30 Mart 1940 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

30 Mart 1940 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

ZİR Ml a İK a in a ĞE YAZAN: Piyer kwiz Çeğiren: F.K. -—20 Delikanlı, Tiyeretten aldığı etekliği, gömleği ve şapkayı giyerek kadın kılığına girdi. Eline de süt güğümlerini alarak dışarı çıktı. Parmağile solmuş duvar o köğr dındaki çiçekleri gösteriyordu. Genç kız giyinmeğe (davrandı. Tiğliyo ona eliyle böyle o yapma” masını işaret etti, diğer eliyle şap” kasını tutarak: — Güzel Tiyeret, dedi, seni se- viyorum. — Sahi mi? — Çok sahi, Çılgın gibi seviyor rum. Gözlerimden okumuyor mur sun? Genç kız, delikanlının gözlerinde ne görmek istiyorsa gördü ve sor du: — Beni yarın da sevecek misi- niz? — Daima seveceğim, — Daima çok uzun bir zaman. Size inanmam için daha az bir z- man tayin ediniz. — Seksen sene. — Daha az. — Yetmiş dokuz buçuk (sene, Kalbimin derinliklerinden gelen hislerimle konuşuyorum Tiyeret.Sa na uzun sürecek bir aşk (Ovaadet” mem, çok yaşıyacağımı umduğum. ve seni ömrüm oldukça seveceğim içindir. Tiyeret bu sözlere inandı Tiyeret, Jigiyonun gözlerinde, kendi aşkı kadar kuvvetli bir aş kın alevlerini ararken, Odelikanlı şimdiden bıkmış büsbütün başka şeyler düşünüyordu. Vaktini kaybettiğini, kralm mü- şaviri olduğunu, Taksinin kral & zerindeki nüfuzunu kırmak icap et- tiğini, bunun için de onu altı ki” lometre geriye.göndermenin kâfi gelmiyeceğini, o, yokken tahkika- ta devam etmek lüzumunu düşü nüyordu. Jigiiyonun bu düşünceleri, genç Tiyeretin harareti ne zamanı, hat tâ nede akşamı hesaplamadığı için, güzel bir fikir haline gelmek için bol bol vakit bulabildi. Bu fikir delikanlıya evvelâ biraz karışık göründü isede muvaffak olacağından şüphe etmedi. Birden bire: — Sevgilim, dedi, Seni ilk bakış- ta sevdim. Şimdi ise yanından bir” gün için bile ayrılamam. — Hayır, hayır, yanımdan ay“ — Biliyorsun ki ben kralın mai- yetindeyim. Kıyafetim dolayrsile kral maiyetinde olduğumu anlar Jar. Dışarıya nasıl çıkayım ve na sıl gizleneyim? Beni dinle. Sen kışın giyiniyor” #un tabit. Elbiselerin nerede? — Niçin soruyorsun? — Bana bir eteklik, bir gömlek, kısa olan saçları örtmek (o içinbir €şarp ve tarlaya giderken giydiğin geniş kenarlı hasır şapkayı ver, Elime de iki güğüm © verdikten sonra bırak da gideyim. Bütün çiftlikte beni aradıkları sırada dr- Şarda beklerim. Kral bensiz gidin- ce gelirim ve bütün gece biribiri- mizden ayrılmayız. Hiyeret: — Doğru, dedi. Birbirimizi bu- rada göremeyiz. Gündüzün bu kat boş. Akşam sizi burada bulurlarsa», Ayağa kalki — Haydi giyinin, çabuk. Güneş batmış bile... Delikanlıya yardım etti. Etekliği, gömleği elbiselerinin üstüne giy- dirdi. Gömleğin önünü (kabarttı. Başına ipek eşarpı sardı. Geniş şapkayı başına koydu. — Haydi gidin. Süt güğümleri alt katta birinci odada, iki tane alırsınız, Hemen hemen gece oldu, Sizi kimsenin tanımıyacağından emi- nim, Bu gece, saraya giderken sağ ta- rala gelen küçük zeytin ormanın- da sizi beklerim. Siz de gelirsiniz değil mi? — Ben de orada olürum. — Her ge mi? — Her gece. — Ah, siz ne kadar güzelsiniz! Delikanlı odadan çıktı, merdi" venlerden indi ve akşam © sağılan sütlerin sıcak sıcak ve köpüklü olarak beklediği odaya girdi. Gü- ğümlerden birincisinin sapını tut tu, çekti, gavret etti, fakat büyük güğümü tamamile kakiırmağa mu- vaffak olamadı. Bir tanesini kaldıramazsa ikisini hiç kaldıramıyacağını düşündü ve güğümü kapıya doğru iğerek koyu mavi çinilerin üzerine beyaz ma yü boşalttı. En yakm bir (o başka güğümü de ayni suretle boşalttık- tan sonra boş kovaları bir canbaz maharetile kaldırdı, — Yapacağım iş için güğümle- rin kapaklarındaki süt köpükleri kâfi, diye söylendi. Kralı uyurken gördüğü perde siz pencereye kadar gitti. Kral w- yumağa devam ediyordu. Gece olmuştu. Köylü kadın kılr Kında ve elinde süt güğümlerile Jizliyo kırk muhafızın arasından geçti. Tam yola çıktığı sırada, toz içerisinde kalmış olan roağrur Tak si ile karşılaştı: Jisliyo: — Hey mösyö, hey mösyö, diye bağırdı. Taksi onu tanımadı. Çünkü de likanlı elbisesini ve tavrını değiş tirdiği (gibi sesini de değiştir mişti, — Ne var? Ne istiyorsunuz? — Kralı arıyorsunuz değil mi? — Bu sizi alâkadar etmez. — Tabii alâkadar etmez. Sordu” Bum şunun için ki, eğer onu arr yorsanız saraya döndü de. —O mu? — Evet, Hattâ siz olmadığınız için hiddetliydi. Fakat bu beni alâ- kadar etmez, Geceniz hayırlı olsun efendim. Bu gece hava güzel, yalnız biraz yağmur yağsa... Esnaf işleri Yeniden tanzim için faaliyete geçildi İrtanbul emaf — işlerinin yeniden tanzimine çalışılmaktadır. O Mntaka denret müdürlüğüne bağlanan esmaf cemiyetlerinden derhal icram Lİ dileklerinin — bildirilmesi istenmiştir. Hmaf Gemiyotlerinin müşterek dilek- leri bilbazsa, bütün asmafın o cemi yetlerine dahil olması mecburiyetinin dank iyi ve kolaylıkla tatbiki | için tezal mileyyideler vaz'ı, O meslek ve sanat erbabında o ekliyet aranması, mesleki tahsli temin edümesi, çırak, usta ve kalfaların karşılıklı hak ve vazifelerinin tayini gibi (noktalarda toptanmaktadır. Bundan başka omaf kelimesinin mana ve şümülünün tes- pit edilmesi de ehemmiyetle © isten mektedir. Çünkü bugün “çanaf,, ok maları daha akla yakım baz; teşek- küler “eamaf,, södedilmiyerek tegii- lAğin dışmda berakılmışlardır. Nafıa Vekili Kemalpaşa seylâp mıntakasını iç Bursaya gitti Bursa, 30 — Nafia vekili genersi AN Fuat Cebesoy dün Bandırmadan şehrimize © gelmiş ve kendisi yolda vali, afla müdürü ve nala (erkin tarafmdan karşılanmıştır. Vekil Ke. malpaşada soylâplan hasara uğrıyan mınlakayı tetik etmiş ve izahat al mıştır. Vekil müteakiben Karacabey haramı gezmiş, yolda — Uluabağd ve diğer küprüleri gözden (geçirmiştir. Vekil, garbi ve orta Anadolu arasın da en mlihim geçit olan bu köprünün yanldan ahşap olarak ingasını olâka- darlara bildirmiştir. Nafia vekili şehrimizde resmi ziya Tetlerde bulunmuş © ve Çelikpalasta kendisine bir ziyafet verilmiştir. Ve. kil bugün Bursa ovası sulama teşkilâ- tanm en mühim unsuru olan Gölbaşı bendinin klişat resmini yapacaktır. Sovyet sefiri Parise tayin edileceği haberleri teeyüt etmiyor Bazı gazeteler dün Ankaradan gelen Sovyet büyük elçisi Terenti- yefin, M, Suriçin ayrılması Üzerine münhal kalan Paria elçiliğine nak, ledileceğini yazmaktadır. Sovyet mahfillerinden öğrendi- ğimize göre, bu haber teyit edil. miyor ve sefirin bir iki gün sonra Ankaraya döneceği bildiriliyor. —— —— Holanda elçisi Bu sabah Felemenkten gelen müstear isimli iki asil kadını karşıladı Holand © elçisi 21. Visser, sefaretin misafiri olarak büyünkü Semplon ek3- presile Avrupadan gelen yüksek ve asil bir alleye mensup iki kâdme kar- şlamak tere Ankaradan gelreiştir. Yolcular, seyahatlerini gayri resmi surette yapmakta olduklarmdan müs tear ad kullanmaktadırlar, Elçi kendisile görüşen bir mubar. tirimize bu bususta izahat (o vermek istememiş ve diğer suallere cevaben kınaca demiştir ki; — 'Türk - Felemenk münasebetleri hozmal bir haldedir, Ancak Avrupar daki harp dolayısile ticaret işleri a» (Devamı var) | salmıştır. Evvelce Holandadan İstan- İ bula ayda dört vapur seferi yapılırken İ şimdi bire inmiştir. İ Harbin ne Türkiyeye, pe de Fe menge sirayet elmiyeceğini umuyo- TEZ Ihtikâra karşı ART — ia mühim bir karar Toptancı ve yarı toplancı bütün esnaf ve sanayi erbabı da birlikler kuracak Hükümetin mürakabesinde bulunacak bu birlikler sayesinde malların piyasada elden ele geçişi fi- yat, miktar ve bütün teferrüatile ica- bında biranda öğrenilebilecektir. Koordinasyon heyeti memlekette Ihtikâr hareketlerinin tamamen önüne geçmek Üzere mühim bir karar vermiş, toptan mal satanlaria, yarı toptancı” ların ve sanayi erbabının aralarında itkslâi Miccarları gibi birlikler kurma Jarmı muvafık görmüştür. Bunun Üzerine Vekliler beyeti bu Üç #mıfa mom sup kimselerin de birtikler kurmasını 3018 numaralı kararnamenin yedinci maddesine ilâve etmiştir. Yakında bu yeni teşkilâta da baştanmonlıtır. Bütün nal alan ve satan toptancı ve yarı toptancı esnaf mecburen bir. Mklere mensup olacağı ve birlikler de hükümeln murakabesinde bulunacağı için bundan sonra memlekette hiçbir suretle ihtikârı imkün kalmıyacak ve gayrimeşru netienminde satışlar yapılamıyacaktır. Çünkü bu birliiderin sıkı mürakabesi toptancı ve yarı toptancı esnafın ne saman, ne miktar ve ne f- yatla kimden mal aldıkları ve kime sattıkları kolaylıkla anlaşılabilecektir. Türkiye - Suriye Hudut anlaşması bugün imzalanıyor Fransanın Suriye yük- sek komiseri dün Ankaraya geldi Gabriel Puaux maliyeti ile birlik. te dün tayyare ile şehrimize gel, miş, tayyare meydanmda hariciye birinci daire umum müdürü Feri- dun Kema! Erkin, protokol umum müdürü Salâhattin Arbel ve diğer bazı hariciye erkânı ile Fransiz mıştır, Yükzek komiser esasları yeni . den hazırlanan Türkiye — Suriye hudut muküvelesini oOimzalaya - eşktür. Bu mukavele 938 de ya, pılmiş olan Türkiye «Suriye hu- dut itilâfmm yerine kam olacak . tır, Mushede Hariciye Vekâletin. de imzalanacaktır. Afroditten çıkan yeni bir dava Atrodit yüzünden “Gençlik,, aden daki haftalık gazete aleyhine seyret» tiği bir karikattirden dolayı (açılan davanm mübakemesine dün dördün- di cezs mahkemesinde başlanmıştır. İddtanmmede bu karikatürle eeüddel- umuminin ire zibriyetile hareket ettiği anlatmak İstenmesi (suretile halkın hakaret ve husumetine maruz hrakıldığı yazdarak gazete müessie ve Beğriyst müdürü İbsanın tecziyesi istenmektedir. Maznun O mahkemede bu karikatlirün böyle bir mans ve ha- karet kastı taşımadığını söylemiştir. Müdafax için muhakeme başka gine burakılmaştır. —ge . Emniyet umum müdürlüğünde yeni er Ankara, 29 — Emniyet umum mü düzlüğünde yeniden bağı tayinler ya pümüğter: Basım ve yayım tetkik müdür mu avini Nazmi Kerim 70 Ura maaşla 2 indi sınıf emniyet müdürlüğüne, HA- şim Enver bundan boş kalan © yere, açık bulunan Emniyet umum müdür- lüğü birinci gube müdürlüğüne İban Sabri, #iaci şubeye Hasan Topçu, 3 ünü şubeye Mithat, dördüncü gübe- ye İzgettin, 6 mc şubeye (o Hüsnü, 7 Inol gubaya Salt, 9 uncu şubeye Ters Hik, Arşiv şubesine Kenan tayin edil- 4 mişterdir. Jilet ihtikârı ve komisyonun yeni faaliyeti Mükârta mücadele komisyonu pas |: müdürlüğünde |: toplanarak lik defa olarak zilli ko |! rTunma kanunu hükümlerine göre ib- |$ sartesi günü tiçaret kâr yaptıkları tespit edilen Oç firma hakkında karar verilecektir, İhtikâr |: elik ihtiyaca kifayet edecek miktar. |: da traş bıçağı bulunduğu halde fiyat- ların yükselüilmeşi ve malların sakla” narak bir buhran yaratılmak isten- mesi do nazarı dikkati celbetmiş ve shemmiyetle tahkikata başlanmıştır. T KÜĞÜK HABERLER geye terketmek suretile . hayatlarını bu müansasede geçirmek istiyen kim- sesiz müteknitlerden o müracaatların çoğalması üzerine bilhassa bu kısım tavsi edilecektir, * Hariciye vekâleti uruum! kâtibi Numan Menemencloğlu dün skşamki trenle Ankaraya gitmiştir. * Yapağı ve tiftik standard nizam- namelerinin tatbikine pazartesi saba- hından fübaren başlanacaktır. * Dün gelen Romanya (bandıralı Transilvanya vapurile gelen yolcular dan Iki kadının Üzerinde vücutarına, sardmış ipekli kumaş bulunmuş ve yakalanmışlardır. * Eyüp mezarlıklarında yeri doğ- muş bir çocuk ossedi bulunmuş, mor ga kaldırılmıştır. * Yunan elçisi Rafael, Oki ay mezğü niyetle Atina ve Mısıra gitmek ve ba“ #iranda tekrar dönmek ( tzere, dün Ankaradan şehrimize gelmiştir. * Fransa sefiri Maasigli yeni Fran sz başvekili tarafından oParisa da- vet edilmiştir. Sefir, Komedi Franse- gönderiimeni sk edilmiştir. imdiye kadar Üzüm, incir, fındık gibi maddeler (o peketie gönderilebiliyordu. * İzmir fuarı hazırlıklarına süratle devam edilmektedir. Fuar (komitesi riyasetince yapılan bir çok müracaat larda paviyon ve standiardan kiralık yer talep edilmektedir. Fuar komite. wi riyaseti bu telepleri karşılıyabile, cek bütün hazırı:klara bız vermiştir. * Ege mmtakasınn 1939 yık: tütün mahsulü tamamen satılmış veya müs tasli elinden çılemış bulunmaktadır. Müstahsil elinde balen bir o milyen kilo kadar ihrakiyelik tütün vardır. Yeşi yım ekim hazırlıklarına başinme |: YARIN VAMBA, GÖLÜNE YvEn$ş. MEMİZ LAZ/M| İerini değil, sahip” nide cezalandırmf!" 57 kişilik bir Çek. ks di Aomanyadan Kapan eyl rekkep 57 kişilik zenit bu sabahki konvansiyont! rimize gelmigtir. Bu kafile mensupis” 15-16 yaşlarmân ortk lesi daha geld, - | de vardır. İ nlar da, da e İriye yoluyla Fransaya .