13 Ekim 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

13 Ekim 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

Fransız kanınları İ Evlenen casus kadın, Helis menba d kanlı birada suyu soda ile i Geçen gün evlendiğin! bildirdi- ğimiz bu kadının casusluk hayatından Öğrenmek istiyorsanız okuyunuz Geçen hafta evlenerek casusluk yatından çekildiğini kısaca bildirdiği miz Entelicens Servisin açık göz casus larından Mis Jennenin meraka değer hayatından safhalar anlatan yazılar neşredilmektedir, Bunlardan birini, okuyucularımıza veriyoruz: adlı kitabı da epey zaman evvel bası- larak piyasaya çıkarılmıştır. Mis Jen- sen casusluk hizmetinde daha ziyade tefek işlerle denemişti. Bu denemeler nihayet âmirlerine emniyet telkin et- #i bir gün, Londrada West End klüp- lerinden birinde binbaşı X... ile buluş- mak emrini almıştı. Söylenilen klüp- te binbaşıyı bularak ondan şu talima- tı almıştır : — Meskovadan buradaki komünist ajanlarına gönderilen evrakı ele ge- çirmeğe çalışacaksınız. Bir saate ka- dar buraya sizi almak üzere bir oto- mobil gelecektir. Kroyden tayyare meydanmda bir tayyare beklemekte- dir. Bulacağınız tayyare ile de derhal Parise uçacaksmız,., Casus kız, Paristeki Riz oleline va- rır varmaz da yanına yaşlıca bir er- kek yaklaşmış ve eline bir zarf sikiş- tırarak hemen sıvışmışlı, Zarfın için-! de şu talimat vardı: “Monte Karlora gidiniz orada Ps- vis otelinde Tekoviiz ile Nalbandova adh iki Rusun muvasalatını bekleyi-! BİZ... Casus kız Tekovitz ve Nalbandova 15 onlarla samimi münase-| mek için elden gelen her yi yapımıştı, Fakat, vazifelerini e! miyetini bilen bu iki Rus artık bu iş ten vazgeçmek üzere bulunduğu hi:| sırada Tekovitz dans öğrenmek iste-, - eN diğini söyleyince: — Size dans dersi vermek benim için büyük bir zevk olacaktır, Demiş ve o dakikadan itibaren dans Tara başlamışlardı. Fakat, Nalbando- va, Tekovitzin bu haline çek sinirlen- miş ve fena halde de içkillenmişti. Ruslarla Mis Jenssenin arasında geçen macerayı, “Ben casusum,, kita- bımdan nakledelim: “Vaziyeti kurtarmak için aklıma bir çare geldi. Londranm Haymhoüse sokağınm meşhur çingenesinden aldı- Zrm “Uyku lAvantasını, hatırladım, Mendilimi bu lâvantanın tesirini izale eden ilâca batırdıktan sonra odaya uyutucu lâvantayı püskürttüm. Rus Yar bir iki saniye içinde derin uykuya dalıverdiler. Hemen bütün kâğıtların kaptım. Kapıya saldırdım, Fakat ora- da dehşetle durdum. Çünkü koridor | da karşıma iki metre boyunda iri yar .! bir Mogol çikti. Her nedense bana bakmadı bile: ben de az sonra kendimi toplıyarak sokakta bekliyen otomobilime koştum ve kaçtım, Aldığım kâğıtlardan Dieppe şehri- nin bodrum palaslarında gizli bir iç- tima yapılacağını öğrendim. Başka bir İngiliz ajanile temasa gelerek iki miz birlikte oraya giltik. İIçtima yerinde esrarengiz Mozolla karşılaşınca ne yapacağımızı şaşır- muştık. Adam bizim casus olduğumuzu söyler söylemez ortalık karıştı, Biz kapının hemen içinde idik, Henüz salo' na girmemiş bulunuyorduk. Brcakla. rm çekildiğini gördük. Tabii bir sevk İle ve şimşek hızile geriye döndüğü. müz gibi kendimizi sokağa attık. Ku- Jağımm dibinden vizlayarak bir kur sun geçti. Caddede alabildiğime ko- şuyor arkamdan takip olunduğumu hissediyordum, Civarda bir polis ka- rakolu vardı, Bunun önüne yetiştiğim zaman arkadan gelenlerin ayak #es- leri kesildi. Ancak o vakit kendimi bir otomobile atarak otelime gittim / Avrupada “Barons,, adile, İngilte-| bir parçayı Ruslardan çaldığım evrak çanta sında ayricap 200 İngiliz lirası vardı ve kâğıt içinde de İngilterede, sanayi Aleminde, yapılmak istenen grevin projeleri vardı, Netekim bu ev- araştırmıştı... Mis Jenssen vaktile kitabından in- tihaller yapıldığı için Holivut kumpanyalarından biri aleyhine 150,000 İngiliz liralık zarar ve ziyan davası açmıştı. Davayı kaybetmek üzere olduğunu anlayınca kumpanya ile sulha yanaşmış ve sinemacılardan bir hayli para sızdırmağı muvaffak olmuştu. Şimdi, geçen gün de haber verdiği- miz gibi Londranım para borsası sim- sarlarından elli yedi yaşında Mister Fredrik S. Lewvis ile evlenerek tehli- keli casusluk hayatımı ev kadu:lığına çevirmiştir. Ecel gelmeyin Nevyorkun en Yks caddesinde süzer | tiği ile tanınmış olan 21 yaşmdaki ak.) tris Alda Decry, Şikagonun esrarengiz katili tarafından boğulmak tehlikesini atlatmıştır. Kızcağız Şikago otellerinden birinde boynu bir ipek çorapla sıkılmış bir hal. de bulunmuştur ve şimdi hastahanede dir. Hastahanede ilade overemiyecek derecede baygın yatmaktadır. Mis De- cry esrarengiz katilin bir hafta içinde öldürmeğe teşebbüs ettiği (o kadınların dördüncüsüdür. Kızların üğü ölmüş tür, Decry ise sade baygındır ölüm teh- )ikesini atlatmıştır. KURUN Doktoru Necaeddin Atasagun Her gün 16,30 dan 20 ye kadar Lölelide Tayyare Apartımanların. da daire 2 numara 3 de hastaları. ni kabul eder. Cumartesi günler! 14 den 20 ye kadar muayene parasız- dır. apılır y iel I incide) on yedi menba suyu vardır. Böyle ol- duğu halde su sahtekârlığına neden lüzum hasıl oluyor? Bunun da sebebi, hakiki menba sularının bahalı satıl- masından İleri gelir.. Buna şüphe yok- tur, Bir misal verebilmek için Yaks- cık srlarımda yapılan ihtikârdan bahs edelim, Yakacıkta Ayazma denilen! menba suyunda, bedava olarak dolan! bir damacana su adalarda 150 kuruş” kadar satılmaktadır. Bir damacana suyun Yakacıktan Kartala kadar ara» ba niasrafı 40 kuruştur. Araba köyden çıkarken damacana başına 5 kuruş bir resim verir. Kartala geldiği zaman Kartal, Belediyesi de beher damaca- nadan 15 kuruş kadar muhtelif resim- İer sir, damacanaların, arabadan mavaalara nakli de mühim bir mas- raftır. Mivnalar, damacana başına adala- ra kadar 50 kuruş bir masraf slırlar.. Şimdiye kadar yapılan nakliye ve re- simleri bir araya getirirsek beher da- macananm adaya kadar olan masra- fının 105 kuruş ettiğini görürüz. Masraf bununla bitmez. Ada Bele- diyesi de damacanalardan bir resim alır, ortada da hamal parası vesalreyi göz önüne getirirsek, Ayazmada beda- va olarak dolan bir damacana suyun; adalarda 150 - 160 kuruşa satıldığına hayret etmememiz lâzım gelir. Diğer menba suları da, şehirden uzak olduğu için, aynı nisbette araba ve mavna parası vermektedirler. Bun- dan anlıyoruz ki, sular şehre pek ba- halı nekledilmektedir. Halbuki bu ba- halılığa katlanmadan, çeşme sularını; menba suyu diye halka içirmek daha! kârlı bir iştir. Yani su sahtekârlığı menba sularının bahalılığından ileri gelmektedir . Kaç türlü silt sahtekârlığı vardır ? Sütlerin içine su karıştırıldığını kes bilir. Fakat kaç türlü süt içiyo- ruz. Bu içtiğimiz sütlerin hastalara ve çocuklara olan zararları hakkında pek azımızın malümatı vardır, Bu ma- Tümat: da kırk yıllık kimyagerden alı- yoruz. Muhterem profesör diyor ki: — Bu mevsi mde oyun südü bulun- maz, İçtiğimiz sütlerin hepsi manda südüdür. Manda südü evsafı itibarile ağır bir süttür, Halbuki doktorları- mız, hastalarma süt tavsiye ederler. Manda südü ise hastaların ve çocuk-| ların hazım edemiyeceği bir resnedir Bu südü içen çocuk derhal kusar. Avrupada manda südü içildiği vaki değildir. Orada süt denildiği zaman hatırı inek südü gelir. Hattâ süte ait Avrupa neşriyatımda manda südün- den Lahsedildiğini görmedim. Ha'beki bizde ekseriyetle manda südü içilir, Sokaklardaki sütçü dük- kânlarmda, muhallebicilerde yapılan sütlaclar, ve sütlü fatlılarm hepsi manda südünden yapılır. Evvelce de söylediğim gibi hazmı ağır olan bu süt çocuklar ve hastalar, İçin muzır- dır. Manda südile, inek ve koyun süt- lerini yekdiğerinden tefrik etmek de © kadar güç değildir. Manda südü katı olur. İçine ne ka- dar su katarsanız yine katılığını ve ağırlığını muhafaza eder. Kokusu ağırdır. Süt aldığımız zaman, bu busu- siyetlere dikkat ediniz, Halis kaymak yoktur Bütün kaymaklar koyun kaymağıadı altında satılır. Halbuki piyasada 84- tilan kaymakların ekserisi manda südünden yapılan kaymaklardır. Kar mak lülelerinin büyük oluşundan, manda südünden yapılmış kaymak olduğunu anlamak pek kolaydır. Ev- velee de söylediğim gibi, manda südü ağır olduğu için manda kaymakları pp da hazmı güçtür. Bu yetişmiyor- muş gibi, lüle kavmaklarında da hile vardır, Esnaf lüle &aymaklarına bol imiktarda karbonat katar, Yediğiniz za” iman bir hafiflik hissedersiniz. Halbuki halis manda kaymaklarından ağzını- za bir parça koyduğunuz zaman bir. denbire yiyemezsiniz. Çünkü ağırdır. Esnaf bu ağırlığı hafifletmek hem de kâr etmek için lüle kaymaklara bol miktarda karhonat koymaktadır. Bunların birde bayatlarma fesa- düf edilmektedir. Buçok tehlikeli çok karılı Fakat sebebi var: Bu adi saymıy evlenirken ayrı ayrı hüviy kullanmış du. Karılirımin ayrı ayrı a€ Bugünlerde, Fransız mahkemeleri, üç karılı bir erkeğin taaddüdü zevcat- UL sayılıp sayılamıyacağı hakkında bir karar vermek omecburiyetindedirler, Vaziyet çok gariptir: Bundan birkaç gün evvel, sokakta vukua gelen bir kaza neticesinde, bir adam Paris hastahanelerinden bine kaldırılmıştır. Vaziyeti pek tehlikeli görülmüş evine haber verilmek icap etmiştir. Kâğıtlarda da birkaç adresi çıktığı için hüviyetini tesbit etmek üzere radyo ile bildirmeye karar ve rilmiştir. Radyo ile yapılan neşriyatlan has- tahaneye tam altmış kadın gelerek baygın bir halde yatan adamı gözder geçirmişler ve bunların arasından da üç kadın, kazazedenin kendi kocası ol- duğunu iddia etmişlerdir. Bu iddialar karşısında ne yapacağını şaşıran has- tahane idaresile resmi makamlar, me- selenin aydmlanmasını, adamın iyile- şip hastahaneden çıkmasma bırakmı$- lardır, Adam iyileşmiş ve ayrı ayrı Üç müstear adia üç defa evlendiği ve Pa- ris sayfiyelerinden ayrı semtlerde Üç dane de evi bulunduğu anlaşılmıştır Karılarmdan üçü de, onu, bütün iyi kocalara örnek saymaktadırlar. Kendisi seyyar komisyoncudur. Ev- lerinin birinden ayrılarak ötekine git- mesi iş seyahatine bhamlediliyor ve böylece de sırasile ve muntazaman bütün karılarını memnun bırakıyor- dığı bu alamın asıl ismi dydir ve sirmi senedir P yaşamakdır. İlk gürlerde hadisenin taaddüdüzevcat suçu old verilir gbi olmuşsa da bunda koaylıkla karar ği anlaşılaıştır. Kendisi ver kıyılan ni ağ ve ayri evrak kullan: için Fransr kanunları ons aynı şahıs ılarak tanım. temyiz mah:emesi tarafın karar verilnedikçe taaddi” suçundan dilayr mahküm cektir, Kağdınlarn üçü de kocals! dava açmak 'araftarı deği! hepsi de yinceskisi gibi bul etmektedrler. Bunun olamıyacağını istikbal Adamım alyhine sayıl: güne suçun Sihte hüviyet kullanmış olnası görülmü g Kendisine bi vaziyet ki yapacağı soran adam hi vermemiştir. Fikat bu hadi lar için iyi biroğlence m tur. Milletin hazineleri y#f şiklerin de büütün boş sırada üç ev bin vergi üç kadından dı çocuk ba' adama ceza değil mükâfat bile süyliyerek işi şakaya çoktur, B— 3-7 yaşındaki oyun ÇOCU C—8-13 yaşındaki çocuklar sında yapılacaktır. Gazetemiz bu müsabakanın yalnız tertibile kazananlara he üzerine almıştır. Güzel ve gürbüz çocukları seçecek hakemler eri temiz mensuplarından hiç kimse bulunmıyacaktır. Böylece seçi $ Tör heyetin huzurunda yapılmış olacaktır. Müsabaka şekli: 1 - 2 yaşındaki çocuklar Bunların seçimi güçlüğü dolayısiyle hakem o huzurunda Bunların gazetemizde yalız resimleri neşredilecek, en güzöl ve g okuyucularımızın o reyleriyie ayrılacaktır. Bu milsabakamıza çal irak ettirmek istiyen aha ve babalar çocuklarının: 41 — Yaşlarım 8 — Kilolarını yanp göndereceklerdir. En fazla rey toplıyacak on çocuk ara len mallmata göre €n güzel ve gürbüzünü ayırmak işi mülehassıs bırakılacaktır. Onların verecekleri kararla birinci, ikinci ve üçi Jecektir. Bu müsabakaya iştirak edeceklerin birincisine 15, ikincisine 1W ne 5 lira verilecektir. 3 - 7 yaşındaki kız ve erkek çocuklar & - 13 yaşındaki kiz ve erkek çocuklar Bu yaştaki çocukların önce gazetemizde resimleri çıkacak 80 tayin edilecek bir günde umumi bir yerde seçmeler yapılacaktır. W 8 - 13 yaş arasmdaki küçüklerden kız ve erkek olmak Üzere ii ikinci, iki üçüncü seçilecektir. Bunların birincilerine 20 şer, ikincilerine 12 şer buçuk, 7 beşer lira para mükâfatı, bundan başka gerek süt çocuklarmdan, lerinden onar çocuğa da birer hediye Yalnız şuna dikkat etmek lâzımdır. verilecektir. Müsabakamıza resim gi ya göndermiyerek iştirak edecek çocuk babalarının Haber Oi şarttır. Müsobakamız yalnız kendi okuyucularımızın çocukları ispat etmek için de misabakamızın devam ettiği müddetçe kuponların toplanmış olması lâzımdır. Çocuklarmı müsabakamıza İştirak ettirmek istiyenler resimlerini parasız çektirebilirler. Çocuklarının resimlerini çektirmek istiyen okuyucularımız müracaatla birer kart almalıdırlar. Bu kartlarla Beyoğlurmda İsti sinde Foto Etem İstanbulda Ankara caddesinde Besin Foto resimlerini çektirtebilirler. boy ölçülerini de getirmelidirler, olur. Hastalara ve zayıf olanlara kay- mak tavsiye edilir. Esas itibarile hazmı güç olan man- da südünden yapılan kaymakların ba“ yatladığı zaman nası! tehlikeli bir hal alacağını tahmin etmek kolaydır. İçindeki karbonat miktarı da bayat Süt çocukları için kart almıya gelecek babaları 0 a müraoaat ederlerse parasız olarak 1 yaşından 13 yaşıma kadar — kaymağı daha ziyade berbat eder. Bu hale mağı yiyip de ölen i sadüf ettim, Halkın zaman bayat olup olma ©” kat etmesi lâzımdır. Güzel ve gürbü çocuk müsabaka —1-2 yaşındaki süt çocukla