10 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

10 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Danyele çevirtmek istedikleri iki senar- yoyu reddettim. Danyel ya iyi bir film çevirecek ve yahut hiç çevirmiyecek — 40 — Olur şey değil! Danyel Daryönün | de gizli bir endişenin ifadesi beliriyor. evi nerede? Her taraf da karanlık... — Kendinizi yemeğe davet ettirme- Beverley Hills'in aristokratik mahal- | ye geldiniz, değil mi? lesi olan Belerde, mütemadi frenlerle — Bilâkis sizi almaya geldim, Bu ve geri gidişlerle seresriyane gidip | akşam Annabellânın evinde büyük bir geliyorum. Şurası sahne vazır Core | Fransız toplantısı var. Yarım saat - Kükasın evidir, Ötede Cin Harlunun | çinde sizi muhakkak bekliyorlar. An- eski evi, şimdi burada Miryam Hop. | cak giyinecek vaktini var. Ben tur. kinsle Litvak oturuyorlar. Şu... Ha- | neme devam edeceğim. Daha Mirey ve yır! burası Meri Pikforla Duglas Fa- | Simon'ı haberdar etmem lâzım. yrbamksa'ın, saadet sembolü olan eski Dökuan gsoruyor: evleri Pikfayr'e giden yoldur. Ha!... — Önlara telefon edemez misiniz? Öyle zannediyorum ki buldum. Gri — Hayır, diyorum, Annabe bu tuğlalarla örtülü ve duvarlarına yaba. | vazifeye beni tayin etti. Davet için ev- ni güller tırmanan bu uzun ve alçak | lerine gitmem daha doğru olur. ev olacak! Bağırıyorum: Danyel bağırıyor: — Daryöler burada mı otururlar? — Ya benim kremalı piliç kızartma Bir kapı açılıyor, bir köpek havlı- | mt kim yiyecek? yor. Hanri Dökuan'ın sakin sesini du. Fakat ben elimi sallamakla muka- yuyorum: bele ediyor ve ötomobile atlıyarak gi. — Canım, böyle bağırmayın. Bu -| diyorum. rada, gangster olduğunuza kolaylıkla Tekrar Sünse geliyorum, doğru zahib olunabilir. Bir kurşun yemeniz | Santa Monikaya dalıyorum, plâjdan işlen bile değil! villâsına dönen Norma Şirer'in kıtmı. Danyelin kocası fanilâ pantalon, | zt “Buik" ine çarpmama ramak kalı- beyaz pülover giymiş, ayaklarında | yor, nihayet Futhil Roadda duruyo - terlikleri, ağzında piposu var. rum. — Girin, diyor. Danyel ahçısıyla Tabil Mirey Belen'i, bir divanın ü. kavga etmekle meşgüuldür. zerine uzanmış bir halde, Tino Rossi- Filhakika, azarlamalar duyüluyor. | nin bir plâğını dinlerken buluyorum. Bir an sönra da Danyel hiddetinden | Onu silkerek hulyasından uyandırı - kızarmış bir halde içeriye giriyor. yor, giyinmeye gönderiyorum. Sonra — Yine biftek'in üzerine ananas, | dişarıya çıkıyorüm. Simon Simonun e& Balatanın içine de pipörment koymağa | vi, caddenin öbür tarafındadır. Per . kalktı, delerin arkasından, onun gidip gelen | Dökuan onu teskin ediyor. Ben de | gölgesini görüyorum. etrafıma bakıyorum. Burası Holivnd Köyde komgular arasında cari bir değil, adetâ Paris evlerinden biridir. | usulle onu çağırıyorum. Saçları kar. Genç karı koca, Fransız havasmı, ga. | makarışık bir vaziyetle, Üzerinde pen- vanı hayret bir süratle yaratmaya mu |- yuvar olduğu halde pencereye çıkı - VAffak olmuşlardır. Duvarlarda aile | yor, Mucizevi bir süratle, yarım saat portreleri ve mobityelerin üzerinde, | içinde ikisi de hazır bulunuyorlar, O. paristen getirildiği besbelli olan kü . | tomobile atlıyarak, yamaca doğru çı- çük süs eşyası var. kıyoruz. — Holivuddan memnun musunuz? Diye sotuyorum ve Dökuan cevab veriyor: — İğler fena değil. İnsan kendisini müdafaa etmesini bilmeli, biz de ken- dimizi müdafan edeceğiz. Danyele çe- virtmek istedikleri iki senaryoyu ved. dettim. Danyel ya iyi bir film çevire- cek veyahut hiç çevirmiyecek, Bütün talli kendi lehimize çevireceğiz. Danyelin mülâyim çocuk çehresin. SÜRGÜNLER Bu akşam, Holivudun Fransız kolo- nisinden hiç kimse eksik değil. Sahne vazır Jülyen Düvinyeyle karısı, Fer- nan Gravey, ve karısı, Jan Rönüar, Mirey Balen, Danyel Düryö ve Hanri Dökuan, Mişlin Şerel ve kocası, Jon Loder, Simon Simon, senaryocu Jak 'Teri ve tabil Annabella annesi ve genç erkek kardeşi. (Devamı var) Tratyada hümmalı bir kalkınma faaliyeti var. Trakya Umumi Müfel Generet Kânm Dirik, yerinde bir düşünüşle, imar faaliyetinin meser rini gösteren ve Trakyayı tanıtan kartpostallar bastırtmıştır. Bu kartpos- tallar, kısa bir samantla Trakyada elde odilen nmeticeleri yerinde gidip görmek fırsatını ve imkânımı bulamıyan vatandaşlar için çok ehemmiyet- H ve enferesandır. Yukarda gördüğünüs resimler, vücuda getirilen eserler arasmdadır. ve bir inek ahırıyla, aygır deposumu göstermektedir. la Oksford ile Kembriç a- ragında yapılan mutat senelik kürek yarışı gene Oksfordun kazanmasile neticelendiğini yazmıştık. İşte bü- tün dünya spor efkârı umumiyosl- nin alâkadar olduğu bu yarışın taf- silâtı: İki ezeli râakip arasındaki mücade- Je pek çetin olmuştur. Bu, Oksfor- dun on Üüç sene arkâa arkaya mağlü- biyetinden sonra İkinel zaferidir, Yarış günü hava rüzgürlı, Taymis nehrinin suları pek dalgalı idi. Yer intihabı için pâra atıldığı vakit Oks- ford açığa, yani suların daha kaba- rık olduğu yere düşmüştü. Kembric ise suların nisbeton sakin olduğu ta- aftta yer almiştı. İki İki skif kif hizaya gel- - Balatasaray — Yedek subay okulile berabere kaldı Geçen hafta Boykoz klübünü 4-1 yenen Yeödek Subay okulu futbolcu- ları dün de Taksim stadında Galata- sarayla karşılaştılar. Yeni lisans a- lan hakemlerden Şevki — Çankanın idaresinde oynanan hu müsabakaya Yöedek Subay okulu: Necati — Nuri, Boküm — Ömer, Kikrem, Sunavi — Noedet, Samih, Şe- hap, Ali, ve Namık. dan mürekkep takımile, Galatasa- ray ise rakip timde oynayan Necdet ve Suaviden başka; Salim, Musa ve Eşfaktan mahrum olarak şöyle teş- Kil edilmiş Osman — Reşat, Lütfi — Mustafa, Bodü, Ali — Halil, Mehmet, Bülent, Haşim, Danyal, Oyunün ilk devresi mütevazin ge- çerek bu kısmı 2.1 Galatataray mağ lüp vaziyette bitirdi. İkinel devrede Bülaent ve Bedlinin ayağile iki gol çıkaran Sart - Kırmızılılar 2-3 galip vaziyoete çıktılarsa da maçın sonları- na doğru bir gol yiyerek, zaman za- man çok heyecanlı geçen bu karşı- laşmayı 2-3 beraberlikle bitirdiler. Galatasaray takımında: İkinci haftaymda kaleye — göçen Nocml müdafaada Lâtfi, muavin hattında Mustafa vazifolerini kusursuz yaptı- lar, Hücum hattında Haşim, Bülent, Turgüud, Mehimet Yılmaz — enerjik, h:nvu! ise şanssız bir gününde idi. Subay okulu, müteçanis ve yir oyun ç kardl Basta Şe- sayrotli an olmak Üzere, ? Ekrem. İ Ömer takımın göze — carpan isurlarıydı Hakem Şevki hemen her maçtan sonra tenkid ettiğimiz ha- kemlerimizi mumla aratacak kadar di. Dünkü maçı reslle ol- a ve favüllerde terdi O.M.K, Okaford - Kembriç ı ı Oksford son kürek qarışındaı Kembrıçı nasıl maglup etti dikleri sırada Kembriç kürekçileri nin biraz asabi oldukları göze çarpı- yordu. Tabancanın patlamaslle iki skif de bir ok hıziyle ileri fırlamış-. tr. Kembriçliler meykilerinin verdi- ği avantajla ilk hamlede yarım futa boyu İleri atlamışlar fakat bu Üs- tünlüklerini uzun müddet muhafaza edememişlerdir. Oksfordlular daha gırpıntılı ve rüzgârlı suda çekmele- rine rağmen tutlturdukları güzel bir tempo ile ndrm adım aradaki farkı kapatmışlar, yarışın Buşladı- ğgından ne başbaşa gelmişler bundan sonra çetin bir başgöstermiştir. Kembriçliler zaman zatman kürek- lerinin temposunu — değiştiriyorlar, buna mukabil — Oksfordlular uzun ve İşte asıl mücadele kürek darbelerile yavaş, yavasş yarı- | şı koendi lehlerine çevirmeğe uğraşı- yorlardı. Ücüncü Mmtit göbtaran nünde nehir bilbassa karışıktı. Kem briçiller buraya geldikleri vakit bir hayli bocalamışlar ve mahsus bir şe- kilde geri kalmağa başlamışlardır. işeretin W. Suların fenalığıtın Kembriç- kürek- | gilerinin maneviyatını bozduğu, ha- vanın fonalığına rağmen iki taraflı sahlle yığılan seyirecilerin gözünden kaçmamıştır. Yarışım sonlarına doğrüu Kembriç ani bir canlılık göstermi ürek Avrupa birinciliklerine lşflrlk edecek olan Güreş takımımız Kat'i şeklini atdı Katonyada yapilmcak olan Avrupa greko römen güreş iştirak edecek olan Türk milli güreş takımını tertip etmek Üzere dün Sü- leymanilye klübünde seçme mıüsabü- kaları yapıldı ve bazı kilolarda ele- manlar mahdut olması yüzünden milli takıma girmesi kati olan ka- tagoriler hariç, dünkü seçmeler yalnız G1, 66 ve 72 kilolarda karşı- laşmalarda alınan neticeler şunlar. dirt GU RİLO: Bu kliloda Yaşar Ankaralı Suadla çarpıştı: İlk devre beraberlikle ne- ticelendi ise de ikinci kısımda müaş- hur saltösunu tatbik eden - dünya şampiyonumuz rakibinin sırtımı ye- re getirdi. 668 KİLO: Bu güreş günün en enteresan mü- sabakası İdi. Yeni yetişen pehlivan- lardan Yahva ile Yuzuf Arslan kar- gilaştılar. Çok genç bir. lyan eet güreş seçmelerine işlirak eden — pehlir larımız tan evvel bir arada,.. müsabakasında (Cistte) galip, (altta) mağlüb takımlar kısa bir zaman sonra iki tek. | YO'NİSAN — 1938 — sunu sıklaştırarak moesafeyi kapatmağa başlamış! Oksford da ayni şekilde muk edince Kembriç kürekçileri b İ tempoyu Idama ettirememişl! | pattıkları moszafe yavaş yavaf açılmağa başlamıştır. Kembrif rada bir de kürek kaptırmıştif” Finali Oksford tolüşsız, Ki W0 son bir ümit ile gayet sıki miştir. Kembriç yarışın bidi den sonuna kadar büyük bir g& te çalıştığı halde sonlara doğrül Jan-ikt tekne boyu mesafeyi bİĞ lü kapıyamamıştır. Tekneler mersmitt köprüsünün altından kon Kembriç aradaki açıklığı | bir gayret sarfile kapatmış, kürekçiler 7npmılnn bu haml6 mişler, köprünün az ilerisinde geı-nem de bi qlımıclırd.u. 7. ter belinden nşngıuı mefltt” merikalıdır. Hunter yarışta p€' nazca ve güzel dümen tutmuğ. nama sulardan çok İstifade miştir. Kembriç ekibi çok getl maktan onun sayesindo kurtü tur. Bu yarışın neticesi “klâsik, *| birinellikterine | Gülslasaray ve Yödek tarzının bir zaferidir. Daha belden yukarısının ağırlığiyle | olan Yahya evvelki seçmelerdüi lâp ettiği Yusuf Arslana dünkt uın'nmı sayı hesabile kaybettlü 2 KİLO:; Trı.mk güreşçi Saim dün de güzel müsabakalar yaparak, laştığı her iki rakibi de mağl | meğe muvaffak oldu. | * . * Dünkü karşılaşmadan gonff rupa şampiyonluğu müsabakalâ iştirak edecek olan milli takil İ zın şu şekilde tertibe karar miştir 6Ö kilo: Hüseyin, Kenan, (1 kilo: Yaşar, Ankaralı 4 66 kllo: Yusuf Arslan T2 kllo: Salim 79 kilo: Mersinli Ahmet. 87 kilo: Mustafa Ağır siklet: Çoban Mehmot Bu güroşçiler yarın kampa gekler ve hareket gününe atopta kalacaklardır. subay okvk( lut boloyuları