16 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

16 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Berlin 12 (Olimpiyatlara sureti mah-| EYİ İ ere , ef VE “e Olimpiyatta eskrim maçları altıncısı olan hasımlarından ikisini yen! Kılıç müsabakalarında nasıl tasfiye edildik) Alman antre- | susada gönderdiğimiz arkadaşımız - dan) «- Olimpiyatların artık sonu yak- laştı. Hemen hemen bütün müsabake- lar da bitmek üzere. Türkiyenin iştirak ettiği sporlardan henüz karşılaşmaları bitmiyen iki şube var. Kılıç müsabakaları ve binicilik, Kılıç müsabakalarmın takım karşılaş maları bugün başladı. Ve ilk seçmeler- yapıldı. Atlı müsabakalara da bugün başlanmışsa da bizim setimiz, ilk kar- şılaşmasını yarın yapacaktır. Bu sâbah #aat dokuzda, (Almanya yüksek beden terbiyesi okulunun mu- azzam salonlarından birinde başlayan kılıç müsabakasında takımımız, ilk ağız da şansızlığı uğradı ve bütün milletleri üçer üçer gruplara ayrılarak, tek bir © maç kazanmakla birinci seçmeyi atla- tacak vaziyete geldikleri halde Türki- yenin grubu 4 milletten teeşkkül etmiş ti, takımımızın birinci tasfiyeden kur tulmuk için iki rakibi yenmesi icap edir! yordu ki, Türk takımı ilk seçmede bus! nu başardı. Bizim ploke, Amerika. © İsviçre ve Yugoslavya düşmüştü. Bunlardan Ame rika bu müsabakalarda şampiyon olma- sna muhakkak nazarile bakılacak kâ- dar zorlu bir rakipti. İlk karşılaşmayı, Enver, Orhan, Ci- hat ve Halimden müteşekkil takımımız Yugoslavya milli takımile yaptı. Bizim ve Yugoslavya takımının dörti müsabikinden hepsi birer kere biribi-! rile karşılaştılar. Bu 16 heyecanlı müsa bakadın sonra takımımız neticeyi 9—) küğanlirm—5<—— Örhün 3 gülibiyet 1 mağlübiyet, has ta hasta müsabaka yapan Enver 2 gali- biyet 2 mağlübiyet, Cihat ve Halim ke- za 2 galibiyet 2 mağlübiyet almışlardı. İmtilanm bu kısmını böylece atlat- tıktan sonra, şampiyonanın en (zorlu takımı Amerikanın karşısma çıktık. Bu hasmı yenmemize imkân olmadığından, hiç olmazsa, bundan sonra yapacağı- mız ve ancak bu maçta galib gelmek ile ikinci seçmeye geçebileceğimiz İsviç re karşılaşmasına yorgun olmadan kal. mak için, bizim takım (Amerikalılara karşı kendini hiç sıkmadan (tamamen mağlübiyeti kabul etmiş bir müsabaka yaptı. Netice de 142 bu karşılaşmayı kaybettik. Bütün elemanlarımız mağlüp olmuş yalnız Enver birinci ve dünya mişti, Kısa bir öğle tatilinden sonra, İsviç- re İle yapacağımız karşılaşma başladı. Çok sıkı ve heyecank çarpışmalardan sonra hakemlerin bir yığın haksızlığır na uğrayan takımımız nihayet müsaba- kayı 8—8 beraberlikle bitirdi. Bu vaziyet karşısında hakemler tuş adetlerini saydılar ve Türkiyenin 58-70 gibi mühim bir farkla üstünlüğü anla- şıldığından takımımız — gelip sayıldı. Birinci seçmelerden böylece ikinci seç melere geçtik. İkinci seçmeler listesi bildirildiği za- man hayret içinde kaldık. Hiç kur'a flân çekilmeden doğrudan doğruya tertip heyetinin keyfile yapı: lan yeni gruplarda biz gene üç yerine 4 takımlık bir grupun içine konmuş ve karşımıza da ilk ağızda gene şampiyo- nanın en küvvetli takımı Amerika çı- karılmıştı. Bu açık ve büyük haksızlır! ğa bizim federasyon itiraz etti. Ve A- merika ile yapılacak maçı oynamaktan imtina etti. Tertip heyeti bunda bizi hükmen mağlüp saydı. İkinci seçmelerde o yapacağımız İki) maçtan ilkini böylece & kaybetmiştik. Bundan #onrâ Polonya ilç karşılaşma” mız icap ediyordu. Bunu da kaybederek! takımımız tasfiyeye uğrıyacaktı ki Po- lonya gibi çok kuvvetli bir rakibe mağ- lübiyetimiz hemen hemen gibi idi, Netekim maç başlayınca, teker teker yenmeye başladılar. Vaziyet 9-9 aley- bimizde olarak tecelli ettiği zaman da- ha müsabaka bitmeden, mağlübiyetimiz ve tasliyeye uğradığımız — tamamaen | anlaşılmıştı. 9 mâğlübiyetten (o sonrâ diğer bütün müsabakaları kazansak de netice değişmiyecekti. Bunun üzerine| Polonya murahhasları Türk O federai- yonuna rica ederek artık müsabakalara devam etmememizi ve takımlarınm bir az sonra Amerika ile (yapacağı maça yorgun olarak iştirak etmek mecburiye tinde kalmamasına müsamaha etmemizi istediler. Bizim federasyon bu talebi kabul etti. Ve kılıç müsabakasında da takımımız böylece tasliyeye uğramış oldu. İki gün sonra kılıççılarımız, son ola- râk ferdi müsabakalara (gireceklerdir. ki, bunda daha iyi bir netice alacağı” mız umulmaktadır. İzzet Muhiddin APAK Italya - Avusturya futbol maçı Avusturya takımının 2-1 mağlübiyetile nihayetlenerek lIta olmu EE Olimpiyat şampiyonluğunu kazanan İlalyan futbol takım Berlin 15 (Hususi) -—— Dün olimpi- yatların sop günü olması dolayısile bir çok şampiyonluk maçları yapıldı. Büyük statta futbol turnuvası final maçı da Avusturya ile İtalyan takımla- rı arasında oynandı ve İtalyanların 2-1 gelibiyetelrile bitti. Müsabaka epeyce heyecanlı oldu, Bi- Tinti devre tamamen mütevazin bir şe- kilkde geçti, iki taraf da gol çıkaramı- yarak sıfır sıfıra neticelendi. İkinci devrenin başında (İtalyanlar şlardır Iyanlar şampiyon bir gol attılar, fakat Avusturyalılar da buna mukabele etmekte gecikmediler. Maç müddeti bittiği zaman İki taraf da galibiyet golünü bir türlü atamadık- larından on beşer dakikalık iki devre daha oynanması icap ediyordu. 'Temdit edilen müddette İtalyanlar! galibiyet golünü kaydettiler. Bu suretle; futbolda İtalya birinci, Avusturya ““in- ci, Norveç üçüncü, Polonya dürdüncü | oldular, muhakkak nörlerve Gessie! OÖvens Walter Thiele isminde oOAlman ö-| limpiyat takımının başlıca ântrenörle | rinden biri gazetelere beyanatta bulu- narak Gessie Ovens hakkında şunları söylemiştir : “Amerikalılardan bu sefer de bir şok şeyler öğrenmedik değil Fakat atmalarda bir yenilik göremedik. Ges- sie Ovens't gelince: Bu adam çok nazarı dikkatimi celbetmiştir. Yalnız uzun atlamada son haddine vasıl olmuş değildir. Bizim kendisini antrene etti- ğimiz takdirde 8,50 metreyi geçeceği muhakkaktır! Zira Ovens uzun atla - mada kâfi derece geriden koşarak em- salsiz (sprint) ini istimal etmiyor. O - tuz metre kadar bir hız alıyor. Halbu-| ki bunu 8 metre daha temdit ettiği takdirde fevkalâde hızlanarak ve son adımların: gayet gevşek alarak adeta uçabilir. Halen Oyens fevkalâde (sprint) ini adam akıllı kullanmıyor. Bu şundan bellidir ki havuza düştüğü vakit, ek- seri atletlerin hildfena; dalma tekrar öne fırlıyor ki, bu kendisinde daha kullanılmamış (sprint) olduğuna delâ- lettir. o Bir de havada ayakların; çok İ İ i ileri tutmaktadır... Owens meşhr bir atlet olduğu | kadar mükemel bir saksefoncudur. Olimpiyat vater- polu turnuvası Olimpiyat vaterpölu turnuvasına iş tirak — eden milletler kur'a neticesin - de dört grupa ayrılmışlardır. (o Birinci grup: Belçika, 'Urugvay, Hölanda, Birle- şik hükümetler. İkinci grup: ) Macaristan, Yugoslavya, Malta, İn - giltere, Üçüncü grup: Almanya, Fransa, Çekoslovakya, Ja- ponya, Dördüncü grup: İsveç, Avusturya, İzlanda, İsviçre. Evvelâ het grup kendi aralarında oynıyarak grup şampiyonu beili ola - cak ve grup şampiyonları.da - karşıla- garak dünya şampiyonu kararlaşacak - tır. Birinci grupta en kuvvetli Bizleşik” hükümetler, ikinci grupta Macarlar, ü- çüncüde Almanlar ve dötdüncüde de İsveç bulunmaktadır. Umumi vaziyete göre bugün dün- yanın en kuvvetli takımı kemafissabık Macarlardır. Ondan sonra Amerika İ- le Almanlar gelmektedir. Macarların yine dünya şampiyonu - olacağı kat'i gibidir. İkinci ve üçüncülük Oo Amerika ve Almanya arasındadır. Vaterpolu Maç ları ağustosun sekizinde ( başlıyacak- tır, | hayretle karşılamaktan kendilerini ela- Finale kalan Halya - Futbol turnuvası finali Avusturya takımla” rından italyanların dünya şampiyonluğu kazanması daha kuvvetii bir ihtimal dahilindedir Berlin olimpiyatları futbol turnuvası tahısinleri altüst eden sürprizlerle fina le kadar dayanmış bulunuyor. Olimpi- yat haberlerini günü gününe takip eden ler oynanan bazı maçların neticelerini mamışlardır. Daha ilk clinmasyon o oyunlarında Mısırın Avusturyayı yeneceği hakkında umumi bir kanaat mevcuttu. Musirin 1928 deki gibi dömi finale kadar yükse- lecek kadar kuvvetli bir takımla gele- ceği ve Avusturyayı ezici bir mağlübi- yete uğratacağı zannı herkeste mevcut tu. Fakat öyle olmadı, Avusturya takı- mı şansın yardımı İle finale kadar gel- miş bulünuyor. Gene ilk elimnasyon oyunlarında İs- veç Japonya maçı büyük bir sürprizle ve Japonların 3—2 galebesile bitmişti. İlk devreyi 2-0 ileride bitiren İsveçli- ler Japonlardan ikinci devrede üç gol yiyerek tasfiyeye uğramışlardır. Fakat Japonya bu muvaffakiyete Oo mukabil 8-0 gibi izici bir şekilde mağlüp oldu ve dömi finale yükselemedi. İtalyanlar ise ilk maçlarını Amerikaya karşi fena bir oyun çıkararak 1-0 Oo kazanabilmişler, fakat Japonlara karşı tam ve ezici bir galebe elde etmişlerdi. İngilizlere gelince Çini güçbelâ 2-0 mağlâp eden haliskan amatör İngiliz- ler Polonyaya karşı lk oyun (o yarısını S-i gibi ağır bir mağlübiyetle . bitirdi- #ieinsi Müren klein tabildi. Birincilik onamzetlerinden İn- giltere bu suretle yarıyolda kalmış ol du. Almanların vaziyeti ise büsbütün yü rekler acısıdır. Bizi 4-0 yenen Norveçe Almanya da 2-0 yenildi. Hem de ken- di sahasında, kendi halkının önünde ve bilhassa Hitlerin karşısında. | X Halbuki Alman takımı olimpiyat bi- ssmzetlerinin başında (geli ü evvelâ, bu takımın amatö: Tüğünü, ama halis amatörlüğünü tesbit etmek kabil değildi. Almar takım: iki| senedenberi bu maç için Alman devleti taratından çalıştırılıyordu, Sonra saha ve halk avantajı elinde bulunuyordu. Fakat bütün bunlara rağmen bizi yenen Norveçliler Almanyayı da ayni mağlö- biyete uğratarak ilerlediler. Birincilik namgetlerinin birincisi Almanya da da- ha ikinci maçında tasfiyeye uğradı. Peru da birintilik namzetlerinin ba- şında idi. Finlândiyayı 7-3 yendi. A- vüsturyayı 4-2 mağlüp etti. Fakat bu maçın sözde bir seyircinin oyuna mü- dühale etmiş olması veyahut Perulula” rm gayrinizami bir oyuncu oynatmala- rı rivayeti Üzerine tekrar edilmesine karar verildi. Perulular bu karara itiraz ettiler ve ikinci oyuna gelmiyerek hük- men mağlöp oldular. Bu, (Avusturya hesabıma kazanılmış bedava bir galibi- yettir. Çünkü, filen sahada Pcrululara mağ- lüp olmuşlardı, Peru ise Uruguvay ve Arjantinin Berlin olimpiyatlarına işti. rak etmemelerinden dolayı Cenubi A- merika futbolünün bütün sürati, tekni- ği ve kuvveti ile mümessili vaziyetin- de idi, Fakat o da, bir anlaşamamazlık yüzünden şampiyona yolunda geri kal- dı, Almanya, Peru, ve İngiltere beklen- medik bir şekilde tasfiyeye uğrayınca meydan haylice boş kaldı ve İtalya ile Avusturya bu sâyede finale kadir yük- selebildiler. Berlin turnuvasında en büyük sürp- tizi yapan takım Notveç oldu. Norveç bizi tabii, Almanyayı da gayritabit ola- rak yendikten sonra İtalya ile 1,5 saati oyunu 11 berabere bitirdi. İlk uzat- ma müddeti olan 15 dakikada bir gol eman. 2 »weticeyi $—4 gene aleyhlerinde kapa- yiyerek oyunun sonuna kadar tek kal oynadı fakat talisizlik... gol çıkaramadı k maçında da Polonyayı mağ” k fazlası ile hak ettiği bit İğ receyi aldı, Norveçin kazandığı muvi fakiyetlere bakıp da bizim takımın b oyuncular kargınnda aldığı... dereciğ” iyi görmemek kabil değil. Dün final maçı büyük — stadyomüf Avusturya ile İtalya arasında yapıld Yani Terrarislerin, Kalligarislerin, M€ azta, Orsi ve Möntilerin o oynağıklaf profesyonel İtalya takımının bir ufak nümunesi ile Sindeların, GeşvaydileriM Seska, Hiden ve Navşların bulundüğ” profesyonel Avusturya (takımının kir çük bir örneği Berlin o stâdyomunü 1936 olimpiyat futbol turnuvası şa” piyonluğu için karşılaştılar. Bu yazıyı yazarken neticenin ne ek duğunu bilmiyorum. Fakat umumi & naatim İtalyanın lehindedir. İtalya şi” diye kadar yaptığı maçta li gol aemf 1 göl yemiştir. Avusturya ise 8 göl 8” miş 6 çol yemiştir. Maamafih gene tahminlerin “asiti olarak Avusturya da bu türnuvayı zanabilir de; bülâsa, netice ne ol olsun Berlin olimpiyatları ti ve gene zevksiz bir atletizm müsabaksi Rumelihisar idman birliğinin Tik atletizm bayramı bugün Robe: de) sahasında yapılacaktır. Müsabakalardan sonra birineili kinciliği, öçüncülüğü kazananlara © dalyeler dağıtılacak bayrak yarışı liplerine de bir kupa hediye edileces Stada girmek için duhuliye yoktur. a Güreşçi Yaşara ilk hediye Uşaktan veriliyor Uşak, 15 (A.A.) — Uşak. gem birliği: elimpiyatlarda. Türk - bayraği?, şerel direğine çektirmeye muvaffak © lan güreşçimiz Yaşara Uşak Yılancıoğ lu fabrikam mamulâtından bir elbise hediye etmeye karar vermiştir. Otimpiyatta jimnastik: Bir İngiliz kızı paralelde,« fetbol t6 nuvağı zevksiz bir şekilde cereyan g Ulvi Ziya YENALİ