10 Şubat 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

10 Şubat 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

ö Hurda tramvaylar harıl harıl işliyor harp tamiratını Bugün biri daha bozuldu 142 numaralı ikinci mevki tram- vay arabası bu sabah on bir buçukta! Şişhane yokuşundan çıkarken motö- rü bozulmuş, tramvay Şişhane bah” gesi önünde durmuştur. Arkadan gelen tramvaylar yokuş- ta baştan aşağı sıralanmış, öndeki taramvay tamir edilinciye kadar bek- lemişlerdir. Tramvay tamir edildikten sonra yoluna devam etmiştir. Kaynana katili mahküm oldu 'Arap Mehmet sokağında 6 numara” İı evde işlenen bir cinayetin faili hak- kındaki karar dün ağır ceza ii Ağustosun on yedisinde mal inesinde verilmiştir. #8 Hadise şuydu: Katil 35 yaşında Kirkordu. Sıvacılık ve dülgerlikle geçinen Kirkorun Dikranohi isminde bir karısı ile iki çocuğu vardır. Dikra- nohi Kirkorun ikinci karısıdır. Bu ka” dınm ilk kocasından Asganoş ismin- de bir de kızı vardır. Haftanm beş gününü evde oturmakla geçiren Kir- kor, karısmın dokumacılıktan aldr- ğı para ile karnını (o doyurmaktadır. Bu yüzden karı koca arasmda her zaman kavga olmaktadır. O zaman- ki rivayetlere göre bir ara Kirkor, ü- vey kızı 14 yaşındaki Asganoşa göz koymuş, fırsat buldukça sıkıştırmak istemiştir. Dikranohi bu vaziyet karşısında kocasmdan ayrılmıya karar vermiş, ağustosun on yedinci pazartesi saba- hr erkenden sokağa çıkarak komşula rma dert yanmıya ve kiralık oda ara- mıya gitmiştir. Karısının evden uzaklaştığını fır sat addeden Kirkor yatağından fırla- mış, üvey kızı Asganoştan üç lira is- temiş, bir riyavete göre de kıza teca” vüzde bulunmıya savaşmıştır. Asganoş feryat edince ayni oda" da yatan 60 yaşındaki büyük anasr Kaye uyanmış, bu sırada Kirkar © lindeki bıçağı üvey kızmm iki yerine saplamıştır. Kaye damadının üzerine atılmca aralarında boğuşma başlamış, gözü dönen Kirkor kaynanasını da birkaç yerinden yaralamıştır. Ana kız ken- dilerini sokağa atmışlar, konukomşu- dan imdat istemişlerdir. Bunlardan yaşlı kadın biraz sonra kapı önünde can vermiş, kız da Haseki hastaha- sine kaldırılmıştı. ... Dün bu cinayet hakkmda karar tefhim olunmuştur. Kirkor kayna" nasmı öldürmekten, üvey kızmı öl dürmeğe teşebbüsten 15 sene dört ay hapse mahküm edilmiştir. Kirkor bu kararı soğuk kanlılık- la karşılamış, hâkimleri yerden te- menna ile selâmladıktan sonra salon- dan çıkmıştır. Kirkor ellerine kelepçe takılarak hapishaneye o götürülmüş- tür. Hariciye Vekili izahat (Baş tarafı 1 incide) t0 Aras, sürekli alkışlar arasında kürsü» ye gelerek Cenevredeki (| faaliyetini ve! dost devletler Hariciye (Nazırları ve mümessillerile yaptığı mükâlemeleri ve bugünkü aranlusal siyasi vaziyeti izah ettikten sonra, Milânoda İtalya Hariciye Nazırı Kont Çiyano ile yaptığı mükâle.. meleri anlattı. Tevfik Rüştü Aras, avdetinde Bel- gradda Yugoslavya Başvekili ve Harici- ye Nazırı doktor Stoyadinoviçle yaptığı görüşmelerin esasları (Oüzerinde Parti Grupunü tenvir etti. Doktor Arasm beyanatı kışlarla tasvip olundu, Hariciye Vekilimizin teşekkürü Ankara 9 (A.A. — Hariciye (o Vekili doktor Tevfik Rüştü Aras, Anadolu a. Jansına aşağıdaki tezkereyi göndermiş» tir. 1 “Mili Hatay davamız hakkında Ce- nevrede varılan neticeden dolayı Cum. huriyet Halk Partisi ve Halkevleri riya-! Bir kadının yüzünü kestiler Bugün saat on ikide Sirkecide bir yaralama vakası olmuştur. Hüdavendigâr caddesinde (İzmir, muhallebicisinde çalışan Kadıköylü Adile diikkânda çalışırken dostu hamal başı İzzet içeri girmiştir. Adile aylar- danberi ayrı yaşadığı dostunu fena; bir şekilde karşılaymca İzzet: ) — İçeriye gel! Bir şey söyleyip gi-| deceğim demiştir. Adile ile İzzet tas bakların yıkandığı yere girince İzzet avucunda tuttuğu jileti ansızm Adile-! nin yüzüne vurmuş, jilet kadının sağ yanağını boydan boya kesmiştir. Bundan sonra İzzet dükkündan çi- kip bir tramvaya atlamış, gitmiştir. Adile yüzünden kanlar akarak Sirkeci gezahanelerinden birine gitmiş, ilk müdavatı yapıldıktan sonra çağrılan ' #ıhht imdat otomobili ile Haseki hasta. baneğine kaldırılmıştır. İzzet aranmak- tadır, şiddetli al- HABER verdi yasetleri, muhtelif cemiyet ve teşekkül- lerle dahil ve hariçten birçok zevat ve teşkilât tarafndan gönderilmiş olan tel. grafları Ankaraya avdetimde aldım. Bu suretle hakkımda gösterilen samimi his- lerden dolayı çok mütehassis ve minnet tarım, Şükran ve muhabbetlerimin iblâ ğına Anadolu ajansının delâletini dile. rim.,, Taksimde bir buz dolabı patladı ! Bugün saat 11,90 da Taksimde bil- hassa yeni apartımanların yapıldığı takrsımda oturan veya sokaklardan ge- genler müthiş bir infilâk sesi ile heye cana düşmüşlerdir. Bu infilâk, Abdülhak Hâmit cadde. sinde olmuştur. Burada Tip-Top apartımanı altında Yaşar Konak isminde birisine ait süt- çü dükkânı vardır. İşte bu dükkândaki buz dolabı heniz anlaşılamayan sebepte birden patla- mış, bu infilâk neticesi dükkânda bu- Iman sütçünlin oğlu yaralanmış. ve bütün dükkân harap olmuştur. Bu sı- rada içerde ne kadar yağ, reçel ve tatlı varsa, sokaklara dökülmüştür, Vakayerine yetişen imdat otomobili ile yaralı derhal hastahaneye kaldırıl. mıştır. Buz dolabındaki mühtelif eczalardan çıakn gazlar yüzünden bir zaman dük- kân ejvarma yaklaşılamamış, nihayet itfaiye gaz maskesi takarak dükkâna girmiştir. Zabite işe el koymustur . zeneerieeimsrizslansnnenes andı araman; Istanbulun en çok satılan ha» kiki akşam gazetesidir. İlânla » rmı HABER'e verenler kâr e «; »ye Almanya Evvelce ödediği Geri mi isiiyecek ? Paris: 10 (A.A.) Birçok gazeteler, şu suali soruyor ; Almanya, harp tamiratı olarak tediye| etmiş olduğu paraların iadesini cek mi? Hitler, Versay o muahedenamesinin harp mes'uliyetine mütesllik olan mad- desinin mefsuhiyetini ilân etmiş oldu. ğgundan Almanya harp tamiratı namile tediyelerde bulunmağa kendisini mec- bur addetmemekle kalmıyacak,makable şamil bir takım metalibatta bulunmağa da kıyam eyliyecektir. Bununla beraber Von Ribbentropun Lord o Halifaks ile görüşürken bu meseleye temas etmesi- ne ihtimal verilmemektedir. Ocuvre gazetesi, Almanyanın esas da vasnm şu olacağını yazmaktadır: “Ya zararımızı İspanya ve müstemle. kelerinden çıkaralım veyahud eski Al man müstemlekelerini bize iade ediniz,, Çanakkaledeki istiye- kaza Bu sabahki posta ile gelen Sun- day Express gazetesinde okunmuş - tur: Vanduara isimli Glaskovlu bir İn- giliz gaz gemisinin otuz altı yaşımda ki İngiliz kaptanı Harry. Farguher üç haftadanberi bir Türk hapishane » sinde hapis bulunuyor. Kaptan Farguhar, Çanakkalede kendi gemisiyle bir Türk motörünün çarpışması neticesinde Kanunusâni- nin 12 sinde Türk polisi tarafından tevkif edilmişti. Bu kaza esnasında yirmi dört kişi boğulmuştu. İngiliz kaptanı Çanakkale hapishanesine götürülmüş ve gemisi, kendisini al - madan dönmüş gitmiştir. Sonra bu gemi yeniden İstanbula dönmüştür. “Bü'defa köptânin tahli- edilmöp olacağını umuyorlardı. Fa- kat gemi, Kanunusâninin 27 sinde yeniden harekete mecbur olmuş şim- di Cebelitarık ile Ruen arasındadır. Türk bahriye mütehassıslarından mürekkep bir heyet toplanarak kaza hakkında tahkikata bulunmuş ve İn- giliz kaptanı Farguhar'ı bütün suç - lardan tebriye etmiştir. Kaptan hâlâ nezaret altındadır. İngiliz salâhiyetli makamları, o za- mandanberi kaptanın tahliyesi için teşebbüslerde bulunmaktadır. Türk müddeiumumisi, diğer bir mıntakada yeni bir tahkikat yapılma- sını kararlaştırdı. Kaptan Farguhar bu defa da suç teşkil edecek herhangi bir ihmal ile şaibeli görülemedi. Yapılan tahkikat, kazaya uğrıyan motörün kaptanı Hüseyin, bu felâke- tin mesulü olarak gösteriyor, Hüse- yin kaptan, İngiliz kaptanı, Fargu- har ile ayni zamanda tevkif edil - miştir. ngiliz kaptanının daha fazla neza- ret altında bulundurulmasma sebep olarak, Türk deniz bakanlığını (2) ndan yeni bir emir beklemek zarüre- tinde bulunmalarını gösteriyorlar, Kaptanm suçsuz olduğunu teyit e- den resmi karar Çanakkale hapisha - nesi müdürüne gelir gelmez. kendi - sinin serbest bırakılacağı vadedilmiş» tir. Bu sırada kaptan Farguhar, hapis- hanenin mutat höcrelerinde değil de müdürün hususi dairesinde oturmak- tadır. Kaplanın verdiği izahat Kaptan Farguhar, Sunday Expres gazetesi muhabirine şunları söylemiş” tir: “— Motör, Vanduara burnundan geçmekte iken, apansız rüzgâra kar şı döndü ve yolumun üzerinde du- rakladı. İcerisinde bir panik başlamıştı. Se- kiz kişi direğe tırmandı. o Şüphesiz bu, geminin bir yana ağır surette bas- ması mucip oldu ve gemiyi altüst etti. Ben yavaş ilerliyordum. Birden- bire tam tornistan ettim. Kazaya mâ- ni olmak için yapılacak her şeyi yap- | tak. Fakat muvaffak olamadık.,, Gİ Voroşilof tevl EN edilmiş ! (Baş tarafı 1 incide) Resmen alınmış olan tedbirler halk- tan gizli tutuluyor. Fakat hükümet ve ordu yüksek mahafilinde meyusane bir faaliyet göze çarpmaktadır. Bu haberler, heyecanaver hâdiseler. de de dolu bir haftanın sonunda çıkmak- tadır. Voroşilof ile Stalinin münazaa etmiş oldukları malümdur. Voroşilof, Leningradda generallerile alelâcele bir konferans akdettikten son- ta Moskovaya döndü, ve ordu mareşal. larından beşini içtimaa davet etti, Bunlar, içtimsa geldiler. (o Veroşilof gelmedi. Kendisinden hiç de haber yok tu. Sonunda Voroşilofun, Stalinin emri le tevkif edilmiş olduğu haberi yayıldı. Kızılordu, kendi liderinin hükümet iş- lerinde tam bir hissesi olması lâzrmgel diği kanaatindedir. Fakat bu (manevi çarpışmanm ardındaki hakiki (sebep, Rusyanın en genç mareşali Puçarzevski nin, Stalin tarafından rütbe ve itibarı. nm tenzil edilmesidir. Doğru mu, değil mi ? Bu sabahki posta ile Ogelen Niyuz Kronikl gazetesinde okunmuştur; “Berlin gazeteleri, Moskovada hükü- met aleyhtarı hâdiseler olduğuna dair haberler neşrediyorlar. Dün gece Röy- ter ajansı Sovyet merkezinde pek tanın. mış olan bir ecnebi müşahide telefon et ti, Ve şunları konuştu: Sunl: Moskovada 22 yüksek rütbeli zabitin casusluk ittihamile tevkif edildi- ği doğru mudur? Cevap: Bu haber, hiç şüphesiz fazla mübalâğalıdır. Büyük muhakeme esna) iy sında müteaddit #” tir. Bunların nin karıları Si / miş olduğu öl Geli Doğrul” gö” İl bilmiyorum. st mektebe giderke Sual; Vaziyetir hükmedilebilif Cevap: Va dt olduğunu söyle ç ır il Hi olmuştur. FA yes metten ziyad€ iye va ii hidderten Ein 150 bin Malaf' Asilerden (Baştarafı 1 incide) Almeria 10 (A.A) — Malaga sivil valisi Havas ajansmın muhabirine be- yanatta bulunarak cumartesi ve pazar günü 25,000 Malagalıyı hamil olan 500 kamyonun şehri terketmiş oldu- ğunu söylemiştir. Vali otuz kilometrelik bir mesafede yolun iki tarafının yüz elli kişi kadar tahmin olunan firarilerle dolu olduğu- nu, bunlarm yatak ve döşeklerini, el- biselerini beraberlerinde götürmekte olduklarmı ilâve etmiştir. Bilhassa kadın, çocuk ve ihtiyarlar. dan mürekkep olan bu halk kütlesinin arzetmekte olduğu manzara valiyi son derece mütcessir etmiştir. Kendisi bu tesssürünü hiçbir zaman unutmayaca- cağımı söylemektedir. Sivil halkın kaçtığı yolu bombardıman ediyorlar lagadan Valenciaya giden yolu bom- bardıman etmiştir. Obüsler, Imerianm otuz kilometre cenubuna düşmüştür. Öğrenildiğine göre, asilerin tayyare- leri Mortil şehrini bombardıman etmiş, sivil ahali arasında telefata sebebiyet vermiştir. Malaga neden düştü Valencia, 10 (A.A.) — Dün ka- artan bir teşriki mesaide bulunmaları- dır. İtalyan ve Alman donanmaları harbin mümkün olan bütün hilelerini kullanarak asilere yardım etmekte- dizler. Bundan maada İtalya ile Al manya Frankoya (| takviye kıtaları göndermektedirler. Şubatın yedinci günü saat 10 da etmişlerdi. at 13,50 de hükümet muhripleri Ca- ta — Cape'in cenubunda iki kruva- zör görerek bunları Baleares ve Ca- dir. Bu iki kruvazör Vira ederek bü“ tün ağır silâhları ve sancak tarafmda” ki ufak toplariyle ateş etmeğe hazır e Amele ma ge- mileriyle bu iki esrarengiz kruvazör muhtelif istikametlerde - kaç |