December 24, 1940 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

December 24, 1940 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

—i— ZİNCİR KIRAN... Sonbahar geliyordu; Oruç reis hiç tasab görünmüyordu; hattâ neşeliydi; güzel konuştuğu, tatlı şakalar yaptığı için ber milletten herkes onunla konuşmaktan boşla, nıyordu, Kendi muhafızları, zabit“ Yy Ö mrada limana on aekiz oturak bir Türk perkendesi g'rdi, İçin dean beyaz kavuklu, kırmızı kaf . tarh, mavi şalvarlı ve kırmızı pa" Baş gardiyan onun yanma gel, a: — Kendin işin de para verdir seydin burada kalmasdm. Bu ha, yat hoşuna mu gidiyor! hire Nkin şikâyet edeyim, Ek - mek ver, su var, katık veriyorsu, Müz, Şu havaya bak, insan göy yemese gene ölmez! — Uyur kedi gibi konuşuyor. san? İki gardiyanla birkaç şövalye de onun bulunduğu tarafa golmiş dinliyorlardı. — İimdilik 5yla... Çünkü o'ğer pek yüzsekte,.. Lâkin bir gün ax. Man da oluruz. — Aslan da olsan noya yarar” Encirde olduk'an sonra... — Bir gün o zineirler de kır hr!,, Sertleşen İoösun İplerde ve yelken aralarında çaldığı islrklar, denizin gemiye vurdukça çıkardı , (b uğultu, nereden geldiği kemen anlaşılamıyan gicırtilar biribirine karışıyordu, Radoslular Oruç reisin son söz lerine güldüler, Güverte zabiti kapten Maryo Privanti gülmüyordu: — Sana hayranım... Gerçekten salan yürekli bir adamsın. Ben | bir şey düşlindüm; eğer teklifimi | , kabul edersen hem zincirden kur. igdir Oruç vela bunu gelişi güzel sor, Wuştu; fakat herkes dikkatle din Kendi (yaptıklarmıza taparsınız, şunları birisi paralema paralanır , lar; ateşe verse yanarlar, bir ku yaya atsan çıkamazlar, Ben onla. 18 nasi kulluk ederim; bir kimse kendisini belâdan © kurtaramazsa başkasmı nasıl kurtarır ve bans ne faydası çlur? Kapten kızdı; lâkin beli etme di; işi alaya vurdu: (Devamı var) İmar plânlarının tatbikine başlanıyor Belediye, vekâletçe tasdik edi len imar plânlarının tatbivine derhal başlayacaktır. İlk olarak Kıhç Ali ve Valda camilerinin et di ! rafları açınerktır. Tonhsne vo- j Ju da Karaköye doğru genişleti lecektir, Yenikapıda bir hülk Yeni muhavvile merkezleri Yarım asrı dolduran doktorlar Yeni bir jübile yanılıyor yapılması teklif edilecek Cereyan kesilmesi Sek ek rk ve hâdiseleri olmıyacak dostluk birliğinin senelik kong» resinin gelecek ayın dördüncü günü yapılmasma karar veril- miştir. O gün saat 14.30 da kon- Belediye elektrik, tramvay ve tunel işletmeleri umum müdür- lüğü, genişlemiş olan şehre mev» cut elektrik şebekesinin kâfi gre Etibba Odasında toplans- | gelmemesi sabık elektrik girke- caktır, tinin şebekeyi birçok mütekâsif Önümüzdeki Kongre rusna- | semtlerde, bilhassa sanayi mın- mesinin en mlihim maddelerin- den birini hasta ve bugün mes leklerini gelir kayrığı olarak kullanamıyan hekimlere yardım varması meselesi teşirli etmek» tedir, Burdan iki sene evvel yapılan mesleki hayatlarınm yarım as rı İkresl etmiş doktorlar JUbi- 'esi cemivetin gaye'erini uygun bir şekilde gerek doktorlar ara- amda tesanl't, gerekse mesleğin büyüklerine karşı hürmeti yeri- ne getirmek bakımından çok iyi hir natieş vermisti, Bunun İçin için bu defa kongrede o zaman- danberi mesleki Ohayatlarmın yarım asırlık kısmı ikmal e- Aen doktorlarımız için jübile yapılması texlif olunacaktır. Da Sokakta iki çocuk bulundu, biri donmuş! takalarında cereyan vevemiye» eek gekilde bırakmış olmasın. dan dolayı müşkülâ ile karşı” laşmaktıydı. Silâhterağa elert- rik fabr'vanma yeni kazan ve tesisat ilâve edildiğinden şimdi şebekenin tevessüü imkânı da çebekenin tevsii oJmkün da şehrin muhtelif onoktalarmda yeni muhavvile merkezleri tesi- sine karar verilmiştir. Elektrik idaresi fen servisi şehrin genişleyen ve yeni bina- lar inşa olunan ve bilhassa #a- nayi mmtakası olup yü'rsek ce- reyan sarf ve istihlâk eden mm- takalarmda tesis olunacak bu yeni muhavile merkezlerinin yerlerini intihap etmiş ve pro- jeleri hazırlanmıştır. Hemen İnşanta başlanarak tesisat yapı- lacak ve bu suretle şehrimizin muhtelif yerlerindeki cereyan verme imkânsızlığı veya mügkü- lâtı ortadan kalkacağı gibi z2- man zamsn görülen cereyanm kesilmesi de zall olacaktır, Bir genç eski nişanlısını yaraladı Bir fakribakada amelelik © yapan Faruk Genç, bir müddet evvel Bahri ye ulinde bir kızla nişanlanmış, bir müddet sonra da kız nişanı bozmuş” tur, Faruk, Tebriyeyi Beyazıt meyda Üsküdarda Nuhkuyusu mevkiinde bir tarla içinde tab. minen üç dört gün evvel doğ- müş, ölü bir kız çocuğu bulun. muştur. Cesedi muayene eden doktor, çocuğun soğuktan donu rak öldüğünü söylemiştir. Bun- dan başka Gedikpaşada Azak a. partımanının kapım önünde de 6 aylık bir kız çocuğu bulun. muştur. ümda görmüş, tekrar o nişanlanmak BYE O tekli? etmiş, kız reddedince biçekin İngilizlerle. ticarette . | dört yerinden ağır surejte yaralımız. kolaylık ter. Yarı kiz Hüseki | Bastanemine kalırlaaş, Faruk, birinci sulh ceza mahkemesi tarafından tevkif edilmiş tir, POLİSTE: Kahveden zehirlendi Galatnda oturan Hüseyin Çelik dında kirini, odasında yaktığı mangal dan zehirlenmiş Beyoğlu hastanesine kaldarıdmmaştar. TRAMVAY MANDAYA ÇARPTI Vatman Nuri Gökyıldızım idaresinde ki Yedizule * Sirkeci tramvayı, Yedi kuleye giderken (Ağa hamamında bir arnoanm arkamdaki Omandaya çarpmış, yaralamıştır. DU. OZZALANDIRILANLAR Emn yet alt'nor şube o memurları, dün de elediyş nizamlarma mugayir hareke. eden 28 golür Ne tramvaylar. Gun at ıyan 48 yolcuyu ( cezalandır. üşlarüer, İngilizlerie yapılan CUcaret anlaş ması mucibince, İngütereden itbslât ta bulunacak tacirlere kolaylık göster mek Üzere şimdiye kadar takas İlmi tedee verilen ökreditiflerin, badema Merken bankası gübelerineç derhal & denmesi temin »dilmiştir. Kahve stokları Halen toplancılar elindeki kahve lerin azaldığı tesbit edilmiştir. Güm süklerdeki maallar ithal ediimeğe bug landığı gibi alpariş edilen kahve par tileri de yoldadır, — Mavnalardaki mallar boşaltılıyor Mavnalarda bekliyen itbalkt eşya anın Öç gün zarfında ithali için alır üah kararlar dünden itibaren (tatbik mevkline girmiştir. Bu mallar, sahip leri tara'mdan haber verilmediği tah dirde derkal antrepolar alınacak ve 4g zün sonra * müracaat, edilmediği takdirde - sahiplerinden cezalı antre po resmi Lahsu edileceklir. Eski ticaret vekili Gezmi Erçin vefat etti Ankara, 24 (Telefonlu) — gn, | haber veriyorlar, bık ticaret vel illerinden Antalya mebusu Cezmi Erçin, dün saat 15,45 de vefat etmiştir. Ölüm haberi Millet Meclisinde duyulmuş ve teessür uyandır. mıştır, Cenazesi bugün merasim le kaldırılacak ve namazı öğle. yin Haci Bay camda kılındıktan sonra Çebecile defnei'lecektir, Merhum 195 de İstanbul'la doğmuş, mülüye tahsilini yıp. tıklan sonra “maliye hizmetle. rinde bulundun, Zirent bankası umum müiiriğünden mebus seçilmişti. be. uk Millet Mecli- simiz ile allwâ orkduna taz.yet lerimizi bildi riz, : — o Tepebaşı bahçesinden geçecek iacrdiverli yol k'hresi önündeki *ğain arkasındaki La Jerine bağlıya- x Jive. lerden birisi ikmal Olunduğundan” Asri sinema yü- nma ç.kc.ak merdivenler için de beh;erin Yu H'smı yılılmış ve toprak WSviyesine başlan- mıştır, Polis vuran tevkil edildi E tarafı 1 kati Abdulah le trilke dzüre vafiak olup Adanada yakalanan Tev Ok sekrar İstanbula iade o edilmişu. Hataym Türkiyeye verilmesinden 902 ra neşredilen af kanunu (e serbest trakılan Tevfik o zamunanberi As- sada buluumaktadır. Tevdik, son defa Adanada yakalandığı için Kafasına gu #adit fikri yerleğilrmişti: “Adanada muhakkak bir polis yiye ceğim!,, Herhalde bir polis yemek istiyen Tevfik, terine 65 gânt mermi, 8 şar ör ve bir tabanca alarak © arkadaşı Romanyalı Osmanla birlikte bir gece (Turan) barına gitmiş, bayli konyak ve şarepanya içmiştir. Tevfik, gece yarısından sonra sokağa o çıkmaış Ve tabancası ile bavaya ateş © etmiştir. Bu suretle Tevfik, polisleri kendine davet etinişür, Böylelikle, Hacıbay ram mahallesinin polis ve bekçileri ile Lev.ik arasnda gecenin karanlığı & çinde bir tabanos düelleri başlamış br. Neticede Tevfik, kendini (o Vehbi Devecinin 148 numaralı evine dar at mıştır, 'Tevfiğin eve girdiğini o gören polis Tevfik Uluca ile katil Tevfik a rasında karşılıklı tabanca endahtları başlamış, Ikisi de yaralanmıştır. Bir 43 sonra Tevfik, tabanca ateşleri mi Uunda evden kaçınığa tekrar müvaf fak oluruştur. Hurnsalı mahallesi, der hal kordon alına almış, memu.lar savaha kadar bekledikten sonra nik yet çamurlar içinde topallıyan Tevfiği yakalamışlardır. Tevfik sorgu hâkimliğince (tevkif edilmiştir. Bugünlerde © muhakemesi yapdacaklır. Yeni Sabah kanlar birliği mevguumu tahlile devam ederek 'Türk * Yunan (o anlaşmasını mevzuubahş ediyor. — Müharrir, uzun mücadelelerde sonra kurulan Türk - İunan doruugunu anıstarak (diyor “SARİ mili menfaatler feda edilen gey GE dutlarmuz içime almak gibi bir dava- ya çok daha büyük ve hakiki menfaat leş teda edilemez, Ve etmiyoruz. Demek istiyorum ki Türkiye He Yu nanistan anlaşırken Hi millet de çok açılar duymuştur, Çok kıymeti emel lerden ve hatıralardan vazgeçmiştir. Fakat bun'arı yapmak siyasi bir inki #af ve olgunluk eseriydi Her Oki mevaleki ? için anlaşmanın tevlid ede Yunani:tanın misali gözönünde dir rürkem diğer Ballean devletleriyle de aynı tarzda anlaşmanın mümküs ok duğunu lddin edersem çok fazla mile bin, çok fazla hayalporverikie itham edilebilir miyimp Bener, bu anlaşma yalnız “alimkim, o eddedilmemelidir. “behamobal bâzan, tekikki o olunum” bdar, Vahit Asım Us, İngiltere hariciye nazırı Lord Balifaksin, Amarika büyük ek giliğ'ne ve hariciye nazr'ığına da bar biye nazırı Edenin tayinini o mevzu bahs el ektedir. Moharrin, başvekli Çörçilin bariei ye mazırmı Vaşinştena sefir (o olarak göndermekle İngilterenin Amerikaya ba harpte pa derecelerde ehemmiyet leri aetisrini çarçabuk unutturacak kadar esaslı o ve hayati idi. Nasd ki böyle oldu. Türk ve Elen milletleri her saparmda yanıknadılar.. Hüseyin Cahit Yalçın, bu dostluğun Yunanis'arın bugünkü © vaziyetinde ne kadar faydalı öldüğünü, bu 4s; Yunanis'anın arkadan bir tes ze uğra ını tebiikesi berlaraf o edi: miş buhnduğunu işaret ederek yazısı mi söyle bitiriyor: “Banun aksi olsaydı, Yunanistan os tekrar hariciyeye getirmekle bu genç devlet adamını vakte istifaya mer bur eden hidisçde onun hükkmı tes Mim etmiş olduğunu kaydediyor. Asım Us, Lorj Halitaksın o Gsâser haririyeden yetişmiş bir devlet adamı olmadığını, hayatının büyük bir kış mını ziraatle geçirmiş va İngilterede büyük çiftiik sahibi olduğunu, yalız, abiâki meziyelleri ve müşkül vaziyot- ler içinde şabsi teşebbüsü £ ile idars kabiliyetini takdir etugi için, eski başvekii Çemberlayuın kendisini Hin distan umumi valiliğine tayin ettiğini kaydetlikten sonra onun Çemberlayn kabinesinde Avrupayı barbe sürülele memek için serlettiği messiyi har tatmaktadır. Bundan sonra Edenin harlelye na sıruğından baksodua muharrir manka Weaini şöyle bilirmektedir; “Taknt Edenin İngiliz siyasi haya ndaki şahsi eherariiyoti, siyasi ka aşılmış olmasında değildir; yeni hart «iye nazırı İngilterede greek nesli min bir mümesellisir, Çörçl mewis ketia mall) birlik vöcuda getireed. $ çin Hberal ve işçi partilerinin şefleri” si kahinesine aldığı gibi Zen da işti da harbiye nazım ve şimdi hariciye harırı yapmakla genç Beşli rasında kendisine kuvvetli hir süzmek te mia okmiatirm. trlikte Hirara ais | 24 BİRİNCİRANUN — 1940 Zan Yoldan çıkma AZETELER bir tramssyi” yoldan çıktığını babor m riyonar, Yine gazeteler birçok *” man, birçok yerlerde vat ol gibi Maslakta da bir randevi basıldığı, bazı yoldan çıkan dınlarla erkeklerin yakalandığı yakals” Yoldan çıkan canlıları, yıp teeziye etmek kabil, Fakaf Her'erini yoldan çıktıktan da yola getirmek güç, Hele BİTİ yedek parçaların, bozuk yeri? İ düzeltilmesine imikğn 4 1 zamanda, Refik Halid'in “fik,,sizi de kim ? | O Cemal dostundi we fıkrasında, söylediği yeni imzadan vaha | Garip şey... Gerçi biz, Osman r malin garaboti sevdiğini bitiris ma bu kadarmı deği, Ayi içinde çalışmıyorlar mı? KÜ Refik Halldin “fik” sizl karsımıza çikan bu İmza “m hurların isimlerinden medek biri mi? ri Muhtekir MŞEHİBE gaz şak çin Iki sene sürgüne Sİ derilen gaz muhtekiri, böyle bir iş geleceğini heso? miş olsaydı, şüphe yok hi Hi pacağı Iş, saklarığı gazlerdef miktarını, sürgüne gideceği, gönderilere Bini tahmin ettiği YENİK re sevkeder ve orada mum garle derdine yanardı, Maamafih, bu muhtetir te melidir, Gideceği yerde mus | bulabilir. de # w Gözlükçüler ÖZLÜK satanlarm tepti ları için üç aylik bir veriimiş, Bu zaman zarfında ve” hır, vilâyete müracaat edeceli” ay gel Bizo kalırsa, gözlükçülerin, ger tutulacaklar imtihanda ince sik dokunmalıdır. Bunlar DUb”” «a göz boyıyarak etrafı güllük — Ustani& gösterme sanati mertebe İleri gittikleri anlaş ve bunda Hyakati görülenler < dirilmedon seşilerek bakkallık, hafiyecitik ve saire gibi bi bafikiyle tatbik sahasma koyabi”” eckleri mesleklere çirsğ edil ür, B. Ad Heyetimiz yarın Macaristana gidiyor Masaristana gidecek ti. heyeti yarm yola çıki ea Memlsketimizdeki Macar ret atejesi de bu müzakeresi * çin Macaristana gitmiştir. | HABER İ HERGUN Mütenevwvvi Münderecatlâ SAYFADIR * Haber” in İstanbulun © çok okunan gazetesi Of masmda elbette bir bi” met vardırı Bu hikmeti onun Bakiki bir akşam gazetesi olu. gunda ve doğru ve sü. tatli haber veren yeğ” ne gözete bulunuşunda 8 ramalıdır, 1