15 Ağustos 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

15 Ağustos 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

, e, e li Limon içek HABER — Akşam Postan 350 yi Gi altın Nİ ve zafer nişanlariyle büyük mükâfat, birincilikle diplomalar kaza nan eri Hasan Kolonyasınıld 15 AĞUSTOS — 1934 Benzerine Avrupa medeniyetinde bile tesadüf edilemez. Hastalara hayat ve şifa veren, sinirleri teskin eden, ruhi ıstırapları azaltan bu meş” | hur kolonyaya ecnebiler bile tapıyor, hayran ve meftun memleketlerine hediye olarak gönderiyorlar. Denebilir ki İngiltere, Fransa ve bütün rüksek milletlerin kolonyalarına faiktir. Limon çiçekleri Nesrin Kolonya ve Losyonları HASANın yavrusudu Piyasada Nesrin ayarında nefis ve ucuz kolonya ve Losyon bulmak mümkün değildir. Şipr, Fujer, Leylâk, Beş bahar çiçeği kokuları herkesi | | hayran bırakmaktadır. Her bir damla bir çiçek bahçesidir. gem TÜRKİYE Kızay . Gemiyetinden : Kavak, Tuzla, Sirkeci ve Marmara Ereğlisi Göçmen aşha, neleri için mahallerinde teslim edilmek üzere: Ekmek, et ve odun ihtiyacı Pazarlıkla ihale edileceğinden slikadarlarım 21, 8. 939 tari- hine müsadif pazartesi günü saat İl de Yenipostahane G- varında Kızılay hanımda Kızılay İstanbul deposu direktör: lüğüne müracsatları lüzumu ilön olunur. 270 Şon eline dört mumlu bir şam- dan alarak öne düştü. Henüz bi. rinci sofedan çıkmak üzere bulu. rurlarken gayet güzel bir yemek kokusu kralm burnunu okşama- ğa başladı. Kral durarak; —A!, Al. Kontes bu koku nedir? diye sordu. iz yemek kokusu! in Lüsinde ye. mek yiyeceklerini zannederek ona göre hazırlıkta bulunmuş. tum, Kesal bu Jâtif ve iştiha açan ko kuy üç defa teneffüs ederek kendi kendine düşündü. Birkaç dakikadan beri midesi yemek istediğini hissettiriyordü. Hiç olmazsa yaverleri uyandırmak için yarım saat, atları koşmak için de bir çeyrek. Merliye git- mek için on dakika Jâzımdr. Orada kralın geleceğini bilme. dikleri için ancak bir kahvealtı bulabileceğini düşündü. Yemek kokusunu bir defa daha çekerek kontesi alıp yemek salonunun önüns gitti. Orada gayet munta. zam tertip edilmiş ve mükemmel aydınlanmış bir sofra iki takım hazırlanmıştı. K-al gülümseyerek: — Köntes, galiba pek mükem. mel bir açınız var? dedi. — Efendimiz yeni aldığım aş- üzerinde 3AYIsIZ , İLE İLDÜRÜNÜZ | 4, Gal JOZEF BALSAMO çının bugün tecrühe günü idi. Biçare adam takdirinize mazhar olmak için ne kadar çalıştı, bel. ki zavallı Vatel gibi yesinden bo. ğazmı keser, — Sahih mi? Öyle birşey ya- pacağını zanneder misin?, — Bilhassa sülün yumurtasiy le bir omlet vardı ki aşçı bu ye? ndeki künerine pek iti. mat eğiyordu.. — Sülün yumurtasile omlet mi? Tamam ben de ona bayılı. tım, — Görüyorsunuz ya ne kadar üzülecek, Kral gülerek: — Kontes aşçımızı üzmeyelim. dedi, belki biz yemek yerken Mösyö Zamor devirden döner. mek Üz zavallı Kontes ilk adımı kazanmıştı, Bunun için sevincini saklamıya. rak: İendimiz ne mükemmel bir fikir dedi, buyurunuz efen. dim buyurunuz. Kral etrafına bakındı; — Fakat bize kim hizmet ede. cek? — Efendimiz, size kahvenizi ben takdim etsem daha fena mı bulursunuz? — Hayır kontes, hi kis siz pişirirseniz daha lezzetli olür, -? — Öyleyse buyurunuz efen. dim. 7 | Ankara caddesinde Kiralık kat ve odalar Ankara caddesinin en hâki, noktasmda, Orhanbey bünu kat ve oda olarak kiralık kabul eder, Deniz Harp Okulu ve Lisesi Komutanlığından yıl deniz lisesine alınacak okurların müsabaka 1—b 4ve5 2 — Kayıtlı okurların kula gelmeler sokulmazlar, 3 — Okurların yanlarında ka lem, lâstik, ve kalemtraş bulundur maları mecburidir. Dr. Necaettin Atasagun Sabahları 8.30 a kadar; akşam. farı 17 den sonra Lâleli Tayyare Ap. Daire 2; No. 17 de hasfalarımı susi doktor, (Telefon: 23953) Hastabakıcı Hemşireler OKULU DİREKTÖRLÜĞÜNDEN; Yeni ders yılına hazırlanmaktadır. Okul geceli ve para- sızdır, Okul, genç bayanların hastabakıcı ve ziyaretçi hemşi, re yetiştirerek, hastanelerde ve umumi sıhattle alâkadar olan müesseselerde çalışmalara mahsusustur. Tahsil müddeti üç yıldır, Teorik ve Pratiktir. Dersler hu- profesörler ve muallimler tarafından verilir İsteklilerin iyi ahlâklı ve sıhhatli ve en az orta tahsili bitir miş olmaları şarttır. Diğer şartlarımızla daha fazla için yazı İle veya bizzat İstanbulda Aksarayda Haseki cad- desinde okul direktörlüğüne müracaat edilmesi. 15 eyl! 1939 dan sonra müracsatları kabul edilmiyecektir. 9 günlerinde yapıla & sabah roplarını temizlemek den kalkan 8,45 vapurile & tmdır. Bu vapurdan sonraya kalan okurlar sınava Böbreklerden idrar torbasına kadar yollardaki hastalıkların mik- içn HELMOBLÖ kullanmız. HELMOBLİÜ Böbreklerin çalışmak kudretini arttırır. Kadın, erkek idrar zor” duklarını, eski ve yeni belsoğukluğunu, mesane iltihabını, bel ağrısını sık sık idrar bozmak ve bozarken yanmak hallerini giderir. Bol idraf temin eder. İdrarda kumların ve mesanede taşların teşekkülüne mâ” ni olur. Her eczanede bulunur. 4 DİKKAT: HELMOBLE idrarınızı temizliyerek mavileştirir . Sıhhat Vekâletinin 14/7/0932 tarih ve 2/27 nü: | izahat URINAL sınavları JOZEF BALSAMO 271 — Yalnız İki takım koymuş. Tar? Şon yemek yirmeyecek mi? — Siz ayrıca emir vermedikçe hayır. . Kral bizzat eliyle dolaptan bir takım akp masanm Üzerine koydu. — Haydi bakalım. dedi, küçük Şon şuraya, karşımıza otur, Şon hayretle duraladı; Efendimiz. — Evet, şimdi gayet muti, gayet mütevazi teba taklidi yap. ah hilekâr seni! Kontes sen de şuray yânıma gotur, Yandan ne güzel görünüyorsun Kontes? — Buna bügün mü dikkat bu. yurdunuz elendimiz? — Ne yapayım? Size: dalma yüzden bakmağa alıştım. Hakikaten aşçımız pek mü. kemmel. Ne güzel yemek yapı. yor, — Eski aşçıya izin vermekte haklı imişim değil mi? — Tamamiyle haklı, — Ohalde siz de beni taklit ediniz, her halde kazanırsınız, — Bunu anlamadım. — Ben benim Şuvazölümü koğdum, siz de sisinkini değiş. tiriniz. — Kontes politikadan bahis yok. Bana şu Mader şarabından yer. Kral kadehini uzattı, kontes güzel bir surahiyi kadehi doldurdu. Şişeyi tu tazyikı tırnaklarına vermişti Kral: — Kontes, yav: durunuz, dedi. — Şarabın rengi karışmamak del için mi? — Hayır, elinizi biraz fazla görmek için! Kontes güldü. — Hakikaten keşifler yap. makla meşgulsünüz. Kral yavaş yavaş boş tabiatini alıyordu. — Galiba keşfetmek yim, dedi. — Bir dünya mı siniz? — Hayır, hayır! Bir dünya! Bu pek tamahkârlik olur. Esn birkrallıktan bile bıktım. Fa- kat bir ada, bir köşe, bir dağ, bir saray keşfetmek üzereyim üzere. keşfedecek. bir saray keşictmek üzereyim ki enun pi tahıdığım bir kadındır. Dünyayı unutmak istediğim zamanlarda bütün cin- ler ve şeytanlar (o ile etrafımı muhafaza ettirir!, Kontes, o zaman yeni icat ©. İunan buzlu şampasyadan bir şi- şe tale ederek: — Efendimiz cennet nehrin” den bir şişe su, dedi. aralı ruhsatın İEkzamin Ekzemanm ilâcıdır, : | Yara ve çıbanlarda kullanılır. Her eczanede kutusu 50 kuruştur. NM | URİNAL böbrek Ye ve kumlarından mütevellid ve şişmanlık maddeleri yn gr sa Sİ haizdir, 0 ZUK ee şikâyetlerinizi ile: getiriniz Er Vücudde toplanan asid ürik Ve Çele Tİ ili Lezzeti'hoş, alınması kolaydı? Yemâöklerden sonta yarım bar- dak su içerisinde alınır İNGİLİZ 'KANZUK :ECZANESİ eritir Lr ee eme eeeli Tavsiye mektubuduf | merikan odası UZ çalışır Yavuz Sezen ıris kadın ve erkok teri iademilerinden — diplo*) (2 Beyoğlu Parmak layret apartımanı Türk r to evi üstünde, , Almanca dersi Seri ve asri HABER Met9i ve mutedil ücretle ders al | teyenlerin “Almanca öğ | ismine mektupla gazetemizi raçaatı, 4 aaışRMMMe Sasa: MEAL Gaz NEÇATI PAKŞI Diş doktoru # Pazardan manda hergö” 9 dan akşam 18,30 za kadar Adres: Giata Tünel İİ Tersane cadilesi © başındf 4 GEMS No. di muayenehane” ze Çocuk Hekirat Dr. Ahmet Akkoyun faksim - Talimhane Palas N Pazardan maada İh Müyad Rami Ayd; Pazardan başka her gün S9. va kadar Teksin » Talimha' e #parlıman No, 10, Teellon$ £