8 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

8 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Casusun idamı niçin gecikti ? Elissing öldü fakat güzel casus kadının adını söylemedi (Berlin hususi ar mektubu) nadından vazgeçerek itirafta bulun. Daha geçen şubat ayında, Alman! masını temin için tazyik edilmiş ve tobaasından kırk bir yaşında Maks; bütür teşebbüslere rağmen adam ağ- Elissing gizlice idama mahküm edil-| zımı açmamıştır. miştİ, Bunun hakkında o gündenberi| Geçen hafta kendisiyle görüşmek hiç bir şe ysöylenmemiş ve bu Mec) için yaşlı annesi hapishaneye getiril. (adalet icra olundu) sözlerinden iba-| miştir. Kadıncağız göz yaşları ve ret kısacık bir tebliğ neşredilerek bu hıçkırıklar arasmda oğluna yalvar. adamın Berlinde yüksek hiyanet su.! mış, yakarmış; vatanın selâmeti çiyle kafasının kesildiği ilân edilmiş. | | runa bu hizmeti yapması için rica et. tir. eri Hattâ güzel kadını cezaya Almanyada İdam cezası umumi-| çarptırmak için hiç bir teşebbüse gi. yetle hüküm verildiğinden birkaç saa1| rişilmiyeceğine, yalnız onun Alman- sonra infaz edildiği halde, Elissingin! yaya girmesine müsaade olunmıyaca. böyle aylarca bekletilmesinin sebebi | ğına teminat verilmiştir. vardır. Çünkü yapılan bütün tazyik. | Bu son teklifi düşünüp taşınma- lere rağmen işlediği suç hakkında) sı için mahpusa 48 saat mühlet veril- fazla malümat vermemişti. | miş, fakat Ellissing inadından vazgeç. Zlissing bu sene haşında Berlin-| mediğ! için cellât baltası kellesini u- de Alman ordu, donanma ve hava kuv- çurmuştur. vetlerine dair Fransız ve İngiliz ajan. Alman makamatı bu kadının eş- larına malümat vermek suçundan tev. kâlini tespit etmiş oldukları 6 4 5 söyle. kif edilen üç kişiden biridir. Öteki “| mektedirler, Fakat kadın özle ta vi kişi Valter Vavre ile Hans Şöner.| bir sanatkârdir ki birkaç dakika için. ir. Ba son ikisi mahküm olur ol de bütün görünüşünü değiştirerek ta- maz idam edilmişler, fakat Elissingin nınmaz bir hal almaktadır. Bu yüz. idamı geçiktirilmiştir. den kendisini yakalamanın imkân ve Elissing bilhassa Heligoland tah-| ihtimali yoktur, kimaf'nın gizli plânlarını vermekle Gizli Alman teşkilâtı memurları. itham olunmuştu. Bundan başka Heli:| nı daha büyük bir gayretle kadınm golnnd adsina yerleştirilen fevkalâde! peşine takmak için Alman hükümeti uzun menzilli yeni bir tip top ile ada- onu yakalıyacak olana 100.000 mark ya tabye edilen yeni sistem deniz vadetmektedir. tayyareleri ve denizaltı gemilerinin! resimlerini elde ederek ecnebi devlet.| Kadrsn İngiliz olduğu aanılmak. 1 is bul d | tadır. Fakat, muhtelif Ayrapa Tisan. eşi KE e var ai ? larını ana dili gibi konuştuğu için Al Elisingin muhakemesinde Inil.) manyaya her gelişinde ayrı bir devle- tereye yaptığı bir seyahat esnasında! tin tek olduğunu gösteren cirarengiz bir kadına gönül verdiği! : Tt kullanmak kendist, wn iğfaline kapılmış olduğu söy. | zi Klm 7 ee işti, Bu kadın Almanyanm şimdiye ka. “sr uğraşmış olduğu en tehilkeli bir Açık teşekkür 39 olarak tanınıyordu. Ve bütün) O Çokuni bir vakada eşimi bilgili ve de zretlere rağmen casusluk için hâlâ| rin görüşlü müdahalesile hayata bağış- EM girip çıktığı da söylen, ,Mpazak şelkatle allkm Ta tedavi eden r. profesi deilumumi bu güzel kadını! muhabbetle, dikaktli ihtimamlarile sa-; ” mak meselesine davadan * çok işli Sıhhat Yurdu o hemşerilerine da ezla ehemmiyet vermekte oldu. | şükran ve minnettarlıklarımı açıkça ar- Zunu, hüviyetini ifşa ettiği takdirde) zederim. kendinin serbest bırakılacağını suç- Gazi Terbiye Enstitüsü muallim Yuya söylemiştir, lerinden Vildan Aşir Istanbul Dördüncü icra Me- murluğundan : Hüsamettin ve ölü Şafiyenin uhdelerinde mukayyet ölup Emni- yet Sandığına birinci derecede ipotekli olan ve yeminli üç ehli vukuf tarafmdan tamamına 2016 lira kıymet tekdir edilen Üsküdarda Seli- miyede Dayehatun sokağında eski 1 yeni 22 No. lu olup satılmasına karar verilen evin evsafı aşağıda yazılmıştır. Bodrum katında: Ze- mini çimento bir taşlık ve kiler bir oda ve zemini toprak kömür- İük zemini çimento maltız ocaklı mutfak bir helâ ve merdimen altı ve bahçede bir kuyu, erik, ayva ve dut ağaçları. Zemin katında: Ze. mini çimento antre bir sofa ve camlı kapıdan girilen bir sofa üzerin. de birinde yük ve dolap bulunan üç oda, bir helâ, birinci katmda bir sofa üzerine birinde yük ve dolap olan dört oda, bir helâ ve zemin katında elektrik tesisatı vardır. Binanın bodrum katı kâgir ve üst kat- ları ahşaptır. Hududu: Hasan arsası ve Kadem Hayır arsası ve Zi- neti arsası ve sokak ile mahduttur.Mezkür ev açık arttırmaya vaze- dilmi şolduğundan 27 — 10 936 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin 94 7 Sni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın tashhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müjdetle temdit edilerek 11 — 11 — 936 tarihine müsadif çarşanba günü saat | 4ten 16 ya kadar kezâ dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıy. meti muhammenenin 95 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lu kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. oArttırmaya iştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhammenenin “5 7,5 nispetinde pey akçesi veya milli bir bankanm teminat mektubunu hamil bulun. maları lâzımdır. Hakları tapu sicilliyle sabit olmıyan ipotekli ala. caklırda diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hakla. rmı ve hususiyle faiz ve masarife dair clan iddiaların tevrakı müspi. teleriyle birlikte ilân tarihinden itibarer nihayet 20 gün zarfında bir- likte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu si- cilliyle sabit olmıyanlar satı şbedelinin paylaşmasından hariç kalır. lar. Müterakim vergi, tenviriye, tanZifiyeden mütevellit belediye rusu- mu ve vakıf icaresi ile 20 senelik vak:f icaresi tavizi bedeli müzaye- deden tenzil olunur. Daha fazla malümat almak istiyenler 10 — 10 — 936 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bu. Tundurulacak arttırma şartnamesiyle 934/2711 No. lu dosyaya müra- canla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. Elissingin ailesi de, suçlunun E. Tr operatör Mim Kemal Ökeye ve) & Mİ Malki ünlem ii. HABER — Akşam Postah Büyük müsabakamız Cevapları bugün neşrediyoruz. Bir iki gün içinde de neticeleri ilân etmeye çalışacağığa | Ye | Okuyucularımızın 48 gün parça parça topladıktan sonra yanyana yapıştırıp vücuda getirdikleri resmin © ru hölledilmişi budur. Birçok okuyucularıma, esas resmi doğru hallettikleri halde bulullarda şaşırmışlar ve 9 yapıştırmışlardır. Suallerimizin cevapları: A ALARİNL UM AALİLİLL İMA Birinci meselenin cev. iKatil, maktul Suat Nazımın vegenle. | rinden Hasandır Tafsilât : Maktulün dirseği yanmda (12 inci resim) opipo içildiğin gösteren izler vardı. Maktul yalnız cıgara içer, Pipo kulalnmazdı. Maektullin yeğenlerinden Kâmil "Toksöz ile Meh- met dö yalnız cıgara kullanmaktadır- lar; resimlerde görüyorsunuz. 4 üncü pesimde masasının. üstünde bulunan lâstik tütün si ve pipo temizleyicisinden, O inci resimdede avuçlarile tütün ovalamasından görü. Wyor ki içlerinde pipo tiryakisi yalnız Hasandır. Şu halde katil Hasandır. 2 rel me: lenin çıvabı: Plânı Holsonun kâtibesi çalmıştır | izahatı : Hırsızlığın yapılış tarzı, tırsızın ve ya hırsızların binayı ve tert.batmi ga- yet iyi bildiklerine şüphe birakmamak-| tadır. Hırsızlar aynı zamanda kasanm açılma şifresini de bilmektedirler. An- cak hırsızlar plânın hangi zarfta oldu- ğunda tereddilt etmişlerdi. (11 inci resmin izahatı) şi halde hırsız üç or- taktan biri olamaz. Çünkü onlarm hep- si plânm hangi zarfta olduğunu bil mektedir. Şu halde hısrız, kasayı ve binayı gayet iyi bilen bir dördüncü şahıstır. Sağlik ni Bu vaziyette şüpheler hususi kâtibe üzerinde toplanmaktadır, Diğer taraftan zarflarm kenarları! kıvrık uçlu bir makasla kesilmişti. (12 numaralı resim). Çantasında böy- le bir makas bulununca şüpheler kot bir mahiyet aldı ve hırsızın kâtibe ol duğu anlaşıldı. 3 üncü meselenin cevabı: Katı, maktul kadının kocasıdır Tafsilâl ; Doktor akşam V (2 inci resim) mas: yün dokuma şişi görmüştü. ertesi sabah aynı odada kadını ölü bul- duzu zaman şişlerden yalnız bir tanesi masanm üstünde duruyordu. Öteki şi sin bir parçası yatağım altındaydı. Di- t ise (4 Üncü resim) mak-| bir sicim Tunmuştu. Doktor şüptelendi: : Adam karısın: anmış olduğu halde bu- | Lavdanum rehirini Tinktüs ilâcile ka- rıştırarak vermiş olabilirdi. Çünkü bu | ilâç o zehrin acı tadını izale eder. Fakat miştir? Bu sualin cevabını da polisin tetki katı verdi: şiş ve sicim parçası ile!.. Buraya koydi min izahatı) yağlanmıştı. Şu hali? til şöyle hareket etmiştir: undak! alemi He Çıplaklar na &it çelcmecede ucu mn | Refik Ahmet Seveni Iyt anahtarı içeride oldu- ğu bülde dışardan nasi kilitleyebil Kitap halinde basılıp id muz resimde de görülebileceği veçhile bunlarla kapıyı kilitlemek gayet basit bir iştir. Yalnız kilidin iyi bağlanmış olması Jâzımdır. Kapı ise bir gün evvel (9 numaralı res- Dağıtma yeri: V AE f / /