2 Ekim 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

2 Ekim 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Telefon; 23872 Sene: 8 — Sayı: 2744 2 BİRİNCİTEŞRİN 1939 PAZAPTESİ ——— — İLAN İŞLERİ: Tel, 2335 Tunus ve Xorsika meselelerini karıştı. arak Hitler, Iitalyayı elde etmek için çalışıyormuş Hitlerin teklifleri etrafında tahminler: " Alman himayesinde merkezi Varşovada küçük İtalyanın Akdenizdeki ve Sovyet Rusyanın Baltı Hâdisetetin tefsiri terlın müzakerelerinde takıp edilen maksat! Almanların harbe uzun müddet devam edebilmesi için İtalya- nın hattı hareketinin bilinmesine © ihtiyaç vardır. Yazın: HASAN KUMÇAYI| Lehistanın işzalinden ve Mos- kövn Sulh isi) — Berlinde görüşen kort »nlasmalarile paylasılma. | Londra 2 (Husi an sonra Avrupa büdiseleri bir tevalikuf devresine girdi, Bu tevakkuf devresinde İngiltere ile | Fransanın ahlıkları vayiyet açık. tır. Onlar, garb döphesinde har, bs, denizlerde ablokaya devam © decekler, Londra ve Paristen ge- len haberler bünü kat'i olarak gösteriyor, maktadir. Tavassut teklifi Londra 2 — İtalyan Fakat Almanyanm (Lehistan emrivaklini tasdik ektirmek için (Devamı 4 üncüde) Lelonya ve Finlândiya da Sovyet Rusya ile misak yapacaklar ? Moskova hükümetinin bu memleketler liman- larında harp gemilerini barındırmak #slâhiye- tini istediği biliriliyor (Yazısı 4 üncüde) hâriciye 1989 harbinin ilk muhacirleri: Lehliler.,, bir Leh devleti kurulacak, “Beşler konferansı,, ktaki vaziyetlerile Almanyanın müstemleke ta- leplerini konuşacak. Almanya bu şartlarla sulhe razı.. teşebbüsü | Ingiltere ve Fransada | kametemahküm görülüyor Çemberlayn bugün Hitlere bir nutukla cevap verecek nazırı kont tarafından kar nelere o derhal elere bugür me vamı 4 inctde) KON haltı üzerinde Heyecanlı bir tayyare muharebesi oldu Beş İngiliz tayyaresi onbeş Alman kayyertake Selime 8. | meştr. On iki kumandanı Alman osunun vam etmiş uğramıştır. Muharebe 35 dal tür, Beş İngili çü dilgürlilmüş, larında yere inm msız hat, | raksrak geri dönmüşlerdir. mecbur kal (Devamı 4 üncüde) Cepheye giden bir Alnian kıtası yolda, cepheden dönen yaralılarla karşılaşıyor. Hariciye (Vekilimiz Molotofla dört saat görüştüü Müzakereler hakkında henüz resmi bir tebliğ neşredilmedi Saracoğlu dönüşte Sofyaya da uğrıyacak m? ? un Moskova voya Bösten- lanmıştır, Saracolu Sofyaya da uğri- yacak mı ? Be (Radyo) — & ak Londraya gel ilinin Moskova arşılanmıştır. Japon - nin de antikomin * nin İ üncü maddesine nı tebarüz uygun olmadığın ettirmiş şüd Minnie ıda İngiltere ile müzakereler den bir kısmının serbest bırakıl: | Londra, 2 — Japon Domela-|re Esi Müzakerelerine başlanıyor “ITokyo mahafili bu müzakerelerin şimdiye kadar konuşulduğundan | başka esaslar üzerinde olacağını tahmin ediyor ye kadar konuşulduğunda. © Jar üzerirde cereyan €ör netmektedir.