22 Ocak 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

22 Ocak 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Çek futbolümnün göz bebeği Planiçka futbolü bırakıyor Bugün 34 yaşında olan bu meş- hur Kalecinin kazancı, bir Çek nezaret müsteşarının senelik kâ- zancından iki keredaha fazlaidi, Meşhur Çekoslovak kâlecisi Plâniç- ka futbolü terketmeye kârar vermiş- tir. Planiçka ,şüphesiz on senedenberi Avrupanın en çok sevilen oyuncula - rından biriydi. Gayet mütevazi ve ze- ki bir gençti, Üstelik de iyi bir tütcar- âr, Aylığı 2600 kurondu (takriben 200 İlra). Üstelik de her sene, konturatını tazelemek için 25.000 kuron (takriben 2000 lira) almaktaydı. Bundan başka, bir sigorta şirketinde memur olan Merkezi Avrupa kupası maçları Müsabakalara hangi takımlar iştirak edecek ? Belgradda yapılmış olan merkezi Avrupa kupası umumi toplantısı ni- hâyete ermiştir. Maçlara on altı klüp iştirak ede- cek ve bunlardan üçü müessis devlet- lere mensup olacaktır, İştirak edecek memleketler gunlardır: Macaristan, Çekoslovakya, Avusturya, Italya (üç Klüp), Yugoslavya (iki klüp) ve Ro- manya. Daha evvel dünya kupası maçları yapılacağı için, bu maçlar, ancak ha #irandan itibaren başlıyacaktır. - İlk tur 26 hazirandan 3 temmuza kadar, ikinci tur 10 temmuzdan 17 temmuza kadâr, yarım nihai maçlar 24 temmuz- dan 31 temmuza kadar oynanacak ve iki nihai maç eylülün başında yapıla- caktır. Ferenşvaroş Maltada gol rekorları yapıyor Macaristanın en kuvvetli futbol ta- kımlarından olan Frengvaroş, Maltaya giderek, orada mahallf ekiplerle kar- sılaşmıştır. Macar futbolcüleri Maltaya yaptık- ları ilk maçta İngiliz donanması fut. | bolcülerini 11-3 kazanmışlardır. İkinci karşılaşma Malta muhteliti ile yapılmış, bunda da Frenşvaroş, ye- diği iki gole mukabil tam bir düzü- ne sayı kaydetmiştir. ! Planiçka, oradan da ayda 2000 kuron | alıyordu. Öyleki, senelik geliri 90.000 | le 100.000 kuron arasında, yani Çe- koslovak bakanlıkları müsteşarlarının gelirinin iki misliydi, Planiçka, Pragın civar mahallele- rinden birisinde, kendi köşkünde ka- rısı, 2 ve 5 yaşlarında olan iki küçük kızıyla beraber ikamet etmektedir. Futbolü terkettikten sonra Slavya klübünden yine ayda 1000 kuron ala» cak ve klübün teknik kısımlarında ça- lışacaktır. Halihazırda 34 yaşmda olan Pla- niçka, yirmi senedenberi futbol oyna- maktadır. Bundan 15 senesini Slavia- da ve milli takımda oynamış ve bir- çok mühim maçların kahramanı ol - muştur. Bu meyanda, geçen aym bi- rinde Londrada yapılmış olan İngilte- re - Çekoslovakya maçının kahramanı da yine Planiçka olmuştur. Çekoslovak halkı, bu futbol kahra. manına, hatıra olmak üzere çok de gerli bir hediye vermek istiyor, ve Pragm en büyük gazetelerinden biri ona çok mlihim bir meblâğ veriyor. Slavya Austrlayı yendi Sparta da bir Viyana takımile 5-5 berabere kaldı Çeklerin meşhur Slavia takımı, A- vusturyanm Austria klübü ile Prag- da yaptığı müsabakayı 5-2 kazanmış- tır, Yine ayni şehirde karşılaşan Çek Sparta ve Viyanalı Vaker klüpleri ma- çı da tarafeynin beşer golü ile beru- berlikle neticelenmiştir. Macari.tan - Lüksen- bug maçını Macarlar kazandı Lüksemburgda oynanmış olan Ma- caristan - Lüksemburg milli futbol ta- kımları milsabakası, Macarların 6 - 0 gibi kahir galebeleriyle neticelenmiş- tir. Yukarda resimlerini göt yu kli idare ettirilen Resmi maçlar Hakem namzetleri Dün imtihan edildiler Bu seneki Jik maçlarını idare etmiş olan birçok hakem mamzetlerimizden on dördü, dün İstanbul balk partisi binasındaki mmtaka merkezinde ba - kem olabilmek için - bir imtihan ge- girmişlerdir. İfmtaka ikinci reisi Muhtar, futbol ajanı Abdullah, mmtaka kâtibi Halid, eski hakemlerimizden Nuri Bosut ile Adnan Akm imtihana nezaret etmiş- lerdir, 'Tam bir saat siren Imtihanın sua)- leri, Futfol federasyonu tarafından Ankaradan gönderilmişti.“ Namzetler bu kâğıtları doldurduktan sonra yine Ankaraya iade edilmiştir. Dünkü imtihana giren ramzetler şunlardır: Feridun Kılınç, Samim Talu, Rıfkı Aksoy, Şevki Çanga, Tarık . Özören, Talât Özişik, Halid Özbaylal, Tahsin Özsüz, Sald Ni, Cihad Erdoğmuş, Zarif Akyerson. Galatasaraylıların kongresi Galatasaray spor klübü idars heye- tinden: Klübümüzün yüksek murakabe he- yeti fevkalâde olarak 22 ikincikânun cumartesi günü saat 14,30 da içtima edecektir. Ayni gün umumi kongremiz de saat 17 de aktedileceğinden, saym azanın © gün muayyen saatte klüp merkezinde behemehal teşrifleri rica olunur. Bündan bir müddet evvel, bazı Av- rupa gazeteleri, Viyananın meşhur futbolcusu Sindeların öldüğünü ba- bor verdiler. Bütün dünyanın spor mabfillerinde büyük bir heyecan ve teessür uyandıran bu acıklı haberin nereden çıktığını bilmiyoruz. Bildi- ğimiz bir şey varsa o da bu kara ha- berin yanlış olduğudur. Futbol dünyası, henüz, cidden bu mükemmel orta muhacimden mah- rum değildir ve otuz dört yaşında © lan Sindelar, tıpkı hayatından bah- setmiş olduğumuz “Mumo,, Orsi gi- bi, hâlâ bütün formunu mubafaza etmekte ve, büyük Wir üstatlıkla, ken di klübünün olduğu gibi Avusturya Will takımının şerefini de korumak tadır, #indeların, en büyük “'yrldız,r ol- duğu “Vunderkam,, takımı belki de ölmüş ve hâlâ dirilmemiştir. Fakat Sindelâr hâl birçok genç srorculardan daha canlıdır ve hdlâ da Avusturya futbolünün göz bebek- letinden biridir. Bir istidadın - do yuşu Mathias Sindelar, 1903 de, Viyana nın Favoriten sokağında doğmuş - ve Adeta doğuşundan biraz sonra - gene ayni #okakta, herkesin Mmalö- mu olafi vasıtalarla, yani: Bez par- çalarından yapılmış toplarla, kon- serve kutuları, çakıltaşı vesaireyle, tutbol oynamasını öğreniniştir. Babası harpte ölmüştü ve annesi de takir bir hayat yaşıyordu. Zaval- lı küçük Mathias hergün karnımı do- yurmak imkânını bile bulamıyordu. Sindelar, bütün hayatı müddetin- ce, gündelik yemek olarak midesin- de tek fincan kahveyle küçük bir di- im ekmek olduğu halde, futbol oy- namasını öğrendiği bu acıklı devre- nin İzlerini bünyesinde (omuhafaza etmiştir. Filhakika, Avusturya milli takı- minın bu değerli müstakbel orta mu- Yarın akşam memleketimizin tanm- mış sampiyonlarmdan kıymetli bok- sör Küçük Kemalin organizatörlüğü altında, Beyoğlu halkevinde çoktan - dır hasret kaldığımız birçok boks mü- sabakaları yapılacağını evvelce de yazmıştık. Yine birkaç gün evvel, boksör Ne- zif, boksör Şemsiye açık bir mektup- la meydan okumuş, kendisini döğüşe çağırmıştı. Dün Şemsi buna bize yolladığı ve aşağıya koyduğumuz mektupla cevab vermiş, üstelik hemen yarmki orga- nizasyon arasmda da döğüşmeye razı olduğunu bildirmiştir. Şeinsinin mek- tubu şudur; My Boksör Şemsi “Perşembe günkü Haber gazetesin- de boksör Naâifin gene birtakım blöf- lerini okudum. Kendisi bana ring de- gil, açık bir saha gösterdi. Tabii, ço- cuk oyuncağı oynamıyacağımdan cid- di bir maç yapmamızı teklif ettim ve anlaşmak için buluşacağımız yerde hacimi hiç de gösterişli değfidi! Vü- cutça sağlam değildi ve, esasen, bu- na ehemmiyet vermiyordu. o Fakat, buna mükabfi, topu idare edişinde- ki emsalsiz incelik, rakiplerini şa- şırtıyor, gösterdiği o maharet vücu- dunun kuvvetsizliğini bol bol telâfi ediyordu. Sindelar oyun sahasını â- dola kayarak katediyor, dakipleri- nin arasından bir yılan kıvraklığile gıyrılıyordu. İlk oyun Sindelar . ön yedi yaşındayken Herteanm ihtiyat taktımındaydı. O- nun, İlk takıma geçişi ve halkm na- zarfında iyi bir oyuncu olarak tanın- ması gayet basit şartlar İçinde core- yan etmişti ve birinci takıma” geçen bütün öynneuların hikâyesinin te- kerrüründen ibaretti; Bir gün, birinci takımın orta mu- hacim! hastaydı ve onön yerini genç Mathias oldu 0, kendisine verilen bu vazifeyi (öyle büyük bir maharetle başardı ki ve takımının yaptığı altı (golden dördünü öyle müşkül vaziyetlerde attı ki, ona hâlâ ihtiyat oyuncu nazatile bakmak. bit- tabi hiç kimsenin aklından bile geç- medi ve Sindelar, en kısa bir zaman- da Viyananın canlı bir fatbol mabı- du haline geldi. a ünüz genç kadınlar, Balkanlarda en iyi atletleri yetiştiren Yunanislanın sporc& rıdır. Erkek arkadaşlarıyla rekabet edercesine muvaffakıyetler gösteren bu idmanctlar sağdan itibaren; Pami” ünden atlayıcı ve mukavemetçi Frankia, sürat koşucusu Fiçoa ve Panatinaikosn kllbinden atıcı sterşif” dur. Bizim kızlarımız arasında da böyle sporcular yetişm i Yarınki Boks maçla! Boksör Şemsi, Nazifle hemen yarın dövüşmek istiyor ir yıldız doğuyor. kendisini bosuboşuna bekledin, beni oynamazsam, korkaklık ediyor. Halbuki korisaklığın M8 olduğunu ben kendisine ringdö yeceğim. . ip Organizntörle görüştüm di Zar maç yapmak için teklifimi etti. Nasifin de cumartesi çizi 5 de Beyoğlu Halkevi klübün sini ve kendisiyle anlı “ bekliyeceğim, Lütfen, diğer “4 lar gibi bekletmemesini rica eder ve sevdiğim teni” metlerimi sunar, Buz üstünd hokey Avrupada yaptıkları maf Kanadalıla' galip Avrupada ilk müsubakâ arm meşhur Kanada buz Üstü takımı, Davus muhtelitini 43 etmiştir. Zürih karışığı © y karşılaşmada dâ Kanağalılâ' lip gelmişlerdir. Nİ Bindelâr, on dokuz defa olarak, müteveffa tarafından seçildi ve ayr litile beraber Gratza Ka üzere gönderildi. Genç Sindelâr, bü 2 ortasında kaptığı topu. de? na, ayaklarından ayırmı va Tek; sırasile, iki muavin fii ve kaleciyi atlatmış YÖ > rabar kaleya girmek sö tınin en güzel va Sindelar, kısa bir mili Hertadan ayrılarak Ast girmiş Ta büyük beynelmi yıldıslarının seviyesine Bunun üzerine, her elverişli teklifler a mıştır. Viyananın ve, b : tan ve Çekoslovakyani” yük klüpleri, Merkezi 1de yeni futbol yıldızmı eli tiyorlardı. Fakat Sind» i terelh etmişti, çünkü arkadaşlarile birlikte, tekâmül etmek ir pek haklı olarak düşü mıştır. gecikmemiştir. kalmak istiyordu. a ri 5