10 Nisan 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

10 Nisan 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

ri P Bağ ğ Nevyorkta meşhur revü yıldızlarından Veronika Gedon'un (yukarıda | si solda) esrarengiz bir şekilde katli hadisesi bütün Amerikada büyük bir heyecan ve alâka uyandırmıştır. Katilin kim olduğu bütün ” araştırmalara rağmen bulunamamıştır. Şimdilik şüphe altnda bulunanlar maktulün « annesi (yukarıda ortada), babası (yukarıda sağda) ve eski kocası (aşağ da solda) dır. Diğer resimler de ölen kadınım cebinden çıkarılan not def- teriyle maktulenin bir ressama poz verdiği esnada almmış bir fotoğra, görülüyor. Aşk yüzünden... Romanya prensi hakkından vazgeçti Kralın kardeşi evlendiği kadını boşamağa Bükreş, 10 (A.A.) — Kralm birekleri Prens Nicolas, bundan altı ay evvel as- ray nizamatına mügayir olarak evlendi. ği ve zevcesini boşâmak istemediği için niyabet meclisince bütün hukukundan mahrum edilmiştir. Saltanat meclisinin dükün içtimama | kral riyaset etmiştir. Mecliste, kabine | prens Nikola, İtalyaya gidecektir. razı olmadı azasile bütün siyasi fırkalar reisleri ha- aw bulunmuşlardır. Saltanat meclisi, madam Seveano ile nikâhın: feshetmeğe rafi olmıyan prens Nikolanın hanedanı saltanat azası sıfa- tile haiz olduğu haklardan (o feragatini tetkik etmiş ve feragatnamesin! kabul etmiştir. Kral Karolun © kardeşi olan Fransız elçisinin HABER?e beyanatı (Baş tarafı 1 öncide) risinde size yeni bir cevap veremiye. ceğim, — Siz Montrö müzakereleri sıraan- da da beyanatta bulunmağı vaadet- miştiniz, fakat... Sefir meyus bir tavırla şöyel de miştir: — Ah! Nerede o Montrö günleri! 'Türk , Fransız dostluğunun yeniden Montrö günlerindeki hale gelmesini temenni ederim. Bunun için çalışmak- tayım. Fakat maalesef size, bahsetti. iniz, Suriye hudut meseleleri etra. fmda yeni hiçbir şey söyliyemiyece- fim. — Suriyede Fransız kuvvetlerinin manevra yaptıklarma dair haberler geliyor? — Ben bugün yeni geldim. Yolda bulunduğum zamanda gelmiş bu ha- berler hakkmda hiçbir fikrim yok. Fa. kat sanıyorum ki Türk ve Fransız moktai nazarları telif edilmemek tali. Bizliğine uğramıyacaktır. Birtakım manevralar yapıldığına dair gelen haberlere ben inanmak doğru olamı. yacağı kanaatindeyim. Maamafih bu- gün yeni geldim, malümalım yok.,, Ponso otelden cıkarken yorgun ve düşünceli görünmekteydi. Manevraya dair gelen haberler Gelen malümata göre, Fransız hava, deniz ve kara kuvvetleri Berut sahillerinde evvelki sabahtan itiba- ren büyük bir manevra yapmağa başlamıştır. o Manevraletm cenup mmtakaları ve İL übnanm müdafaasr na ait tecrübeler mahiyetinde oldu” ğu söylenmekte ise'de hakiki maksat gizli tutulmaktadır. “âzikye ve Kürt dağı ayrılmak i- istiyor Lözkiye ve Kürt gağlıların Suri- yeden ayrılmak istedikleri anlaşıl- mıştır. Bu mntakada hareket baş- lamıştır. Lâzkiye ve Kürt dağın Su riyeden ayrılması uğruna icabında silâha sarılacaklarını halk mümeseil. leri Fransız makamlarma açıkça bil- dirmişlerdir. “Iskenderunu müdafaa!,, Şam, 9 (Hususi) — Burada “Is. | kenderünü müdafaa (1) ,şetmek için bir komite teşkil olunmuştur. Komi" tenin reisliğine Şam mebusu Fahri Barudi seçilmiştir. Bu komite gülünce gayesi uğrun da şimdilik bazı kitaplar neşretmek- le meşgul olmaktadır. Neşredilen 2 numaralı (o kitap “Türklerin Hatayda nüfus ve ser- vet cihetinden bir ekalliyet ve Ale- vilerin Arap!,, olduğunu iddia et- mektedir. Kardeşlerimiz aç bırakılıyor Lâzkiye, 9 (Hususi) — Kırık handan ve Antakya hapishanesin” den yaya olarak Halebe nakledilön Türklere hapishanede çok fena mu- amele edildiği öğrenilmiştir. Bunla: ra bazan günlerce yiyecek ekmek ve su verilmemekte, ve kendilerine iş- kence yapılmaktadır, Son soygunculuk Halep, 9 (Hususi) — Bayır, Bu cak ve Hazne nahiyelerindeki Türk- lere yapılan eza ve cefa gittikçe şid- detlenmektedir. Tütünlerini o reji idaresine götürerek satan Türk köy” lülerinin paraları reji idaresinden ve* rilmemekte ve bu paralar geçmiş se- nelere ait, hatta aba” ve ecdatlarnın vergi borçlarına (!) mahsuben reji idaresince hükümete tevdi edilmek. tedir. ipek böceğini taklid Macar fen adamları ipek böce- inden ders alarak yeni bir cins suni ipek icat etmişlerdir. Tabii ipeğe çok benzemektedir. Macar bilginle- ri bam madde olarak dut ağacınm kabuğunu kullanmaktadırlar. Ka- buğun bir kısmını alkolde eritmek tıpkı tabii ipek gibi bükülen elyaf elde etmektedirler. © Tokyeodan Londraya 94 saatte Bir Japon tayyaresi bütün rekorları kırdı Londra 9 (A.A.) — “Allah rüzgârı, tayyaresi bütün rökorları kırarak Lon- dra saatile 5,45 te Atinadan hareket et- miş. 8,10 ta Romaya varmış, 9,36 da o. radan hareketle 14,34 te Le Borgucte, varmış, 15,16 da da oradan © hareketle 15,25 te Groydonda karaya o inmiştir. Tayyareciler, Tokyo --Londra güzer- gühun: 3 gün 22 saat 14 dakikada kes. mişlerdir. Crodyonâ muvasalatlarında 6.000 kişi kendilerini fevkalâde parlak bir surette karşılamışlardır. Romalda, Pariste we bütün güzergâh ta, Japonlara çok samimi bir kabul gös- terilmiştir. Japonya bayram yapıyor Tokyo 9 (A.A.) — Asahi gazetesi idaresinin önünde tenvir © edilmiş olan perde “Allah rüzgürr,, tayyaresinin Le Bourgete muvasalatını bildirir bildir,. İİ mez, binanm önünde biriken halk müt- hi alkış tufanı koparmıştır. Tayya- reciler şerefine Tokyoda şenlikler tertip edilmiştir. Bu seyahat 25 yaşında genç bir pilo. tun tamamen Japonyada yapılmış olan bir tayyare ile ilk seyahatidir. Halen Tokyoda tayyare meydanında “Allah vüzgân,, tayyaresinin pilotu İhinuma 15 bin kilometre mesafe için tecrübesi yapılmakta olan diğer kuvvetli bir tay- yarenin hizmete çıkacağı bildirilmekte. dir. Belçikada bu günkü seçim Faşistlerin kazana- mıyacağı anlaşılıyor Brüksel, 10 (A.A.) — Son sa atlerde vuku bulan hadiseler, Van Zeeland'ın bugünkü intihabatta Le” on Degrelle'e karşı muvaffakıyetini temin edecek mahiyettedir. Evvelâ, Malines baş piskoposu Van Roey, matbuata Rexisteler a- “leyhinde bir beyanname vererek bü- tün katolikleri Van Zeeland'a rey | vermeğe davet etmiştir. “ Sonra “Ateş haç,, reisi, Rexiste- lerin Flaman nasyonalistleriyle bir. leşmesini tasvip etmemiştir. ispanyada 10'NİSAN — 1937 harbe giren sinema yıldızı' Erol Flayn Madritte atlattığı ölüm tehlikesini anlatıyor İspanyadaki beynelmilel alaym | barap bir duvarın kenarma sığınmak kahramanlığı hakkında bir film - çe” virmek üzere Madrite gitmiş olan, Holivudun meşhur artisti ve İstan- bulda gördüğümüz “Korkusuz kap- tan,, filminin yıldızı Erol Flayn'm Madritte yaralandığı ve hatta öldü- gü hakkında bazt şayialar çıktığımı yazmıştık. z Karısı Lili Damitayı ve dostları” nı büyük bir endişe ve heyecan için- de bırakan bu haber uzun sürmemiş ve bundan üç gün evvel meşhur ar tist sağ ve salim olarak Parise gel miştir. Yalnız beyaz perdede değil, ha- yatta da birçok sergüzeştle yaşamış olan Erol Flayn başımdan geçen son | maceraları bir Paris gazetesine şöy» le anlatmıştır: “— Daha çocukken ailem taro- fından İspanyaya götürülmüştüm ve oradan unutulmaz hatıralarla ayrıl dım. Orada her şey zenginlik, saa- det,refah, musiki ve danstı. Herkes hür ve mesut yaşıyördu. Hayat seli, beni dünyanm her tarafıma sürükledi. Yeni Gine'deal- tan aradım, yerliler gibi inci avcılığı yaptım, küçük bir balıkçı gemisiyle © cennet gibi adalar arasında dolaş" tım, durdum. Bundan birçok s€- neler evvel, başından birçok mace- ralar geçmiş mesut bir serseriykeri, dağlardan dağlara, kırlardan kırlara dolaşarak, at çobanlığından tutuh da çift sürmeğe kadar her şeyi yaptık- tan sonra nihayet Holivuda geldim. Okudum, yazdım: Olimpiyat eskrim şampiyonu ve sinema yıldızı oldum. Fakat maceralarımın en müthişi, bu defa İspanyada başımdan geçen maceradır. Oraya, insanların “döğüştükleri yerlere gitmek istedim. Siyasi bir adam olmamakla beraber, öyle his- sediyorum ki, orada insanlar çok bü- yük bir şeye inanarak düğüşüyor ve bu fikir uğruna kendilerini feda et mekten asla çekinmiyorlardı. Orada bulduğum * İspanya, ço- cukluğumdaki İspanya değildi. Hu- dutlarda birçok müşkülâtla karşılaş” tım ve nihayet hudut bekeilerine gö zükmeden İspanyaya girebildim. Günlerce yürüdükten ve at üze- rinde gittikten sonra, nihayet Gua- dalajara cephesine gelebildim. Ora- da müthiş bir muharebe cereyan et- mişti. Ölülerin hepsi gömülememis ti, diri kalanlar da sefalet içindeydi: ler. Ötede beride gene taarruzlar yapılıyor; insanlar boğazlaşıyorlar- dı. Siperlerin birisine girdim. Bana bir mitralyöz verdiler, Birdenbire ani bir taarruz oldu. Bir obüs ve kurşun yağmuru içiy- Mevcudiyet kıymetini kaybediyor- du. Daha doğrusu ehemmiyetsiz ve değersiz bir şey haline gelmişti. Yal rız sergüzeşt heyecanlı ve güzeldi. Ertesi günü ngzırlardan Miravit- lese takdim edildim. Her tarafta bü" yük bir samimiyetle karşılandım. Valansiyadan Madride giderken arabanm üzerinden mütemadiyen Yunkers tayyareleri uçuyor ve bize ateş ediyorlardı. Birçok defalar,ara. bayı terkederek çukurlera sığınmak mecburiyetinde kaldık, Birkaç gün sonra geldiğim Madritte her şey ö- lüm ve harabiydi. Harbin ilk günlerinde mütema- diyen bambardıman edilen bu güzel ve büyük şehir o üyumuş gibi sakin bir vaziyette olmasına rağmen, haya tımı kaybetmek tehlikesini orada atlattım. deydik, yeni bir hayat yaşıyordum! | Gecenin saat biriydi. Askeri i. | darenin şiddetle menetmiş olmasma rağmen, şehirde gece gezintisi yap- mak arzusundan kendimi alama" dım. Her tarafta bir ölüm sessizliği var. dı. Harabeler korkunç gölgeler ha- linde tecessüm ediyordu. Bir gece devriyesinden kaçınmak için, yarı | he | | mecburiyetinde kaldım. Böylece beklediğim bir sırada, mütemadiyen sehir üzerine yağan o korkunç, ©- Büslerden biri yirmi adım ötede yere düştü. Kasa büyüklüğünde bir çu. kur, çimento, taş ve toprak parçala- rı üzerimde havalandı. Müthiş bir gürültü ve sarsıntı neticesinde yere yuvarlandığımı hatırlıyorum: Evvelâ hastahaneye sonra da w- tele nakledilerek, dostum doktor Or- benin ihtimamlı tedavisi neticesinde on iki saat sonra kendime gelebil- dim. o Şuurumu kaybetmemden korkulmuştu. Sekiz gün buhran içinde kıvran* dım ve üç gün müddetle benden ü- mit kestiler. Fakat ne de olsa İngi- liz gazeteleri pek mübalâga etmişler. İşte sağ ve salim olarak geldim. Ha- yalimde ve hatıra defterimde birçok müthiş, heyecanlı ve silinmez ha- tralarla Amerikaya giliyompi"i > Bu kadar parayı nereden bulacak ? Amerikaya tazminat Vermeğe Almanya hazırmış Bugünkü posta ilen gelen Fran. sızca Entransijan gözetesinin Va. şirigtondaki hususi muhabiri bildiri. yor: “Almanya, harbi umumi esna- sında Alman casuslarınn berhava ettikleri iki fabrika işin, Amerikaya 460 milyon frank tazminat vermeğe hazır olduğunu bildirmiştir. Hitleri hicveden beyannameler Berlinin her tara- fında dağıtılmış Berlin, 10 (Â.A.) — Havas a jansmın muhabirinden; “Alman hürriyet firkasr, , imza- sını taştyan bir tekim Hitler aleyh” tarı hicyiyeler, hükümet merkezinin her tarafında dağıtılmıştır. Bu hieviyelerde “Alman hürri- yet fırkası, Nin programı izah edil. mektedir. Esrarengiz ziyaretler Berlin, 10 YALA.) — Havas a- jansının muhabirinden : Halen Rhin havalisinde Godes. de bulunan Hitlerin hangi mil- lete mensup oldukları bildirilmiyen bazı ecnebi hükümet adamlarmı ka" bul ettiği söylenmektedir. ———— © —. ai kle Ci HABER *| - İstanbulun en çok satılan ha” kiki akşam gazetesidir. İlânla - rmı HABER'e verenler kâr eği