3 Ekim 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

3 Ekim 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

My a i m a Şa m A. AMA Mg MAŞA t | NA LA LL Muhammen bedeli 1,000 lira olan 16. 10. 1999 pazartesi günü saat (10,30) on buçukta binası dahilindeki komisyon tarafından açık eksiltme esulile nacaklır. racaatları lâzımdır. Devlet Demiryolları ve Limanlar; Bu işe girmek İsteyenlerin 75 liralık muvakkat ikle birlikte eksiltme günü saaflu ELE 20.000 ndet sapsız çalı süpürgesi Haydarpaşada gar satın alı. teminat ve karnmnun adar komisyona mü ü- Du işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (7800) Kayseri İskân Müdürlüğü: Develi ve Pınarbaşı kazalarındaki göçmenler için muhammen bedeli beher çifti seksen lira olmak üzere pazarlıkla ön bin Hiralık çift hayvanı satın alınacaktır. Hayvanların boyları bir ondan aşâ- ğı olmıyacak, asgari üç, azami beş yaşmda olacaktır. gireceklerin satmak İstedikleri hayvanlarının çifte Pazarlığa elverişli ol- duğuna dair baytar raporu alması şarttır. Talip olanların yüzde yedi buçuk teminat tutarı olan 750 liralık teminat mektup veya makbuzlarını hâmilen ihale günü olan 6. 10. 939 cuma günü saat 15 de İskân Müdürlüğünde teşekkül edecek komisyona ve şartna meyi görmek isteyenlerin her gün ları ilân olunur, (7905) vilmesin? — İyi amma dostum, bunları | bana söylemekteki maksadın: ge ne anlamyamıyorum. l — Demiştim ya, yardımına | ihtiyacım var. Sakın yanlış anla- ma, senden karımın bir sevdiği olup olmadığın soracak değilim. Şükranın temiz ahlikımdan şüp- hçlenmek aklıma bile gelmez. Sen | den istediğim onu ayrılmak fikri- me imale et.. Fikrimi kendisine münasip bir şekilde söyle... Sen ailemizin en samimi dostusun .. Ben söylemek cesaretini ken dimde göremiyorum. Ona vazi « yeti anlat, Sevmediğim halde bera ber yaşamak ve evlilik, bağını idâme etmek hakkını kendimde görmeliğimi, esasen iş bu şekle girdikten sonra aramızdaki bağın ergeç kopmağa mahküm olduğu- nu ona izah et.. İstersen onun na- zarında beni küçült ve alçalt. Vel hasıl ne yaparsan yap ve Şükran boşanmağa kandır. Bana yaparsın değil mi?, Odada bir sükât oldu, Eski ar- kadaşına uzun uzun bakan Kadri nihayeti — Adil, dedi, bana verdi, zik vazifeyi kabul edip edemiyece ğimi bilmem. Bildiğim, buna lü- zum olmadığıdır. Şükranla evlen* menin bir hata olduğunu söylü- yorsun; Şükran da ayni fikirde... Karımın başka birisini sevebi- İeceğini bilsem vicdanen müsterih olacağım, demiştin.. Mademki bu seni müsterih edecek, haber vere- sevi - 374 İskân Müdürlüğüne müracaat. yor ve aşkı mukabele de görü- yor. Fakat Şükran namuslu bir kadındır, sevdiği adamın metresi olmamıştır. Aralarındaki müna * sebet, maddi bakımdan, günahkârca değil. Ayselle evlenmek için boşan- makla Şükranın sevdiği adamla evlenmesini ve mes'ud olmasını temin edeceksin. Vicdanın müs- terih olsun, senin Şükran; sevme- diğin gibi Şükran da seni sevmi- yor. Adil, arkadaşını sözlerini git- tikçe artan bir hayret ve şaşkın « bkla dinlemişti. O susunca: — Şükranr sevmiyor muyum? diye haykırdı. O kadar acele hü- küm vermiyelim |! Birisiyle alâkası varmış ha? Ama namuşsundan bir katiyen Deniz Levazım satınalma komisyonu ılânları 1 — Tahmin edilen bedeli (10, 000)lira olan Dz. yeni erat. kışlası mevcut keşif ve fenni şartnamesi mucibince tamiratı 5 birinciteşrin 939 tarihine rastlıyan perşembe günü sast 11 de açık eksiltmesi yapılacaktır 2 — İlik tersinatı (750) lira olüp keşfi ve şarinamesi o hergün kö- misyondan alınabilir, 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanumun tarifatı dahilinde İcap eden vesaikle birlikle belli gün ve saatte Kasımpaşada bulunan komisyona müracaatları. (7405) . s » Marmara Üssübahıri 5. Alma Komisyonundan — Bulgur ilânı — 1 — Komutanlık kara erlerinin senelik ihtiyaçlarından 60009 kilo bulgurun 14-9-99 gününde yapılan kapalı zarf eksiltmesinde hiçbir ta. Up zubur etmemiştir. Yeniden kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuş. | tar. 2 — Eksillmesi 5 birineiteşrin 930 perşembe günü saat 16 da İzmit- le Tersane kapısındaki komisyon binasında yapılacaktır. 3 — Bulgurun bir kilosunun tahmini fiyatı 14 kuruş olap İlk temi- nalı 630 liradır. 4 — Bu işe ait şartname bedelsiz olarak komisyondan alınabilir. 5 — Eksilimeye İştirak edecek İsteklilerin 2490 sayılı kananun ta- rifatı veçhile, bu işle alâkadar olduklarını göslerir icaret vesikalarını yukarda yaxıh ilk leminatlarile birlikte tanzim edecekleri teklif mektup- larını muayyen gün ve saalte tam bir saat evveline kadar komisyon başkunlığına vermeleri. (7422) ... 1 — Tahmin edilen bedeli (22.400) lira olan (160.000) kilo kuru fa- sulye 10 birinciteşrin 939 tarihine rastlıyan salı günü sanat 14,30 da kapalı zarfla alınacaktır. 2 — İlk teminatı (1680) lira olup şartnamesi hergün komisyonda gö- rülüp ve alınabilir. 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarifatı dahilinde tanzim ede- çekleri kapalı teklif mektuplarını en geç belli gün ve saatten bir saat ev- veline kadar Kastmpaşada bulunan komisyon başkanlığına makbuz mu- kabilinde vermeleri. (7404) ..* 1 —- Tahmin edilen bedeli (17096) lira olan (80000) kilo zeytin ta- nesi 3 birinciteşrin 939 tarihine rasilıyan salı günü saat 14,30 da kapalı zarfla alınacaklır. 2 — İlk teminatı (1282) Vira (20) kuruş olup şartnamesi hergün ko- misyondan parasız olarak alınabilir, 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarlfatı dahilinde tanzim ede. çekleri kapah teklif mektuplarını en geç belli gün ve saatten bir seat evveline kadar Kasımpaşada bulunan komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri (7331), . ... Marmara Üssübahri K. satmalma Komisyonundan Kömür ilânı 27-9-939 gününde kapalı zarf eksiltmesinde talibi çıkmıyan 205 ton şey kaybetmemiş! Kim bu adam? | sömikok kömürü yeniden kapalı zarf usulile eksilimeye konulmuştur. Öğrenmek isterim. Demek başka siyle evlenmeği kuruyormuş.. Bo- | Eksilimesi 19 birineileşrin 939 perşembe günü saat 16 da İzmitte tersane kapısındaki komisyon binasında yapılacaktır. Beher tonuna tahmin edi, Ten tiyat 24.50 liradır. Ilk teminatı 376 Tira 69 kuruş olup şarinamesi be- şanmak niyetindeymiş.. İyi ama | delsiz olarak ahmabilir, Eksiltmeye iştirak edecek isteklilerin 2490 sayılı ben boşanmak istemiyorum işte!. | kanunun istedi Salonun kapısı açıldı ve güzel bir kadın hiddetle içeriye girdi .. Haykırdı: — Fakat ben istiyorum.. Buna kat'iyen karar verdim. Sevdiği- min kim olduğunu merak ediyor- sun. İşte karşımda duruyor, en iyi arkaklaşın.. Kadrinin elini tutmuştu. Adil, evvelâ bir şey söyleyemedi., Hay- ret ve hiddetten dili tutulmuş gi- biydi. Kadrinin üzerine atılmak istedi, cesaret edemedi.. Kapıya yürüdü ve çıkarken ba- gırdı: — Alçaklar! kleden : Fethi KARDEŞ JOZEF BALSAMO m İşle alâkadar olduklarını göslerir Ücaret vesikaları- ni ve yukarda yazılı teminatlarile birlikte tanzim edecekleri teklif mek, İ tuplarınışmmöyyen gün ve saatten am, bir saat evveline kadar komisyon başkanlığına vermeleri. (2900) Kayseri İskân Müdürlüğü: Şarkışla İstasyonunda bulunan 164.630 metre mik'âbı kereste- den 70.155 metre mik'âdbı Pınarbaşı kazasının Beserek, 37,790 met- re mik'âbı Tersakan ve 56.685 metre mik'âbı Panlı köylerine ve Sarımsaklı istasyonunda bulunan keresteden 45.343 metre mik'âbı Viranşehir nahiyesinin Pöhrenk köyüne nakilleri ve her metre mik'âbı kilometre başıma 8 kuruş üzerinden pazarlıkla eksiltmeye ko nulmuştur, Talip olanların yüzde yedi buçuk teminatı olan 103 Ji- taya mukabil teminat mektubu veya makbuzların hamilen ihale günü olan 6. 10. 939 cuma günü saat 16 da İskân Müdürlüğünde müteşekkil komisyona ve izahat almak (İsteyenlerin de her gün İskân Müdürlüğüne müracaatları ilân oluur, “7934, JOZEF BALSAMO Nevralji, Kırıklık ve bütün ağrılarınızı oderh keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir Her yerde pullu kutuları ısrarla isteyiniz. misyoncü pahalı r düğünden 343 ton kokkömürünüm tekrar kapalı zarfla ihalesi 12 birine teşrin 939 perşembe günü saat 15 de yapılacaktır. Muhammen kıyma 6265 liradır. lik teminatı 470 liradır, Şartnamesi hergün komisyonda rülebilir. Isteklilerinin belli gün ve sağtte ilk teminal makbuz veya 88 tuplarile kanuni vesaikile beraber ihale günü ihale saatinden bir saht ef veline kadar teklif mektuplarının Fındıklıda komutanlık satınalma isyonuna vermeleri, (7493). sa” Ayazağada $ İ binicilik ökulund. kapalı manej yeti Yaptırılacağından ka 939 cumartesi günü saat 10 da yapılacaktır. Muhammen keşi? bede lira 90 kuruştur. lik teminatı 2271 Jira 29 kuruştur. Şerait ve keşif İeri bedeli mukabilinde git olduğu şu beden verilebiliristeklilerinin 4 gününden en oz sekiz gün evvel vilâyet Nafla fen müdürlüklerinden 4 cakları vesikalarile beraber belli gün ve saatten bir saat evveline kad teklif mekluplarını Fındıklıda komülanlık sulınalma komisyonuna veri leri, X5930), 11 ve keşif cetvelle hı zarfla Shalesi 21 biri i il *.. İ Komisyonumuzda mevcut şerait ve evsafı dahilinde 4 baş nakliyii koşumul beygiri satın slınacaktır, Ta liplerinin çarşamba ve cuma günlü hayvanlarile beraber saat 13 e kadar komisyonumuzda bulunmaları (79888) *» $ * il Istanbul korulanlığı birlikleri için 40000 ; fı dahilinde püzarlıkla salın alınacaktır, birinciteşrin 039 psi şembe günü saat 10 da yapılacaktır, İsteklilerin belli gün ve saatle Fi dıklıda komutanlık satınalına komisyonuna gelmeleri, (7041) ... 4 13 Kilo galvanizli saç ile 15000 me ile 23 biri bulgur şerait ve Şerait ve evsafı dahilinde muhtelif ebatta çivi salın alın. cileşrin 939 pazarlesi günü saat 14 te yapılacaktır, Her muhammen bedeli 12999 lira 9Okuruştur. İlk teminatı 975 Yiradır, Ft lilerinin ilk teminat makbox veya mektuplarile 2490 sayılı kanunda yâ hı vesikalarile beraber ihala günü ihale sastinde Fındıklıda Istanbul malanlığı satınalma komisyonuna gelmeleri, (7982) DP a OMY YE sancılarınız, damar sertlikleri ve şişmanlık şikâyetlerinizi URİNAL ile geciriniz URİNAL LETTER »planan asid ürik ve e! Sbeb it TE TELİT; Lezzeti hoş, alırıması kolaydır Yemeklerden &onra yarım bar dak su CU çerisinde 4 YA İYİ İma BİÇKİ ve DİKİŞ mf Esaslı öğretip musaddak Lİ diploma veren i 375 dedi ki: — Karım uyanmış olmalıdır ... Haydi aşağıya inelim, bahusus ça” Uşacak bir adamın günü pek er- kenden başlar. Gel evlâd gel. — Doğru mösyö, affedersiniz... Fakat bazı muhavere vardır ki beni sarhoş eder. Bazı kitaplar be- ni hayran eyler, bazı fikirler beni hemen mecnun gibi yapar. — Haydi, anlaşıldı, siz âşıksr ne Jilber cevap vermiyerek kâğıt- ları iğnelerle tekrar eski kese kâ- ğıtlar haline koyarak fasulyeleri toplayarak doldurmağa başladı. Bu iş bittikten sonra ihtiyar: — Siz süslü bir yerde yatmadı nız, fakat hiç olmazsa lâzrm o- lan şeylerin cümlesine malik niz, Eğer daha erken uyanmış olsaydın büyük şehirlerde pek yeşillik kokularını a- kü burada Josin soka - ğırun bahçeleri vardır ki şimdi çi“ çekte olan ihlamur ağaçları güzel bir koku neşreder, bu kokuları sabahleyin teneffüs etmek insan için Bir gün zarfında lâzım olan kuvveti verir. — Evet bunlar: severim, fa- kat çok görmüş ve alışmış oldu” fumdamn büyük ehemmiyet ver- O. —Kırlar ve ormanlardan he- »Üz ayrılmış olduğun için onlara teessüf etmek zamanı gelmemiş « tir. Fasulyeler işi mademki bitti, haydi gidip çalışalım. Jak ile Jilber tavan arasından çıktılar. Bu defa ihtiyar Jilberi doğruca iş odasına götürdü. Orada camdan globlar altında kelebekler, siyah tahtadan yapıl” mış çerçeveler içinde nebatat ve maden nümuneleri, cevizden ya- pılmış bir dolapta bir çok kitaplar dar ve uzun bir masa, Üzerinde si yah ve yeşil çizgili eski bir örtü, onun üstünde muntazaman dizil- miş el yazıları, döşemeleri koyu renkte dört koltuk sandalyesi.. şi- te bu odanm mefruşatmı teşkil e- diyordu. Bunların cümlesi pek fakirane ise de son derece temiz, parlak ve mükemmel tertip edilmiş oldu ğundan pencerelerde asılı bulu- nan perdelerin arasından giren hafif ışık alında oldukça güzel görünüyordu. Odanın bir tarafımda wfak bir piyano, boş ve ateşten mahrum şöminenin üzerinde ufak bir saat bulunuyor, rakkasın o çıkardığı tıktak orada hayatın vücuduna de İlet ediyordu. Jilber bu odaya bhürmetli bir tavırla girdi Döşemesi Taverney şatosunda- kilerden birâz daha mükemmel olduğu için ona pek muhteşem gö ründü. Bahusus parlak ve temiz parkeyi pek beğenmişti. Jak, Jilbere pencerenin önüne konmuş, küçük bir masayı göste- rerek$ — Oturunuz, şimdi size ayırdr- ım işin ne oluğunu söylerim, dedi. Jilber bir sandalye alıp masa- nın yanına oturdu. Jak, aralarr müsavi surette açık çizgili bir kâ- ğıt göstererek: k — Bunu bilir misiniz? diye sordu., — Şüphesiz, nota kâğıdı. — Pekâlâ, bu kâğıtlardan biri benim tarafımdan kâfi derecede karalandıkta yani üzerine alabi- leceği katlar musikiyi kopya eyle- diğimde on su kazanmış olurum. Bu benim bizzat takdir eylediğim fiyattır. Siz musiki notası kopya — Evet 5, zannederim.. — Bu küçük çizgilerden, eğri büğrü ufak noktalardan canınız sıkılmaz mı? Bunları anlamakta zorluk çekmez misiniz? . — Hakikaten ilk bakışta onlar- dan bir şey anlamam, fakat yavaş yavaş alışıp notalar: biribirinden tefrike muvaffak olurum, meselâ işte bir (fa)... — Nerede?, —Şurada, en üst çizgide karı” ek bir halle. — Altındaki iki çizgi arasında ki nedir?. —Oda (la). — İkinci çizginin üzerine ata binmiş gibi yazılmış nota nedir?, — Bir (s01)., — Fakat siz musikiyi okuyor« sunuz?, — Evet isimlerini tanırım, fa” kat kıymetlerini bilmem. — Notaları beyaz, siyah, eğri, iki eğri, üç eğri olarak bilir misi- niz? — Oh! Bunu bilirim. — Bu işaretleri ?. — Bu işaret bir (A) dır. —Şur. — Bir diyes.. — Ve bu?. — Bir bemol. f — Pekâlâ! Fakat bir şey bil- mediğinizden bahsederken neba- tattan, aşktan dem vurduğunuz gibi, şimkli de musikiden, hem de isimlerini doğru söylemek şartile bahsediyorsunuz?. — Oh! mösyö benimle eğlen- meyiniz!,. — Bilâkis evlâdım hayret edi - yorum. Musiki bir sana'ttır ki di- ğer ilimlerin tahsilinden sona gelir. Siz bana hiç tahsiliniz olma» dığınr, hiç bir şey öğrenmediğiri. 2i söylemiştinizi, — Doğrusu öyledir.. — Halbuki bu işaretin (Ta) ole NEKTAR K. ZARUKYAMI Talebe kaydına başlamıştır. Yazardan maada her gün 9 - TAİ ve 14 . 18 e kadar müracasiği cabul olunur. Adres: Beyoğlü Altınbakkal Babil caddesi 63 Yatak, yemek ve çalışma! odalarile salon takımla volhatıl her nevi mobilyslar& wvizeler ve kristal takımlari BAKER (ESKİ HAYDEN) mağazalarında teşhir edi mekte ve her yerden ucuz fi“, at ve müsald şartlarla SA“ tılmaktadır. Istanbut asliye ü smesinden: Makbule tarafından, Abbasağa mahsilesinde Lİ | 34 No, da akim iken halihari” Se | kamatrihinın öneçhâl olduğu İN İ yün eden Hamdi aleyhine mab wenla 939.973 No. hı dosyası İl€ çılan boşanma 4 ilânca müddeisleyh dildiği ve müddeti geçtiği cevap verilme. hetle muhgiii me günü 10-11:939 sant 44 olaf ayin edilmiş olduğundan mn” leyh Hamdinin mezkür gün ve atte mahkemede hazır o bulun! veya bir vekil tayin ederek gön resi lüzunu ilân olunur. vi