremezdim. Çünkü pi- i Bu harita her halde Kolonel Balla.) rinç vidaları yerlerinden oynat. Yazan; İHSAN ARİR Kolonel korku ve heyecan insanı öyle bir hale koyuyor ki, umulmadık işler yapılıyor. Netekim çok kısa bir za- man sonra çiviler sökülmüş ve ince tahta yukarı doğru çekilmişti. Bu tahta çekildikten sonra kilitlisi de dahil olmak üzere bütün gözlerin arka tarafr açılmış idi, Elimi ara İiktan içeri sokarak kilitli gözün içini karıştırdım. Parmaklarım ka. lm bir kâğıda dokundu. Onu çekip aldım. Pencereye doğru uzatarak baktım: Bir harita... Bir askeri ha- rita idi. Müteaddit yerlerine bir takım renkli işaretler konulmuştu. HARITA KAÇIRILIYOR Casus kadınm istediği ve Lon- draya götüreceğini söylediği hari» ta bu olacaktı. O dakika içeri biri girseydi, bel. kiölümü göze alır, bu haritayı yine kimseye vermezdim. Çünkü, bu ha. ritanm bizim için hayati bir ehem- miyeti olduğunu hissediyordum. Haritayı ceketimin arasıra sak: ladım, Gusuru gUZGCE Mikro Sonra tahtayı tekrar yerine koy dum. Vidaları hafifçe tutturdum. Yalnız gürültü olmasın diye vur. madım. Yazıhaneyi yavaşça duva» ra doğru iterek eski vaziyete getir. dim. Ve ayaklarımın ucuna basa» rak odama geçtim. Haritayı çalmıştım. Fakat şimdi ne yapacaktım. Onu yerine koyma» sam iş anlaşılacaktır. Koysam kiz- ce istifade edilemiyecekti. Sabah olmak üzere idi. Ne yap- malı idim de hem kimsenin şüphe- sini celbetmemeli, hem de gayeye hizmet etmeli idim. Haritayı alıp kaçsam ve bir da- ha Krokere dönmesem... Bu doğra bir şey olmazdı. Çünkü ilerde mev. kiimden istifade ederek daha mü- him hizmetler ifa edebilmem ihti. mali pek çoktu. O halde kaçıp git- mek korkaklık ve budalalık olur. du. Haritanm bir suretini çıkart. mak... Mükemmel. Fakat nerede ise sabah olacaktı. Onun ne zaman suretini çıkartacak, ne zaman yeri» | ne koyacaktım. Vakit geçiyor... Felâket! Eğer bu haritayı kopyasını çıkarttıktan sonra tekrar yerine koyabilsem mükemmel bir şey olacak... Şimdi- den sonra her zaman bu kapalı gö. zü aynı usulle açar, gizli evrakı ra. batça aşırabilirim, Odamdan çıktım. Acele acele merdivenleri çıktım. Şimdi nöbet. çinin önünden bir şey sezdirmeden geçmek bir mesele... Onun karam lrk tarafa doğru yürüyüşünü kollr. yarak ilerledim her zamanki soğuk kanlılıkla nöbetçiye bir selâm ver. dikten sonra sokağa çıktım. (Devane sne