10 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

10 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Yar şaka — Kimin entarisi? Diyeceksiniz. — Kimin olucak, ya (düttürüler ki) nın, ya (Deli Ziya) nın, ya (Zil. Ruvide) nin, yabut ta (Alık Razi Ye) nin... Bu sefer de pek gençler soracak- ar; — Onlar da kim öyle? Biz onlar bilmiyoruz kil — Siz bilmiyorsanız evdeki an- telerinize, ninelerinize, daha olmaz- a komşu teyzelerinize sorun, onlar “ze, bu adlarını saydıklarımın kim- olduklarmı söylerler. — Şimdi bu tipler ortada yok Mu, bunlar artık meydandan büsbü- tün çekildiler mi? Derseniz ben de size derim ki: Onlar gene ortalarda, gene mey- anlarda,. Yalnız adlarmı, sanlarmı, biraz. da kılık kıyafetlerini değiştirdi. » Onların bir zamanlar entarileri "ilkim saçaktı; şimdi de kostümleri, topları, mantoları allak bullak.. Hat. a ben, bunlardan, bugünün (Düttü- tü Leylâ) sını galiba geçen yıl (He- ) de bir kere tasvir etmiştim. , Günün (Deli Ziba) smrda bel i yakında yedeğinde tasması bir ndi ve şapkasının tepesinde bir us- tumru ile sokaklarda dolaşirken gö- Pürüz. Tabii, böylesinin entarisi de ölse bile ya fistanı, yahut ta etekliği *alkım saçak olacaktır. Yeniler pek bilmezler ama eski- ler bu türküyü pek güzel hatırlarlar: “Entarisi salkım saçak,, “Sol böğrümden girdi bıcak,, “Beni vuran bir yumurcak, “Olamaz ne çare eli şanlıdır “Dağlar gibi delikanlıdır!,, Bu türkü, sanırsam bundan otuz beş, otuz altı yıl önce bir iskambil o- Minu yüzünden Bahaettin istninde Sir delilennle tarafındön bıçakla öldü. #ilen bir mektepli delikanlı için çike tılmıştı ki bunun alt, yahut üst tarı- İda şöyle idi: “Entarisi ala benziyor,, “Benim yarim bana benziyor.,, “Olamaz ne çare eli şanlıdır.. “Dağlar gibi delikanlıdır!,, — Bu da şimdi nereden Beldi> rt Amerika cum- hurreisinin aklma Sig : iç fabrikatörlerinden milyone ü Pontun kızı Etel dügPont ile irk Gumhurreisinin küçük oğ'u tiklin Rüzvelt nişanlanmışlardır. Ni DİŞan epey müddet i tutul ta Ruzyeltin seçmelerde kazanınas!| İş, 7 İlân edilmiştir. Resimde görü- * Nişanlı kızdır. Yeni modalar Entarisi salkım saçak ! Diyeceksiniz. o Nereden gelecek, entariden.. Duymadınız mı? İngiliz. ler pijamaları atıp yerine gecelik en- tarisi giymeğe başlamışlar; şimdi bi- zim gâzetelerden biri de bu İngiliz- lerin bu yeni entari modasr yakinda buraya da gelir diyor. Gelip gelece: Zini bilmem ama eskiden burada en- tarinin en güzel zevkini çıkaranlar yahudilerdi. Cumartesi günü bakar- dık. Genç, ihtiyar, orta yaşlı, bütün yahudi erkekleri kışın ceket panta- lonlarıhın; yazın da yelek pantalonla rmuın üzerine sakız gibi bembeyaz bi- rer entari geçirir; piyasa, gezme yer- lerine doğru öylece salınırlardı. Hele yaz cumartesilerinde bu, düz siyah pantalon üzerine beyaz patiska giy- miş yahudi erkeklerinin Hasköyden (Çık salın) tepesine çıkışları ve ora. dan Okmeydanına, Kasımpaşadaki havuz başına bir salmışları vardı k görülecek şeydi. Sonra Balattakile- rin âyni kıyafetle kafile halinde (Bos tan iskelesi) (Kazıklı bağ) gibi seyir yerlerine ağır ezgi, fıstıki makamla akın edişleri de pek ömürdü! Onun için o zamanlar sakız gibi bembeyaz, patiska entarilerle mahalle kahvele- rine, çarşılara, pazarlara giden Türk. lerle, birçokları (o (Cumartesi kibarı) diye alay ederlerdi. Gene o zamanlar entari denilen nesne ev içinde çok rahat bir şey ola- bilirdi; fakat entari ile mahalle kah- vesine, çarşıya, pazara gitmek kadar hafiflik, lâübalilik olamazdı. Olamaz-i dı ama dairedeki mümeyyiz, yahut! başkâtip beyden tutunuz da odacıls-) ra, kapıcılara kadar başta devair me- murları olmak üzere bakkal, aktar, biletçi, imam, müezzin, muhtar gibi birçok kimseler gecelik entari ile Ta Kasımpaşadın "13 “Kocamustafapaşa dan, tâ Eyüpten, tâ Beşiktaştan, hat- tâ tâ Üsküdardan kalkıp ölde muşam ba fenerlerle Şelizadebaşma; alimet. li kel Hasanın, kavuklu Hamdinin 0) yunlarma gelirlerdi. Entari ile değil yalnız geceleri, gündüzleri bile sokak sokak, mahalle mahalle dolaşanlar yek çoktu. Entari ile o zamanlar sokağa çık- mıyanlar ve o kılıkla sokağa çıkmavı bir hafiflik, bir züppelik, bir zibidi” sayanlar yalnız kimlerdi biliyor mu | sunuz? Külhanbeylerle, tulumbacı. lar,. Lâkin bunlardan da çoğunun s«- kukta âleme karşı gösterdikleri başl bir hafiflik, başka bir lâübalilik var dı ki, o da ceketsiz sade yelekle, ya- hut, yeleği de atarak salt mintan veya iç fanilâsı ile dolaşmaları idi. İngiliz. lerin yeni entari modaları, eğer bu- raya tekrar gelecek olursa dilerim ki, yeni, alafranga bir moda diye evlerin de gecelik entarilerini sırtlarma, ta- kunyelerini ayaklarına geçirenler s0- luğu Şehir Tiyatrosunda, Gardenbar- da, Taksim bahçesinde almasmlar. O. Cemal Kaygılı em m ei Fransanın en çok takdir toplıyan Oyuncusu Ankarâ Stadının açılma merasimi Istanbuldan Galalasarayla Fener Ankaraya gidiyor Ankarada yapılan yeni stadyomun bayramda merâsimle açılacağını ve bu merasime Ankara, İzmir, İstanbul bi- rincilerinin iştirak edeceğini yazmış - tık. İstanbuldan Galatasaray klübü de davet edilmiş bulunmaktadır. Müsâba kalar 15, 16, 17 birincikânunda Fener, Galatasaray, Altmordu (İzmir) ve An- karagllcü arasında turnuva şeklinde ya pılacaktır. İstanbuldan bu müsabakaları ve me- rasimi görmeye gidecekler için hususi bir tren hareket ettirilecektir. Basketbol Müsabakaları yapılıyor Galatasaray klübü basketbol şubesi tarafından bütün klüplerin iştirakile büyük bir turnuva tertip edilmiştir. Memlekette basketbol oynıyan bütün takımların iştirakini temin maksadile bu turnuva Üç kategori arasnda yapı- lacaktır. Basketbol turnuvası 19 kâ - nunuevvel cumartesi akşamı başlanâ - caktır. Turnuva ber hafta cumartesi akşamları Galatasaray klübü salonun- da yapılacaktır. Çeki Karlin Ankaraya gidiyor Galatasaray ve Güneşle berabere ka- Up Fenerlileri mağlüp eden Çek pro- fesyonel Çeki Karlin takımı, cumarte- si ve pazar günü Ankarada Iki müsa- baka yapacaktır. “İlk maç Geriçler birliği, ikinci kars şılaşma da Ankaragücü ile olacaktır. Macaristan Irlandayı yendi Macaristan ve İrlanda futbol takım- ları maçını, İrlandalıların iki golüne mukabil, 3 gol atarak kazanmışlardır. — Bir hayli döndüm galiba. Peki Şimdi nasıl duracaktım!.. Kaleci Hiden Garip garip tabiatları olan havai bir gençtir Yalnız Rasingin değil, şüphesiz bü- tin Fransanın en çok takdir edilen ve zevkle seyredilen oyuncusu meşhur A- vusturyalı kaleci Rudi Hiden'dir. Açık göz Hiden bunu bilmiyor de- gil. Onun için oyun esnasındaki hare- ketlerine, tavırlarına, top tutuşlarını çok ehemmiyet verir ve bunların “ex- entrik,, olmasına dikkat eder, Hett& o kadar ki, evinde bu jestleri bilhassa ta. lim ettiğini görenler de vardır. Hidenin kadmlar içinde birçok peres tişkârları vardır. O, bunuda bilir ve evli olmasına, rağmen bu kıymetli tâ- raftarlarmı muhafaza etmeye çalışır Futboldan sonra en fazla sevdiği Fransadaki Türk güreşçisi Mehmet Arif Bu hafta gene Malmerg ile dövüşüyor Pariste geçen hafta yaptıkları çok heyecanlı güreşte, berabere kalmış olan Amerikalı John Malmerg ile Türk Meh met Arif 14 birincikânun günü tekrar karşılaşacaklardır. Bu müsabekanm büyük ehemmiyetin dön” FraRME gazeteleri üzün uzadıya bahsetmektedirler, Bu karşılaşmadan ev vel de geçen hafta Mork Passmanı ye- nen ve İstanbulun tanıdığı Rus pehliva- nı Kola Kwaryani de Henri Değlanc'e karşı çok muvaffakiyetli bir güreş yap- mış olan Frank Bronoviez ile döğüşe- cektir. M. Schmeling Birdenbire niçin Amerikaya gitti Meşhur Alman boks şampiyonu Şıme lingin, âni' bir surette Berlinden Ame- rikaya hareket etmesi böks Aleminde büyük bir merak uyandırmıştır. Havr'dan vapura binerken kendisile görüşen bir gazeteciye Şmeling, reketinin sebebini şöyle izah etmiştir: — Dünya şampiyonluğu için, Bra- dokla karşılaşmak benim hskkımdır. Böyle olduğu halde, benim tekrar Joe Uüisle karşılaşmam hakkında Ameri - kada bir cereyan uyandığın haber al- dım. Mağlâp ettiğim bir adamla tekrar döğüşmemde hiçbir sebep yoktur. Bu vaziyet dahilinde, meseleyi biz. zat kendim halletmeğe karar verdim. Amerikaya sırf bunun için gidiyo- rum.,, dans etmektir. Bunun için, Rasing klüp reisi Mestre, kendisini karısının kollarından kurtararak dansingden id- man sahasma sürükleyinceye kadar bir hayli müşkülât çeker. Hidenin, kalecilikten başka bir me « ziyeti daba vardır: fırıncılık ve pasta cılık. Hamur yoğurmakla top tutmak arasında bir hayli fark olduğu halde, 0, her iki işte de büyük bir kabiliyet gösterir. Profesyonel olarak Parise geldikten sonra bu eski mesleğine de « vam edememek mecburiyetinde kaldı- Zı için çok müteessirdir. Hiden çok hassas ve çubuk mütees- sir olan bir.gençtir. Fena bir gol yes İ yince yere yatar ve hıçkırıklar içinde saçını başını yolmağa kalkar, iyi bir tutuş yaptı mı etrafa - pek de hoş ol - mıyan - dişlerini gösterir. Fena tabi- atları vardır, kendisini tehdit ettikleri için rakip muhacimlerine düşmandır, oyununu bozuyorlar diye kendi müda- filerine çatar durur. Fakat bu kötü huyları onun Fransanın en çok alkış- lanan oyuncusu olmasına hiçbir 28“ man mâni olmamaktadır. Yeni bir spor modası Amerikalı kadınlar arasında şimdi bu spor moda olmuştur. Fransa Yugoslavya Milli takımlar bu pazar karşılaşıyor Önümüzdeki pazar günü Parisle Park dö Prens stadında Fransız v6 İ Yugoslav milli futbol takımlarının çar. pısacağı malümdur. Bu müsabakanm hakemliğine İtalyan hakem Barjassina tayin edilmiştir. Bayramda Yalnız Kızılay gazetesi Çıkacaktır İlânlarınızı bu gazeteye vermeniz hem kendinize menfaat ve hem de Kızılaya yardım olacaktır. Fiatı son sayıfada santimi 40, iç sayıfalarda 30, dördüncü sayıfada 100 kuruştur. Müracaat yerleri: Postahane karşısında KIZILAY satış bürosu, Telefon: 22653 Ankara Caddesinde Vakıt Yurdu VAKIT PROPAGANDA SERVİSİ Telefon: 24170