13 Aralık 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

13 Aralık 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Son Havadisler ? AKŞAM POSTASI BIRİNCİKÂNUN Sene; 7 - Sayfa: 1938 2462 SALI Re bir İemelde Alman- »> lar kazandı | ans ve İngiltere Memel vaziyeti | & e isile Berlinde teşebbüste bulundular; Ch zssexde 2 (AA) —E ye “Milletler cer Akdenizdeki metalibatından bahsederek ark Avrupada yeni Devamı 6 ncıda İlyatlarının sebepsiz yükselmesinin önüne geçmek İçin esiimiş hayvan toptancılığını liraat Kurumu yapacaktır “Look,, isimli bir Amerikan mecm ler ingiliz nazırı söyliyor : : Almanya Şarki Avrupada bir taarruza hazırlanıyor! sında neşroluman ve Hankov'dan 2ö an amma e aa Tel 20335 FLAN İŞL »derilen bu resimler iddiaya göre Şanghayda bizzet Japonlar tarafından alınmışlır ve Çinde cereyan eden muhavebenin dehşetini göstermektedir. Çinde Jepon ordusunun iaşe ve giyeti mükemmel değildir. Bu sebeble Japonlir esir beslemeği münasip bulmamakta, esirleri askerlerin talimlerinde küllan maktadır. Acemi Japon askerlerine bu esirler canlı birer kedej teşkil ediyorlar. Resimiörden soldakinde faponlornm Çinli askerler üzerinde süngü telimi yaptıkları diğerlerinde kafaları kesilecek Çinli esir .AAAAAMAMAAAAAAA, Reisicumhurumuz İsmet İnönünün p,, derse Külüm ende satış leri de açacak Se RA RRAAAA AAA Karabük, 12 (A, A.) — Anadolu ajan- sınm hususi muhabiri bildiriyor: Reisicümhur İsmet İnönü bugün saat $ de Kürabüke teşrif etmişler ve ihşantı sü- ratle ilerlemekte olan demir ve çelik fab- gep” Devamı 6 ancıda fihın meşru sebebler mevcut e birde terelfü gö IN Mi hâ Alman gemileri Nevyork ( limanına sokulmı- yacak mı ? Nevyork, 12 (A. A.) — Belediye mecli- si reisi Morris; Almanyada yahudilere ve hristiyanlara karşı yapilan tazyiklere €6- web olmak üzere Nevyork belediyesinin Alman gemilerini Nevyork Timanma #ok- mamak meselesini tetkik etmekte olduğu- nu bildirmiştir. Mr Devamı 5 incide mahalle ikisi rakibinin kardeşini | yaralamış Kideiumumiliğe şayanı dikkat bir Sarkıntılık yapan | bir adam Sivil polis olan Bayan tara- fından yakalandı Bu sabah Sirkecide çok garib bir vaka olmuştur. Mekmet siminde bir adam © sırada 80- katan geçmekte olan bir kalına söz at- mıştır, Bunun üzerine kendisine sarkıntı- lık yapılan kadın derkal geri dönmüş Mehmedi yakasından tutarak ve adise dolayısile şikâyet yapıldı miştir. Bu sırada Mehmedin söz attığı bu be- yanım emniyet müdürlüğü sivil başkomi. | inle kardeşi Kâzem ve. İrâdiseye dolaywsile sebab olan Hatice BE Yansı 2 incide uranuştur. na meydan vermeden zorla köşe başmda- ki nokta memuruna götürüp teslim et miyetle devam edilme! serlerladen biri olduğu da anlaşılmıştır.| Melmet derhal yakalanmış ve hakkında | bahpederesi denilen yerde takibat yapılmak üzere müdiriyete serko-| Bu mahalden Hask Surpagop Mezarlığı ve otobüs meseleleri temisyoğeu Sabur İHKarabükteki tetkikleri Sami hakkında adli takibat yapılacak Muhiddin Üstündağ ile Ekrem Sevencanın muhakemesine Ankara, 12 (A.A.) — Devlet Şürası umumi heyeti, eski İstanbul belediye reisi Muhiddin Üstündağ ile mua Ekrem Sevencan tarafından otobüs me- selesinden dolayı haklarında mülkiye dairesinde verilmiş olan lüzumu muhâ. keme kararına karşı serdedilen itirazı tetkik etmiştir. Umumi ee bu itiri Sarı reddeyle nin mucip sebep- i yerinde bularak kârarı tasdik et- miştir, Diğer taraftan mülkiye dairesi Sürp- agop mezarlığı: işinden dolayı da vazife lüzum gö örüldü istimali suçu ile Jüzumu muhakeme karar vermiştir. Gerek otobüs işinde, gerek mezarlık şeraitinin tesbitinde mem hükü- niyle dışarı“ mete nüfuz ve intisap bey da bâzı sulistimallere vasıta oldukla. rından dolayı İstanbulda komisyoncu” luk eden Sabur Sami, Ada hanında ayni işle meşgul Kadri ve eski belediye fen memurlarından Refet hakkmda ta“ kibat yapılmasının, Adliye Vekâletine bildirilmesi gene umumi heyeteo karar laştırılmıştır Okmeydanı cinayetinin yeni safhaları Arnavut Lütfi isminde biri yakalandı Bulunan izler hâdiseyi tamamen değilse bile kısmen aydınlatmış bulunmaktadır Okmeydanı cinayeti kikatına ehem- r Zabıta bilhassa birkaç meşgul olmaktadır., 'ENİ BİR İZ Malüm olduğu üzere ceset bulunmustu. VW östikameline doğ i ru yirmi metre kadar mesafede kan izleri okta üzerinde kalaycı! görülmüş ve bunlar tetkik edilerek bir av hayvanın lmadığı anlaşılmıştır. Zaten kan izleri cesede kadar gelmekte ve oracıkta hafif bir teraküm yapmakta dir. Bu iz, cesedin bulundullu yerde yakanın cereyan etinediğine büyük bir delil halin: dedir, Öldürülen biçâre ak sürüklene (Devamı 5 incide)