17 Temmuz 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

17 Temmuz 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

XI olimpiyatları . nasıl olack ? Japon olimpiyad komitası iki mil- yon yüz bin liralık tahsisat kabul XII inci olimpiyat oyunları organi . zasyon komitesi, şimdiden propaganda- yabaşlamış olduğundan, Tokyodan alı . nan haberler, yapılan hazırlıklar hak- kında bir fikir edinmemize müsaittir. Oyun meydanlariyle stad meselesini tetkike memur edilmiş olan komite, olimpiyat oyunlarının Meji mabedi meydanında yapılmasına karar vermiş. tir. Burada esasen İnşa edilmiş olan stad 100.000 seyirci istiap edecek bir şe - kilde büyütülecektir. Diğer taraftan stadın yakınında bu - lunan güzel bir pistin etrafınada 20.000 seyirci alacak tribünler inşa edi- lecektir. Bu tesisat, Tokyonun tam merkezin » de bulunan Meji mabedi meydanının elli hektarlık bir yerini işgai edecektir. Diğer taraftan, gerek sporcuların, ge reksc sporcuların istirahatini teminn et- mek ve en arka yerlerde oturacak se. yircilere dahi müsabakaları iyice gör - mek imkânını vermek maksadiyle bir çok tertibat düşünülmektedir. Stadda merkezi bir pist bulunacak, dahili çevresinde de muhtelif müsaba . kalara yerler ayrılacaktır . Koşu pistinin uzunluğu 400 metre o. lacak, 140 metrelik düz hattı da birinci Sınıf tribünlerin önünden geçecektir. Pistin sağında ve solunda, atlama mü- sabakalarına mahsus yerler bulunacak . tır. Cirit müsabakaları, stadın diğer u » cundâ yapılacak, burası da iki yeraltı geçidiyle, soyunma ve duş yerlerine raptedilecektir. Yeniden inşa edilen pistin 50 metre etti diyle bir çok tesisat yapılacaktır. Büyük staddan takriben 10 met « re mesafede, Toma çayı kıyısındaki Kimutada bir olimpiyat köyü inşa edi) mektedir. 325 Hektarlık bir araziyi iş -" gal edecek olan bu köyde tahta evler yapılacak ve buraya muhtelif memle ketlere mensup sporcular yerleştirile - cektir, Oda kirası vE yiyecek olarak adam başına, günde bir dolar alınacaktır. Bugünkü projeye göre olimpiyat ©- Galatasaray bayramında oynayacak Matbuat takımı Teşkil edildi Galatasaray klâbünün 33 üncü senci devriyesinde yapılacak spor bayramın - da sari Kırmızı mütekaitleriyle karşı - laşacak olan matbuat takımı şu şekilde teşekklil etmiştir: Kaleci: Foto Ali ve Fuat — Müdafi. ler: İzzet Apak, Refik Osman Top, mu. avinler Naci Sadullah, Ahmet Adem, Vâlâ Nüreddin. Akıncılar : Selâmi İzzet, Sedat, Ercümend, Talât, Osman Münir, İhtiyatlar Ahmet İhsan, Nâim, Os - man ve Salâhaddin. Önümüzdeki çarşamba günü saat beşte Taksim stadında bir ekzersiz yâ- pılacağından arkadaşların muayyen sa - atte stada gelmeleri takım kaptanlığın- ca rica edilmektedir . Ankara Boks yanları ağn ayin ik cumartesi İeiiibünüm bir tavzihi günü başlıyacak ve iki hafta müddet de vam edecektir. Maamafih bu hususta. ki kat'i karar bilâhare verilecektir Olimpiyat köyünde görecekleri bir çök kolaylıklardan maada, sporcuların idmanlarını 20 atletizm sahası, 10 yüz. me havuzu, 13 Futbol sahası, 8 hokey sahası, 10 basketbol körtu, 10 Şimnastik yeri, 10 boks saloniyle 10 kadar güreş salonu, 10 eskrim ve 10 halter yeri. Tokyo olimpiyadı organizasyon ko - mitesi, mühim (mevki sahibi on yedi azadan müteşekkildir. Şunu da ilâve edelim ki, Japon mecli, si, 1940 olimpiyatlarınm hazırlığı için 4.300.000 yenlik (bizim paramızla iki milyon yüz bin lira) lık tahsisat kabul etmiştir. Pazar günkl sayımızda çıkan “Dayaklı ziyafet, başlıklı yazı dolayızile “Ankara boks klübü,,nden bir mektup aldık. Bunda şöyle deriliyor: “Mesele baddı zatında ehemmiyetsiz bir zabıta vukasıdır ve şöyle olmuştur: Maçla. em yapıldığı ringin etrafında ayakta miss. bakaları seyreden halk arasından (iki kişi kavga etmiş, meseleye zabıta hemen müd. hale vo vaziyet etmiştir. İkinci hâdise: fazla içki içtiği için arka. daşları tarafından evine gölürülmek isteni, len bir vat oturduğu masadan o kalkarken sandalyelerin sık bulunması sahebile masayı devirmiş ve kimseyi zarardide etmediği için berhangi bir müdahaleye İtzum O görülme, miştir. Yazılan bu iki hâdiseden başka bir vaka olmamıştır, bu vakalarda oda ilübün hiçbir alâkası yoktur ve bu hususta da en kuvvetli vesika polis zabrtlarile orada bulu. nan diğer klüplere mensup sporcu arkadaş. Harda Bul Kumar Yarınki maçı kaybederse uzunluğunda, 22,50 metre genişliğinde 22,50 metre genişliğinde olacak, her biri, 2,30 metre genişliğinde 9 kuluarı bulunacaktır. Derinlik, iki üçta 1,30 metre, ortada da 2,30 metre olacaktır. Bu yüzme pistinin $ metre ötesinde, atlamalara mahsus, 20 metre mürabba, mda bir pist daha yapılmıştır. Su, 20 — 25 dereci hararette muha « faza edilecek ve tribünler, gece müsa . bakaları için aydınlanacaktır. Boks, güreş, eskrim ve halter gibi kapalı yerlerde yapılan müsabakalar için, yine Meiji mabedi meydanında ve asıl staddan 5 kilometre mesafede muh telif binalar inşa edilmektedir . Atlı müsabakalara gelince, bunlar, Tokyodan 10 kilometre mesafede bulu- nan Setagaya da yapılacaktır. Kayık yarışları için Saltama kasaba. sında 2,500 kilometre uzunluğunda, 80 metre genişliğinde ve 3 metre derin- Biğinde bir havuz iaşa edilmektedir. Yelken yarışları Yakohama körfezin. de 2000 metrelik bir çevre üzerinde ya- pılacaktır, Deniz dalgalı olduğu takdir . de müsabakalar limanın içinde icra edi- lecektri. Fakat “Star, katagorisiyle 6 ve 8 metre katagorilerine mahsus yarış. Jar Tokyo körfezi methaliyle Kanaza - va arasında yapılacaktır. Bisiklet yarışları için, yine şehrin merkezinde, Sibatura da 4400 veya 500 metre turunda bir Velodrom inşa edile. cektir. Maraton yarışt stadda başlıyacak ve iki tarafı ağaçlı, çök güzel bir asfalt yolda devam edecektir. Müsabaka es - nasında bu yolda seyrüfere menedile . cektir, : Yürüyüş müsabakalarına gelince — bunlar stadın etrafında yapılacaktır. Bisiklet mukavemet yarışları da Ma- raton yarışının yapıldığı yol üzerinde Yapılacaktır. Olimpiyat oyunlarının yapılacağı av- | da, Tokyonun son derece sicak olacağı nazan itibara alındığından, bütün ber | mukavemet koşuları esnasında, müsa - bıklatın susuzluğunu gidermek maksa . Zibesko tarafından terkediliyor Amerikalı pehlivan Kumar memleke- timizde son kozunu yarın oynayacak- tır. İki defa Anadoluda bir defa da İstan- bulda Mülayime yenilen ve cenubi A- merika şampiyonluğu kemerini de elin- den kaçıran Amerikan boğa ne yapıp yapıp kemerini geri almağa ve kırılan kredisini tamir etmeğe mecburdur. Yarınki karşılaşmada da mağlüp o©- lursa meneceri sabık şampiyon Zibesko kendisini terkedecektir ki bu da Kuma- rın bir daha ringe ( çikamamasına ve bu yiizden geçinmesine sebeb o olacak demektir. Bu variyet karşısında bugün kendi- sile görüştüğümüz Amerikan o boğası bize şunları söyledi, : “— Türkiyede her hafta bir (şehir değiştirerek birkaç müsabaka © yaptım ve havaya bir türlü © alışamadım ve bu yüzden hastalandım.. Fakat son yirmi gündür İstanbulda bulunmaklığım yü- günden şimdi sıhhatteyim, Bir de Tekirdağlı Hüseyinle güreş- mek ibtimalime mebni kendimi incite- cek şekilde sert çalışmadım, — halbuki yarın Türkiyede son güreşim (o olduğu Amerilsn boğası bu gibi aonba kemerini takabilecek mi? resimde olduğu yine beline için elimden geleni yapacağım Hülâyi- min kemerimi haksız alması ve mene cerimin gözünden düşmüş olmam beni çok müteessir etmektedir. Bütün hayatım'yarınki maçın sonuna bağlı olduğunu idrâk ettiğim için bunu kazanmağa ahdettim.,. Mülâyim ise bermutat o kendine çok güvenmektedir. Her ikisi ile idman yap mış olan çoban Mehmet ise bu: maçın Mülâyim tarafından kazanılacağını söy- miştir, l çi ERİDE: # İlk tedrisat müfettişlerinin teftiş mın. takaları bu sene değiştirileceztir. # Maarif vekâleti liselerin bu seneki tale. be vaziyeti hakkında mslümat istemiştir. 8 Yüksek mühendis mektetinde imtihan. lar bitmiştir. Mektepten, haziran devresin. de elli kişi mezun olmuştur. # Dün vilâyette dahiliye vekâleti seferber. ik müdürünün de iştirakile o kaymakam ve askeri şube reisleri bir toplantı yapmışlar. dir. # Belediye Galata köprüsünü yeşile bo. yatmağa başlamıştır. # Tramvay Ücretleri Ucuzlndıktan sonrn yolcu münakalâtı çok artmıştır. Geçen sene haziranda beş milyon yolcu çaşiydn tram, vay şirketi bu sene haziraninda 55 milyon yolcu nakletmiştir, # Tanmmış İngiliz tarihçilerinden ve Sul tanahmet hafriyatını himaye eden profesör Rossel şehrimize gelmiştir. # Geçen bir hafta içinde gümrük muha. faza teşkilâtı biri ölü, biri yaralı T4 kaçak. çuyüz altmış 0ç kilo gümrük Okaçağı, yüz yirmi defter sigara kâğıdı, fi yüz altın lira ile iki kaçakçı hayvanı ele geçirmiştir. * Elektrik şirketi kaçakçılığı davasma dün de devam edilmiş ve şirketten © gelen evrak okunmuytur. * Yunan bandıralı Hellas yatild limanını. za 150 İtalyan seyyah gelmiştir. | Milli takım işind€ Federasyon gaf üstüne gaf yapıyor Sağa sola “bulaşıp, gözü hiç bir şeyden'yılmıyan ve Türkçesi zayıf olduğu için ancak “Ahfeşin hışmın- dan,; korkan bir meslektaşımız, bun dan bir müddet evvel yazdığı bir ya- zıda, milli takımı Fener — Güneş klüplerinin inhisarma tevdi etmiş, biz de verdiğimiz cevapta bunun mahzurlarındarı bahsederek, mezkür iki klüp haricinde milli takımda yer alabilecek birçok oyuncu bulunduğu nu yazmıştık. Doğrusunu söyleiek icap eder- se, biz, milli takimın müstakbel şek- li kendisine “malüm olmuş, olan meslektaşımızın bu yazısmı ookur- ken, bunun hiç bir esasa istinat et- miyen şahsi ve klüpçülük zihniye- tinden mütevellit sakat bir düşünce olduğunu zannetmiş ve milli takımı teşkil edecek olan zatın dirayet ve zekâsmdan elbette şüphe edilemiye- ceğini söylemiştik. Fakat, birkaç gün evvel hazır- bk kampına davet edilen oyuncula- rın İistesini görünce, üstelik futbol federasyonu reisinin, yazılan pek haklı bir yazıya iki gazetede verdiği cevabı okuyunca, düşüncemizde ne kadar yanıldığımızı anladık ve spo rumuzun bilhassa futbolümi düştüğü elim vaziyete bir da- ba 'acıdık. Ve ancak o za- man anladıkki, milli takımın Fener — Güneş oyuncularından teş kil edileceği o meslektaş dostumuza malüm olmamış, klüp arkadaşı olan futbol federasyonu reisi tarafından daha aylarca evvel haber verilmiş. Biz bu yazımızda, milli takımı teşkil etmek üzere davet edilen o- | — B'r dakika susun yahu... Ne yap- mam lâmmgeldiğini halk bağırıyor 4. ma gürültünüzden anlamak kabil de- kiş « İzmir üzüm kurumu yarm yaş Üzüm( O $ Helediye Floryadaki iki e ihracına başlayacaktır, # Büyük Türk mizahcısı Nasreddin hoca. nin türbesi yeniden tamir edilmiştir. * Benrinin ve petrolün belediyeler eliyie satılması İçin bir tasavvur vardır, # Emlâk bankası 20 senelik © taksitlerle emlâk satmağa karar vermiştir. * Otelciler birliği kurulması için bugün. lerde bütün otelciler bir toplantı yapacak. lardır. CUMARTESİ TEMMUZ — 1937 Hicri: 1558 — Cemaziyelevvel $ Güneşin doğuşu Güneyin Batışı 442 1928 Vakit Sabah Öğle İkindi Akşam Yata İmsak 248 12,20 16,10 1938 2106 2.20 GEÇEN SENE Bi NXEOLDU? ÜMontrö kontemas zaferimizie nikayetlen.. di Boğazları iypul ediyoruz. yunculardan bahsedecek deği ili pılari hata, gösterilen isabe i kârı umumiyenin gü zıh ve aşikâr bir sözü önü a gi Fakat, futbol federasyon”. Sedat Rızanın yapılan haklı cevaba temas geçmiye de imkân göremiy9 Federasyon reisi o iki çıkan ve bütün birinci sınıf *P larımızı apaçık küçülten nasıl bir düşünce ile kalem€ * miştir? Kendisini müdafaa için uğraşrken büsbütün gaf 3 ğını nasıl farkedememiş?.- Nef lim, Allah şaşırtmasın. ? Federasyon reisinin mü”, | ei yeri kadrosundt hareket) kelimeleriyle neyi mek istiyor? Milli takıma "a ve yazısmın alt tarafında dah? li bir gafla müdafaa ettiği Gün içle Fenerli soliçin henüz beş gi vel biribirlerini dövdüklerini» v ri gözler kan çinde kaldığım! kem tarafından dışarı atıldığı ni med mi? Görmediyse tmedi, Gene Bay Sedadın yazısın” “Bu mevsim milli kümede yan dört İstanbul klübünün o". , ları arasında en ge sayı Tekn cu beğenmedikleri Sa! ine Demektedir. Bu. satırlar& laşıldığına göre Salâhattinin takıma alınmasının yegâne milli kümede en fazla gol atm'f masıdır. Değil mi? Muhterem rasyon reisimiz niçin bir şah bu nazariyeyi ileri sürüyor bir hücum hattı için böyle miyor. Bunun cevabını derhal Çünkü, milli kümenin en çok çıkaran akmer hattı federasy©” sinin hiç de hoşlanmadığı başk? | klüptedi Türk milli takımı kurmak hiyeti kendisine verilen ve futbol federasyonu reisliği gibi vaz'feyi üezrine alan bir zat rabe run fert oyunu olmayıp takı eli nu olduğunu yoksa bilmiyor maaş mler şe iy ğin ücretlerini yüzde 50 terzil e! müstesirterine bildirmiştir, r DIŞARIDA: d i » Bir İngiliz grupa, kablo fabrikası inşası için ame Yunmuştur. Bu fabrika bütin Belk8f lerinin ihtiyaclarını tatmin edecekÜ” # * Suudi Arabistan krallığı Suud Parise vasıl olmuştur. ” # Çek kabinesi, yesliye nazırli? zadi arasında çıkan bazı ihtiğis” istifa etmiştir. pr * Parla otel müstahdemleri düP vi vi bir mitingde greve devama kars” ik terdir. i *» Okyanusta kaybolan kadm gi Amelia Eohardı arayan tayyarele” mlşlerdir. * Amerikan meşhur Harvard ; besinin Rasathanesi tarafından diğine göre Ağustostan başlıyan” kuyruklu yıldız arzemız semanındi Jar sraama katilacak her gece | * Rumen gazetelerinin bildi | re, Windsor dükü bu yazı, zevcesi 4” Karadenizde Köstence yanımda MA, ir Rumen sayfiyesinde geçirecekti. bebis orada Prefis Şürbey ğü metgâh hazırlıklarına başlanmış”