3 Eylül 1940 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

3 Eylül 1940 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

mi 9.- SAYI: be SON HAVADİISLER KŞAM POSTASI 3 EYLOL — 1940 SALI gi KURUŞ İLAN akin Tel. 20335 ETLER ESİNİ HAL ŞDİLER Ye KUMÇAYI bul gazetelerinin İnşa lerinde Transik Parçasını koparıp Ma- NN el tabii bir hâ, il in Akl eden mütalealara ln Güya Trarsilvan- Ke A Eöçecek olan b Mlyanın bünyesi için- Maddeymiş de yapı, halin avdetini doğru olabilirdi, e Yi kesilerek Ma“ İstenilen arazi Vga iyetleri file mes, ai VE Şekirlezden iha» Maalesot hakikat ame A Transilvanya, 1 Devami 4 enctde) ——— aa mara A şer ilk tren Bismile girdi Akaranı | Bu münasebetle dü ük merasim ve ENA YE tezahürat yapıldı | as— Her gün bir yurd köşesi çelik ağ şebekesine bağlanıyor Bismil, 3 (A.A.) — İlk trenin din Bismil istasyonuna girişi münasebetile bir tören yapılmış tır. Bismi! istasyonunun medha- linde üzerinde başarılan işlerin önemini ifade eden dövizlerle güzel bir tak kurulmustu. üzere kesif bir yığm helihde istasyon ve civarı. ni doldürmüştü. Diyarbakır. yi sivil ve ağmur ve fırtına N de tahribat yaptı yl tehlike geçirdi, bir parçalandı Meriç taştı > er müdürü kâvanin ısınacağını söylüyor vüra başlıyan akan kadar fan silali ve giddetii sir şekili o Asyam etmiş fakat bu sybah bura © Açarak fırtma da durmuştur, Billassa dün akşam üzeri çok şiddetlenen yağmur Aksaray, Kammpaşa, OKöyişi gibi yerlerde hasarat yapısışlır. Buralar” da cadde ve sokaklar sellerin bücumi- le sularla dolumuştur. Aksarayda bir müddet iranvaylar işliyemiyemeriş” ili. iç 0 bilecek, siyah Mam N hayde Hanım, bas ve ke yatına daya- OTEUN bir sesle Çemberlitaşta büyük bir ağaç | yol Üstüne yılarlmış bir zayiat olmamış Harllye arasında hava” i tamir için aşılan ve içüzel kapatılan hendekler sular la çökmüş birçok otomobiller buraya saplanıp kalmüğlardır. Fırtına denizde de Lazı sebeb olmuştur. Saat 15 | beş gaça Vaniköyden köp” (Devamı 4 nelide) kazalara Almanya Aisas'ı Fransada bırakmak niyetinde değil! eğil! Berlin, 3 ( A) —D.N.B bildiriyor: Alsasta sivil idare şefi Gavlek ter, Robert Vazmı Volkiseher Beobahter o gözet muhabirine (Devamı 4 ünede) durduğu zaman bütün mektep talebeleri ve halk bir ağızdan İstiklâl marşını söylemişler ve bunu takiben vali Görel, Bismil! kaymakamı ve belediye relsi Ri fat Akpınur ve inşaat kısmı a. (Devamı 4 üncüde) Alman propaganda nazırı haber veriyor ingiltereye Kati hücum Saati yaklaşıyor Kati saati Hitler tayin edecektir K'oVita $ (4.4) —DNDB bildiriyor: Almân propaganda nazırı Dr. Göbele, dün Katowitz'e gelmiş ve şarki yukarı Silezva'nın kur- Gala yıldönümü mlnase betile tertip edilen büyük bir mitingde nutuk söylemiştir. Dr, Göbels, bundan bir sene evvel 1918 guliplerinin koyduğu hu dut taşlarının Alman ordusu ta. rafmdan kırıldığı zamanki ha- diseleri hatırlatmış ve demiştir ki: “Londra orduları tarafından Polonyada körüklenen yangın 18 gün içide sördürülmüştür. İngiliz plâni suya düşmüştür. Çünkü Führer, aylardanberi İn giltere tarafından kendisine kar gı mümaşaat edilen Sovyetler. (Devamı 4 netide) — teri e» Sek i Bir İngiliz tayyar filosu bir hücum için üslerinden hareket ettiği sırada Almanyada Tayyare ve mühimmat fabrikaları gene bombalandı Loriyan torpitobot üssü de bombardıman edildi ayda A — Hava ne» Dün hava bombardıman kuvvet» (Devamı 4 tüncüde) Tevkifhane mi, harp meydanı mı! Mahkümlar birbirlerini yaralamak için ellerinde şişlerle kalem odasına hücum etmişler, camları kırmışlar ! Müddslumumi baş muavini hâdisenin sebebini bilmiyor fakat iddiaların da doğru olmadığını söylüyor Bukünkü gazetelerden birl, son birkaç gün içinde tevkifhanede iş- lenen cinayotlere dair yeni bazi tafsilât vermekte ve bazi rivayet leri nakletmektedir. Gazetenin “yazdığına göre. mev kuf Şükrüyü öldüren Rocep kumar meselesinden kızarak değil, Kürt İsa adında bir mevkuftan bu Şİ çin para slârâk vurmuştur. Zaton Şükrü tevkifhanaya geldi- gi zaman, Çarşıkağıda öldürmüş olduğu Gaffar ile kardeşi Şikrü- an İntikam kastile öl dürüleceği hakkmda tevkifhanede bir rivayet gilkmişte. Yine bu neşriyata göre. koğuş meydancrlığı yüzünden çıktığı yazı lan mahkümlar arasmdaki kanlı kavgü da sarlece eroin yüzünden vakubulmuştur. 'Ervinman Recep, eroin saticisi bir run genci ile arkadaşı Yaşar. dan eroin alamayınca evvclâ Yaşa” rı döğmüş, sonra da rum gencini yarılımıştır. Bunun özerine Ya * garin arkadaşlarından Rifatla eşki. ya Mehmet de evvelâ birer tuğla Mo Recebi sersemletip elinden şi- şini aldıktan sonra kendisini ağır surette varalsmışlardır. Bundan sonra gardiyanlarm ö- nünden ellerini kollarmı sallıyarık kalem odasına gidip teslim olmuş” lardır. Bunların yaptığı haksrzlığa kı * zan Marmara Hasan, Arap Hik - met, Kürt Mehmet adınğaki mah (Devamı 4 üncüde) İ Romanyada halkın galeyanı Transilvanyalı Romenler Brasov şehrinde Alman konsolosiu- ğuna zorla girdiler Alman bayrağı yırtıldı Hitlerin resmi yerinden çıkarıldı Almanyanın fırsattan istifade ile Romanyayı işgal etmesinden korkuluyor Bükreş, 3 (A: A.) — Rüyter: Dün öğleden sonra Brasovda bir meydanda 6 bin (o Transilvaşyalt Romen toplanmıştır. Halk, bir pa” pazm İlderiiğinde belediyo binesı önünde bir karış Transilvanya ara» Brasov Alman Sakson akslliye - (Devamı 4 üncüde) MilliŞSef Gençlik klüplerinin açılması münasebetile diyorlar ki “Gençlerimizin azim ve imanlarını Türk istikbali. nin kıymetli müj desi sayıyorum,, Reisicumhurumuz Dolmabahçeye döndüler Ankara, 7 (A.A.) — Gençlik, grup ve hlüplerinin 30 ağuntas zafer bay” ramı günü yapılan açılış törenleri mü Yasebetile, beden terbiyesi gezel di rektörü general Cerall Taner tarafın dan Relsicumhur İsmet İnönüne, Baş vekil Dr. Hefik Saydama, ve CHP, genel sekreteri Pik, zere çekilen telgraflara aşağıdaki karşılıklar veril miştir: General Cemil Taner Beden Terbiyesi Gi, Direktörü Ankara eden terbiyesi mükellefiyetinin muvffskiyetle tatbike başlanıldı fırı bildiren telgrafı teoman 0 arak aldım. Gençlik teşkilâtının galışınasını dikkatle | takip ediyo Tum, Gençlerimizin azim ve Iman” larını Türk istikbalisin en kıymet 1 müjdesi sayıyorum, Eeden terbiyesinin değerli çalış” ması İçin size çok teşekkür ederlin. İsmet İNÖNÜ (Generil Osm Taneri Dt Şefe çektiği telgrafla diğer telgraflar spor kısmımızdadır. ) Milli Şef Dolmabahçede Şehrimizde bulunan SUN Şef İsenet | İsönü,Pleryn kökünden Gün saat 16 An ayrılmışlar ve Dolmabahçe sirayr ni gereflendirmişlerdir. Bilir Şefin şehrimizde — kaldılar müddet zarfında Dolmabahçe saray da oturacakları tahmin o olunmakta dır, ingiltere üzerinde hava çarpışmaları Dün 25 Alman, 7 İngiliz tayyaresi düştü Londm. 2 (4-4) — Hava ve na vatan emniyet neziretinin teb Viği: Bu sabali erken düşman tâyyare leri Tsaymis mansabı ciyarmda İn gilir.avcı tayyareleri ve hara dafi bataryaları tarafından karşdanmış Ye muharebeye mecbur edilmiştir. Bu çarpışmalar esnasında Kent eyaletinde müteaddit noktalara bombalar atılmıştır. Öğleye doğru ayni noktaya yeni hlcumlar olmuştur. “Bir gekirde bir garaja bomba düşmüş ve bura İda yangın çıkmıştır. Diğer bir se hirde bir kaç ev ciddi hasara uğra mıştır. Raporla dinin fazla olmadın mekte (Devamı 4 üncüde) Odun fiyatı kararı yanlış anlaşıldı Komisyonun dün koyduğu fiyatlar ancak bir kayık odunu topian alan depocular içindir (Yazısı 2 inci sayfada)