13 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

13 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

—- - Ba Sene 19 — No, 6761 — Fiati her yerde 5 kuruş Hayd aşa hastanesi Osmaniye caddesi 32, Doktor ŞEVKET HÜSNÜ TARAY (Kulak, burun ve boğaz mütehassısı) Cağaloğlu Nuru- CUMA 1$ Ağustos 1937 Şanghay Çinliler ilk büyük | muharebede bozuldu şehrinde şiddetli bir m — a —— muharebe başlaması bekleniyor azminat istediler Japonlar bir nota vererek öldürülen zabit | | için tarziye ve t Tokyo 12 (A.A Ordular! sında”il! sabahı vukua gelmiştir, Japon ordu- su, Pekinin 45 tre şimali gar- bisinde kâin bulunan Nankow'da Merkezi Çin ordularının 89 uncu fır tın bidayetinden beri k general Şang - Kay - Şek'in merkezi orduları, şimdiye kâr dar yalnız general Sound - Cehn - Yuan'ın 29 uncu fırkası ile çarpışmış olan Japon ordularının karşısına çık- arebelerden sonra Çin uncu fırkası bozularak perişan bir halde ve aleldcele şimal istikametinde oricata başlamıştır. Nankeou şehri alevler içindedir. Tokyo 12 — Japonlarla Çinliler a- rasmda Şi muharebe Şahar Vi- lâyetinde Büyük sed civarında başla- mıştır, Japon topcuları topa tutmuşlardır. Bir çok evler yan- mıştır. Japonlar bombardımandan sonra burasını zabtetmişlerdir. Şanghayda endi 19 — Jüponların plânı mamıştır. Japonyadan Musul tayyare meydanın- da müessif bir hâdise Bir nefer Irak Erkânıharbiye reisi ile hava kuvvetleri kumandanını öldürdü reisi, manevralarımızda bulunmak üzere Türkiyeye gelmekte idi A.A.) — «Havas ajan- ,— Erkânıharbiye rbiye ri ge İrak Tayyare ı binbaşı Meh- ri kumandari bir nefer tarafından sından, Di Tayyare meydanında er tarafın- dân öldürülmüş olan Bekir Sıdkı pö- metinin dave- da bulunmak mekte idi. Binbaşı Ali Cevad, generalin imda- dına koşarken katil tarafından öldü- rülmüştür. Tahkikata başlanmıştır. İki kurbanın naaşları tayyare ile rı 11 Ağustos | arpışma E İ rine Şanghayda olacak demektir. Nankeouyu | — Tebliğ: Japon | asker yüklü bi eçen gece Musul tay- ; rçök vapurların hars- ket ettiği: söyleniyor. Bu şayla doğru | ise başlıca muharebe Çinin şimali ye- Şimdiki halde Şanghay limanın- da 21 harp gemisi vardır. Bunun be- | şi kruvazör, yedisi torpido muhribi, dokuzu, gamboltur. Şanghayda 950 İngiliz askeri bulunmaktadır. İcab ederse Hengjongdaki askerler de Şanghaya gönderilecektir. Beynelmi- lel mıntakada polislere “verilen izin- ler kaldırılmıştır. Şanghay 12 — 88 inci Çin fırkası Şanghaya doğru yola çıkmıştır, Ja- ponların 1932 anlaşmasınm bozul- masına müsaade etmiyecekleri anla- sılmaktadır. Şimdiki halde Şanghay- | da 9000 Japon askeri vardır. Japonyanın istekleri Tokyo 12 — Şanghayda bir Japon zabitinin öldürülmesi münasebetile Japonya tarziye ve tazminat istemiş- tir, Bu tarziye Japonların oturduk- ları mahalle civarında Çin jandar- masının uzaklaştırılması ve askerlik- ten tecrid edilen mıntakada son 7â- manlarda yapılan istihkâmların yi- kılmasıdır. Şanghay Umanındaki (Devamı 4 üncü sahifede) a | İ Irak Erkânı Harbiye Hava kuvvetleri| reisi general kumandanı Bekir Sıdkı binbaşı Cevad Bağdada nakledilmiştir. Yarın sabah gömüleceklerdir. — ie ii KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en Akşam ilân servisi, telefon 24240 tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Kilşe) Evvelki gece yanan Üsküdar adliye binası, işte bu eski konaktır Üsküdar adliyesi neden yandı? Atılan bir sigaranın bu faciaya sebeb olduğu anlaşılıyor Dün yeni bir bina tutuldu. Kurtarılan Beşinci Balkan güreş şampiyonası Balkan milli güreş takımları 17 eylülde İzmirde karşılaşacaklar İzmir 12 (A.A.) — İzmir enternas- yonal fuarı münasebetile bu yıl İzmir stadyomunda yapılacak beşinci Bal kan güreş şampiyonası programı gü“ Teş federasyonunca hazırlanmıştır. Bu programa göre milli takımımızla Yu- goslar ve Bulgar takımları 15 eylül çarşamba günü vapurla saat 5 te Ban- dırmaya vasıl olacaklar ve Bandırma- dan trenle İzmire gelecekler, tören- le karşlanacaklerdır. Yunan milli güreş takımı Pireden bir vapurla doğruca İzmire gelecektir. 16 eylül günü Balkan gençleri öğleye ka- dar İzmiri gezecekler, öğleden sonra istirahate çekileceklerdir. Müsabaka- ylül cuma günü saat 1 de baş Acınalım fakat hiç şaşmı, yalım I İstanbul adliyesinden sonrd Üskü- dar adiiyesi de yandı. Acınıyoruz: Bir takım hakların, vesikaların kaybol- duğundan şikâyet ediyoruz. — Nasıl oldu da yandı acaba! Ga- yarip olan şimdiye kadar na- le durduğudur. Âciz bir tüccar bile birkaç yüz H- ralık evrakını esaslı demir kasalar içinde saklar. Her yerde evrak husu- si mahsenlerde muhafaza olunur. Adalet vesikaları, tapu senedleri, yüz elli senedenberi kavlaşan bir bina içinde ve tahta dolaplarda durursa böyle olur. dosyaların buraya taşınmasına başlandı Yangından sonra dağılan evrakın toplanmasına çalışılıyor Üsküdar adliye binasının evvelki gece çıkan bir yangın neticesinde kıs- Den yandığını dün yazmıştık. Üskü- dar adliyesi Doğancılarda 150 seneden beri Paşakapısı diye anılan binada bulunmakta idi. Çok eski olan bu bi- na sekiz ay evvel yeniden tamir edil- mişti, Yangın binanın arka caddeye ba- kan kısmı üzerinde, sulh mahkemesi kalem odasının dış kaplamalarından çıkmıştır. Bu kaplamalar evvelgi ge- €e birdenbire tutuşmuştur. İtfaiye çabuk yetiştiği halde kav haline ge- len tahtaların tutuşmasının önüne «Fudbolcuyu Belgrada göndermiş» | ler, ah vatanım, demiş!..» Benim vecizelerim: ANKARA «Her akıl bir olsa Taksimde stad- | | yor olmaz!» peni sims | «Kulüp kulübe bakarak ka | barırl.» | geçilememiştir. Ateş sulh hukuk ve ceza mahkemelerile tebliğat dairesi- ni, tıbbi adli odasını, sulh mahkeme- leri kalemini ve müddelumumilik ile kalemi odalarını yakmıştır, Üst kat- ta beş, alt katta dört oda yandıktan sonra söndürülebilmiştir. Asliye ceza ve asliye hukuk mahk meleri ile icra, İstintak dairelerinin bulunduğu kısım yangından kurtarı- mıştır. Fakat her ihtimale karşı dos- yalar kaçırıldığından dün bunların yeniden toplanması ve yerlerine kon- ması İle uğraşılmıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) «Kupa kazanmakla can kazanı» maz, fudbolu atiği gereki...»