9 Aralık 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

9 Aralık 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Çocuk haftası Hediye kazananların isimlerini neşrediyoruz 19 leşrinisani terihli bilmecemizin halli) ney Pertevniya lisesi, 32 — Sabih sağlam şöyleydi. P.T.T. memtiri muzaffer oğlu, 33 — Nec lâ Kansu Bakırköy, 34 -— Daia Hillel Ga» lata şimşir sok. Arav han, 35 — Hüse yin Öncü Bostancı ilkokul, 36 — Saba BİR KOL SAATİ KAZANAN Suner, 37 — Nezihe Sezgin Beyoğlu ak” şam kız sanat okulu, 38 — Belin Atam” yan Pangaltı Eşref elendi sok. 39 — İs» tavro Damyanoğlu Taksim cat, 75, 40 — Ziya Çakır Sultanahmet ticaret mekte binde 1278, 41 — Buphanettin Attila Be- yoğlu O.O, TIL. A. 42 — Rıza Uzunyusuf 43 — Alişoğlu Cağaloğlu, Birinci: Ahmet Tufan 27 inci ilkokul, BİR BÜYÜK ŞİŞE KOLONYA KAZANAN İkinci: Nuri Cemal Şen 16 mmcı ilkokul, BİR RESİM ALBÜMÜ KAZANAN İnce maharet istiyen esrarlı bir meslek ! (Baş tarnfı 7 incide) Üçüncü: Behire Cuma İnönü lisesi son “nil, BİRER PAKET ŞEKERLEME KAZANANLAR ler yüzde bir aidat İle yeni meslek mün- tesiplerini istihdam ederler. Profesyönel dilencilerden < bazılarının gösterdikleri maharet ve zekâ insanı hay ran eder. Meselâ bir örnek: Yeni taşınan aileleri kollarlar ve içle rinden çeki düzeni yerinde olan biri bir kâç gün mahalle bakkalından o ev namı” na peşin para ile alış veriş yapar. Bir he sabı cari açtırır. Azda olsa bir miktar dolandınp savuşur. Matemi olan ailelere dadanırlar. Cena" zeyi müteakip eve girip ağlar, sızlarlar ve *merhumun ahbab'ığından, kendisine lüvvucenabından bahsederler. — Metrükesini de bile kölenize verirdi. Diyerek bir şeyler alıp savuşurlar. 1 — Ali Eremen Beşiktaş Altıntaş sok. 2 — LOtfi Özin Emirgân, 3 — Yaşar Kural Üsküdar 1 inci, 4: — Melek Şehrr- mininde Saray maydan cad. 5 — Saadet Ankara P.T.T. evrak memuru Niyazi kr- 21, 6 — Aysen Göktepe Boğazkesen, 7 — Nejat Gülgün Kadıköy Yoğurtçu mahal lesi, 8 — Nermin Dinler 13 üncü okul, 9 — Burhan Beşiktaş 18 inci okul, 10 — Şemsettin Yastutma (Ankara çar. sok. 14 — Süzan Şehremini, 11 — Turan Ör çetin Unkapanı, 12 — Filler Taksim OO 13 —Şadi Ağun Aşıkpaşa, 14 — Gülçin Orkunt Hasfırın Beşiktaş, 15 — Yurda» gül Çevik Sirkeci, 16 — Süha OŞenman Vefa - Beykoz maçı Kadıköyünde (oynanacak tarafından Taksim #tağyomunda yapılacağı ilân edi- Jen Vefa - Beykoz takımları arasmdaki lik maçı görülen lüzum üzerine Kadıköy İstanbul futbol ajanlığı stadında yapılacaktır. Fenerbahçenin bu hafta maçı olmadır Zindan hususi bir oyun yapması düşünce- sine binaen Kadıköyündeki maçlar Taksim stadına alrımıştı. Fenerbahçe klübü ken- di sahasındaki maçların hasılatiyle 9l-i kadar olduğundan bu karara itiraz etmiş, futbol ağanlığı da evveleş verilmiş olduğu" kararı değiştirmek suretile Vefa - Beys koz maçmın Kadıköyünde yapılmasını ka- bul etmiştir. »» $ Beden Terbiyesi Direktörlüğü İstan. bul Bölgesi Ajanlığından” Görülen lüzum üzerine 11-12. 1938 pazâr günü saat 14.45 de Taksim Sta” dında yapılacağ rilân edilen Vefa - Bey- ayni gün saat 14,15 de Fenerbahçe stadında, ve Süleymani ye stadında şaat 14,45 de yanlacağı ilân edilen Galata Gençler - Kasımpaşa mü. sabakası ayni gün saat 14,45 de “Tak. koz müsabakası sim stadında icra edilecektir, Umum Müdürlük Klüplerden istatistikler istedi Beden Terbiyesi umum müdürlüğü, taş- kilâta dahil klüblere birer tamim gönder. miş, 936, 997 ve 908 senesinin teşriniev- vel sonuna kadar Üç senelik faaliyet, ve bilânçoları hakkında malümat jstemiştir, Beşiktaşlı Hakki Beden Terbiyesi Umum Müdürlük kadrosu Hazırlanan bütçe ikiyüz bin liralık © oluyor yatağın çurti İİ hakkak bir ölümden a ir Beden terbiyesi umum müdürlüğü teğ- Taksim B.O. 17 — Necati Binici Kumka pi,, 18 — $. Baru Tozkoparan, 19 — Muallâ Aysel 52 inci okul 168, 20 — B, Umum müdürlükçe istenen malümata göre, Xlübler, senelik çalışma programlar rmı, son üç sene zarfında yaplıkları müs Bunlarm rskatçı nevi de mühim bir ye kün tutar, Aralarında güze! sesliler, bir kllâtında çalışacak kadro için 200.000 lis yalık bir bütge hazırlanmaktadır. Eski Türk Spor kurumu umumi kâtibi Çağlı Samatya MM. cad. 52. BİRER DEFTER KAZANANLAR 21 — Seyfettin Dikolcay küçükayasol- ya, 22 — Ömer Ersun Ebussuut cad. 23 — Rukiye Ogan Nişantaş Rumeli cad 2, 24 — Aca Bele Şişli Terakki lisesi 7, A. No. 371, 25 — Albert Eskenazi Beraber lik sok. Hasköy, 26 — Erol Coşkun Sul- tanahmet Hisar sok. 25, 27 — Mardiros Samatya Sulumanastır sok 52, 28 — Ba- baeddin Bayraktar Fatih 0.0, 215, 29 — Fikret Kumuma şehremini 64, 30 — Hay “ 31 — Aydıgü rünnisa Kadırga ilkokul, 48 kendimi asla affetmem. — Evet. Dedikleri oldu. Ro lan Kandiyano hapse atıldı. Haydut heyecanla iki adım geriledi, Boğuk boğuk; — Nereden biliyorsunuz? Diye sordu. — Zavallı Rolanı tevkit edi” lirken gördüm. Benimle bera . ber nişanlısına varıncaya ka - dar bütün doslarımn kendi sini bırakıverdiklerini gördüm. Sen, birtakım bunharların oyun cağı olmuşsun, Anladın mı yal ruz Ben... Silviya müthiş bir haykırış. İs yerinden fırladı... Haydut geri geri çekilirken gürledi; — Fakat siz kimsiniz? Süviya herifin üzerine doğ- vu yürürken cevap verdi: — Ben önün anasıyım! Haydut al; yere değecek kadar eğildi, Dizleri Üzerine düştü, Bir hiçlarık, geniş göğ. sünü parçalıyordu. Yavaş ya- vâş söylenmiye başladı: — Anası mı? Demek niha- yet korktuğum felâkete uğra. dım, Beni öldürünüz. Rolanın annesi şaşırmış bir Baldeydi. Haydut morarmış bir yüzle kadına doğru atılı ve bağırdı; — Dinleyinizi madam, dedi. kaç ayeti ezber bilenler, gözyaşı dökmekte mahir olanlar, kan ter içinde çalışır gibi hayırhah görünenler vardır. Çeşitleri k dileri kadar çoktur. Dilercilerin bu envammı bir dereceye kö” dar öğrendikten sonra bunların cemiyet hayatlarına ( girelim. İçlerinde, dilenö olmayana az nasip olmuş,servet sahipleri bulunan bu cemiyet efradı, kendilerinden başkasının vasıl olamadığı derin ve esrar” lı bir hayat içindedirler.. Bu dilencilikten daha merakir safhaları ihtiva eder. Gele cek yazımızda bunu anlatırız. —İstanbul mukabiri ii “|, ia KAHRAMAN HAYDUD Ben hayatında her fenalığı yapmış bir adamım.. Şimdiye kadar yüzlerce adam öldür- düm, yüzlerce ev ve gâray soy» dum. Fakat bu dakikada duy- duğum azabı, hissettiğim ıstı- rabı hiçbirinde duymadım, Silviya şiddetle cevap verdi; —Ne demek istediğinizi izah ediniz!,, — Oğlunuz monsenyör Ro- l — E ne olmuş?. — Günlerim birinde kurduğum bit pusuda onunla karşılaşmış ve dövüşmede mağlüp olmuş- tum .Beni öldürmek hakkı iken bunu yapmadı, Bana bâyatımı bağışladı. Kalbimde onun için büyük bir saygı ve sevgi duya- rım. İşte beni tazip eden bu. | Silviya hafif bir sesle ; — Zavallk asil evladım! diye mırıldandı. Oğlunun büyüklü. ğündan bahseden hayduda bak- tr. İskala Brino vahşi bir tavır- la sözüne devam etti: —Şimdi hayatımda birinci defa olarak beni tazip eden meseleyi anladınız m? Size onun büyüklüğünü anlatamam, Benim bir cani olduğumu bil. mesine rağmen bana hitap © dişleri hâlâ kulaklarımda çine lar.. Ben böyle ulvi bir adas! sabakalar, kazanlar rükorlar, muhtelif geüşabakalarda kezanılan müküfatlar, bu Bporduların İsimleri, İşleri, Wüblerin tarifi. çeleri, binalar, salon çalışmaları, klüblerin yerli ve ecnebi antrenörleri hakkında mu- fansa! malümat verilecektir. Mk yaman Gönç takımların lik maçları yarın başlıyor Genç takımlar likinin birinel müsaba. kası yarm Beşiktaşia İstanbulspor takım. lart arasında yapılacaktır. Taktim stadyo- munda yapilacak olan bu müsabakaya sa- et bir buçukta başlanacaktır, KAHRAMAN HAYDUD ma karşı, hayatımı kendisine borçlu bulunduğum bir asile karşı bilmiyerek hareket ettim, İskala Brino birdenbire aya ğa kalkarak odada dolaşmıya başladı. Kendi kendine ko- nuşur gibi söyleniyordu: — Ona şükran borcumu öde- yecek yerde onun tevkiline ça- lıştım.. Hakikaten tevkif edil- di mi? Bunu bilmiyorum. Fa- kat öğreneceğim. Siz bugün, oğlunuz yerine beni öldürmek hakkın: haizsiniz.. Emrinize hazırım. Öldürünüz o beni. Tereddüde lüzum yek... Siz ki © alicenap sdamın annesisiniz.. Sizden ne saklayabilirim.. Si- ze hakikati söylemeliyim.. Be- nim o kalabalıkta üzerinize a- tip © kaşkamlığımn sebebi yüz ekü mukabilinde sizi ül- dürmekti.. Bana bu yüz eküyü tanımadığım bir adam vaad et- mişti,, — Beni mi öldürecektiniz?. — Evet, $izi... Monsenyör Rolanın annesi madam. Al çaklığımın derecesini anlıyor- sunuz yal. , — Neye öldürmediniz?, — Bunu ben de bilmiyorum, Kanaldan gelirken kollarımın mrasındaydınız. Burada da saatlerce yalnız kaldık. Sizi pekâlâ öldürebilirdim., Fakat dir, su Amerikada bir boks maçı Salnt . Louis, 8 (A.A.) — Nev «Jer- seyli Toney Galeüto, Saint - Lowisli zenci Thoması dokuzuncu ravundda nakavt etmek suretiyle mağlüp etmiş” tir, 4T nedense bir türlü hançerimi kaldıramadım size.. Bu kadar adam öldürmüş biri olduğum halde sizi öldüremedim.. Söyle- diklerim sizi korkutuyor değil mi madam., Benimne alçak bir xatil olduğumu anlıyorsunuz değil mi? , — Sana acıyorum, seni alie- diyorum . — Bana açıyor, beni affedi- yor. Oğluna karşı yapmadığım şey kalmadığı halde o beni af- fetti.. Annesine karşı yapmadı” ğım kalmadığı halde oda beni aftediyor. Belki ik defa clarak haydu- dun gözleri sulanmıştı., Silviya hayduda doğru yürüdü, . Elini tuttu, Titriyordu eli.. Silviya yavaşça sordu: — Adın ne?. — İskala Brino.. — Alâ. .Yaptığin feralıkları telâfi etmek ister misin?. — Ne demek istiyorsunuz?.. — Oğlumu kurtarmak için bana yardım eder misiniz?. — Şüphe mi var? Hayatım bahasma olsa bile., —Rolan kurtuluncıya ka- dar sana yap dediklerimi yap- mak, öldür dediklerimi öldür- mek, gece gündüz demeden ça- Uuşmak, elimde bir müdafaa si- Nizameddin Kırşanm Beden terbiyesi t- mura müdürlüğü teşkilitmen 240 lira m8 ağla müfettiş olacağı haber verilmekterİrinde ve evvelce alın! U p 7 — Beşiktaş ve Te mizin kıymetli ele ce GOK ve Hakkı evvelki | ge“ kaza gesirmişi İki çe manguldaki köm Ve lE duğundan, .. cuyu zehirlemeğe * ünün yar ege çalık Him a iL le olmuş, Hüsnü bit dini sofaya atarak Of” i muştur. Bu sırada ef, hemen yukarı e da temiz havaya facianın önüne & resi iti, ilinci bir iy ya ile Holanda münaşebetlerinin Bu emre sebep, İ terdamda yapılacik Yâ futbol maçının röisi tarafından © Iki memleket ara betlerinin inkıtas, * ğe da şamildir, Macar Iskogyada | * Gilaskor, 8 (4. Aİ Macar takımını 1 © tir, Walker, Black ve © da birer gol karşı $ gelle ve larak hitama saldın takımını İskoçya tak 11 © oynamış olduğu bariz bir surette Arja 1942 dünya futbol k“ Mutlak kendi yapılmasın! Arjantin 1042 alar dünya kupası mağ memleketlerinde t€' dir. Bu husus Lüksembürgda ta * lel kongre bir we Almanlar da bu a ketlerinde yapılma” bulunacaklardır. Be lartr hgrede yapılı hakkında kar Zİ Avusturyalı meş g İsviçre me Şimdiye kadar ve oynamakta olan v kedetek, Zürihe Grasboper tak Valterkoş eski A mel bir sporcusudu” eli kadar 46 defa ente” 32 yaşında olmasini ne çok faydalı olacağı “2