6 Ocak 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

6 Ocak 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

mışım, Hizmetçiler Yeni tertip ettiği R'in büyük mükâfatlı Güzel gözler müsabakası 1949 Senesi yok ki en gazetemizin 7 inci yıldan 1939 tarihinde baş. Güzel gözler müsabakası $ inci yılına basacağı 11 İlincikânunun hıyacaktır, Müsahakamızın izahı: Kâdın okuyucularımızın evvelce den çektirecekleri resimlerinden istemeyenler de yalmız resimlerinin karıdaki resimlerde işaret edildiği şekilde kesip bize gördere- çeklerdir. Müsabakamıza işt bu şekilde idarehanemize gönderecekleri resimler 11 İkincikâ nündan 11 Mart 939 tarihine kadar muntazaman hergün bir veya bir kaç tanesi, ayrı ayrı numaralar altında gazetemizde meşre- dilecek ve neticede en güzel gözlerin hangi gözler clduğu o. kuyucularımızdan sorulacaktır, Kimler mükâfat kazanacaklar : Müsabaka resimlerinin intişarı devam ettiği müddetçe, ga- zetemizde çıkacak kuponları toplayan ber okuyucu, güzel ve cazibeli bulduğu BEŞ GÖZE rey vermek hakkını haizdir. Rey lerini beğendikleri göz resimlerinin altlarında bulunacak nu- maralarr topladığı kuponlarla birlikte idarehanemize gönde, rerek kullanmış olacaklar ve idarehanemizden bunun içim de bir numara alacaklardır, Okuyucularımızın gönderecekleri treyler toplanacak ve neticede en çok rey alan beş güzel göze verilmiş reyler içinde adı bulunan iki yüz okuyucümüza kıymetleri yekünü 800 kü- sur lirayı bulan hediyelerimiz tevzi edilecektir. Tevziin ne şekilde yapılacağını bilâhare esaslı bir şekilde çelkirmiş veya yeni baş r göz kısımlarını istiye; ak için kadın okuyucularım: 150 KAHRAMAN HAYDUD koştular. A- © Uşak yerlere kadar eğildi, Baş ve Diş ağrıları içinde yapılacak müsabakaların şüphe büyüğüdür izah ederek öokuyucularımızda en küçük bir tereğdüt nokta sı bırakmamıya çalışacağız. Kadın okuyucularımızın göz resimlerini bekliyoruz. Gözleri en çok rey kazanan beş kadın okuyucumuza ay- rca para mükâfatı verilecektir, Kadın okuyucularımız, bize gözlerinin resimlerini dermekle HABER'in 8 inci yıldönümü münasebetiyle ettiği müsabakaya yardım etmiş olacaklardır, İsteyenlerin yalnız göz resimleri neşredileceğine ve yalnız resimlerinin bü kısımları gönderileceğine göre dilerini utandıracak hiç bir şey mevzuu bahsolamaz . Bununla bem HABER'e yardım etmiş, hem de hakikaten güzel gözletinin gözellik derecesini ölçmüş bulunacaklardır. HABER, kendisine göz resimlerini göndermek yardım eden kadın okuyucularının bu zahmetlerini mukabe- lesiz bırakmak istememiştir. Okuyucularımız tarafından verilen reyler neticesinde ta. ayyün edecek en fazla rey almış bulunan beş göz sahibince şu mükâtfatları dağrtacaktır: Birinci derecede rey toplayan göz sahibi v İkinci " " » Üçüncü o ,, Dördüncü ,, & Beşinci » ” NOT: Bize gönderilecek göz renas LE eğii. müste- ar isimleriyle neşredilebileceği gibi hakiki imleriyle de derce- dilebitir. DIKKAT; Mükâüfat kazanan göz sahiplerinin mükâ. fat alabilmeleri için, bize gönderdikleri göz resimlerinin birer eşini de kendilerinde bulundurmak zahmetine katlanma- ları Jâzımdır. Mükâfatlarını bize ancak kendilerinde (o bulunan göz resimlerini göstermek süretiyle alabilirler, Herhangi . bir ihtilâfa sebebiyet vermemesi ii işin bu resmin, söylediğimiz gibi, gazetemizde neşredilen re: yni olması lâzımdır. gör. tertip bize keti- olan suretile » , " ” BİRİNCİ SINTF OPER(TÖR Dr. Cafer Tayyar Kanket Paristen mezun Umümt cerrahi; dimağ, rın sarkıklığı, ameliyatları, Muayene: Sabahları 10 den 19) ye kadar, Salı, perşembe ve cu martesl günler 19 dan 13 ye koda; meccanen, Beyoğlu Parmakkapı Telefo: INA Dindirir Rumeli han No. 40366. KAHRAMAN HAYDUD tekça, bunu yapamıyacaktı? Onu varırım size. siniri! cerrahisi ve kadın doğum müte hassısı, erkek ve kadın ameliyat. ları ve modern ameliyatlar, dimaj sinir, Y. buruşukluğu, meme, ka 6 İKİNCİKÂNUN — Ağaç içinde saklanan boml Patladı bir adamı öldürdü; oğlu da ağır yara” Izmir, (Husus) — Selerihisar |ağır surette o yaralarımış VW kazasının Orhanlı köyünde ( patir-İmemleket hastanesine (gö yan bir bomba, bir kişinin ölümüne | tedavi altına alınmıştır. İ bir kişinin de ağır surette yaralan | (Yapılan tahkikata, pati İmasma sebebiyet — vermiştir. Köy | barın yıllarca evvel bir a halkından Osman oğlu 30 yaşında | düne gömülmüş olduğu ve z 4 İ ağacın büyümesile kökün # | Hasan Çokkoşar, sabahleyin © ci içinde sakladığı, sonra Has oğlu Ahmet Çokkoşarla ocağı yaka İ koşarın evde yakmak üzeri zak karşısında ısmırlarken ocak | ağaç kütüğünde böyle tehi çinden bir bomba patlamıştır. Ha- Jack gizli olduğu ateşin san Çokkoşar, aldığı yaraların tesi- bombanın patladığı netice cile derhal ölmüş, oğlu Ahmet Çok | mıştır. İnfilâk neticesinde * İ xoşar da sol eliyle sol bacağından | bir kısmı da yıkılmıştır. © Nafia Vekâletinden; 1512939 çarşamba günü saat 15 de Ankarada Nafi kâleti binası içinde malzeme müdürlüğü Odasında toplanaf xeme eksiltme komisyonunda 7530lira muhammen bedelli 50 “li graf teli ile 200 kilo bağ telinin kapalı zarf usufyle eksilen Hlacaktır . (Yerli malı için de teklifte bulunulabilir.) Eksiltme şartnamesi ve teferrilatı bedelsiz olarak müdürlüğünden alınabilir. Muvakkat teminat 564 Yira 75 M tur. İsteklilerin teklif mektuplarını muvakkat teminat ve şal sinde yazılı vesaik ile birlikte ayni gün ve saat l$e kâğdar komisyona makbur mukabilinde vermeleri elime (3508) € | i Deri ve Barsak artırma ilâ Türk Hava Kurumu Istanbul Vilâyet şubesinden * Kurban bayramında teşkilâtımız tarafından toplanacak ve barsaklar pazarlık suretile ayrı ayrı arttırmaya konmuş! 18 /Kânunusani /939 O çurşamba günü saat on birde sı yapılacak ve fiat değer görülürse ihale edilecektir. İstek” belli gün ve şartnameyi görmek için de her gün Cağaloğlü” şube merkezine müracaat etmeleri. (9355) işletme Umum idaresi. ilânları 9. 12 - 1938 tarihinde yapılan ik eksiltmede talibi clan ve mubâmmen bedeli 18375 lira olan 120 ton telgraf teli ton bağ teli 15 -2 - 1939 çarşamba günü saat 15 de kapak # selü ile ANKARADA Nafra Vekâleti binasında satım alınacak” | Bu işe girmek İsteyenlerin 1378, 13 liralık muvakkat t©€” İ ile kamunun tayin ettiği vesikalari ve tekliflerini ayni gün saâf İ kadar idaremiz malzeme dairesindeki komisyon relsliğine vel İsi lâzımdır. | Şartnameler parasız olarak Ankarada malzeme dâir İmama | 11) AS PaŞa İN Tesellüm ve Sevk Şefliğinden ig — ZAYI İstanbul 54 üncü Oku senesinde (aldı; kaybettim, Yeni alaca” eskisinin hükmü yoktur. MET 151 dam yavaş yavaş, yanlış geldiği söyliyerek çekilip gitti. — Annen öğrendiği zaman ne dedi?, — Bunu anneme söyleyememiş- tim, Fakat hatırladıkça korkum. dan hâlâ titrediğimi hissederim. Rolan yavaş bir cevap verdi: — Merak etineyi ben himaye ederim, — Tanır mısınız o adamı), — Evet, tanırım. sesle yavrüm, sizi Sonra garip bir tavırla ilâve etti; — Allaharsmarladık çocuğum. Sen hiç bir şeyden korkma... Ar- i himaye edebilecek dün- yâda var.. O da benim. Biyanka nezaketle eğildi. Şim. di gözlerinde tatk bir tebestim be- nm İirpayı Ağerik: “ Aretetiri Ona bazı emirler iyi mek için kendisi — Bin kişi rim Rolan yüksek sesle: — Ala, dedi, Şimdi söyledikle- zimi tedarik et). nde görsem tanı- Rolan kendisine hayran hayran bakan ener son defa baka“ rak çıkıp gitti ve kapıyı kapadı. Saray av yavaş tenhalaşmı. ya başlamıştı. Rolan Emperyaya yaklaştı. Emperya şiddetli bir w tırapla; — Ne oldu? diye sordu. — Hiç bir şey yok madam. Şimdi çocuğunuza gidip bakarsa” nız onun tamamiyle iyileştiğini görürsünüz, Emperya kızınm bulunduğu da, ireye koştu., Sabta kâtip Pavlo, Atatene yak- Taştı ve alçak bir sesle: — Dostunuz. Bambo şerefine bir müsâmere hazırlaymız. Bu müsamcerede siz, ben ve o buluna- cak; anladınız nw?. Araten başiyle tasdik etti, lan şimdi düşünüyordu: “Şuhmeşrep bir ka felâket. leri birinci müsebbibi.. Altiyeri, Bambo ve Foskariye hoş görün- e veren mah- W Buna karşı, bu habisin kızı. Güzel, lâtif bir kız.. Felâketi hazır- layan kadından intikam alabilmek için elinde güzel bir âlet.. Fakat bunu yapabilecek mi?. İçinde tir merharaet hissediyor.. Buraya in. tikam almıya gelmişti. Fakat görüyordu ki bunu vapa- mıyacak, göğsünde o kalb çarp- Ro öldürecek yerde bilâkis kurtarmı- ya çalışıyordu.,, İçeriye birdenbire Emperya gir. di. Sevinç içindeydi. Relanın el- lerini yakalayarak — Biz hakikaten çok büyük bir doktorsunuz.. Şimdiye kadar kı- zımı hiçbir gün bu kadar şen ve neşeli görmemiştim.. Senyör Ara- ten, kâtibiniz bulunmaz bir hazi- ne, . Araten cevap verdi; — Bunu size evvelce söylemiş. tim, madam.. Rolan, Emperyanın ellerinin te- masiyle titredi. Kalbinde müthiş bir kin duydu. Kendisini toplaya- rak cevap verdi: — Demek artık emin oldunuz? — Nasıl emin olmam., — Fakat size çocuğunuz da gör” düğünüz sıhhat alâmetinin pek zahiri, hakikatte pek muztarip ol. duğunu söyliyecek olursam., Şuhmeşrep kadın birdenbire sarararak bağırdı: — Beni korkutuyorsunuz.. — Sizinle bir başka gün konuş- mama müsaade eder misiniz? — İsterseniz hemen şimdi. — Hayır.. İmkânı varsa yarın. — Çok uzak, Çok meraktayım.. Gece yarısı olmaz mı? Gece ya- rısına kadar misafirlerimi gönde reçek bir vesile bulabilirim, Yal — Gece yarısı.. Pekalâ. —Emperya derin bir düşünce- ye daldığı zamanda Rolan uzak: Jaşıyordu. ARATENİN KÂTIBI Gece yarısı olmuştu. Şuhmeş* rep kadında, Rolanın sesi, onun gözleri, mizhiş hatıralar uyandı. ryordu, Misafirler tamamiyle dağılmış- tr. İşte bir sâattenberi yalnızdı .. Nihayet Pavlo göründü. Em- perya elinden yakalayarak, onu küçücük bir odaya götürdü ve yer gösterdi. Rolan oturdu, Şu dakikası, kaş- tığı günlerder/Deri, ilk ıstıraplı da- kikasıydı., Şu odayı tanıyordu. O felâket gecesi, şuhmeşrep kadın kendisi- ni gene buraya almıştı. , Birdenbire titredi. Maskesi al- tındaki yüzünün sarardığını his“ setti, O anda altı sene evvelini ya, şadı.. Emperyarın şehvetine mu- kâvemet edemiyerek rüzgâra ka- pılmrş bir yaprak gibi buraya ka dar gelmişti.. Şimdi intikam almak arzusiyle yanıyordu. Bütün düşüncesi alt. et olmuştu, Emperyanın yavaş “bir sesiyle kendisini topladı £ — Bana kızımdan fbahsediniz! ŞEHİR TİYA ös1-89 FP tasdiki. Saat 20,307) Tepebaşı D ASMOf, caddesi komedi F MUM SÖNDÜ İstiklâ? ERTUĞRUL TEK 'TİYAT Taksimde “İTAAT İZE Komedi 3 P YAZAN: Celâl MüsahiP anda: İNSAN MAEÜ ATATÜR Albümünün 3üncü tabı Çi Müvezzilerden Isteyin! BELEN L PZFİF. FER EEFESLEİPEŞESİ > £ # ..i #- O ZEŞSEFESESLİZİ