21 Ağustos 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

21 Ağustos 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

ör BU ROBUÜ 5 saatte nasıl dikersiniz? Bir rob dik.nek için çok dikkat is- ter derler, Yanlış. İşte size beş saatte dikebilecsğiniz çok güzel bir rop. Bu- na inandınız mi? İzahatımızı harfi har- fin: tatbik ediniz. Göreceksiniz ki saat ikide başlarsanız yedi de robunuz ha zırdır. Ve ertesi günü yeni robunuzla istediğiniz yere gidebilirsiniz. Bir gün evvel, lâzım olanher $eyi çarşıdan alınız ve işe başlamadan evvel hepsini yanı başınızda büyükçe bir ma- sa üzerine koyunuz, Dikiş makinenizi, Yizım olacak her şeyi yanınızda hazır, bulundurmayı unutmayız. İş arasm * da “ay filân şey meredeydi?,, ranmağa başlarsanız, hem vakit kaybet diye.a. miş olursunuz, hem de işe başlarken vermiş olduğunuz çalışma kararı üze- rindeki irade kuvvetiniz bozulur. A radığınızı bulduktan sonra “canım &8r- kıldı artık, yarın bitiritim,, der ve işl bırakırsınız. Dediğimiz gibi hiç bir şeyi unutma- ymız.. Makineye takacağınız makara - Jar, teyel yapacağınız adi tire makara- si, elbisenin kravatını teşkil edecek ipekli, iğneler, toplu iğneler, makası - nız, mâsanın üzerinde bulunsun. Bu rob için (4 beden üzerine itibar edi- yoruz) 140 santim eninde 1,75 metre ince, yünlü bir kumaş, kravat için de 15 santim eninde 85 santimlik açık renk bir ipekli kumaş parçası: kâfidir, Şimdi üstteki şemaları iyi tetkik e diniz.. Görüyorsunuz ki rob beş parça- dan mürekkeptir, Her parçanın ebadı da tamamı tamama kenarlarında yazı- Jır. Biçkiye başlamadan evvel bu ra - kamları kendi ölçünüzde krşrlaştırmız. Eğer kendi ölçülerinize uygun değilse, yani meselâ siz 45 beden giyiyorsanız basit bir hesap ameliyesiyle bu rakam- Yarı tashih ediniz. Eğer biçki hususunda eliniz çok a. ışık değilse, eski bir gazete sayfası üze“ sine patrondaki rakamları detvelle ölçe- rek geçirmek suretiyle tabii büyüklük. te bir patron çiziniz. Ve tam ortsamdan ikiye katladığınız kamaş üzerine her parçayı dikkatle iğneleyiniz. Her parçanın kenarın: tebeşirle, ya" huta ta terzilerin kullandıkları çizgi sa- bunuyla çiziniz. Ve 2 santimetre dikiş payı bırakarak kesiniz. Elbisenin göğüs tarafı önden açılır ve iki kenar: hafifçe birihiri üzerine gelir. Sonra başın serbestçe geçel'mce. ği kadar bir yırtmaç yapınız ve bilâha- re omuz başlarını düzeltiniz. Makine - nizle önden ve'arkadan göğüs kısmını yan ve omüz dikişleriyle birleştiriniz. Şimdi belin etrafında bir yırtmaç yapımız ve etek kısını göğüs kısmı üzerine gelecek surette bastırı - nız. Elbisenizin bele tamam oturması için sol tarafında dikişte yirmi santi: Jik bir fasıla bırakınız. Bunu üzerinizde hafifçe, prova yaptıktan sonra dikeceksiniz, Kollar düzdür. Omüz başlarına bi. taz çıkıntı yaparak yerleştirilir. Kol ağzında 6 santimetrelik bir kısmı dikiş- si bırakınız. Artık ön tarafta ve kol ağızlarındaki düğmeleri dikmekten başka yapılacak başka bir iş kalmadı. Sonra yakayı elbiseye iliştirecek ve üze- rinizde provasını yaptıktan sonra dike. ceksiniz. Elbisenize uygun renkte zarif bir kemer, fötr bir şapka, şık iskarpinler ilâve ettiniz mi yazın sen günlerinde, hattâ sonbaharın ilk günlerinde giye - bileceğiniz güzel bir rob olur, Ev kadınına tavsiyeler | “Yuvayı yapan dişi kuştur, diye bir ata sözü vardır. Bu çok doğru ve yerin. de olan bir sözdür. Ev kadınının bilgisi, tecrübesi aile iktisadiyatında çok mühim bir rol oynar.Bugün size ufak birkaç tav- siyede bulunacağız.Bunları ehemmiyetsiz netmeyiniz, okuyunuz ve tatbik edi. niz. 3$. Elbiselerin en çabuk eskiyen ta. raflarının kol ağızları olduğuna tatli dik kat etmişsinizdir. Bu bilhassa çamaşır yıkama tarzından ileri gelir.. Çamaşırın yakasile kol ağızlarını çok oğmak mutat- tır. Halbuki çamaşır yıkarken buraları oğmağa ihtiyaç yoktur. Evvelâ çamaşırı leğene korsunuz. Kol ağızlarına ve yaka- ya çamaşır suyu, şayet evde çamaşır su. yu yoksa bir parça döğülmüş sabun to. zu ilâve edersiniz. Yarım saat olduğu gibi kalır; sonra oğmadan tertemiz olur. 2 Alüminyum tencerelerin gayet ça- bük bozulduğundan, hattâ delindiğinden şikâyet ediyorsunuz. Tencereyi alır al. maz ateşe kor ve içerisine bol tuz ilâve ederek içindeki su gayet az kalıncaya ka. dar kaynatırsanız tencerenin uzun müd. det parlaklığını temin etmiş, hattâ mu- kavemetini de arttırmış olursunuz. A Süpürgeleri kullandıktan sonra İ- çerisinde su- bulunan bir futaya ters ta. rafından batırırsanız süpürgenin dayan. ma müddeti bir misli artar. A. İçerisinde rütubetten müteessir o. lacak eşyalar bulunan dolabınıza geniş bir tabak içerisinde kireç kaymağı kor. sanız eşya rütubetten bozulmaz. Kireç kaymağını haltada bir defa değiştirmek mümkündür. 2 Gümüş çatal ve kaşıkları sodalı su ile yıkamayınız, kararır ve birdaha açıl. maz, 2. Koltuk kenarlarını, masaları lâke ve ceviz dolaplarını parlatmak isterse- niz iki kaşık zeytinyağı almız. Dört kaşık sulu sirke ilâve ediniz. 3 kaşık ta trebentin esansı koyunuz, Bir boz par- çasinı buna batırır, mobilyeleri bunun- la silersiniz. Kendi kendine kuruduktan sonra temiz bir bez ile parlatırımız, pı ril pırıl yanar, 2 Yüzde olan ufak Iermızı İekeleri çıkartmak için şu terkibi yapar ve her sabah kullanırsınız ; Sulfat dö zinc 5 gra. Bichlorure de mecure 025 gr. Çiçek suyu 200 gr. Bir yumurta akı | Yurdu ağaçlandırm! faaliyeti arttı Balıkesirin ye bir nahiyesinde bin kavak ve meyva ağacı dirilmiş 9 bin kavak 10 sene son 50 bin liralık bir servettir, Balıkösir, (Hususi) — Vilâyetin ea güzel nahiyelerinden biri olan Savaşto- pede son zamanlarda hayli inkişsf ema- releri görülmeğe başladı. Nahiyenin kıy- metli idarecisi olan müdür Bilâl Yalçın- kaya, bilhassa köylü ile pek sıkı alâka, dar olmuş ve nahiyenin yirmiye yakın köyünü diğer nubiyelere ve hattâ kaza- lara örnek olacak vaziyete getirmiştir. Bilâl Yalçınkaya hukukun son sınıfına kadar okumuş bir adamdır. Daha önce, emniyet teşkilâtmda zabıta âmiriydi, Onun emniyetten idareciliğe geçişi ve bu meslekte bilhassa köy davası Üzerinde hassasiyetle durşu bir İdeal meselesi - dir, Eski adı “Giresun, olan Savaştepe- nin nüfusu iki bine yakındır. Halkı açık göz ve okuyup yazma bileni çoktur. Zi- raat ve ve ticaretle uğraşırlar, Peyniri pek meşhur ve İzmir piyasasında mak- buldür, Savaştepede köylü işiyle (o beraber mekteb işi de 6hemmiyetle takip olunu- yor, Köyler de dahil olmak üzere bu nahiyede beşer sınıflı üç mektep vardır. Ve bu mektepler muhitin okuma çağın- da olan çocuklarını kâmilen alabilmiş . lerdir, Nahiye merkezinde güzel bir hükü - met binası vardır. Son zamanlarda bir radyo ve bir hoparlör alınmıştır, Hopar- lörle akşamları muntazaman neşriyat yapılıyor. Nahiye müdürü nabiye köylerinde a- Zaçlandırma işine önem vermiş ve 30 bi- n6 yakın ağaç diktirmiştir. Şimdiye ka - dar nahiye mörkezinde £500 kaval, 400 gam, Karacalar ve Muhtan köylerinde 160 şer kavak, Çamurlu köyünde 50 mey valı ağaç, ve 50 kavak, Güvemkara keçili köyünde 100, Tavşancıkta 600, Daniş - mend köyünde 200, Dikmelerde 160, vak, Karaçam köyünde 250 meyva; 150 kavak, 5) çam; Kurudere köyünde 50 meyva, 100 kavak, Kocaörende 100 mey» va, Eğereide 50 meyva, 250 kavak, Çift. likdere köyünde 100, Beyköyde 50 kavak Soğucak köyünde 150 meyva, 400 ka - vak, Sarıbeylerde 500 meyva, 200 ka - vak, yüz çam, Çukurçayır köyünde 50 möyva, 150 kavak, Kongorcada 100 mey. va, 100 çam, Mecidiyeköyünde 100 mey- Peynir mabsulü bu yıl iyi ve çok Edirne, (Hususi) — Her yıl Trukya- nm muhtelif yerlerinde kurulan peynir ve kaşer peyniri imaline mahsus man- dıralar mevsim itibariyle faaliyetlerine #on vermek üzeredirler. Bilhassa Balkan kısmındaki mandıralar işlerini bitirmiş- derdir. Manflıraların şimdiki mahsuldür. işledikleri son Bu yıl gerek peynir, gerekte kaşör peyniri şimdiden mucibi memnuniyet fi- aliar bulmağa başlamıştır. İlk mahsulün çıkışındanböri yüksek fiat bulan pey . nirlerimizin daha müsait fiatlarla satıla- cağı anlaşılmaktadır. Yeni mahsul olduk- ça İyi olmakla beraber miktarı da diğer senelerden yüksektir. ak ğe mi Bahkesir elektrik Balıkesir, (Husus!) — Şehrimiz elek- trik tesisatının hükümetçe satmalınma » sına dair tetkikler yapılmaktaydı. Şirketle hükümetimiz mümessilleri a- Yasındaki müzakereler günden güne i - lerlemektedir. Burâa elektrik tesisatma da sahib bu- lunan şirket mümessilleri ile birkaç gün. denberi Bursada müzakerelerde bulu » nulmaktadır. Yapılacak anlaşma #onun- da tesisat hükümete devredilmiş ola - caktır, | Ev Savaştepe ni va, 100 kavak ve Hizırbali KÖS wa ve 100 kavak ağı Bu heba göre nohiyenii m) köylerinde yaln. kavak bine yakm ağaç dikilmişti sonra bu rakam muhite eli tirseektir. LU FETİS», ME e EE Kafa tasındök |. taç ne ol Kastamonide P nan lâbid etr tahkikat yapıl )i Kastamonu, (Hususi) — cağında bazı eşhas taratmdsf o İ dâhit bulunmuş ve buradan ad cam surahi ve kavanoz gibi beni karılmıştır. Keyfiyet küMüÜr bildirilmiş ve bakanlık burs)” mütekasi meğe karar vermiştir, yah bah yapmak üzere bir çanlar hakkında tahkikat Çünkü lahtin içinde bir ei bulunmuştur, Levhanm üz€ benzer bazı İşaretler verd” mevcut birtakım altın <2 ön olmasına ihtimal veriimektiğ bütün cesedin kemikleri bU de kafatası meydanda yoktu” nın Üzerine kıymetli bir Ü ve bu tacm kafatası ile bor” miş olması ihtimali vardır ki noktadan yapılmaktadır. 4 | Yurttan Küçük * Geçen Temmuz ayı #8 A manma 184 Türk, 7 Almam 1 eni 2 Bulgar, 2 Danimarka, Fransız, 6 İngiliz, 3 İsve Macar, Birer Mısır ve SOY” yi ya, 2 Yugoslav ve 6 Yunan el mak üzere 243 vapur giri? gi * İzmir belediyesi ce paşa semtlerine işletmek büs daha satmalmağa KU * Balıkesirin SusığırlK lektrik tesisatına alt baz şirketi salın alınıyor) ve tesisat münakasaya #9”. 089 “e ye gö b Mehmetle uilesi efradı” * Taşköprünün Ali Pas yangın çıkmış ve Kars kişi yanmıştır. pi * Kastamonu baplabarı ağrrcozalı moahikimlardan dak, İmralir ve Edire b naklolunacaklardır. * Kurulduğu günden Yenişehirin Ebeköyü saleden iyi su getiriler“ , Yuşturulmuştur. bu bulunur” nhiyeslain çal” Bilâl Yalçınkay* yg ne Sel vir” 2 yl si AN ir vi > diğ e — a EN yap EE; —— Al Sİ EE 96 yek 2 4 g0” e > mesir sini kile