19 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

19 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

$ Türkiye ikincisi olan İstanbul güreş taktım Türkiye Greko - Rumen güreş birinciliğini Ankara kazandı Istanbul ikinci, &aslamon' Üçüncü oldu Ankara, 18 (Hususi) Greko Romen güreş birinciliklerine Dügün devam edildi. Büyük bir kala- balık vardı. Neticeler göyledir: 56 KİLODA: Birinci Niyazi (Ankars). İkinci: Vahdettin Akines (İstanbul) Üçüncü: Hüseyin Yalçmkaya (Kas- ui). 81 KİLODA: Birinci: Mehmet Oktav (İstanbul) İkinci: Mustafa Beton (Ankara) Üçüncü: Abdüllah Elâgüzel (Am Ye 66 KİLODA: Birinci: Feridun Akınal (İzmir) İkinci: Sadık Sovancı (Ankara) Üçüncü: İzzet Filiç (İstanbul) 72 KILODA: ir İk ia İşin biz de, bayanların puvanının netice Üzerinde bir tesiri olmadığını » beyne! - wilel nizama İstinaden - bildiğimiz için kâdin yüzücülerimizi getirmedik. Bursda Programın tamamen tatbikm: isteriz, de- diler, Elindeki programım haricinde müsaba- kı Yaptırmaması lâzımgelen bakem he. Yeti, böyle yapmıyarak bayanları da pu- Yana ithal etmek gibi programda olmı- Yan bir şey yaptı. Şurası da ayrica kay- “İtdilmeğe değer ki, yapılacak yarışların > velev daktilo ile yazılmış olsun - bir Programı hakemlere verilmemişti. Daha garib bir nokta da klüp murab- haslarından birkaçının, bayanların vazi: Yeti hakkında bir karar verilmeden er « Vel, hakemlerden birine: “Şayot bayan- püvana İthal etmemeniz bem yariş- İâra girmem,, demök gibi bir garabet de Bösterdi, Hakem heyetinin bu kararı Üzerine, ha Yenm güzelliğinden istifade ederek zevk- MU ve enteresan bir spor günü yaşamak BU Nİ İstiyen seyirciler ve bu müsabakaya İşti- Tak etmek için masraf ederek yehrimi- Sin muhtelif semtlerinden gelen klüb- lerden bazıları da yarışa iştirakten im. «tmişler ve yalnız kendilerine rs- kip olamıyacak Beşiktaş yüzücüleriyle ular yarışmışlardır. Bu müsaba- ne derece iyi olduğuna bir delil , 400 metre serbest yüzmede küçük- Yaptığı derecenin büyüklerden da- İYİ olmasıdır. Bu da yarışların neka. sıkı (1) olduğuna bir delildir, Bilmeyiz, bu şeralt altında yapılan ya- Peların teknik neticelerin! yazmak bir Mana ifade cder mi? Sira, programda Muhiddin Üstündağ Yarışı diye ilân edilip de, galibine veri- €k kupa üzerinde 6x100 Beşiktaş bay- tak Yarışı yazıdan müsabakaya gelmişti. Bü yarışın mükâfatı ayrı olduğundan tasaraylılar ve Beykozlular çekişe « Bekler, Yine itiraz Sadullah Ortaköyden. Binaenaleyh Galatasaraya takımın. Yüzemez. Halbuki program yalniz bü lisans arsnmıyacağını bildiriyordu. ullan hakem heyetine gelerek Ortr- istifa ettiğini ve İstifasmı bölge- Ye klübüne gönderdiğini söylemesi de tarafı ikna etmedi. Ve Ortaköy na- Wsans gördüklerini iddia ettiler. O ay ki, aynisi Orhanda olduğu Halde, Düt eski teşkilâta nit bulunduğu ve — Türkiye Birinel: Celâl Atik (Ankara) İkinci: Faik Büken (İstanbul) Üçüncü: Beslen Kisenbay (Bursa) 79 KILODA: Birinci İsmail Yılmaz (Kastamonu) İkinel Rızzık Özdemir (İstanbul) Üçüncü Adil Yener (Ankara) S7 KİLODA; Birinci İbrahim Tosvur (Bursa) İkinci Ali Demirkaya (Kastamonu) Bakırköy Barutgücü sahasmda dün iki futbol müsabakası yapılmıştır. Barutgücü genç takımı ile Selim. spor B takımı arasındaki karşılaşma. yı Güçlüler 4 — | kazanmağa muvaf. fak olmuşlardır. takımları arasındaki müsabaka da 2.2 beraberlikle nihayetlenmiştir. T.S K. nun yeni lisansı olmadığı söy lenerek 100 metrenin Türkiye rekördme- hi Galzlasaraylı Orhan İstanbul yizme birinelliklerine sokulmantıştı, İşte böyle garib iddialar arasmda bn yarış da yapıl- di, Neticede Galatasaraym Vedad, Or < han, Sadullah, Halil, Melih ve Mahmut: tan mürekkep takımı birinci gelerek or. taya Konan kupayı kazandı. Yarış esna - sında Beykozlu yüzücüler beynelmilel #u sporları nizâamnamesinin menetmiş ol- Hokuzuncu Balkan oyunla Yunanlıların galibiyetile nihayetlendi Yugoslavlar Ikinci, Rumen'er üçüncü, biz d d.rdüncü olabıldik Gören 400 metrede birine! oldu Belgrat, 18s(A.A,) — Anadolu. a. ( Manüikası genç Yugoslav mağlüp etti jânsının hususi muhabiri bildiriyor: Dokuzuncu Balkan atletik oyunla. rının son günü sahayı on bin kişilik bir balk kütlesi çerçevelemişti. Alınan teknik neticeler şunlardır: 110 METRE MANİJLI SEÇME 1 inci Türk Faik, i Yugoslav, üçüncü Yunan, 110 METRE MANİALI SEÇME 1 inci Yunan, ikinci Yugoslav, ü. çüncü Romen. 110 METRE MANİALI FİNAL 1 inci Anjapoviç Yugoslav, 2 inci Mandikas Yunan, 3 üncü Faik Türk. Çok heyecani; olan bu koşuda sene. İerdenberi Balkan Oşampiyonu olan matına rağmen kulvar değiştirmek gibi | bir harekette de bulundular. Su topu vu müsabakalara G, &., Beşiktaş, Bey» koz girdiler, İlk maç G. 8. Beşiktaş ara- sında, Bunu sart kırmızıklar 10.0 kazan- diler, pa İkinci müsabaka G, S. - Beykoz arasin- da. Maç hayli enteresan oldu. Birine dev- re sırayla Orhan, Halil ve Semihin yaptı» ğı Üç gele karşı Beykozun iki golü ile 3-2 Galatasaray lehine bitti, İkinci devre başlar bağlamaz sart kir- mimlılar güzel bir akınla bir gol dah kaydettiler. Hakem bunu saymadı. Oyun heyecanlı ve asabiyetle devam ediyor. Bu ara hâkomun her iki taraf oyuncula- rını da mütöaddid defa çıkardığı görülü, yor. Bu osnada yine hakom Galstasaray» dan Orhanı çıkarmak istiyor. Sarı - kir. mızılıların kaptan: hakeme giderek İkinci devre esnasında attıkları Üç gölden son- ra bilâsebeb Orhanı çıkarmasının doğru olmadığını söylüyor. Hakem kendisine küfredildiğini söyliyerek kararında 1$ - rar ediyor. Bu vaziyet karşısında Gala tasaraylılar sahayı terkeodiyorlar. Biz sari - kırmızılıların bu hareketini ken »- dilerine yakıştıramadık. Şimdi kupayı kazanmak için Beykozla Beşiktaşm karşılaşması lâzım. Siyah »- be- yazlilar sahaya gelmiyorlar. Bevkozun galib addedilebilmesi için nizamname ah- kânımca, yedi kişilik takımının suya gir. miş bulunması lâzım. Fakat havuzda ar- cak 3 Beykozlu var. Bu şekilde ve gayri nizami bir vaziyette seremoni yapiliyor ve Beykoz bu maçın da galibi addedile- rek kupa kendisine veriliyor. İşte bütün bunlardan sonra biz, her fırsatta deniz sporlarmı himaye ettiğini ve edeceğini de söyliyen sporcu valimi « zin de kendi ismini vermek lütfunda bu- lunduğu bu yüzme yarışlarmdaki spor hareketiyle telifi kabil olmıyan bazı yol- suzlukları gözönünde tutarak yapılan bu yarışları bükümsüz sddedip müsabaka - SY AE ların tekerrlirine, şayet mevsimin geç. | beraberö kalmışlardır. Ankoradaki güreşlerden muhtelif enstantaneler tiği iddia edilirse şilâ karşılaşınalarınm göleek seneden itibaren başlamasına karar vermesini bekleriz. T. K. Delidağ Hususi waçlar #rui Üücü galip Dün Bakırköy Barutgücü sahasında Gücün genç tekim! Selimspor Klübü B timini 4-1 yenmiştir. Alemdar 8 takımı ile Barutgücü B takımı (s0 'ikişer golle Faik güzel bir koşu yapmasına men üçüncü oldu. SIRIKLA YÜKSEK ATLAMA 1 inci Tanus Yunan, 2 inci Ajerhat: Romen, 3 üncü Travlos “Yunan. YUNAN DİSKİ 1 inci Silâs Yunan, 2 inci Klod Yu. goslav, 3 üncü Kovaçeviç Yugoslav, 4 üncü Kuro Romen, $ inci Floro Yu. nan. Bizden Yusuf ve Yavru iştirak et. ti. Derdce alamadılar. 400 METRE SEÇME 1 inci Yunan, 2 inci Gören Türk, 3 üncü Romen, 400 METRE SEÇME 1 inci Yugoslav, 2 inci Yunan, 3 ün. cü Romen, Birden Cemal girdi, du. 400 METRE FINAL 1 inci Gören Türk, (Yeni Türkiye rekoru), 2 inci Karayorgos © Yunan, 3 üncü Plotarsek Yugoslav, Çok güzel bir koşu yapan Gören, rakiplerini hayli açtı. ” 1500 METRE 1 inci Gorse Yugoslav, 2 inci Kiş Römen, 3. üncü Yelkopulos Yunan, 4 üncü Recep Türk, Galip son turda yarış: bıraktı. ÜÇ ADIM ATLAMA: 1 inci Balaniyotot (Yunan) , 2 tvci rağ elimine - ol. Yoviçeviç (Yugoslav), 3 üncü Lamb, rakis (Yunan), 4 üncü Yonesku (Ro. men), 5 Inei İcaku (Arnavut). CİRİT ATMA: 1 inci Popojarjiyo (Yunan); 2 in. MARATON , 42 kilometr den , 1 inei Rogardos (Yunan Kiryakidis (Yunan), 7 ün (Türk), 4 üncü Selim (Türk) Umumi .puan vaziyeti; Yunanistan Yuzoslarya Romanya Türkiyo Albanya Müsabakaları müteakip do Balkan oyunları. mârasimle mıştır. p . Bursa klüp tensik edili' Bursa, 14 (Hususi) -- Mint, başkanı #tfatiyle vali Şefik So klüplere bir tebligat yaparak, gekküllerinin, beden terbiyesi hükümlerine göre yeni bir teşk olacağını bildirmiştir. Mevcut spor teşkilâtı yeni ka gun olarak yeni baştan tensik vo bu sayede sporun, memleket için daha verimli bir şekil alm olunacaktır. Akşam, şehrimizdeki spor teş rinin başkan ve kaptanları, pa ğında, valimizin riyaseti altında mışlardır. Valimiz vaziyeti izak yeni kanuna göre nasıl çalışmu geleceği hakkında sporcuları te mişlerdir. Atiletizmd: ci Vamanu (Romen), 3 üncü Arkitiç Avrupanın en iyi dere (Yugoslav), 4 Uncü Metnksas nay” iricl Kovaçoviç (Yuzdslar). Bizden Melih girdi, derscs 'slâma. dr. BAYRAK 4X100 1inci Yunan takımı, 2 inel Yugot. lav takımı, $ üncü-Romen takımı, 4 üncü Türk takımı. Bizim takım: Halik, Gören, Pik. ret, İrfan, Avrupa haberleri * Meşhur Sindelar'n 1910 dan 1923 Senesine kadar takım arkadaşlarından o- lup Avusturyanm Astria ve Vinerspor klüplerinin yıldızı addedilen Viliy Sefcik antrenörlüğe başlamıştır. * Fransanın tanınmış kalecilerinden Rudi Hiden fevkalâde fotojeniktir, ken- disi bugün sinemaya intisab etmiş bu » lunmaktadır. Hidenin ilk kordelâsı “AL tahsız gençlik,, isimli bir spor filmidir, * Fransız Rod Star klübünün zahık ks- lecisi Martinleo Gongales Roubaix'nin Ekselsiyor klâbüne girmiştir. * 18 Eylülde Chemnltzde yapilacak O- lan Almanya - Polonya milli futbol ta- kımları maçı için staddn mevcut 60.000 kişilik yer on gün evvelsine kadar ta - mamiyle satılmıştır. * Yügoslavyanm Beogradaki kllibünün ve Yugoslav milli takımımın kıymetli fut, Bolcülrinden Stevoyiteh, Fransada Straz- burgun Rasing klübü (le bir mukavele imza etmiştir. Stevoviteh bu hafta içinde Fransaya gidecektir. * Paristo fakirler menfaştine her 86- ne yapılmakta olan Rasing - Arsenal fut- bol maçı bu sene de 27 teşrinisanide o- (Yu. Bu #6n6 içinde Avrupada ya lan atletizm müsabakalarmda alı yi dereceler şunlardır: 100 metre:'R, Osentab (Höllan. 20:m, R. Osentab (Hollanda) 2 800 metre: Kari Harbing (Alms 5000 m. İzo Mek (Finlandiya) 10000 m 1. Salminen (Finlandiyı 110 manlalı: D.-Finley (İngiliz 400 manlalı: B. Zun (Fransiz) Yüksek atlama: Cak Brown (İng Uzun atlama: M. Layhum (Ain Sirikla atlama: R. Şuter (Alman Üg adım: FP, Rayasari (Finlandi; Disk: K, Spenter-(Alman) 49/7 Gülle; Mor Krik (Estonya):15,8 Cirid: M. Jarvinen (Finlandiya; Çekiç: R, Hayn (Alman) 58,77 Havacılık Yeni bir dünya rek« Sovyetler birliği merkez hava bü. Ziurin tarafmdan yapılan be motörü muhtevi tayyare mod Çuşu neticesini enternasyona! r rak tesbit etmiştir. Bu model ta; kilometre 8597 metre mesafeyi ng tetmiştir. Bu husustaki vesikala nasyonal havacılık fodorasyonut i derilmiştir. (Tan)