13 Ağustos 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

13 Ağustos 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Bursada atletizm müsabakaları Istanbul ve Bursa futbolcuları arasın-' da da temaslar yapılacak Bursa “hususy — Bu pazar Bursa sta. dında halkevirin tertip ettiği atletizm müsa, bakaları çok iyi bir şekilde geçti, alman de. receler şöyledir: 100 Metre: 1 inci Alâ (Acar) 114/5 3 inei Ömer (Bursaspor) 12, 3 Üncü Şahap (Acar), 200 Metre: 1 inci (Duraspor) 26 Diğer müsabıklar müsabaka harici kalmışlardır). 400 Metre: 1 inci İbenhim (Acar) 58. 3 inci Şeref ((Duraspor), 3 üncü İsmali (Akınspor). 500 Metre: 1 inel Remzi 2,22 2/5 3 inci Hamdi (Muradiye 8.) 3 üncü Abdürrahman (Dursapor).. 1500 Metre: A inci Osman 5,11 3/5 3 inci AM (Muradiye 8.) 3 üncü Nal Duraspor). 5000 Metre: 3 inci Osman 18.48 (Acarspor), 2 inel Fethi 20,58 (Mspor), Gülle atma: Sabahattin (Acar) 11,3 Disk atma: Sabahattin (Acar) 38,20 Tek adım: 1 inei Ramazan (Acar) 605 Z inel AJA (Acar), 3 üncü Akmapor, 8 Adm: 1 inel İbrahim 1247 (i(yeni Bursa reko. ru), Kendisinin şike 3 inci Nazif Akınspor), 3 öneli Ramazan (Acar) Yüksek atlams; 1 inci Ramazan (Acar) 1.69 (Yeni Bürsa rekoru), 2 inci Nazir Akınspor), Girit atmaz 1 inst Hamdi 4207 4 100 bayrak yarışı A ine Alâ , İbrahim. Şahap. Vefik (A çar takamıi, 478/10 2 indi Ömer. Şeref. (Duraspor takımı), Ve neticede; Acar İdman birinci, Duraspor ikinci, Mu. radiye Üçüncü ve Akmspor da dördüncü ok. muşlardır. 22.8.93 Tde de Bursa birincilikleri yapıla. cakter. Muzalfer . Hilmi ... Müradiyespor İnegöle gitmiş (ve orada 5.3 mağlüp olmuş, Acar idman ise 3-1 galip geliştir. .». . Haber alındığına göre: Durasporlular Ba. Hkesir ve İstanbu! Barutgücü te gidip gel, | me ve, Bandırma Doğunsporu İstanbul Ge. lata Gençler birliği, Kadıköy Gençler birli. gi ve Fenerbahçeyi Bursaya getirmek Üzere mezkür Kllplerle anlaşmak üzeredir. Bur. sanda hariçle yeğina temaslar yapan Buran. uzm bu kıymeti külünü tebrik Oeder ve muvaffakiyetler dileriz, güreş yaptığını yazan bir gazeteye Mülâyim * iaşslap ew Dün akgamki gazetelerden biri ge- çen hafta yapılan Mülâyim - Kampel müsabakasmın danışıklı döğüş oldu. ğunu, Mülâyim tarafından Kanadalı güreşçiye iki yüz lira verilerek müsa.. bakayı kazandığımı yazmaktadır. Bu yazıyı gören Mülâyim pehlivan bu sabah matbaamıza gelerek bu a- sılsız satırlara cevab vermek istediği- ni bildirmiş ve bize şunları söylemiş- tir: “.- Ben güreş gününe kadar karşı. ma çıkacak pehlivanı tanımıyordum. Para teklif etmiş olmam veyahut ver- mem katiyyen yalandır. Bu güreş danışıklı olsaydı dokuz, on dakika içinde biter miydi? Halka | heyecanlı dakikalar geğirterek hiç ol. | mazsa 30 . 40 dakika sonra galib ge- Mrdim, Istanbul Atletizm bayramı İstanbul bölgesi atletizm ağjanlığından: Bu yil sekizinci Balkan oyunları için bir seçme mahiyetinde açık müsabaka halinde yapacak olan atletişm birincilikleri progra, mı ağağıda yazılmıştır. Bu o müsabakalara katılacak olan bülün sporcuların isimlerini kaydettirmeleri Mzımdır. Program: Cumartesi 14/8/3517, Saat: 1530 110 engel 15,45 800 düz ve gülle 1545 100 seçmeler, 18,20 5000 mukavemet.yüksek atlama ve cirit 16,45 Pazar 16 16,0 1600 16,50 1703 100 final 15/8/9037 400 engel 400 düz koşu geçme ve 3 adim. 200 seçme, 100 1000 Tek adım ve disk ati maa 1745 400 final sırıkla yüksek ıs 200 final Balı 17/8/8937 1690 da Maraton müsahakast hazırlığı 35 kilometre, Fenerhahgeden başlamak tze. re. Atletizm hakemlerini davet İs Ve 15 ağustos cumartesi ve pazar gün. leri yapılacak atletizm birinciliklerinde bü. tün müsabakalarda bizden değerli yardım. Tarımı estrgemiyen bakem arkadaşların mu, » Syyem şmatte Fenerbahçe stadında bulunma, Marımı rica ederiz. pehlivan cevap veriyor Bu gözetenin muharririne gunu tek, if ederim: Ben bin lira koyuyorum, bu yazıcı da bin lira koysun, bu pazar Vandervalt gibi çok mühim bir güreş- çiyle çarpıştıktan sonra kazansam, da, kaybetsem de bü gazetenin tensib edeceği hakemler önünde geçen hafta da yendiğim Kanadalı Kampelle tek. rar tutuşmağa hazırım. Galib gelir- sem gazetecinin bin lirasını alırım, mağlüp olursam bin liramı feda et. Balkan güreşleri 17 eylülde başlıyor İzmir, 12 (A. A,) — İzmir Enter. nasyonal fuarı münasebetiyle bu yil İzmir stadyomunda yapılacak beşinci Balkan güreş şampiyonası programı Güreş Federasyonunca hazırlanmıştır. Bu programa göre milli takımımız. la Yugoslav ve Bulgar milli takımları 15 eylül çarşamba günü vapurla saat beşte Bandırmaya vâsıl olacaklar ve Bandırmadan trenle İzmire gelecek . ler, merasimle karşılanacaklardır. Yunan milli güres takımı Pireden bir vapurla doğruca İzmire gelecekler dir. 16 Evlül günü Balkan zeneleri öğ- leye kadar İzmiri gerecekler. öğleden sonra istirahate çekileceklerdir. Mü, sabakalar 17 «vlül cuma günü #ast birde haslıyamattır .. Kürek yarısları Bu hafta Bakırköyde yapılıyor İstanbul Halkevi spor kolu tarafım- âan bu hafta pazar günü Bakırköy sahillerinde büyük bir deniz bayramı tertib edilmiştir. Su sporlarıyla meşgul olan klüplere müracaat edilerek kürek, yelken, YÜZ- me ve sutopu takımlarının bu müsaba, kalara İştirakleri de rica edilmistir. Klüplerin yarış tekneleri tertib he- yeli tarafından temin edilecek motör- lerle-yarış yerine nakledilecektir. Mü. sabakalar su sporları İstanbul ajanlı- ğınım nezareti sltında icra edilecektir. Sergi o münasebetiyle Izmirde spor hareketleri Sergi günlerinde İzmirde birçok mü him spor hareketleri olacaktır. Macar B milli takımı ile bir Romen futbol klübü İzmire gelmek istemis. lerdir, kendilerine müsait cevablar verilmiştir. Ankara muhtelitinin İzmir muhtelit takımıyla temsili bir maç yapması ta- karrlir etmistir. İstanbul muhtelitinin de İzmirde bir oyun vermesi ihtimali meye amadeyim. Cevab bekliyorum... i vardır. İÇERİDE: # Belediye yeniden 25 halâ yaptıracaktır. Sokaklarda işiyenlerder 50 kuruş almacak. tar, # Maçka , Beyazıt otobüs seferleri başla. yınca tramvay şirketi 10 dakikada bir tram vay yerine 10 dakikada 3 tramvay kaldır. nağa başlamıştır. $ Şirketihayriyeden soru Akay da Ha. İçte ikt yeni vapur yaptıraralktır. # Balıkçılar esmiyeti idare heyeti azası aralarında ihtilâf çıkması Üzerine istifa ot. mişlerdir. # Şehremini balkevi İstanbul ilkokul ço. cuklarına yardım birliği © başkanlığından: Birliğimize bağlı Kocamustafapaşa 14 inci ve 20 uncu okulların himaye heyeti başkan, lığı çevrelerinde sünnet yaptırmak istedik. lerinden istekli ailelerin bergün saat ikiden başa kadar halkevi binasına, ve Kocamusta. fapaşa semi ocağına müracaatla çocuklarını kaydettirmeleri. * Züccaciyeciler, serbent piyasanın Ihlâ: edildiği, ihtikâr yapıldığı ve yerli züccaciye Piyasasının tehlikeye sokulduğunu müşterek bir şiküyetname iin tesbite başlamışlardır Bu şiküâyetname İktisat veklil Celâl Bayana verilecektir. . * İpekli kumaşların kontrolü işine memur edilen Ticaret odası, hükümetçe kabul edile? nizamname hükümlerinin yerine getirilme. si için bir tnlimatnsme hazırlamaktadır. * Akdenizdeki İngiliz donanmasının men. sup iç harp gemisinden mürekkep bir filo ağustosın son baftasnda Imanımızı ziya, ret edecektir. İngiliz fi'oru İstanbu'da üç gun kalacaktır. * Pamsidente isimli Rrezliya mektep çe. misi de ay sonunda limanımıza gelecektir . * Bultanahmetle Rami arasında İşliyen o. tobüslerin Sirkeciye kadar İndirilmesi için otobüs sahipleri Belediyeye Müracaat etmiş. terdi. Bu müracaat tetkik edilerek muvafık görülmüş, seferler Sirkeci le Rami arasnda yapılmağa başlamıştır. * Askeri tıb talebesinin son sınıf tkmal imtikanları bugün başlıyacak ve ağustosun yirmi beşine kadar devam edecektir. 4 Mesleki mahiyette yazılmış fayda veri. ci eserlerin youkarrirlerine verilecek ikram. yoden kazanç vergini kesilmemesi alâkadar. lara bildirlimiştir. * Dün şehrimizde dokuz tifo vakası kay. deditmiştir. Ayrıca bir difteri ile bir de leke. W humma vardır, 4 Dokter Lopez Almsira, Brezilyanm An. kara maslahatgüzarlığıns tayin edilmiştir. Brezilya hükümeti Balkanlarex daimi bir sergi sçmıya karar verdiğinden Göktor Ta, AĞUSTOS — 1937 Hicri: 1358 — Cemaziyelâbır: & Güneşim doğuşu Güneşin batışı sos 1912 Vakit Sabah Öğle Teindi “.kşam Yatır İmsak 330 izin ie 102 287 33 Baniihaaade oni olan haydut Yazdığı eserlere mükâ olarak hapisten affed Varşovadan bildirildiğine göre o Labistan relsicumhuru birçok yağma ve cinayet faili olan azılı hir haydudu afietmiştir. Pisseçki adındaki bu haydut (Obundan on iki sene evvel, bir tüccarı vahşiyane bir şa, kilde öldürmüş ve mağazasını soymuş oldu. gu için mahkeme kendisini idama mahküm etmişti. Fakat hükmün infaz edileceği gün, onun Lehistan isliklâl harbi esnasında göt terdiği fedakârlıkları Bazarı itibara alan re. İsicumiur bu idam kararmı değiştirmiş ve Plaseçkinin 15 sene kürek cezdsile hayatı kurtarmıştır. Haydut hapishaneye girer (girmez eline geçen bütün kitapları büyük bir dikkat ve zavkla okumağa başlamış ve böylelikle ede. biysia ve yazı yazmağa heves etmiştir. Haydut ik eseri için tam iki sene uğraş. mış, hayatında başmdan birçok macera geç tiği için mevzuu kolayca. bulmuştur. Çok meşhur bir gangsterin hayatından hahsnden ve “Dübbilekberin maşuku,, ismini taşıyın bu eser, emaniniz bir muvaffakiyet kazma. miştir, “Başipel merhale,. adi: ikinci (oOeseri, Pia. seçkinin şöhretini büsbütün ( arttermıştır. Öyle ki, Lehistanm muhtelif edebiyat cemi. yetleri reisicumbura müracaat ederek “ka. 81 . muharrir,in affını rica etmişlerdir. İstidalarında: “haydut Piaseçki ölmiştür romancı Pinsaçki doğdu, demişlerdir. vVahab Tekrar izmire dönmek istiyor İzmirden verilen bir habere göre; eski Altay klübünün merkez muhaci- mi Vahab iki senedir Pariste oyna. makta olduğu Racing klübden ayrıla- rak tekrar vatanına dönmek istediğini arkadaşlarına bildirmiştir. Kendisini İzmire getirmek için Va- habın profesyonel - olmadığma dair, Türk futbol federasyonundan bir ka. sar almak ilrame A İammeni iliki eyle Ankaraya hareket etmiştir. İzmire döndüğü takdirde Vahab ye- ni Alsancak takımında yer alacaktır. Yüksek atlamada dünya rekoru Stokholm, 13 (A.A.) — American Nelvin Valker, bir hafta içinde iki defa yüksek atlama dünya rekorunu hır - mıştır. Şampiyon 2,09 metre atlamış - tur, Evvelce 2,08 atlamış idi. poz, Yunnü'slanda bü bususta © tetkiklerde bulunmak üzere Atinaya gitmiştir. * Düp belediye suç'arından dolayı 723 ki. 41 cezalandırılmıştır. # Belediye barap hir halde bulunan Ka, hataş ve Üsküdar iskelelerinin güzel hir ha, le sokulmasını Şirketihayriyeye bildirmiştir # Zehirli gaz kürslarma © birinelteşrinde başlanmasına kurar verilmiştir. * Karabük fabrikalarını kuran İngi'iz şw keti umumi müdürü Mekenzi bu anbah Lars, dradan şehrimize gelmiştir. * İstanbul avcılar bayramı ve Anbarjı av alanina açdış töreni 22 ağustos pazar günü saat onda Anberlı Çobançeşine — mevkiinde yapılacaktır. DIŞARIDA: * Glasguvda altı kişinin ölümüne #cber olan delilik vakası olmuştur, Bir Mısır ta. lebe rövolverile kaymhabasile kayınbaban:, nn 14 yaşındaki kızmı ve 16 aylık olan ket Gi kızını ve-bunların imdadına — yetişmek istiyen bir tasi şoförünü öldürmüştür. Ke. ra yamılanan karısının vaziyeti ok vahim dir. , # Paris büyük elçimiz Sunt Davaz Fran. siz başvekiliyle görüşmüştür. 4 Milletler cemiyetinin #inndater komis. yonu, Pistin hakkında müzakerelerine baş. lamış ve Pilistinde İngiliz mandasmm devan: | elemiyeceği fikrine iştirak etmiştir. $ Dün sant 18,15 öe Menkovada Lavanova, kinin idaresi altında alti Kişiden mürekkep bir mürettebat dip dört motörlü 209 N. tay. yaresi hiç yere inmeden Moskova . Şimal Mi Fairbanka uçuşu için hareket elmiş tir. afet dildi. Reisicumbur ilk dei s6 de, rica ve e önünde, boyun eğmek re a garip şerait içinde “yıldızını affetmiştire Musorininif yeni nuik “Harp rubu ols millet se mahkümdü Katanya 12 (A.A) sı bildiriyor: Bütün yol güzerg' fından coşkun celi > i Mesinadan buraya kümet dairesinin sümeni heyecan dalgası doğuran b” lemiştir. es ydi Musolini “Doğudan g “ae sanlığa ve hayatiyete aya umdeleri dalma een kların faşist imanları vi sonra, bunların milleti tek olması, icap eden ZE müdrik bulunmuş si aklar ve manevraların we kendi SELEN © Günyanın her tarafında ti Sicilya üzerine çekmiş derek gerek bu ve B' 4 likler kışlasmın küşad! a faşist faaliyeti umdesini nın İtalyan milletinin ri ma daha kuvvetle hazıra” O nu bildirmiş ve: çel “Harp ruhu olmayan bi 5 lete ve esarete mahkümö”” Demiştir. N : iğ ilgin vi yeni bir devreye giren vi torluğunun kürucularndi” “ metinin Siçilyalların # ei rine ve faşist imanına gö derek bitirmiştir. Fransızlar if I iy y Paris 12 (A.A) — ğa m? Mesinada söylemiş old yet” kında mütalealar serâ /# ris, diyor ki * lemekten başka bir taki" lm yi w daha iyi olur. Filiyata geçmek, Be via vade sükünet bahşcde”” girer hususunda bir karar v9 aittir. Musolini, amy Mİ iberik yarımadası işleri" yer v4) nüd vâadini elde etek n€ ile temasa girişip de we giri Mg maruz kalalıdanberi, †Parisle bir mukarenet 2 nu hatırlatarak sözlerini: nutuk icraat bek “Bevanatta bulun leri bırakarak sarih *© ek karışahilmesine medaf © : yi ne kıyım etmistir. zi | vândler, icrası m relerin başlangıcını göt ii ilgi takdirde onlar da diğer. 2 , can uyardirıze bevanat cek, unutulaca! Fitipinde bi! * Londra, 13 (AA) tında kâin Manilic gh ajansına bildir: İdiğine ce Manille haşpisk bir bomba patlamış, İ şey olmamıştır. Bombanın kimin henüz tesbit edi başpiskoposun beyanatı ile karşılaştı” Nazi usulü rivayetleri Berlin, 13 (A.A) “ ti, Almanyada terey” karıştırıldığı Ma yetindeki şayialar: kat lamaktadır,