17 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

17 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

1936 Olimpiyadı dün büyük ” merasimle kapandı Berlin (hwsusi) — Bugün muazzam) Metâsimie Berlin olimpiyadi kapanma #| Merasimi yapıldı. Büyük stat ayakta bile durulmıya- kadar dolmuştu. Seyirciler arasın- Bay Hitler ile Bulgar kralı ve bütün Mİ Mlaretler erkân bulunuyordu. Bugün bitmiş olan son müsabakala- ÜR galipleri için seremeniler © yapıldı, Kumaş tasnifte birincilik alanları ma- di Yalar dağıtıldı. ©İ o Galiplerin ekserisi Alman olduğun- da Üstüste çalınan Alman marşı umu- Yetle Alman olan seyircileri coştur- ve Sira bayrak merasimine gelince her # eti temsil eden bir (o sporcu elinde! ) la ortaya geldi ve şeref tribünü- Önünde yer aldı. Her bayrağa me- # gi ur 9 4 v : ; Olimpiyatta Türk sporcuları rasimle birer çelenk takıldı. Ayni an- da Olimpiyat oyunlarının bittiğini ilân eden toplar atılmağa başlardı. Olimpiyat bayrağı da yavaş (yavaş indirildi. Ve ateşi ta Yunanistanın O- lempiya dağından getirilen meşale de yavaş yavaş söndü. İndirilen büyük bayrak gene merasim le katlandı ve götürüldü. Ayrıca olim- piyat komitesi tarafından da Almanya- ya bir bayrak hediye edildi. En sonra saat tam 10 da bir ağızdan söylediği olimpiyat marşı olimpiyatlar için yapılan son tezahür oldu, herkesin Berlin olimpiyatları kapanma mera- #iwi açılış gününden daha mükemmel fakat biraz hararetli olarak geçmiştir N bir merasim esnasında... Neyeti mecmuaya .âit neticeler İ Yüzbaşı Stubbendorff (Alman- e. 2 — Yüzbaşı Thomson (Ameri- İs 3 — Mülâzim Lunding (Danimar-| ig 4 — Mülâzim Grandican > (Dani-| satka), 5 — Yüzbaşı Endrody (Alaca: rn) 9). 6 — Yüzbaşı Lippert (Alman- Takımlara âit tasnif 1 " Almanya, 2 — Lehistan, 3 — Biitere, Son müsabakalar Üy rlin, 17 (A.A.) — Dün akşam op a Yat oyunlarının kapanması mü- yiz Petiyle bir kıt'alar vzası 4 X 200 bayrak yarışı yapı! mıştır: Aç A: 8 dakika, 56 4/16 birinci. Metika : 9 dakika 12 3/10 ikinci. Baypas 9 dakika 14 6,00 üçüne. “m hdan sonra Avrupa fe deniz aşi» top *mleketler arasmda bir revans Tang as Yapılmış ve Avrupa 6—2 ka- "şte, he. Mem vs Mietlerinden: Bayan G. 4763 metre diski atarken Binicilik yarışları Almanya, (Military) denilen binici- lik yarışını kazanmıştır. Süvari yüzbaşı Stubbendorff, koşan hayvan: Nurmi. 37.7 fena puvan. Takımla; asında yapılan o yarışlar- da altın madalyeyi (Almanya kazan- mıştır. İştirak edenlerin isimleri: Süvari! Yüzbaşı Lippert, koşan hay- van: Fasan, Süvari: Mülâzim Fon Wangenheim, koşan hayvan: Kürfür. Süvari: Yüzbaşı Stubbendorff, ko- şan hayvan: Nurmi, ... Alman ekibi, Parix des Nations mü- sabakasmda birinci olmuştur. o Çünkü bü müsabakayı hemen bemen kazan- mak üzere bulunan Belçika ekibinin bir hayvanı bir maniayı atlamamış ve bunun üzerine bu ekip tasfiyeye uğra- mıştır. Olimpiyat Hassedir, bindi; Gümüş madalyeyi Romanyalı mülâ- zim Rang kazanmıştır. Koşan o hayva- ni Delfistir. B:onz madalyeyi Platthy (Macaris- tan,) kazanmıştır. Koştuğu hayvanm adı Seflsedir, Kbi, Omülizim. Kurt hayvan Toradır. nit Olimpiyatlardaki binic'lerimiz Müsabakalardan evvel ersislerde beymirlerden birinin ölümü birinin de ayağı sakatlanmasından dolayı süva- tilerimiz takım müsabakalarına iştirak ed»memişlerdir. Ferdi koşulerda iyi derece © alarak nassre dildeati celbetmisterse de bu de receler umumi tasnife: alınmadığından muvaffakiyetimiz üzerine tesir yapma-| Amerikada (Jnsan dağı) ismi verilen Fürcü bitirirken.. mıştır. Serbest Sütün : Emektar bir sporcu idareciliğimizdeki kadir bilmemezliğe isyan ediyor Tanınmış idman üstad ve birçok mekteplerin jimnaatik muallimliğini yapmış olan mitekait süvari üümerasin- dan bay Mazhardan aldığımız bu mek tubu dercediyoruz: Dünya üçüncüsü Mersinli Ahmet ci- han şampiyonu Yaşar şanssızlığa kur- ban giden Büyük Mustafa bu kahra- man yavrular nerede ve ne suretle ye- İ #iştiler? İstikbalin spor plâm ve spor istikameti için bu noktalar tetkik edil- meğe değer bir meseledir. Bu bahse girişmek için eskilen adı- na Kumkapı denen şimdi Güneş ismini alan kahramanlar yuvasından söze başlamak istiyorum, Kumkapı klübünde seneleroc hocalık ve reislik ettim. Bu Klübün banisi de bay İsmail Hakkıdır. Seyahat zamanları ortaya çıkan ida- reci bayların bu çocuklar üzerinde zer- re kadar hakları olmadığı halde olim- piyat yolunu tutanlar onlar oldular. Emek verdiğimiz, ter döktüğümüz senelerce uğraştığımız mahsulün zev- Mine hiç yorulmadan erdiler ve şere- fine - üzülmeden sırtımıza basarak - kolayoacık ulaştılar. Buna ne diyelim? Bilmiyoruz. O idareciler bununla da kanaat etme- diler.. Alamnların davet etmiş olduk- Tarı muallimlerin seçiminde iyi hareket etmediler, Memleketimizin her köşesinde birçok spor emektarları spor âşıkları işten anlar adamlar, memleketi için nafi fi- kirler edinebilecek kudrette ve kabili. yette insanlar dururken yapılan şu ikin ci hataya ne diyelim? Acaba idarecilerin bu hareketinleri dolayı kendilerine hiçbir sual varit ol mıyacak mı? Fakat birgün gelecek spor maneviyatı bu suali soracaktır. İş- te o maneviyat ki iki bin sene sonra bile dünya olimpiyadına hur vermiştir. Kahramanların meşalesi meşhur ma- bedin önünde yakılmış ve hürmeten Berline kadar elde götürülmüştür. Şim- di bu satırlarımı okuyanlar diyecekler ki: “Zavallı kendisi gidemediği için gi- denleri çekemiyor da tasesüründen ne söyliyeeeğini bilmiyor!,, Evet hakika- Müsabakaları tesbit eden film Berlin olimpiyatlarında bütün müsa- bakalar filmlere çekilmiştir. Fakat bu filmler bildiğimiz alelâde sinema şeritleri değildir; yukarda gö- rüldüğü gibi bu filmin ortasında müsa bikların resmi olduğu gibi, kenarların- da da saniyeleri ve kesirlerini göste- ren bir kadran mevcuttur, Bu suretle bütün müsabakaların neticesini tam bir is-vetle tesbit etmek kabil olmuştur. ten mütoessirim, Hem de çok müteessi- rim. Her birerlerine ayrı ayrı &mek verdiğim kahraamnların savaşlarını hata ve sevaplarım yalından görmek isterdim. Ve bunu görmek benim hak- kımdı, Bu hakkı benden ve daha benim gibi hak sahiplerinden esirgiyenleri el- Dette sorguya çekmek icap eder. Çünkü o işte milletin yüz binlerce lirası harcanmıştır. Bu paralarda, has- tahane bulamıyan nize bin veremlinin yalınayak köylünün ve yetimin hakkı vardır. Teşkil edilecek bir heyet hakiki spor cuları seçerek bu işin ehlini ve emek- tarımı başa geçirmesi sırası artık çok- tan gelip çatnnştır. Mazhar KAZANCI Serbset güreş nasıl kazanılır ? | | | l ! | İ Diğer gazetelerin fikirleri: Londosa kar$şı kim çıkmalı (Tan) da Eşref Şefik dünicü serbest güreş seçmelerinin tafsilâlını vermeğe lüzum görmeden yazdığı iki süfunluk yasasında; gelip gelmiyeceği meçhul olmakla beraber, eğer gelirse yapıla- cak müsabakada Londosa karşı - ser- best güreşin numaraların diğerlerine nisbetle - daha iyi öğrenmiş olan Di- narlının çıkarılmasını ileri sürüyor. Bize kakrsa Dinarlı Londosla yaptığı karşılaşmaların - yâni Amerikada v8 Yunanistanda - ikisinde de mağlüp ol- duğuna göre bu defa da karşıalşırsa ne- tiöenin yirle aynı olması ihtimali çok kuvvetlidir, O halde Dinarlıdan numara cihetin- den aşağı fakat kuvvet cihetinden kat kat yüksek olan Kara Ali veyahut Mü- Diyimin çıkarılması ve serbest güreşin ineeliklerile (!) kuvvetin çarpışmasını görmek daha doğru olacaktır. Ringten ringe kaçmak Bugünkü (Açık Söz) serbest güreş hokkabüzlığı devam ediyor diye başla- yan yanda Maksosun ringten ringe kaçtığından bahsediyor. “Biz dün Taksim stadyomunda bir kaş ring göremedik yalm bir tek ring mevcuttu. Açık Sösün spor muharriri ya vingin we demek olduğunu bilmiyor veyahut da biri birkaç görüyor. OM.EK. Son Olimpiyat dereceleri Berlin, 17 (A.A.) — Dün akşam on birinci olimpiyat oyunlarıum sona er- mesini müteakip tanzim »dilmiş olan kat'i tasnif listesi: 1 — Almanya, 32 altın. 26 gümüş, 20 broz. 2 — Amerika, 24 altın, 20 gümüş, 12 bronz, 3 — Macaristan, 10 altını, 1 gümüş, 5 bronz. 4 — İtalyan, 8 altın, 9 gümüş, 5 bronz, 5 — Finlandiya, 7 altın, 6 gümüş, 6 bronz. 6 — Fransa, 7 altın, 6 gümüş, 6 bronz. 7 — İsveç, 6 altın, 5 gümüş, 9 bronz. $ — Japon, 6 altın, 4 gümüş, 8 bronz. 9 — Felemnk, 6 altın, 4 gümüş, 7 bronz. 10 — İngiltere, 4 altın 3 bronz. 11 — Avusturya, 4 altın, 6 gümüş, 3 bronz. 12 — Çekoslovakya, 3 altm, 5 gü- müş. 13 — Arjantin, 2 altın. 2 gümüş, $ bronz. M4 — Estonya, 2 altın. 2 gümüş 3 bronz. 15 — Masır, bronz. 16 — İsviçre, 1 altın, 9 gümüş 5 bronz, 17 — Kanada, Il altn 2 gümüş 5 bronz. 18 — Norveç 1 altın. bronz. 19 — Türkiye, 1 altın. 1 bronz, 20 — Hindistan Taltır. ZI — Yeni Zeland, 1 “ün. ? Gümüğ Z altın. 1 gümüş 2 3 gümüş. 2 23 — Danimarka, 2 gümüş. 4 bronz. 24 — Letonya, 1 gü 1 bronz, 25 — Yugosli 1 gümüş, 26 — Romanya, 1 gümüs 27 — Cenubi Afrika. : gümüş, 28 — Meksika, 3 bronx i 29 — Belçika, 2 kron” 20 — Avusturalya 1 benz 21 — Filipin, 1 bronz. 32 — Portekiz, 1 bronz