5 Ekim 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

5 Ekim 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

5 Kuruş - Telefon: 23872 s5 Birinciteşrin 1936 Pazartesi Hitlere göre dünya bir faciaya doğru gidiyor! Trakya komitecileri gene sahnede Filibedeki kongrelerinde “ Trakya için kuvvetle mücadeleye devam! ,, Kararı vermişler ( enrenpmız | Maksatları “ Trakya meselesi?,nin | Bulgar komitecilerinin istedikleri Şekilde halli imiş Pilibe (hususi) — Bulgar hükümeti Makedonya, Trakya ve Dobruca komi- telerini seddettiği halde bunlar dolem- başlı yollarla gene faaliyetlerine devam etmektedirler, Meselâ geçenlerde ma - hut Trakya komitesi Filibede hileişer'i- ye ile bir kongre yapmıştır. Pilibede “Trakyal,, namı ile Trakya. karın bir sandığı ve bu sandığın dört milyon Leva toplanmış bir parası var dır. Sandığa Bulgaristan — dahilindeki bütün Trakyalılar azadır, Bu Oo sandık şahsiyeti hükmiyeyi haiz olduğu (için onu teşkil edenler her sene içtima ak- Ingiliz faşistlerinin nümayişinde Halk paniğe tutularak 84 mevkuf var Fransadaki nümayişlerde ise > Pariste yaplan bir niimayiş tedip hesapları gözden geçirmeğe mec- burdurlar. Fakat bu seneki içtima diğer; lerinden farki bir umum Trakya kon | gresi şeklinde olmuş ve kongreye bü- tün Bulgaristandan murahhaslar işti - rak etmiştir. Kongrede aleyhimize kararlar alın - mış ve “Trakya meselesi Bulgar Trak, ya komitesinin istediği şekilde hallo - lunmadıkça bütün kuvvetlerile müca deleye devam edilmeğe!,, karar veril miştir, Bütün bu işler Bulgar hükümet | nin burnunun dibinde yapılmış ve hü-| mükümet de buna bir şey dememiş ve- ya diyememiştir. yaralandı (Yazısı 4 üncüde) | | Hükümetimizin bu sabahki tebliği — | a GE İhracatçıların zararına meydan verilmiyor Cumhuriyet Merkez bankası ecnebi paralarının düşürülmesinden mütevellit farkı ödeyecek Bazı memleketlerin döviz kıymete. Tini muayyen miktar düşürerek husu.| tarafın tatmini için vereceği karârlar le getirdikleri müyazenesizlik üzerine) beklenmekte idi. Bütün ticaret ve ma- hükümetimizin para işinin tanzimi (Devamı 4 üncüde) için verdiği kararlardan sonra ticari| Hazırladığımız Bir müsabaka ve dört yeni tefrikamız 1 — 2 yaşındaki süt çocukları 3 — 7 yaşındaki oyun çocuklarile (| 8 — 13 yaçındaki çocuklar arasında yapılacaktır. Bu müsabakada derece alanlara: 105 Türk lirası nakit 50 liralık da Kıymetli hediyeler $| Müsabakamızın tafsilâtını 4 üncü sayfamızda okuyunuz . Dört yeni tefrikamız : —i— Son korsan 1914 — 1918 harplerinde, yelken gemisile Alman fedailerinin giriştik leri akla hayret verici korsanlık ma ceraları ki, bütün dünyanın deniz- cilik sergüzeştleri arasında bunun kadar heyecanlı bir vaka geçmemiş tir. Bi 2 ik Güzel prenses Bu eser, yirmi sene evvel Türk çeye tercüme edilmişti. Ve © zâman büyük bir zevkle okunmuştu. Lâ kin romanın muharriri, (o eseri son plerde yeniden Yazar gibi tashih lerle Avrupa dillerinde neşretmiş- ic, Ve bu yeniden büyük bir slâka uyandırmıştır. Biz de yakında ter- cümesine başlıyoruz. OKarilerimize bunu Fausta tarzında forma forma «itap halinde vereceğiz. 32 en Harem ağasının oğlu (VA - Nü)nun telif ettiği bu mil Hi roman da yakında Haberde dere olunacaktır. e Miki kahraman HABER, hem küçük okuyucula- (Yazısı 2 inci sayfada) . Sene: 5 - Sayı: 1697 ——> | | Almanya ve Avusturyada muvaffakiyetler kazanan Suvarilerimiz bugün geldiler Kafile reisi, intibalarını ve müsabaka neticelerini anlatıyol arannda (Yansı 4 üncüde) Süvarilerimiz bugün Sirkeci istasyonunda karşılayıcılar | “ Yıldırım mahkemelerde ,, dün ve bugün. Şoför Hüseyinin Alman zevcesi Gizlice yabanci bir erkeğin odasına girmiş, soyunup dökünmüş... Fakat baskını verdi; üç aya mahküm olduğunu öğrenince bayıldı. Ayılır ayılmaz tevkifhaneye gönderildi i | sının, hem de büyüklerinin merak- la takip edecekleri Mikinin yepye- ni bir macerasın: ilâvelerle verme- ye hazırlanmaktadır. Bunları hafta- nm muayyen günlerinde okuyucu- larına verecek ve onların © ayrıca güzel bit kitap edinmiş olmalarına da hizmet edecektir. Antakya ve Iskenderunlular Milletler Cemiyetine bir protestoname gönderdiler — Yazısı 2 inci sayfada — | Bugün kırk beş gün hapse mahküm €dilen Hamdi Bu sabah cürmümeşhut mahfleme- lerinde birçok davalara bakılmiştır. Üçüncü sulh ceza mahkemesinde ilk bakılan dava evde bir tabanca atmak | suçudur. Unkapanında Faki Zaman sokağm- da oturan İbrahim oğlu Abdürahman| dün gece sarhoş olmuş, ağka gelince tabancasmı çekip oturduğu odanın du varlarına ateş etmiştir. Abdürrahman suçunu ikrar etmiş, fazla kaçırdığı için, tabanca attığımı söylemiştir. Şa- | hitler de bu yolda ifade verdiklerin. den Abdürrahman beş gün hapse, on lira para cezasına mahküm edilmiş tir. . Ayni mahkemede ikinei olarak bir hirsizlik davasına bakılmıştır. Bunun suçlusu 46 yaşında perişan kıyafetli, çıplak ayaklı Hamdi ismin. de bir hamaldır. Hakkmda isnat edi. len suç Demirkapıda karpuz sergisin- “Benim küfem bundan daha iyi/” dedi ama, küfeyi çalmış.. den küfe çalmasıdır. Suçlu mahkeme de şöyle demiştir: “— Ben hirsizlik yapmadım. Dün gece bedava rakı buldum, içtim. Ben dilenirim, fakat küfe filân çalmam. Sonra allah razı olsun, kilfesiz kaldı. Zım zaman da belediyeden bir küfe veriyorlar. Bana iftira ediliyor. (Devami 4 üncüde) Futbolcularımız Sovyet Rusyada Şimdiye kadar 18 gole mukabil 3 attılar Dünkü son mağlübi- yetleri 1-2 ile oldu Tafsilâtı ve diğer spor haberleri spor sayfamızdadır.