23 Mayıs 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

23 Mayıs 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

MI küme maçlarında gol rekoru Galatasaray Ü Reşad Galatasaray - Üçok maçının Mil! küme maçi dan Galâtasa. tüy — Üçok karşılaşması dün Taksim stadında Refik Osmanın hâkemliğiyle yapıldı. Saat dört buçuğu biraz geçerek ta- kımlar sahaya çıktılar; İzmirliler kiplerine bir bayrak, Gi da misafiri ra“ pılmış bir büket verdi Uzun ei sürmiyen bu merasimden son- Galatasaray takımı Avni ve Mi den mahrum olarak şu şekilde di ler: Satit'— Reşat; Lütfi — Ekrem, Hay rullah, Suavi — Neçdet, Eşvak, Haşim, Bülent, Üçoklular da; Hilmi — Ziya, Ali — Şükrü, Adil Mehmet, Kemal, Sait, Sa- im, Müzhar, Namık. Karşılıklı ve neticesiz hücumlarla başlamış olan maçın 4 üncu dakikasın. da, Galatasaraylılar bir korner kaza dılar, Necdetin misafir kaleye havale ettiği top kafalarda — dolaşırken Üçok müdafii elle dokundu. Penzlti... Sarıkırmıztlrlar bu suretle Reşat vasıtasiyle ilk sayılarını kâzan- dılar. 6 ıne: dakikada İzm'r solaçığı Na - mek Mazharın güzel bir ortasiyle to- pu kaptı ve mükemmel çalımlarla Ga- Süleyman, Yatasarayalkesnie cSulhe safeEkzn vç | latasaray kalesine beş altı metre ka - dar sokuldu ve fakat topu içeri atama dı. ; Onuncu dakikatan sonra Galatasa « rayın “üstünlüğü «açık bir'şekil almış - tı. İzmir aleyhine üstüste korner olu. yor. 26 ıncı dakikada müdafiinin uzaklaştıramadığı topu Sü- leyman nefis bir Üçok klesine söktü. Bu iki golden sonra İzmirliler hare - kete geçtiler 27 inci dakikada güzel bir akın da yaptılar, soliç Mazhar kale kö. vole Şesine göndezdiği topu Galatasarayın genç kalecisi mükemmel bir blonjon ya Parak yakala Bu esnada biran durgunlaşmıya baş“ Uyan maç, safıkırmızılıların uzun pas- Yarla rakip kaleyi zorlamıya başladık - ları otuz dördüncü dakikada Necdet uzaktan bir şüt çekti. İzmirli kaleci topu yakaladı. Fakat tlinden kaçırdı. Eşvak takıma tüiçüncü Sayıyı da bu suretle kazandırdı. Aradan henliz beş dakika kadar geç Mişti ki Haşim sıkışık bir pozisyonda topu çok güzel kontrol ederek iki mü- dafi arasından dördüncü defa topu ta- kip ağlara taktı, asaraylılar | , Sd, | e kendi renklerinden ya « | İzmir kaleci ve | ilevikinci defa | ilk gölünü “atarken Birinci kısım, sarıkırmız'ların mi hâkimiyeti altında nihayete Sn e halkın bağrışmalariyle saate bakan em bu kısmı iki dakika Ee e oynartı ve bu iki dakika içinde İzmr. iilerin Said ve Saim vasıtasiyle yaptık - İarı akında solaçık Namık topu düzelt . mek istediğinden vakit kaybetti ve bu yüzde yüz fırsat ta irani e bir jonu sayesinde Kaş! iu. Pine kırk beş dakikaya İzmir başla. dr. Rüzgür ilk kısma nazaran daha sert yhine esiyor, O - çe ve Galatasaray ale ze yun yine Galatasaray tazyiki altma ge r. İkinci dakikada Haşim, Süley > man ve Eşvekin biribirine girmeleti yü zünden bir fırsat kaçırdılar. 7 inci dakikada düzgün bir İstanbul hücumu hâkem tarafımdan Mizursuz bir ofsaytla kesildi. 9 uncu dakikada Eşvak bir fırsat kaçırdıktan sonra İz- mirlilerin bir iki akını görüldü, ve 0- nuncu dakikada Galatasaray müdafi - lerini atlatmaya muvaffak olan Sait gü. İ zel bir plâse ile takımın ilk sayısını kaydetti. mi si dakika sönra Necdet vasıtasiyle şıkırmızı bücumunda İzmir yapılan Sa İ pünkü mü sai yine topu iyi bloke edemedi. kale in golü yaptı. İririler bu kısımda daha İyi oynüyorlar, beş gol yemiş olmalarına rağmen gikt hü- amlar yapıyorlarât i , N 16 ıncı dakikada: Ektemden, bir ara yman kalenin direğine 'n bir vuruşla altıncı detin kaçırdığı “bir pasalan S3 çarparak içeri gireli gölü kaydetti. Net fr Aliyi atlatarak, milli kö- meninn yekor golü olan sayıyı da attı. İki dakika sonra da İzmirli Sait u. se ile taktmma ikin | İeyman Zehir aktan attığı bir plâ: : ci gölünü kazandırmıya muvaffak ol - du. Yedi golü kâfi gören Sarıkırmızılı « Jar, isteksiz oynamıya başladılar. Hâ- rsattan sonra 19 uncu dakikada Bü. | lendin ortaladığı topu yakalyan Sü » | çoku 7-3 yendi İzmirlilerin açık oyunu büyük bir farkla yenilmelerine sebep oldu isabakada sarıkırmızt muh acimler rakip kalesini sıkıştırırken kemin de lüzumsuz müdakaleleriyle o- yun heyecanını kaybetti. Maçın son dakikalarında, İzmir: da- ha çok akın yapıyorlardı ki bu hücum » ların birinde Galatasaray aleyhine kor- ner oldu. Sağdan atılan top kale önünde. bir hayli dolaştı, Sağ açık Necdete kadar uzaklaştıktan sonra, İstanbul kalesi ö- nündeki İzmirli oyuncular ellerini kal dırdılar, Misafirlerin ikazı hâkemin, Galata » saray aleyhine penaltı kararı vetmesi - hi intaç eti Yine Sait vasıtasiyle atılan bu ceza vuruşiyle Üçok üçüncü golü de kazan- | mış oldu. Biraz sonra da müşabakâ 3 —7 Ga. lâtasarayın galebesiyle neticelendi. Oyun ümumiyet itibariyle güzeldi. Mağlüp Üçok takımı seyircileri üzerin. de iyi bir tesir bıraktı. Müdafaada Ali, muavin hattında A- dil, hücumda da Namık ve Sait muvaf, fak oldular. Çok kısa paslarla oynıyan İzmir ta- kımında teknik noksanlığı köz€ çarpı - yordu. İlik kısımda 4 gol yemiş olma . larına rağmen açik o oynamaları, ücuma fazla ehemmiyet vermeleri ha- ta idi. Vakiâ üç gol de çıkardılar amma, Hem yedikleri gol adetleri .de yediye kadar yilkseldi, hem de bugün yapa - cakları müsabaka için bir hayli yorul » muş oldular, Galip takım; yedinei, hattâ altıncı golü atmcrya kadar güzeldi. Mil kü - menin gol rekorunu tesis ettikten son- ra işi alaya döktüler, Müdafiler kendilerine fazla iş düş memiş olmasına rağmen Saidi bir tür. Wi marke edemediler. Muvaffak olanlar Sacit, Reşat, Süleyman ve Haşimdi. Necdet ve Eşvek bir çok fırsat kâçır - dılar, Sarıkırmızılılar, dünkü maçta rakiplerine on gol yapabilirlerdi. O. M. Kutnak Iİ Galatasaray B takımı Kasımpa- şayı 4-2 yendi Dün taksim stadında milli küme mas çından evvel. Galatasaray B timi Kasmpaşa klübü birinci takımı hususi bir müsabaka yaptılar. En mühim birkaç oyuncusurmlan mah kuvveti kipleri karşısında muvaffakiyetli bir yun çıkardılarsa da netice de 4—2 mağ lp oldular, | rum olan Kâtımpağalılar Baş pehlivanlık müsabakaları Tekirdağlı Hüseyin, Mülâyim ve Arif finale kaldılar Ankara, 22 (Telefonla) — İki gün. denberi Ankarada Türkiye başpehlivan luk müsabakası yapılmaktadır. Binlerce kişinin seyrettiği bu güreşler | Çocuk Esirgeme kurumu tarafından tertip ©- İanmüştur. Güreşlere iştirak etmek üze in mul Binmiş pehlivanlar g Müsabakalara dün ba livanlar yorgun olduklarından Manisa- kı Rifat ile Mülâyim, Adapazarlı Arif e Selvili Mehmet baş için gösteriş mü- sabakaları yaptılar. Asıl Ynösabakalar “bugün yapıldı. Güreşlerde — bakemler Kirklareli mebusu Şevket, < Suyolcu, if yerlerinden ta- iştir muvaffakiyet kazanan Sındırgılı Şerif ile Gönenli Hamdin. in güreşleri bir bu- çuk saat sürdü. Netice alınamadı. Baba- eskili İbrahim sekiz dakikada Manisalı Ömeri yendi: Kuruköylü elli © yaşmda Ethem Manisalı Halile yazım saat da- yandı, sonunda pes etti, işin güreşe- cekler sahaya çıkınca çok alkışlandılar, Bunlar arasında 936 senesi başpehliva- m: Tekirdağlı Hüseyin, Mülâyim, Ya- rımdünya Süleyman, Adapazarlı Arif, Manisalı Rifat göze çarpıyordu. Eski başpehlivan Kara Al kolu .. kat olduğundan güreşlere girememişti. Ma SAD SO Bağpöktivanlik milsabakalarımdan bir görünüş re Mehmet, Ulus gazetesi; * başmusahhihi (Dinarlı Mehmet de meydanda yoktu. Celâl Dâvuttur. Bugün güreşlere tam on dörtte başlanacaktı. On dakika süren şiddetli bir yağmur yağdı Yağmur ke- silince evvelee küçük ortalar güreştiler. Alacalı Hüseyin ayak kündesile Çatal cal: Bekire yenildi, Çotumlu Sadık Kı- zılcahamamiı Adile hakem kararile gâ- İip geldi. Şileli Rahmi Bilâl: Aliyi ters sarma ile yendi. Hayrebolulu Süleyman Erzurumlu Şevket ve Erzurumlu Resu- 14 yendi. Çorumlu Sadık, Şileli Rahmi, Çatalcalı Bekir yarım güreşeceklerdi: Adapazarlı Yıldırım Bekir Balıke: Ramazanı ters paşa ile yendi. “Kizslca- | hamamı Mehmet Lüleburgazlı Abdüs- | selâm ile Koç Ahmedin güreşleri yarma | (bugüne) kaldı. İstanbulda yapılan güreşlerde büyük “ik olarak Tekirdağ Hüseyin ile Ya- tımdünya Süleyman güreştiler, Hüse- yin 12 dakikada Yarımdünyayı ters pa- ça ile yendi. Silivrili Mehmet ile Adapazarlı Arifin güreşleri çok heyecanlı oldu. Arif Meh- medi belinden kavradı, bir hamlede yere vurdu, Çok alkışlaridı. Manisalı Rıfat ile Mülâyimin güreşle- ri de hayli çetin oldu: Rifat nihayet Mü lâyime pes etti, Yarına Tefirdağı, Mülâyim, Adapa- zarlı Arif kaldılar. Başpehlivan o yarın belli olacaktır. Tekirdağlınm başpehli- vanlığı gene kazanacağı muhakkak ad- dediliyor. Yeni yıldızlar Dünğa Skating kraliçesi Sonja Henje Almanlar: Iise Kooh ilme girdikten sonra yerini tutan ve Güniher Noack ii i | | | | İl