14 Temmuz 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

14 Temmuz 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

"Şehir içindeki buz depo ve şu belerinde ES tekönde il kin kilosu yüz paradır. Satıcılar tarafından bundan fazla para istendiği veyahut depo ve şubelerde buz bulunmadığı takdirde en yakın Beledi. | ye zabıtası merkezine haber verilmesi muhterem halkımızdan rica | olunur. (B) (3975) Bü Sultanahme üçüncü sulh hukuk ha. kimliğinden : Hadiye ve Şükriye ve Burhanettin ve Fatma ve A9ten velisi Ayşe ve Ha. miyet vasisi Seherin şayian ve müşte- reken mutasarrıf oldukları İstanbulda Mahmutpaşada Kürkçü hanı içinde tahtanı 38 No. lu dükkânın izalei şu. yuu zımnında füruhtu tekarrür ederek müzayedeye vaz olunmuştur. Kıyme. ti muhammenesi 1000 bin liradır. BL. rinci açık arttırması 18 — 8 — 926 ta, rihine müsadif salı günü saat 14 den 16 ya kadar icra olunacaktır. Kıyme. ti muhammenesinin yüzde yetmiş be- şini bulduğu takdirde o gün ihalei kat. iyesi yapılacaktır. Bulmadığı takdir. de en son arttıranm tenhhüdü baki kalmak üzere on beş gün müddetle| temdit edilerek ikinci açık arttırması 2 —9 — 936 tarihine müsadif çargam. ba günü saat 14 den 16 yakadar icra kılınacaktır. İpotek sahibi alacaklı. ii Mkadalarm işbu gayri deki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddislarmı! evrakı müsbitelerile yirmi gün içinde| 9'Idirmeleri Tizrmdmr. Aksi halde hek. ! ları tapu sicilerile (o sabit olmadıkça çalış bedelinin paylaşmasmdan hariç e — 514 Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu Şimdiye kadar bin'erce kişiyi zengin etmiştr 4. cü keşide 1! Ağustos 936 dadır. yük ikramiye 35.009 Liradır Ayrıca: 15.(00, 12.000, 10.000 ira ık ikramiyelerle (20.000) liralık bir mükâlat vardır. Gavsiyesile SARİ Fenni «leh ÜSPORT SÜSPANSUARLARIMIZIN yy yy Glandokratin DEMEK Ademi iktidarın devası demektir. Profesör Steinach ve Brown S< guardın mesailerile elde eğilen mühim bir keşiftir. Her eczaâhanede bulunur. kalacaklardır. - Müterakim vergiler r hissedarlara ve dellâliye ve vakıflar kanunu mucibince verilmesi lâzım ge len taviz bedeli ve ihale pulu ve tapu masrafları müşteriye aittir Arttırma şartnsmesi 'işbu ilân tarihinden 'tiba. reri mahkeme divanhanesine atlik kr İimmiştır. Talip olanların kıymeti mu. hammenesinin yüzde yedi buçvfu nis. betinde pey akçesini hamilen Yevm ve saati mezkürda Eminönünde Gülbek | yan hanımda Sultanahmet üçüncü suh!| hukuk Oo mahkemesi başkitabetine 936/13 No. ile müracaatları Hân'olu. dur. (5557) FAUSTA — bu titreyişin farkına vararak: I — Henüz ölmiyorum galiba! di. ye düşündü. Fausta: — Demek papas size, Valvayı öldürmek istediğini söyle-! di öyle mi? dedi. — Böyle bir şey söyledim mi madam? Farzedelim ki aldandım. Çünkü Jak Kleman bana böyle bir şey söylemedi. Benim yalnız bildi. ğim şu var ki, bu papas Gizin hesa- bına olarak kralı öldürmek istiyor. Buna engel olmak için ben de onu yakaladım. Eğer beni serbest bıra- kır ve sizden istiyeceğim bir şeyi Jak Kleman yerine getirirseniz, serbest bırakılacak ve yapabilecektir. Esasen ne yaparsa yapsın bana vız gelir. Çünkü Val. va ha yaşamış, ha ölmüş.. Benim için hepsi birdir. Bu adam şüphe. siz ki birçok fenalıklar yaptığı için eninde sonunda bir belâya uğraya. kralın bulunmasile caktır. Evet, bulunmaması bence müsavidir. Fa. kat onun ölümü Dük dö Gizice çok kıymetlidir. Eğer Valva derhal öl. mezse, Giz mahvoldu demektir. Bunu o da bilir, Netekim siz de bi- İiyorsunuz. Üçüncü Hanrinin ha. | lâde vakalar yaratmak an İğ dJuvantin Kanzuk Saç boyaları 14 TEMMUZ >> si Türkiye Ziraat Bankasındi Ii Müfettiş namzeltliği ve © namzetliği müsabaka imtihanı Törkiye Ziraat Bankasından: , 1 — Bankamıza müsabaka ile ve müsabakada göst€” muvaffakiyet derecesine göre lüzumu kadar müfettiş " ve şef namzedi alımacaktır. 2 — Bu müsabakaya girebilmek için Siyasal bilgiler kiye,, veya Yüksek Ticaret ve İktısat okulasından kuk fakültesinden veya bunların yabancı memleketlerdeli zerlerinden diplomalı olmak gerektir. 3 — Müsabaka 3, 4 ve 5 ağustosta Ankara ve İstanbul bankalrında yazı ile yapılacak ve kazananlar yol parala”! lerek Ankaraya getirilip sözlü bir imtihana tabi tutulaca* 4 — Müfettiş namzetlerine “140,, ve şef namzetlerine lira aylık verilir. Müfettiş namzetleri iki cenelik bir stajdan sonra mül€” imtihanına girecek ve kazanırlarsa 175 li geçirileceklerdir. Ankaradan Umum Müdürlük servisleri! lıştırılacak olan şef namzetleri ise bir senelik stajdan 80099 yet imtihanına girecek ve kazanırlarsa terfi edileceklerdir 5 — İmtihan programile sair şartları gösteren ylıkla müfe Ankara, İstanbul ve İzmir Ziraat bankalarından elde / 6 — İstekliler, aranılan belgeleri bir mektupla en son 936 pazartesi günü akşamına kadar “Ankara Ziraat bank tiş heyeti müdürlüğü,, ne göndermek veya vermek suretile caat etmiş bulunmalıdırlar. Bakırköy Malmüdü So. Semti | | Yeşilköy | Şevketiye Kalitarya Bağlar arası mahallesi Kumral ve siyah olarak sabit ve tabil renk verir. Ter ve yıkanmı la çıkmaz. Yegüne zararsız ve ta' nmmış sıhhi saç boyasıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ için bir asırda bir iki tane yetişen kahra manlardan olmakla kalmadığını, aynı zamanda çok yüksek bir zekâ Hanri dö) sahibi olduğunu anladı. İçini çekti, kendi kendine; — Acaba bu kimdir? Rabbim, sonsuz derecede olmasın! ne inanılamazdı. istediğini rabbim!.. Yersiz, yurtsuz ve serse: ri olan bu fakir, fakat kahraman, . kahraman olan jantiyomun ismi neden Dük dö Giz İkisi de o kadar sakin bir halde bulunuyorlardı ki, biraz sonra çok müthiş olan bir vakanın geçeceği- Pardayan sözüne devam etti; — Klemanın Giz ve sizin tarafı. yatı Dük dö Gizin ölümüdür. Gayet sade, gayet müthiş ve son derece vaziyete uygun olarak söy. lenmiş olan bu sözler karşısmda Fausta, Pardayanın yalnız fevka. nızdan silâhlandırılmış olduğunu kati olarak bildiğim ve bu adarın indireceği bir hançer darbesinin, krallığın ve kilisenin akibetini de- iştireceği muhakkak olduğu için bu papası ele geçirdim. Siz beni öldürürseniz, meonsinyör 15 Dx Dangulemin deminki vaadini duy. muş olduğunuz için papasm da öleceğine emin olun. Evet, yalnız © ölmiyecek, üçüncü Hanri de, kendisinin Dük dö Giz tarafından idam olunmak istediğini haber a'n cak, O belde artık o koca alay Şort re gitmiyecek, Valva kendisini mü. dafaa edecek, Giz mahvolacak. Siz de onunla beraher.. Madam . övle İstasyon 10 39 ev (3967) No. cinsi hissesi eski yeni nısıf 25 derununda ,, ahır ve oda- yı havi bağ Yukarıda evsafı yazılı gayri menkullerin mülkiyetleri cuma günü saat 13 de nakden veya istikrazı dahili ve “e de hazine tahvili ile satılacaktır. Taliplerin 55 de yedi buçuk pej rile mezkür gün ve saatte Bakırköy malmüdürlüğünde müti İ misyona müracaatları air ae AR FAUSTA zannediyorum ki her şeyi açıkça anlatabildim, Fausta ölü gibi bembeyaz kesil di. Görünüşte sakindi. Halbuki ha- yatında şimdiye kdar bu kadar he- yösana kapılmamıştı. Kendi kendi. ne inliyor, kalbi çarpıyordu. Ken. disine meydan okuyan bu adam- dan şimdi nefret ediyordu. Fakat onun büyüklüğünü, zekâsını, kah. ramanlığını takdir etmekten de kendisini alamıyordu. Hatta zihni ne biraz daha hâkim olamasaydı, onun ayaklarına kapanacak, af is- tiyecek mağlüp olduğunu itiraf edecekti, Hatta izzeti nefsini kıracak ve aşkımı söyliyecek ve nihayet “Bir kadın,, olduğunu itiraf edecekti. Fakat hemen kendisini topladı ve biraz sert bir sesle: — İstediğiniz nedir? diye sordu. — Pek küçük bir şey madam. Valvayı öldürecek kulunuz olan Jak Klemanın hayatı ve serbestliği karşılığında ben de sizden iki kişi- nin hayatını ve serbestliğini istiyo- rum, Böyle olursa, Jak Klemana bir şey yapılamıyacağna yemin ederim. Bir kralın idamı ücreti ola. rek istenen bu iki hayat çok mu? Fewsta hayretle: — İki hayat mı? dedi. — Evet madam, bu iki kişiyi bon tanımam. Onların ölmesi veya yaşaması tıpkı Valvanınki gibi müsavidir. Fakat şimdi görmüş ol. (3970) 515 duğunuz delikanlı ki, beni görme" diği takdirde Jak Klemanı öldüre" cektir. Mari Tuşenin oğludur. Bu kadın, babama işkence yapılacağ! gün hapishaneye . bilmem nasıl * girerek babamı kurtardı. Bu yüz” den bende kurtuldum. Onun için Mari Tuşenin oğlu bence mukad“ destir, Madam, gitgide bu genc? karşı bir sevgi bağladım. Bunun için bu gencin nişanlısı da benc? mukaddestir. Onun sevgilisini si$ diri diri ateşe attırmak slaeniysiiz. Anlıyor musunuz? — Evet, sizde benden Viyolet* tayı istiyorsunuz. Fakat onun ner& de olduğundan haberim yok. — Ben Viyolettanın değil, onur babasının ve arkadaşının, burad8 açlıktan ölüme mahküm buluna” prens Farnez ile Metr Klodun hs yatını istiyorum. İşte bu iki kişini” serbest bırakılmasını sizden Şe meğe geldim. Pardayan bu son sözleri söyler ken Fausta adamlarından birini" kendisini casuslamakta olduğun! kanaat getirdi. Çünkü başka hiçbir surertle P87" dayan, Klotla Farnezin Faustan!” konağında mahpus bulunduğunU haber alamazdı. Bu casusun kim olduğunu faz!5 düşünmeğe lüzum görmeden ye y sonraya bıraktı. .. — Demek buraya rlüğünde | |