3 Ocak 1941 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

3 Ocak 1941 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

“Yunan harbi (Baş tarafr 1 nelde) İkinci aymda 29 Teşrinisaniden 28 Kânunuevvele kadar geçen bir ay zarfinda İlalyan have akınları ne- ticesinde sivil halk arasmda tele- fat ve hasprat miktarı şudur: 4 12 si kadın, 20 si çocuk, 5i em- gikte şavrular olmak üzere 88 ölü. 28 i kadın, — 1 çocuk, 14 G emr'k- te yavrular olmak Üztre 298 ye ©: tah. Köylerde ve şehirlerde 60 ev Yiltimeetir. İtalyan akmları netice- $inde yıkılmak üzere olup, içinde Oturulumıyacak derecede hasar . uğrayan ev gdödi de 100 dür. i KRATIN ORDUYA MESAJI b; Atina, 3 (A.A,) — Atinn ajan- sı bildiriyor: A tanm kohfumun kara, deniz ve ha- va müdafilerini kalbten selâmla- rım, Gönerallar, amiraller, subaylar, ar, deniz erleri ve tay- T.. Sizin efsanevi savaşımız de Yunan milleti bu yortu- lart hür ve müftehir olarak idrâk n senelik büyük tarihinde iz dar nazik ve tarihi dakikalar yaşamamıştır, Ak lah, ecdadımızın büyük verssetine lâyık olmamızı istikbalde de bü- yük eserler meydana getirecek ka- biliyette olduğumuzu göstermekli. ğimiri istemiştir. Kara, deniz ve hava ordularımı- zin ve kahramanlıklarmız sayesin- â6 Yunan milleti bu HAki emre bir tek İnsan gibi “hazirim” cevabmı xermiştir. Hiç bir mücadele siz'o- ki kadar mukaddes olmamıştır, Hiç bir muharip, harp tarihine sizinki kadar şerefli sayfalar yazmamış- tır, Vatan ve onun tarihi en'ane- leri size minnettardır. Sizler mületin muazszm #erms- yesi, iyi ve büyük günlerin gelece- Binin mübeşşirisiniz, Kahramanca mücadelelerinizi ve kâzanü klarinız zaferlerin ilham et- tiği hislerle meşbu olarak kendi namıma ve yanıbaşınızda ayakta duran Yunan milleti namına yeni 1941 senesi günlerinin zaferlerle dolu olmasmı temenni ederiz.” İmza 11, George Manastır, 2 (4.4) — Ar. navutluk o hududundaki Röyter muhabiri bildiriyor: Şimal cephesinde her iki ta- rafta dı son muharebeleri mü. tenkip dilin nisbi fakat şiddetli muharebeleri (o harmavan bir süvünet milşahede edilmiştir. Havalar da değişmiştir. Don- İiyetlerine imkân yoktur. Her iki tarafın menzil teşki. © lâtı, hafta sonunda vukuu tek- lenen bu Omwmtakadaki Okati muharebeyi hazırlamakla meş. guldür. Gerek Yunanlılar, gerek İtak ei gece karanlığından isti. ade ederek top mevzilerini de- #ştirmiş . olduklarından (“nkü harekât hemen hemen gu diellosıma inhisar etmistir. £ talyanlar Kamija yaylâsma a- ğr toplar yerlestirmişlerdir. Fakat bu tonların şteşi o ka. dar tesirli olmamaktadır. Yu- nanllar da Morka dağlarma birçok bataryalar. getirmişler. dir. ik Atina, 2 (A,A,) — İyi malümat alan makflerden o öğrenildiğine göre İtalyanlar bir kısmı merkezi Arnavutiuktan geçen veni bir müs tahkem müdafa hattı yapmaklı rassgul bulunuyorlar. Bu da gös- terliyor Ki İtalyanlar son Ümitsiz bir müdafas yaruretinin basi ola" cağımı anlamışlardır, Bu nrevziler dö elden giderse Yunanhlar Tepe- delen — Klisura ve Avlooyayı işe gal edeseklerdir. İtalyanlar Hima- ranm şimelinden ve asrkmda mü- Kabil taarruzda bulunmuşlardır, Bu taarruz kırılmış, düşman ağır 78 - v'iatn uğrotılmıştır. Tenedelenin #imalinde Yunan'ılar veni bir ham- la vanmıslar, İtatvanları mevzile - rinden atmışlardır. Merkez wnlar kasının bir noktesmin Yunanlılar bir baskın hareketile mühim bir dağ ele geçirmişlerdir. Harbin en kanlı carpışlarmdan biri dün gece Kilwa mntakasında © olmuştur. Kıymotil mevziler Yunanlıların 6 derine geçiştir, Radyo gazetesinin bildirdiğine gören Sofyadıki Alman sefiri de Berline gitmiştir. ... Atina, $ (A.A,) — Yunan res. mi. sözelisii, askeri vaziyet hair kmda tafsilâtı vermiş- tir: HABER — Akşam Postasi 3 İKİNCİKANUN — 1941 Küsuru mmtakesmdn yaplan milhim bir hareket Yır nan kıtaları, bir çok İtalyan mev- zilerini, süngü hücumu ile almış lardır, Fena havaya rağmen İcra edilen bu hareket neticesinde Yu- nanlılar, hatlarını #ühim surette ieristmizlerdir. Elde edilen tu İtalyan mevzi leri, müdafaa için iyi organize €&- Mimiş bulunuyordu, Mevz'lerin ö- nünde İki bat tel örgü ve tel ör. gülerin arkasmda mitraiyöz yu- vaları, top mevzileri, derin sipar- ler ve aralarında münskale siper Teri tyılunan seğmeklar vardır. Arnavutluk eçphesinin merkez bölgesindeki bu mntakada elde e- dilen ganaim nrasindn 12 de top möveittur, Ayrıca 15 mitesiyvöz ile bir kaç havan topu da alınmıştır. Yuwan'ılar, İtalyan'arın şiddet - IU mukavemetine rağmen bir çok yeni tepeler almak suretile, daha gimelde de darbeler vurmuslardır. Burada hava çok daha fena idi, Fakat harekât buna rağmen yapıl wIş ve muvsffakıyotle o metiselen- mistir. Ytalyanlar, sahi! O mıntasasnda, esir günü Yunan hatlarma gitme- e tesebbüs makradile tahklar kul- andığı zamâh çok ağır zavlat ver- mişlerdir. İtalyanlar, ilk hücum - lar: tardedildikten sonra, daba bir çok hilcumia» yapmıslar, fakat hiç birisinde muvaffak olamamışlar - dır. İtalyanlar, tanklarından bir kaçmı terkelmişlerdir. Yunanlı * lar, bir miktar esir de almışlar dır, Manastır. (AA.) — Rüyter ağın sr Arbavutluk hududundaki muhas biri bildiriyor: Ohri gölünün garp © sahillerindeki muharebeler şiddetini muhafaza e. mektedir , Mürhiş soğuk ve ker fırtınası dola yisile, Yangmlar, o ttnlyanların elân muhafaza ettikleri Lin köyü ie bazı *epeler üzerindeki mevzileri heniz ge gal edememişlerdir. Fükat İtalyanlar ba mevzilerin uzun müddet muhafaza edilemiyeceğini anlamış bulundukia. rından buralarda bulunan malzemele- rini Elbasana doğru çekmeğe mışlandır. Bu arada Yimaninar, ağır topçu ktmayesinde İlertemekte devam etmektedir. Lin köyü, kakikst haide De İtalyanların ne de (o Yumanlidern elinde sayılabilir. Fühakika o buraya gerek İtalyan gerer Yunan teri kol ları girmişlerse de gene geri çekilmiş. lerdir. Düb havanız güneşli © olması topçu için idesl bir gün olmuş ve sw tahtan akşama kadar topça düellesy yapılmıştır. Açık havadan istitade eden İtalyan tayynrecileri, Moskopolis, Görice ve Pogradeçteki Yunan hatlarını gökler le bombardıman etmişlerdir. Bu şi mali kınımda Yünaninar üç istikamet te ierlemektedirler. Birirci ileri ba. rekoti, Göriceden başlayıp Moskopolis ten geçerek Berata doğru gitmekte dir. İkinci ileri yürüyüş, yukarı Şkum bi vadisinden göçerek © ve Pres ve Kukush civarmda Mokra (o dağlarını aşarak Elbasuna doğru hareket hain. dedir, Üçüncü ileri hareket ise Pogra deç ve Lin üzerinden, o cepbenin Lin üzerinden Eibasa doğrü (o itkişaf et. mektedir, Bu gece, İtalyanlar, cephenin Lin kisnmde, Yunan tazyikini azaltmak maksndile bir mukabil hücuma geçmiş lersa de püskürtülmüşlerdir. Her iki taraf da ağır zayiat vermiştir, Şiki» bi vadisinde, Yunanlılar, dağ topçusu ile iyi talim görmüş cüzütamların iş. trakiyle, kuvvetle tahkim edilmiş talyan mevzilerine hücum etmişler. dir, Bu cürütamlar hilcumlarında, çe te muharebesi usullerini tatbik etmiş. lerdir. Yunankların Burada İtalyanla, Ta isyan etmiş olen, Fibamanın dağtı Arnavığlarından bilhare yardım göre meleri muhtemeldir. Şxumbi vadisinden Lin köyüne ke dür uzssan Yünun hatlarının önünde. ki İtalyan kuvvetleri dört fırka tah- min edilmektedir. Bu früalar, İngiliz ve Yunan hava akınlarından çok sar. #imış bulunmaktadır. — Düz, Şkumbi mıntakasında İtsiyan ve müttefik tayyareleri arasında cere- yan eden bir hava mühareberi ema sındu iki İiriyan Layyaresi düşürül miştir. ——— Nakliyat şirketi mümessilleri bugün toplanacak Mıntaka ticaret müdürlülü, Basra transit yolundan azami 1s- tifade temin ölmek Üzere şehri. mizdeki nakliyat şirketleri mü. messillerini bügün bir içtiman çağırmış bulunmaktadır. Bu içti mada, bu hat üzerinde azami nak Tiyat için Be kednr vagona ihti yaç olduğu vene gibi mallerm ihracı mevzuubahs bulunduğu üzerinde görüşülecektir. Pamuk kongresi dün toplandı Encümenler derhal ! çalışınağa başladılar Ankara, '2 (A.A) — Zirai Vekü, Jeti tarafından tertip otuman pamuk kongresi bugün süzt 15 de Zirsat ve. kili Muhlis Erkmenin bir nutku ile açmıştır, Mevzu ile alâkadar va 2 tastçi imebuslarin memleketimiz pa- muk bölgelerinden gelen müzühhaala.. zn ve vekdlet mütebusalarmın igti. rük etikleri bu köngm ( micsaisine; İktmat vekâletinin toplantı salonunda başlamıştır, Ziraat Vekilinin nutbunu müteakip kongre riyasetinde İzmir mebusu Rah mi Köken rulş vekliliklerine de Ada. va murahhastarınlan Kasun Beer v6 Ego murahhas Fevzi LOW Karan. man İntihap edilmişlerdir. Kongre seçimleri yapıldıktan sonra delegeler arsu ve ihtisazlarına göre iki epemape ayrılmışlardır. Bundan sonra umumi heyet Cumartesi günü saat 10 da tekrar Loplanmak Üzere Içtimama nihayet vermiş ve — ene” inenler Gerdal çalışmalarına başlamış. lardır, Kangre Çukurow. bölgesinde Aks in ve Kievland üzerine yapılan dene. melerin mukayenesi ve Lu bölgeye A kalanın teğmili işi De pamuk istihza, Mini arttırma ve keyfiyetin! iyileştir me için alımması gereken tedbirleri saf tohum temini ve tevzi, Çukutora ve Eye bölgelerinde sulama işlerile mu vaz olarak pamuk #irsatinde alınma” st gereken tedbirleri tetkik eyliye. cektir, İki amele denize düştü Uuküdarda Husan ağa mabailesm- İ de Ferâh sokağında 63 numarada Ot. İ ran Hasen oğlu Heli Erdoğan ile Baylktaşta oturan Mekmet o Toprak Usuüdar iskelesinde tamir iyi İle uğ. rüşirken kurdukları kulastan denize düymüşleres de kurtarılmıştır. Bir otobüs, elektrik direğini devirdi Kersiteherden Byübe gilmekw © van YYUS plüks numarası otobüs Fe. nardeki 614 numaralı elektrik direği; 0e çarpmıştı. Elektrik Gireği kırılae rak yere devrilmiş otobüz (o hasara uğramıştır. Otodüsteki halk Dir hay telâş etmişse de insanca ssylat yolu tur. Şöför Fetyi Sökmen yakninnmığ» ur ikialyaya gönderilen! Alman tayyareleri (Baş tarafı 1 nelde) | dunm takip ötmesi asla imkânsız ie Almanysom İtalyaya yardımının müsbet kıyıneti ne olursa olsun Almanlarmı kendi vatanlarındaki kaynaklarının sarar olsrak zayıf- laması demektir. Alman yardımı tösirli olabilmek için çok büyük mikyasta olması isabeder, Alman hava leşkilâtınm kudretine vağ- men, İtalyada bütün muavin hiz. | metleriyle diğer bir kuvvetli teş | kilâtın idamesi ancak bir yıpranma sebebi teşkil edebilir, Keza bu sev- kiyat Hitler için dalma bir kâbus teşkil otmiş olan iki cephede harbe doğru ilk adımdır, Kayda lâyk olan bir vakın da Almanyanm Yunanistania karv ha» linde olmadığı ve Atinadeki elçili. ğini muhafaza etmekte bulunduğu- dur, Buns hirsen pazari olarak Al. man pilotları Arnavutluk harbine iştirak etmiyeceklerdir. ... Londra, 2 (4.A.) — Röyter: Resmi İtalyan ajansı Romadan tebliğ ediyor: Alman hava küvvetlerite men sup bazı İtalyanların İlalyaya gel. mesi münasebetile İtalven hava kurmayı relsi general Priçolo nes rettiği bir emriyevmide diyor ki: Almsn. müfrezeleri, düşmanm kuvvetlerini tahşit etmiş olduğu Akdenizde hava ve deniz muharö- belerine iştirak edeceklerdir. Bu müfrezeler büyük bir İtalyan eli- zütamı oluk telâkii edilecektir. Müşterek mücadele, İtalya ile Almanyu arasmdaki silâh arkadaş- Uğmı mühürliyecektir. ... Londra, 2 A.A) — Stelani A. jansı Alman tayyarelerile birlikte İngiltereye karşı harekâta bulu. nan İtalyan hava filosunun geri çağırıldığını bildiren diğer bir tel graf daha neşretmiştir. Yalnız bir avcı grupu Alman ve İtalyan hava kuvvetleri arasındaki tesantidün İ manyada kalacaktır, devamma delil olmak üzere AL | Yeni mebuslar Dün parti namzetleri intihap edildi Ankara, ? (44) — Cum huriyet Halk partisi genel sek. reterliğinden tebliğ edilmiştir: Boş olan Afyon mebusluğuna urumi murakabe heveti âza, smdan Siyasal - Bilgiler okulu, ikt profesörü Şevket Raşit Antalya mebusluğu - er Bank sabık umum müğürü Nuru'lah Esad Sümer, Bolu mebusluğuna Maliye Ve. köleti nakit işleri umum mü. dürü Celâ! Sait Siren, Çankırı mebusluğuna Samsun velisi Avni Doğan, Diyarbakır mebus lofıma Cerrahpaşa (o hastanesi emrwı akliye ve asabiye müte. hasşısı Dr. Ahmed Şükrü E- met, ve Kars mebusluğuna da Son Telgraf (o gazetesi sahibi Etem İzzet Benice, 21.941 per gembs günü yapılan intikapta e namzedi olarak seçilmişler pr, * Müzeler için bir broşür hazırlanıyor Maarif vekâleti müzelerdeki e şerlerin nevllerini, tarihi kıyriet- lerini gösteren tafsilâth bir bro- ! şür hazırlanması için elâkatar. ara emir göndermiştir. Bre nen üzerine yamlan akin (Baş tarafı 1 meide) BOMBARDIMAN TAFSILATI Londru $ (A.A) — İngiliz — bava kuvvetleri çarşamba akşamı Bremen Üzerine 20,000 yangın bmnbam ve bir gök yüksek infilik kudreli O bomba yağdırmışlardır. Deniz teğgablarını ve Fabrikaları ihata wee ateş denizi O kadar şiddetli idi &3 müteakib tay. Talaf tarafından bırakılan yüksek ii filâk kudretli bombaların pullumaları tefrik edilememekte âdi . Baskının gayem berp o yenilerinin ve bitse Genizmitilarının inşa edil mekte olduğu bahri hedeflere darbeler İndirmekti, Bu Almağisrtı geçen pazar Londra üzerine yuplikları frene — taarruz danberi İngiliz hava kuvvetlerimiz ay ben mukabelş için buldukları (ik fır sat olmuştur. Halen Londrayâ gelen raporlar bu mukubelenin tam bir mw vafizkiyetin yapılmış olduğunu gös. termekteğir. Hava nazaretinin istiktarat servis yanları bildiriyor: Baakınm başlamasından — bir saat Sonra uzun bir borabardıman tayyare »i kafilesi Bremen Üzerine ilerlerken. pilotlar Holandada Zuidere Üzerine geldikleri zaman gökleki Mezi işığı görebilmişlerdir. Pilotlar o © zaman hedeften 290 kilometre uzakta iller, Hedefe yaklaştıça kizi işık evvelâ bir alev kütleri, sonra de şiddeti bir| külhan haline gelmekte idi, Dumanlar bulutlara kadar yükseliyor ve Gnl ra karışıyordu. Birkaç pilot kendile. rine tayin edilen hususi , hedefleri © kudar kuvvetli alevlerin altında bul. muylardır ki bombalarını csasen tah- rip edilmiş binalsr Üzerinde israf et. | mektense yebirde başk Capriza vayü deniz tezgki: aramışlardır. Baskın karanlık çöktükter takriben bir sasi sonia bağlamış ve dshâ gece yaramdan evvel 10000 yangı ve in filâk bombus atmıştır. Şehir tzerin deki bulutları rüzgâr © kadar vüratle itmelte idi Wi hiçbir hedef uzun müd det gizi kalmadı, Gece parlak, #oğuk gğdet 3di. Üç bin metrede termomet. Te rıferii sitenda 30 derece #antigrad en ydetmiştir. , Afrika harbi (Baş tarafı İ meide) terim ölmağı mecbur kalacağı ana kadar oturmaktır. Halbuki İngüzler henüz kaleye taarrız etmemişlerdir. General Vavel ancsk bütün tertibats bitirditen moora kati taarruzda bu. tunmuğa karar vermiştir. Şimdiye kadar münhasıran ipliğal harekât ce- rayam etmiştir. Bu hereket iyi eti, eler vermişm de Kaleyi cebren zap” tetmek teşebbtmli mahiyetini alma. muştur, ... Kahire, ? (A.A) — Bardia mm» tnkasında, İngiliz ileri umumi ka- rargühi nezdindeki Röyter ajanı muhabirinden: İngiliz devriyeleri, iki gündenbs- ri, Trablusgarp hududundan 110 kilometre iceriye kadar uzsnan bir saha dahilinde hareket hslinde. dirler, Diğer taraftan, 24 İlkkânurdan- beri Bardiadan Tubruk'a giden yol Üzerinde de sahi) boyunca devriye hareketleri yapdmıstır, Bardia'nm mubasarası devam etmektedir, Kum fırtması yeni başlamış o- lup sıcak da artmıştır, Polonya başvekili diyor ki: Harp uzun sürecektir Lundra, 2 (A.A. — Polonya bas. vekili general Sikoreki, Polonya eul letine hitabea Radyoda verdiği bir ay tukta şunları söylemiştir: 16 ay evvel medeniyete karşı açılan harpte mücadele etmek zere Polooya kuvvetleri, bürada ve yakın (o şarkla sadık mütte.iki büyük Britanyanm- yanmda bulunmaktadır, Son baban dünberi umumi âğkeri vaziyette osanlı değişiklikler musuta getmiştir. Alman tnuvaffakiyetlerinin en had o devresi | geçmiştir. Almanlar çtarilin kaydeti. | gi en büyük heva harlini kaybetmiş. | lerdir, Şimdi birleşik Amerikanın ber | riz mürsheretine malik olan dünyanın en kudretli İmparatorluğu Me o karşı karşıya bulunmakladır. Yunandalana | hüzüm eden Hitlerin, şeriki Mieolini | mügküi bir beziyele maruz o kalmış ve Libyada ciddi surette hirpalanmış bir. Mugsolini Bitler için bir o yardım değil bir yüktür. Balkanlarda vaziyet tamamen değiş memiştir. Almanlar için hak edilmiş | olan şiddetli bir ceza teşkil o edecek kurtuluş gününü bekliyen © Avrupa eilletleri, başlarını kaldırarale gittik çe büyüğen bir sabırsızirda o büyüne intizar etmekieğirler, Harp dahs uzun sürecektir. Önümüzde gıks (o birçok | eldâl gayretler sarfedilecek | günler | vardır. Fakat şafak yakın ve gelmek, tedir. Ekspres bir kız çocuğunu yaraladı Üsküdarda Feneryolu İstasyon enddesinde 7 nusnarada oturan İs- mailin 12 yaşındaki kızı Zahide A- car, istesyon civarında dolaşırken | 19,55 Ankara ekspresinin sademe- sina maruz kalmış, ağır surette ye- ralanmıştır, Yaralı çosuk Haydar. paşa Nümune hastahanesine Kal dırileniyur. | " Üzüm, rekoltesi bu sene çok az İzmir; 2 (A.A) —Bu geneki | incir rekoltesi 25000, hurda in-! cir de 12.000 tondur. İncir mıh. sulünüü yüzde kırkını tarım shuş kouperatifleri birliği almıştır. Üzüm piyasasi da hararetlidir.Ba seneki rekolte 25 bin ton tâhmin edilmektedir. Ege bölgesinde simdiye kadar bü derece az rekok te görülmemiştir. Geçen seneden 14 bin ton kadar stok kalmıştı. Şimdiye kadar üzümlerden iki partide 20 bin ton üzüm satılmış: tır. lm Yeni spor sahaları Beden Terbiyesi Genel Direk. törlüğü, şehrimizin dağınık © ziyetini ve Beden Terbiyesi nut kellefiyet çağında olan gençliğin esas saholardan o iriifadeşinin müşkül olduğunu göz ününde tu, tarak şehirin omühtelif semtle- rinde mev3ii saheler tesisi için faaliyete geçmiştir. Mecidiyekö” yünden sonra Eyüb enhesinmde İstimlâk isine başlanacaklır, Dünkü İhracatımız Dünkü ihracatın yektinn 350 bin liradır, Amerikaya mavi haşhsa, İşvaçe deri, İsviçröye darı, Yuna- ji n'sten, Bulgaristan ve Romanyaya da tar: balık satılmıştır, Ankaraya giden manifaturacılar heyeti şehrimize “dönmüstür. İsriiz zaferine itimat arritı (Baş tarafı 1 seide) la zendisine yapı'an hüssü kabul tahmin odildiğinden daha hararetli olmuştur. Suriye ve Lübnan siyas! mahfil- lerinde General Dentz'e, Veygan- dın eski bi# dostu ve silâh arkada şi nâzariyle bakılmaktadır, Su köy. fiyet, manda altındaki arazi ile şi- mali Afrika arasındaki tesenüdü de arttıracak bir âmil olavak telâk- ki edilmektedir. * Artık İngilterenin muzaffer ola- cağı kanaati, şimdiye kadar bed. bin olan Suriye mahfillerinde yer- leşmiş bulunmaktadır. Bugün Şam. da İngiliz zaferinden açıkça bahse- dilmekiedir. Bundan başka “Hür Fransa” hareketine taraftar olan. ların faaliyeti de gittikçe artımak- tadır, Bu faaliyetin, efkârrtmumi. yede husule gelmesi tabii fahav. vüle zemin hazırlıyacağı süphösiz- birçok Fransızlar hir Mareşal Çakmağın teşekkürleri Anları, 4 — Genelkurüzy başkam Mureğal Fevzi Çakmak, yeni yü münasebetile almış oldukları teb “ik telgraflarma ve bu vesila ie Or. Gu ve şahe: hakkında bildiriler iyi te- mennilere karşi teşekkörlerinin ibiâ- gına Anadolu ajansi tavsit buyur. muşlardır. 10 bin çuval kahve geliyor Bir müddet evvel Brvezilyaya sipariş edilen 10 bin © çuvallık kahve partisi, yakmda'memle - , hize göiesektir. Kabvelerin bedeli olan 30 Sin İsterlin tama aen ödenmiştir. Bu parti, mem- leketin bir buçuk, iki aylık ih- tiyacını karşılıyacaktır. Bundan başka, birçok yeni kahve siparisleri de verilmek üzeredir. Belediye bütçesi geçen seneden fazla İstanbul belediyesinin 1941 se- nesi varidat büdeesi hazırlınn. rak dün makama verilmiştir. Geçen senenin 6 ayında beledi- ye varidatı 5.430.418 lira olmak üzere tahsil edilmişti. Bu senenin 8 ayındaki tahsilât ise 8.078.546 liradır. Arada 134.128 liralık bir tezayüd vardır. Mezbahada feci bir kaza Mezbahada kesicilik yapan, Nevzad Can dün sabah Koyun kesmeğe giderken ayağı kayu” rak düşmüş, elindeki iri ve kes. kin bıçak sağ koluna saplanmış” tir, Nevza4 ağır surette yarslan muş, bastahaneye kaldırılmıştır. Bugün 409 Polonyalı mülteci daha Filistine gıttı gehrimizde bulunan Pulanyalı mül tecilerden 400 kişilik Dir kafile, Du günkü Toros ekspresi He Fitistine mü teveötİhen şelirimizden ayrılmıştır. davet Yeri Puinönü A3. $. den: Şubemizin 200 yırasında kayıtı Kk piyade üsteğmen Hulüsi Muhsin 312 İstanbul (17482) gür bemizin 8/328 sırasında kayıtlı is- tihikâm Tğm. mut Riza oğ. Arif 321 İstanbul (32260), tetkik edilmek üze“ Kayıtları re acele nüfuz cüzdanlarile birlik- te şubeye müracaatları, Valinin dünkü teftişi Şehrin muhtelif o semtlerinde inşa ve tümir edilmekte olan yolların im gaatı kısa, bir zamanda ikmal edile, cektir. Vali ve belediye relsi LOİM Kırdar dün antuh Küğıtbaneye giderek bu. rada yeni inşuuta başlanan, Şişli Kağıthane köyü arasındaki gose gü zergâhmds tetkikler yapmıştır. Bele, diye reisi yolun bir an evvel tamam. lanması Win. mlükadarlara emirle veriniştir. Burada ayrıca tâmire muç taç olan yollar da tamir editecektir, a Temsil Eminönü halkevinden: 4-<j--941 cumartesi akşam saat 20 de azalarımızdan o Orhan Kutbay ON Birlik) mevzuunda bir konferarı verecek ve terreli gübemiz (Hissesi şayia) opiyesini temsil edecektir. Giriş kartlarının büromuzdan 2- Imami rica olunur. Altın Fiyatı Altın fiyatlerindeki istikrar devan etmektedir. Dün de bir altının fyat 23 ra id. gama UN TAKSİM Siz AVCISI RALF BELLAMY . FAY WRAY Ayrca umumi seen üzerine Robenson- Adası Büyük harika filmi