7 Temmuz 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

7 Temmuz 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

a .- İngilterede motosiklet #pozu ç ok revaçtadır. Cillen müşkül ve tehlikeli bir spor olan motosiklet yarışlarına binlerce kişi iştirak €- der ve yüz binlerce seyirci milsaba kaları heyecanla takip eder. Geçen- lerde Londra civarında yapılan sen elik büyük motosiklet yarışları çok meraklı olmuştur. Yukarki resimlerde ba müsabakadan bir enstanta, neyi görüyorsunuz. Bu güzel spora bizde de biraz merak uyanmamasnı memek kabil mi? temenni et. Bakırköy spor Mp ismini değiştirdi 1921 ide teşekkül ederek bir çok iyi neticeler almış bulunan Ba- kırköyün en eski spor klübü Çİs- tiklâl) evvelki sene ismini görü. len lüzum üzerine Bakırköyspora çevirmişti. Son kavi günlerde mınta” mler meselesi ortaya atı nca bu teşekküle gene eski ismi olan İstiklâl adın: vermiş ve geç sinde de bunu kât tir. ul ve ilân etmiş Son günlerde iyi bir faaliyet küynağı olan İstiklâl klübü zel bir İokale sahip ol ber azami nizami bi vardır. Klüp gü akla beras saha: da reisi, Giresun tin mebusu tükenmiyen yar üç dört takım futbol. atlet ve denizcilerden a klüp mensupları mwlen güne artmakta muhitte ni bir faaliyet canlanmaktadır. şekilde ilerliyen leriyle iftihar edebi Üç hafta evvel A Gençler ka bu karşılaşmanın revanşi için bu haftalarda Adapazarlılar Bakır köyüne davet olunmuşları lışkan idare lirler Birliğiyle Bu İstiklâlliler son günlerde Buz t olunmuşlar ve Mu- saya da di tâdiye Gençler Birliğiyle bir maç yapmak üzere Temmüzun on alt sında gitmeğe karar vermişlerdir. İyi bir antrenör elinde çalışan ikiâiMi gençlere muva leriz. fakıyet di Mülâyim pehlivan Bu hafta Beykozda yüreşiyor Birçok pehli- vanlar daha karşılaşacak Mülâyim pehlivan Mülâ kozda yapıla Ahmet gibi mış pehlivanların, işti- ırmda pazar günü sıma kadar yapılacak bir m iştiraki ile bir dl güreş min de na zevkli olacaktır. n pehlivan bu hafta Bey - sabakaları, kat Benim görüşüme göre Beden terbiyesi faaliyeti : 1: FUTBOL Bu hafta milli küme maçları sona ermiş bulunacak, 990 senesi milli küme maçları gürültülü ve fırtınalı bir hava içinde başlamış ve sükün içinde sona ermiş bulunuyor. Fırtma dört büyük klübümüzün haklarını müdafaa tarsmı yanlış inlihaplarından başlamış idare edenle edilenlerin mutavassıtsz işmesi beticesinde sona ermiştir. Klüp İ- dareclleri Türk sporunun başmazetirilen kimsenin hüsnüniyet, seciye, İve dürüstlüğünü yakinen anladıkları içindir ki bütün maniler kendili- N ğinden zall olmuş ve Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğü bütün teş- kilâtile ahenkle çalışır bir makine haline gelmiştir. Yersiz tenlitleri hiçe sayan ve yerinde tenkitlere lâzım olduğu kadar ehemmiyet veren genel direktör İşi ehline vermek husüsunda gazetecilere vermiş olduğu sözü futbolümüzlin basına Ziya Ateş gibi bir İdareci getirmekle tut- muş balunuyor. Türk güreşinde silinmez eserler bırakan Ahmet Fet. keri güreş şubemize nasıl yerinde bir intihapsa buzüne kadar olan dürüst ve bilgili mesaisile Ziya Ateş de futbolümüz için çok yerinde bir intihaptır. Bir senelik futbol faaliyetinin bizde bırakmış olduğu ka. naatları, ve yarınki hakkındaki dileklerimizi yazmağı faydalı bulduk, Futbolümüzün, klüplerin, halkım futbol federasyonu başkanından beklediklerini birkaç madde ile hulâsa edebiliriz, 1 — Lik ve milli küme maçları bıktırıcı bir haldedir. 2 — Bugüne kadar başka memleketlerde olduğu gibi futbol sezonu âlye bir sey mevcat değildir. 3 — Bazı hakemlerden haklı olarak şikâyet kontrol edecek bir teşkilât mevcut değildir. 4 — 939 senesi milli kime mali şartları bilhassa masrafı fazla ©. Tan klüplerimizi tatmin etmekten çok uzaktır. 5 — Ecnebi takımlarla temas bir kontrol ve programa tâbi olma- dığı gibi futbol seviyemizi yükseltecek derecede fazla değildir. 6 — Balkan kupası, . A — İki devreli ik maçı ve bunu takiben milli küme maçları tem. muza kadar devam eden ve sonunda futbolcuyu da, seyirelyi de bıktı- ran bir tarıdadır. Kanaatimize göre, kümeleri üçe ayırmak bilhassa İstanbulda artık bir emrivakidir. Küme teşkilinden gaye biribirine müsavi klüpleri bir araya toplamaksa şunu kabul edelim ki İstanbulun birinci küme klüpleri müsavi olmaktan çok uzaktır. Birinci küme klüp- leri Pora ve Şişlinin de iltihakile 6 klüp olarak kabul edilebilir, Geri kalan 6 klüp ikinci kümeyi ve bugünki ikinci kime de üçüncü kümeyi teşkili ederler, Gayrifedere klüplerin iltihakile birinci, ikinci ve üçüncü küme maçları her smıf halkm alâkasmı fazlalaştıracağı gibi bizden bas- ka hiçbir yerde eşine tesadüfe İmkân olmıyan muhtelit maçlara lüzum bırakmaz. B — Futbol mevsimi eylül 15 de başlamalı ve mayıs 15 de nihayet İbulmalıdır ve fiküstür müsabaka başlangıç tarihinden Makal bir ay evvel ilân edilmelidir. © — Adetleri çok az olmakla beraber halkı, oyuncuyu çileden çı - karacak kadar bilgisiz bazı hakemlere büyük maçlar tevdi edilmiştir. Meselâ vaktile biri, senenin en mühim milli küme, diğeri de mektep maçında fena ve bilgisiz idaresile bütün sporcuların gözüne batan bir hakemin son olarak da mühim bir milli küme maçma konulması ve bu müsabakada da bazı oyuncuları, idaresizliğile çileden çıkartarak tek. meli oyuna sevkeden hakemlere müsabaka İdaresi verilmesidir. Yeni sezonda saym federasyon reisimizin hakemleri kontrol hususunda €- saslı tedbirler nlacağından şüphe etmiyoruz. (1) Ç — Mili küme basılatınm taksim şeklinin değiştirilmesi zaruri- dir, Milli küme hasılatmm 23 klüp beyninde taksimi milli kimeye gir- mek hakkımı kazanan klüplere bir mükâfat olmayıp deplasman maçla- rmda seyahatlere eklemek suretile mücazat yerine geçmektedir. D — Fenerbahçe klübümüzlün getirmiş olduğu İngiliz takımı istis- na edilirse mutavassıtların getirmiş olduğu takımlar futbolümüze fay. dadan ziyade zarar getirmiştir. Ankara futbol İstanbul futbol s6 viyesine yükseltmekte en büyük hissesi olan Ziya Ateş kuvvetli futbol ekiplerinin memleketimize getirilmesinde &klüiplerimize zahir olacağı gibi klüplere kolaylıklar göstermelidir ve göstereceğinde de ştiphemiz yoktur. E — Merkezi Avrupa kupası gibi Balkan devletleri de kendi arala- rında bir Balkan kupası yapabilirler, Evvelce de yazdığım gibi bu mu- azam İşi başaracağından emin olduğumuz saym genel direktörümüzün. ve federasyon relsimizin bu işe lâyık olduğu ehemmiyeti verecek olur- larsa bilhassa cenebi temas işini kökünden halletmiş bulunacaklardır. Son olarak artık kesmeleşien kurtulan Türk futbolünün, kendi. sinden büyük hizmetler beklediği federasyon başkanından, ilerde gös- terceceği müsbet icraatlar sporcuların bu noktada haklı olduklarına iman vereceğine eminiz, Adil YURDAKUL (1) Hulâsa doğru) Başlığı altmdaki yazımda İzmir ve Demirspor maçına Bay Sadi Farsanın müşahit olarak gönderildiğinden bahsetmiş ye bu kontrolün diğer klüplerin vardır, Hakemleri pacakları maçları da Leşmilini elniştik. Bilâhara öğrendiğimize göre, Bay Sadi Farsan müşahit rak değil teşkilât yapmak üzere gönderilmiştir. Keyfiyeti tavzih ederiz. . Bastin İngilterenin en meşhur fu. Şöhreli dünyayı sa evlenmiştir. Aldığı kzn ismi Lilian #t gibi uzun boylu, yakışıklıdır, Bü resimlerini neşrederek kendilerine yoklur sanını evlendi 7 an, olan Baslini tammuyon ran bu büyük futbolcu göçen gün Joan Skouldur. Ve bu kız da kocü- tün Ingiliz gateteleri yeni evlilerin saadet temenni etmekledirler Romen atletleri Şehrimize nasıl bir kadro ile geliyorlar 16 Temmuzda yapılacak bey» davet edilen" “Romanyabr atletler hakkında Rumen federasyonun - dan muvafakat cevabı gelmiştir, Federasyon en iyi atletlerinden beşini göndereceğini bildirmiştir. Hafta içinde şehrimize gelecek olan Romanyalı atletler şöyle bir takım teşkil edeceklerdir. 200, 400 «- Yordan, 800, 400 Nemeş, 1500, 5000, 10.000 Kristea, Disk - Valter, Girid - Konstanten. Nemeş, bir defa Balkan 400 met 16 birinciliğini kazanmış, mütead- dit seneler bu müsabakada ikinci ilerlemiş defa 5000 Tik almış iyi, fakat yaşı bir atlettir. Kristea, il metre Balkan birinciliğini almış, kıymetli bir koşucudur. Geçen kış, Pariste, yapılan kır koşusuu” da beşinci olmuştur. Tehir edilen atletizm müsabakaları Beden terbiyesi İstanbul bölge si stletizm ajanlığından; !6 Temmuz enternasyonal mü. savakalar dolayısiyle İstanbul | rinciliği 1 hafta, Pentatlon ağus tosa tehir edileniştir. let Müökenin 5 kırdığını telgraf havalisi olarak nelmilel atletizm müsabakalarına| bin metre koşu dünya vermisti İtalya - Fransa Kadın atlet takımları (Bilinmiyen bir sebep- ten dolayı karşılaşamıyorlar Paris, (A, A.) — Bu günü İtalyada pazar kararlaştırılmış bulunun Fransız - İtalyan kadın atletizm müsabaks, ları yapılmıyacaktır. Federasyon, aldığı bu kararın mucib sebebieri- ni matbuata verdiği tebliğde bil- dirmemektedir. Bisiklet yarışları tehir edildi Beden Terbiyesi İstanbul böl gesi bisiklet ajanlığından; 1-7 ve 9.1.939 günlerinde ya- pılacağı ilân olunan Türkiye bi” siklet birincilikleri sürat ve muka vemet yarışları tehir olunmuştur. 2 — Yarış günleri bilâhara ilân olunacaktır. ğe Maraton koşusu Tütkiye birinciliği kiye, Maraton koşusu bitin- ciliği 15 temmuzda şehrimizde ya- pılacaktır rekoruna Bu atletin 5000 metreyi 11:09,8 de katettiği bu koşu biterken alınan resmi yukarda görüyor- sünuz,