18 Kasım 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

18 Kasım 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

İSTANBUL: i 18,30 plâkin dans musikisi, 19,30 Bayan | Janin ve arkadaşları tarafından (o Egzoti rast, 20 saz bayet!, 20,50 Cemali OKâmü Ve arkadaşları tarafımdan 'Türk rwustkisi ve Bal yarkıları, 21 orkestra 22 plâkla sololar, 2220 hiva dis, 23 son. VİYANA: 18,10 siki, 19, bir sanatkârı ziyaret, 10, 185 konuşmalar, saat, haberler, bava raporu, © Proğram, 20,20 teknik konuşma, 20,30 opera Yayını, Bobeme, 23 Avusturya bestekürları Din havaları 28,15 haberler, hava raporu, 28. 25 konserin devamı, 24,05 haberler, 2450 Piyano caz. BERLİN: 1705 ikindi köbseri, 10,05 karışık yaym, 2,20 konser, 21,05 akşum (o musfkisi, 2205 *ğtenceli konser, 23,05 hava raporu, baber Mir, &por, 23,35 gece musikisi, BUDAPEŞTE: 18,05 Harpa konser, konferâna, 10,05 çin #tnr orkestrası, konferans, 20,25 piyano ve Ban, 20,56 konferan, 71,25 opera orkestrası Am konseri, 2235 haberler, siyasi bavedis, 33,20 dana, plâklar, 24,05 almanca ve fran Mesa katerler, 24,10 orkestra konseri, 1/10 haberler, 14,05 kıraat, 18,20 gramofon, 19,05 sant,| hava raporu, haberler, 19.20 Fransız opera lazmdan parçlar, 20.40 gramofonin “Ayda, Operası, istirabatlerda kırant. (o haberler ve Spar, 23,50 almanca ve fransizca (o haberler, 13,27 son haberler, ROMA, 20,25 yabancı dillerde baberter, 21,10 saat, daberiar, 71,85 faşizm haberleri, 2145 ope Tet yayını, sonra dans musiklai, 24,05 haber Yer, 24,20 dans musikisi, SINEMALAR ————— — BEYOĞLU Saray 3 Volga ateşler içinde 4 Aşk ölüm ve Şeytan 4 Çapkın mülâzim Mazurka ve Çapkın genç Siyah gözler ve Hücum Hosu ww, A, Anma Karenin ve Kabre man süvari 1 Define korsanları ve Dan tebin cehennemi 1 Bağdad yolu, Ölüm uçu rumu ve Vahşi atlar kenlı (türkçe sözlü) ISTANBUL 3 Bütün güzelleri severim (Jan Kepurs) ve Beyaz enire Günahım ve Berlin o- limpiyatları Ehli salip (muharebeleri (Türkçe) Tarmsbulba Tarasbulba Atep kraliçesi Çttirkçe), Denizaltı arkadaşları Ve Berlin olimpiyatları KADIKÖY USKUDAR * Programmı bildirmemiştir. ERENKÜY 1 Kb — Kb BALAT : Yüdmm kaptan ve Bir aşk geceni KURUN Doktoru Necaeddin Atasagun Her gün 16,30 dan 20 ye kadar İâlelide Tayyare apartimanların- da daire 2 numara 3 de hastaları Bi kabul eder, Cumartesi günleri 14 - 20 ye kadar munyene parasız- Diş boztoru Übeyt Ölçer Cukhartesinden manda hergiin bastalarnı kabul eder. Sülmekapı, Karagümrlik Tramvay — Durağı No. 95 Göz Hekimi Dr. Sükrü Ertan Sağaloğis Nuruosmaniye cad Ne 1 ağaloğlu Eczanesi yanında r“ Telefon. 22566 HAĞIM — Akşam postası Satılmayacak eşya, ki- ralanamıyacak ev, apar- tıman yoktur! Ancak yo- TIYATROLAR Ka» Şehir'Tiyatrosu HABER GAZETESİININ (KUÇUK ILANLARI TEPEBAŞI dram kısmında AYAK 'TAKIMI ARASINDA N Uransız Tiyatrosunda Operet kime MASKARA Çabuk ve iyi satmak, kiralamak için en emin, en ucuz ve en kolay vasi- tadır. 20 kelimeye kadar beş defasi 100 kuruştur HABER GAZETESİ HALK OPERETİ Bu akşamdan #tibaren Zozo Dalmas ve Fono- kosun iştirakile PiPiça büyük operet. Yeni kadro Yeni Bale Büyük illüzyonist ve manyetizmacı İstanbulda en çok satı- lan hakiki akşam gazete- sidir, Pr. Zati Sungur Bu akşamdan itibaren Şehzadebaşında FERAH sinemada - Istanbul üniversitesi Fen fakültesi Dekanlığından : Fakültemiz için Fransızca ve biraz Almanca bilen bir dak. tloya ihtiyaç vardır. İlerde arttırılmak üzere şimdilik “40” lira ücret verilecektir. İstekli olanların Fen Fakültesi Dekanlığına Istanbul 5 inci icra memurluğundan; Hasibe ve Ahmet İzzettin (o tasarrufunda olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olan ve paraya çevrilmesine karar verilip tamamına (910) lira kıymet takdir olunan Üskü- darda Debbağlar mahallesinde camii şerif sokağında eski 24 mükerrer yeni 30 No. lu sağ tarafı Mehmedin maabahçe hanesi arka tarafı Zenciye Havva ve Halime, Şetaret Ferah kadınların evleri sol tarafı odalar çıkmazı, ön tarafi cami sokağı ile mah- duttur. Bina köşe başındadır. Ahşaptır. Birinci kattan itibaren iki taraftan kısmen çıkmayı havidir. Methali çıkmaz sokakta" dır. Zemin kat; Zemini malta taşlı bir taşlık üzerinde birinde yük dolabı olan iki oda alaturka taşlı bir helâ merdiven altın- — odan seçen -bir-kapı ile haricen harap'şatılı ve alaturka şcaklı bir mutbak bahçeye bir kapısı vardır. Merdiven altında bir kiler, Birinci kat: Bir sofa üzerinde birinde yük ve dolabı olan iki oda alaturka helayı ve elektrik tesisatmı ve zemin kat taş" lığnda tulumbalı bir kuyuyu havidir, Mesahası: 84 m2 dir. Bundan 56 sı bina kalanı mutbak zemini ve bahçedir. Yukarda evsafı yazılı gayri menkul açık artırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin “9 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 25/11 /936 tarihine müsadif çarşam ba günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 7/1,/937 tarihine müsadif perşembe günü dairemizde saat 1d ten 16 ya kadar icra edilecek. Birinci arttırmada bedel kıymeti muhammenenin 99 75 ini bulduğu takdirde üstte bıra- kılır, Aksi takdirde son arttırmanm taahhüdü bakı kalmak üze- re arttırma on beş gün daha temdit edilerek 22/17937 tarihine müsadif cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakıla- “caktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ıncı madde- sine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmayan ipotekli ala- caklarla diğer alâkadaranm ve irtifak hkkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlik- te dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmayanlar satış bedelinin paylâşmasından ha- riç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, ve tanzifiyeden (o ve dellâliye resminden ibaret olan Belediye rüsumu ve Vakıf ica- resi bedeli müzayededen tenzil olunur ve 20 senelik vakıf ica- resi tavizi de müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak isti- yenlerin 934/3362 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen hasiz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayacakları ilân olunur, (3048) Istanbul Cumhuriyet Müddeiumu- miliğinden: İstanbul Adliye Dairesi için mübayaa edilecek 100 ton maren lave kömürü açık eksiltmeye konmuştur. Muhammen be deli beher tonu 1350 kuruşten 1350 liradır. Muvakkat teminatı 101 lira 25 kuruştur. Bu işe ait şartnameyi görmek istiyenler tatil günlerinden maada her gün Sirkecide Aşir efendi sokağın- da 13 numarada İstanbul C. Müddetumumiliği Levazım Daire- sinde görebilirler, Eksiltmenin 27/11/936 cuma günü saat on beşte İstanbul C. Müddeiumumiliği Adliye Levazım dairesinde yapılacağı ilân olunur, (2894) & mk mamak ağam mink am ea ai Türkiye Ziraat Bankasından; Münhal Silo Şeflikleri için Ankara'da bir müsabaka imtihanı açıla « caktır. Taliplerin aşağıdaki şeraiti haiz bulunmaları lâzımdır: i 1 — Türk olmak, 2 — Hiç bir çevhile mahkümiyeti bulunmamak, 3 — En aşağı lise derecesinde bir fen veya san'at mektebinden me Si zun olmak, 4 — 30 yaşından aşağı ve 50 den yukarı olmamak, 5 — Vazifesini muntazaman ifaya mani olabilecek bedeni arıza hastalıklarla malül olmamak, 6 — Buhar ve elektrik makinelerinde ihtisası olmak. Yukarıdaki maddelerde yazılı şartları haiz olup aynı zamanda sile fabrika ve değirmen gibi müesseselerin fenni kısmını idare etmiş © ve Ziraat mühendisi diplomasmı haiz olup ta makinacılıkta ihtisası o lar tercih edilir. Kendilerine mesleki bilgilerine ve imtihanda gösterecekleri muvaffa- kiyet derecesine göre “150.—175” lira ücret verilecektir. Talizlerin bu ayın yirmi beşine kadar Ziraat Bankası Umum Mü. dürlüğüne müracaat ve lâzrmgelen evrak ve vesaiki tevdi etmeleri şart tır. İmtihan buhar, elektrik, değirmen makineleri nazariyat ve ameliya « tmdan yapılacaktır. İmtihan günü ayrıca ilân edilecektir. (3033) İstanbul Sinci icra memurluğundan: Zehranm tasarrufunda olup Emniyet Sandığma birinci derecede ipotekli olan ve paraya çevrilmesine karar verilip tamamına (1046) lira kıymet takdir olunan Boğaziçinde Kuzguncukta Kanburoğlu sokağında eski ve yeni 6 No, lu evin hududu: Sağ tarafı 2 sol tarafı 4 harita No. li müfrez maa bahçe hane arkası Haritahane ve bahçesi cephesi yol ile mah duttur, Evsafı: Zemin kat: Sokaktan bozuk dört basamakla girilen zem ni mermer döşeli taşlıkta sarnıç sağda bir oda karşıda zemini bozuk taşlı alaturka ocaklı bahçeye kapısı olan mutbak alaturka taşlı helâ, kiler merdiven altı kömürlüktür. Birinci kat, bir sofa üzerinde üç odası vardır. Bahçesinde tulum! bir kuyusu olup dahilen elektrik tesisatı vardır. Zemin kat pencereleri de mir parmaklıdır. Mesahası 115 m2 olup bundan 68 m2 bina ve mütet si bahçedir. Yukarıda evsafı e gayri menkul açık arttırmaya vazedil miştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti mubammenenin 4 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanm te minat mektubunu hamil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Artırma şartnamesi 25—11 936 tarihine müsadif Çarşamba günü Dairede mahalli mahsusuna talik e dilecektir. Birinci arttırması 7—1—937 tarihine müsadif Perşembe gü nü dairemizde saat 14 ten 16 üşe icra edilecek, birinci rmada bedel, kıymeti muhâmmenenin Cini bulduğu takdirde üstte bırakılır Aksi takdirde son arttırmanm ZN baki kalmak üzere arteri beş gün daha temdit edilerek 22—1—937 tarihine müsadif cuma günü s at 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranm üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununu 126 ncı maddesine tefvikan hakları ta pu sicillerile sabit olmıyan ipotekli ala caklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını Yi hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 2) gün zarfında evrakı müsbitelerile bir likte Dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin zağil Jaşmasından hariç kalırlar, Müteraki m vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ve dellâliye resminden ibaret olan Bele diye rüsumu ve Vakıf icaresi bed müzayededen tenzil olunur ve 20 se nelik vakıf icaresi tavizi de müşteri « ye aittir. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/3405 numaralı dos yada mevcut evrak ve mahallen haci z ve takdiri kıymet * raporunu J anlıyacakları ilân olunur. (3045) Istanbul Kültür Direktörlüğünden: 1 — Zincirlikuyu İlk Okulunda açılan Pansiyona ikinci taksit b olan Birinci kânundan itibaren de talebe alınacaktır. 2 — Pansiyonun yıllık ücreti 80, iki aylık ücreti 20 liradır. Büyük tatilde okulda kalacaklardan ayda 12,5 lira almır. 3 — Yazılmak ve fazla malümat almak istiyenlerin Okul Direktör » lüğüne başvurmaları lâzemdir. (2813) nzi Akay işletmesi direktörlüğünden: Adalar — Anadolu — Yalova hattında 20—11—935 Cuma günü den itibaren kış tarifesi tatbik olunac aktır. Yeni tarife iskelelere asılmıştır. (3031) TEM “Belediyesi” TE 1 — İstanbul Zıraat bankası.ua., «.üüş ama..a wan ma halli idare tekaüt ve öksüzlerinin 1936 yılı ikinci altı aylık yok- lamalarına 16/Teşrinisani/936 gününden itibaren başlanmıştır. 2 — Yoklama ilmühaberlerinin arkasındaki izahata göre cevaplar yazılacak ve fotoğrafları yapıştırılmış ve tasdik edilmiş olacaktır, 3 — Maaş sahipleri Süklğ ilmühaberlerini oturdukları yerlerin kaymakam veya nahiye müdürlüklerine tasdik ettirdik- teh eswva resmi sepet, nüfus tezkeresi ve maaş cüzdanlarile bir- likte Zat işleri müdürlüğü sicil kalemine gelerek yoklamalarını yaptırmaları ilân olunur. (2979)