23 Nisan 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

23 Nisan 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

77 e TE A EY meg Sovyet Rusyada Spor mevsimi başlıyor Fatbola 130, Basketbola da 32 erkek 32 kadın takımı iştirak ediyor Sovyetler birliğinde bu (yılın spor mevsimi çok zengin ve çok enteresan 0- Jacaktır. Her sene olduğu (gibi bu senede “Sovyetler birliği futbol kupası maçlar zina mayıs sonunda başlanacak ve 130 takımın iştirak eyliyeceği bu maçların finali temmuzda yapılacaktır, Birlik Rağby kupası maç! ne 16 takım iştirak edecektir. Boks şampiyonası maçları da mayısta başlıyacak ve iki ay sürecektir, Her ka- tegoriden 10 olmak üzere 80 en iyi bok sör, sekiz şampiyonluk ünvanı için bu maçlara girecektir. Bisiklet yarışlarına 100 erkek 50 ka- dın olmak üzere 150 sporcu iştirak ede cektir. Moskovada haziran sonunda, er. kekler için 100, kadınlar için 50 kilo- metre üzerinden sürat yarışları yapila- cak ve 18 ağustosta da Moskova.Kiev- Moskova yolu üzerinde 2240 kilometre lik bir koşu için 100 bisikletçiye depar verilecektir. Önümüzdeki mevsimin en enteresan hâdiselerinden birini de, 32 erkek ve 32 kadın ekibinin iştirak edeceği Sovyetler birliği basketbol şampiyonası teşkil eyli yecektir. Temmuz içinde 150 yüzücünün iştira İK a a Bk m Anadoluda spor : an e Izmitte futbol maçları İzmit (Hususi) — İdman yurdu ile Akyeşil, İzmitin ezeli rakip iki gençlik teşekkülüdür. Bu iki klüp arasında evvelte yapılan bir maçta İdman yurdu 5-1 sayı ile mağlüp ol- müştu, O günden sonra Akyeşil muhte- li£ spor temaslarmda daima üstün, muvaffak ve güzel oyunu ile Koca” eli mıntakasında yenilmez bir kuv- vet olmuştu. O kadar ki, Güneşi bi- le ağır bir mağlübiyete uğratmıştı. "Adapazarın pek kuvvetli olduğu söylenenAdasoprunu da geçen haf- ta, yazdığımız gibi, güzel ve hakim bir oyundan sonra yenince, İdman yurdu ile karşılaşması pek arzulan- mayan bir şey oldu. Evvelki hafta 'Ada maçmda ağır bir şekilde yarala- nan Süleyman, Sadi, Lütfi gibi Ak- yeşilin en iyi oyuncuları ile yaralı yaralı, sahaya çıkmak mecburiyetin 'de kaldılar. İsmine anlaşma maçı de- 'dikleri oyun evvelâ her iki takımın “B,, kadroları arasında oldu. Akye- şil 2-1 ile kazandı. Vıcık vicik ça” murlu bir sahada yapılan birinci ta- kım maçı da Akyeşilin çok hakim üstünlüğü ile 3-1 nihayetlendi. Bu maç önümüzdeki hafta revanş maçı olarak tekrarlanacaktır. Balıkeair Halkevi kupasını Idman yurdu kazandı Balıkesir, (Hususi) — Halkevi kupasının final maçı Ali Hikmet stadında İdman yurdu ile Güç ara” sında pazar günü yapıldı. Heyecanlı geçen bir oyundan son ra Yurdlular 3.0 gibi haklı bir gali- biyet kazanarak kupayı almışlardır. Yeni nizamname Klüplere dağıtıcdı Türk Spor Kurumu umumi mer kezi tarafımdan uzun bir müddetten beri hazırlanmakta olan yeni nizam namenin dahili kısmına âit olan si- cil, vazife, ve salâhiyet, ceza, müsa- bakalar, lik heyetleri ve hakemler hakkındaki talimatnameleri niha- yetlenmiş ve ufak birer kitap halin- de teksir edilerek İstanbul mmtkası vasıtasile klünlere dağıtılmıştır. na bu sc. kile denizcilik şenlikleri ve ağustosta *a Moskovada tenis şampiyonaları icra edilecektir. Gene Moskovada sonbaharda en iyi 100 güreşçinin iştirakile e birlik gürüş maçları yapılacaktır. Nihayet, Sovyetler birliği hafif atle- tizm şenlikleri ve müsabakaları büyük bir sabırsızlıkla Oo beklenmektedir. Bu müsabakalara memleketin her tarafm- dan gelecek binlerce sporcu gegnç işti. rak edecek ve bunlar Moskovada muh- telif şampiyon ünvanları için kardeşçe çarpışacaktır. (TAS) © Avrupada futbol Şampiyona maçları Avrupa futbol şampiyonluk. maçla, rının son haftadaki neticeleri şunlardır. ALMANYADA: N 0 Hartka 3 Mambürger 2 Hindenburg 2 Benthen 0 Vicctoria 8 Schalke 1 Hertha 3 Werder 0 Worms 0 Stuttgart 0 Dessan 2 Cassel 1 Dusseldrof 3 Nuremberg AVUSTURYADA: 3 Floridsdorf 4 Favoritner 0 Postsport 1 Austria 1 Libertas 3 Admira 1 Vienna 2 Wacker 2 F.C, Vienne 2 Sport clup 0 Hakoah 2 Rapid BELÇİKADA: 1 OL Libais 3 Mons ISPANYADA: 2 Girene 2 bspanol 0 Castellon 4 Granollers LUKSEMBURGDA: 0 Stade Düdelange 4 Nidercom 2 Spora İuxemburg 3 Union Lüxem- bourg ii MACARISTANDA: 0 Nemzetti 2 Uypeşt 0 Budai 0 Szeged 2 Kispest 3 Phocbus 2 Bocskay 4 Hungaria 0 Budajok 3 Ferenşvaroş 0 Haladas 2 Electromos İTALYADA: Roma ile Milâno, Triestina, Sampicr darena 0—0 Napoli — Torino 101, Ambrosiana - Bari 2—2 berabere kalmışlar, Genova Alessandirayı 4—0 mağlüp etmiştir. Romen devriâlem seyyahı Gheorghe Stanescu şehrimizde Bükreşin Prensipele Nicolae bisiklet klübü azasından Gheorghe Stanescu İ- simli bir genç 1930 senesi ilkteşrininde başladığı bisikletle devriâlem seyahatin den dönmüş ve şehrimize gelmiştir. Ya- rın memleketine müteveccihen İstanbul dan hareket (edecek olan Romanyalı sporcu bütün Avrupa ve Alfrikayı do. Taşmıştır. Bu sabah maâtbaamıza gelen Stanescu pek yakında ikinci bir seyahate çıkaca- ğını ve bu defa da Suriye, Filistin, Mr- sır, Arabistan, Hindistan, Çin ve Japon yaya gideceğini söylemektedir. Türk - Bulgar Milli futbol takım- larının temmuzda karşılaşmaları muhtemel Yunan milli futbol takımının Anka, rada milli Türk takımile © karşılaşmak istediği malümdur. Balkan © kupasına hazırlık olmak üzere şimdi Bulgar fede- rasyonu her iki memleket milli takımla- tırın gere Ankarada bir milli takım, bir de muhtelit ön biri (o halinde ve mayıs sonlarında iki maç yapmalarını futbol federasyonumuza tekli! etmiştir . Futbol federasyonu, milli küme maç. ları dolayısile temmuz ortalarına kadar boş hafta olmadığından Türk — Bul gar maçının temmuz sonunda yapılabi- leceğini Bulgar (o federasyonuna bildir. miştir. Bu teklif Bulgarlarca kabul edil- diği takdirde temmuz nihayetinde ev- velâ Türk — Bulgar mili (o takımları sonra'da şehirler mühteliti o olarak iki . müsabaka yapılacaktır. —— Viner spor Avusturya klübü şehrimize gelmek istiyor Viyananın tanınmış futbol klüp” lerinden biri olan Vinersopr, İstan bulda iki maç yapmak istediğini Gü- neş klübüne bildirmiştir. Milli küme müsabakalarının şeh- rimizde boş kaldığı bir, günde Avus turyalı sporcuları stadlarımızda gör mek kabil olacağı tahmin edilmekte dir. Galatasaray Atletizm takımı Bursaya gitti Dört senedenberi muntazaman yapılmakta olan Bursa Acarspor * Galatasaray atletizm bayramı için sarı * kırmızılı atletler bu sabah Mudanya yolile Bursaya hareket et- mişlerdir. İki şehrin atletleri arasında ilk karşılaşma cumartesi günü yapıla” caktır. Müsabakalar programımda: 100,. i 200, 400, 800, 1500 metre koşular la; yüksek, uzun atlama; cirit, gül. le, disk ve cirit atma; Balkan bay: rak yarışı vardır. Mili küme maçları Güneş Beşiktaş Bu hafta karşılaşıyor İstanbul futbol ajanlığından: Mili küme maçlarından Beşiktaş — Güneş karşılaşması 25 nisan 1937 pazar günü Beşiktaş Şeref stadında olacaktır. 1) Maça saat 16 da başlanacaktır. 2) Maç hakemi Sait Salâhaddin, yan | hakemleri Samim Talu ve Süleymaniye klübünden Tarıktır, 3) Fiyatlar: Tribün 50, duhuliye 25 kuruştur, Çocuk kurumu kupası Futbol maçları Bu pazar Taksimde yapılacak Çocuk kurumu tarafından tertip edilmiş olan futbol turnuvasında Şişli, Pera, Kurtuluş ve Arnavutköy klüpleri bu hafta pazar günü Tak- Dört rakip klübün bu müsabaka- sında eleminasyon ve final müsaba- kalari aynı günde yapılacak ve galip gelen takım mevud kupayı alacak” tir, Bugün saat 15 de Ankarada ismet Inönü çok mühim bir nutukla Kömür sergimizi Beynelmilel kömür sergisi, Ki saat on beşte, büyük merasimle açıla. caktır. Merasime, sefirler ve kordiple- matiğe mensup (şahsiyetler d» davetli bulunuyor. Serginin açılışında Başvekilimiz İs. | met İnönü tarafından söyleneöek nutka | büyük bir ehemmiyet - attedilmektedir. Bu nutkun ikinci beş yılık: endüstri Programınm ana hatlarını ihtiva etmesi | kadar Başvekilimizin son seyahatinden | mülhem kısımları ihtiva edeceği de an- laşılmaktadır. Türkiyede devlet eliyle kurulmuş ilk beynelmilel resmi serginin, bütün alâ- kalılar üzerinde çok müsait (o intıbalar bıraktığı şimdiden anlaşılmaktadır. Ser yor gi hazırlıkları, hemen tamamen bitmiş olmasına rağmen, her yer yeniden gör. den geçirilmiştir, Sergi evi (o yakınına kurulan danışma yeri, posta şubesi, bi- na dahilindeki büvet, ayrıca yapılan İo- kanta, sergi dahilindeki radyo ve sine. ma teşisatı da bugün hep birden faaliye te geçecektir. Danışma yerinde, muhte- hazırladığı tafsilâtlı broşür ler olduğu gibi, her ziyaretçi herhangi bir şey hakkında istediği malümatı da danışma yerinden alabilecektir. o Sergi pestanesinden verilecek © kart ve mek- tapların pulları üzerine, ileride kıymet- İi bir hatıra teşkil edecek (olan sergi damgası vurulacaktır. Tif firmaları Ingiltere ile siyasi, mali ve iktisadi e EM münasebatımızın İ lerlemesi yolunda İnönü, Londra seyaha- tinden istifade edecek Ingiliz grupu bir lokomotif ve molör fabrikası kurmak teşebbüsündedir Başvekilimir İsmet “İnönünün Lon. drada yapılacak taç giyme merasiminde bulunduktan sonra Londrada birkaç gün daha kalacağı anlaşılmaktadır. Baş vekilimiz bu müddet (zarfında İngiliz hükümetinin misafiri olarak kalacaktır. O biraç bazı görüşmeler yapılacaktır. Lokomotif ve motör fabrikaları İktisat vekilimiz Celâl (o Bayar dün Ankaraya gelen İngiliz maliyecilerinden Karlinski ve arkadaşlari — şerefine bir | öğle ziyafeti vermiştir. Ziyafette Ma: | liye vekili ile Maliye ve İktisst vekâleti müsteşarları bazır bulunmuştur. İngiliz grupu Türkiyede bir Jokomo- mmm meiamitakel. İndi Yutulan senet Bir sabtekârı ağır cezadan kurtardı Yazdı: sahte senedi yutmak suretile Bavyeralı bir kadın muhtemel on sene- lik bir hapis cezasından kendisini kur- tarmıştır. Buetov şehrinden madam Şvantaler konturata rizyetsizlik (o ve sahtekörlik suçlarından muhakeme © edilmekteydi. Aleyhinde yegâne delil ise © yazmış ve imzalamış olduğu kunturattı. Muhake- me osnasında kadın müddelümumisin elinden kunturatı kaptığı gibi yutmuş» tur, Kadın, mahkemeye hürmetsizlik sa- yılan bu suçu için bir hafta hapis ceza. sile yakasını kurtarmıştır. in ozarfmda siyasi ve mali HABER AKSAM POSTASI IGARE Ew istanbul Ankara Caddesi Posta kutusu : İstanbul 214 Telgral adresi : istanpul HABER | Yazı işleri telofonu , 24412 idare veâr 24819 ABONE ŞARTLARI Türkiçe © Ecnebi #ao Kr 270046. 730 . 140 “©. 800 Mi Sahibi ve Neşriyat Müdürü: Hasan Rasim Us Basıldığı ver (VAKIT) matbaası tif ve bir de motör fabrikası o kurmak teşebbüsündedir. Kardeş Iranla Tam on muhtelif mevzua ait Anlaşma ve mukavele imzaladık fi Tahran 22 (A.A.) — Pars ajan sı bildiriyor: Türk « İran müzakerelerinin sona ermesi münasebetle neşredilen bir tebliğde hulâsa olarak şöyle denil- mektedir: Bir müddettenberi o hükümetle Türkiye heyeti arasında * yapılan müzakereler muvaffakiyetle bitmiş ve aşağıdaki mukaveleler imza edil- miştir: İkamet mukavelesi, hudut bölge: si emniyetine ve bu bölgede vuku bulan hadiselerin ve ihtilâflarm hal- line dair mukavele, sivil ve ticari sahada adli müzaheret mukavelesi, mücrimlerin iadesi ve ceza sahasm- da adli müzaheret hakkında muka- vele, hudut gümrüklerinin çalışma” larını tanzim eden anlaşma, telgraf ve telefon hatları hakkında anlaş- ma, hava seyreseleri mukavelesi, Trabzon « Tebriz * Tahran yolu üze“ rinden karşılıklı transit ve nakliyatı kolaylaştırmağa Matuf anlaşma, baytarlık işleri hakkında mukavele, ticaret ve seyrisefain mukavelesi. Yukarıda sayılan mukavelelerden başka, iki taraf, aralarmdaki teşriki mesaiyi genişletmek için müşterek menfaatlere müteallik bazı mesele- ler hakkında da anlaşmışlardır. Müzakereler esnasında, samimi" lik ve açık teşriki mesai havası ha- kim bulunmuştur, İki taraf ve iki ü illeri . arasındaki noktai nazar teatisi daima İran ve Türk milletlerini bağlayan kardeşlik bağlarını takviye lüzumu kanaatine dayanmıştır ve iki kardeş milletin iki büyük şefinin basiretli fikirlerin den ve kudretli arzularından doğ- muş olan dostluk münasebetleri, bu mukavelelerin akdi sayesinde sarsılmaz temeller üzerine istinat edecek ve İran - Türk tesriki mesai- si bütün sahalarmda inkişaf ede- cektir. Tahran 22 (A.A.) — Pars ajans si bildiriyor; Pek yakında Ankaraya gidecek olan Türk heyeti murahbesası reisi Cemal Hüsnü şerefine Dışbakanı tarafından cuma günü bir akşam zivafeti verilecektir.