3 Mayıs 1941 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

3 Mayıs 1941 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

is. Fransiz yıldızı Mislin'e yazılan mektup Holivut genç kızlar için bir Cennet değildir. Amerikaya gitmek üzere bir mukavele imzaladığınız gün bütün hürriyeti nizi kaybedersiniz. Tayyareye binmek, mavi renkli elbise giymek yasaktır. YUZUNUZUN ÇOKUK OLMASI IÇİN DİŞLERİNİZİ SÖKERLER Mişlin Presles bir Fransız film yıldızıdır. Amerikan şir ketieri kendisine Holivut'a gel mesi için tekliflerde bulundular, müsait şartlar İleri sürdüler, Fakat genç Fransız bu teklifleri kabul etmemiştir. Bu red cevabi Mişlin'e bir açık mektup yaz. mıştır. Holivutta geçen hayatın Myüzünü açıkça enlatan bu mek- twbun muayyen parçalarmıo. #ayucularımıza veriyoruz: Biz çok genç bir Fransız yıl- dazısınız. Sanırım ki henüz yirmi Galiba Amerikalılar aradıkları bu fırsatı buldular, Artık büyük bir yıldız olmak elinizdedir, © — Siz, henüz aile muhitinden dı. Tipki bir çocuk gibi kumsal kıyı üzerinde köpeğinizin arka- sından koşuyordunuz. Sizi bir defada bir salonda gördüm. Ör. Bü ören bir kadının yanında tam İki saat uslu bir çocuk gibi otur- dünuz. Bunlar çok güzel huylar, der, Fakat yıldız olmak lâzım vakıt bu hi hi ie Geldiği uylar en Seklerdir. Bize Amerikaya gitmegi teklif Stimişler, bir müddet tereddüt sonra aklı başında bi” İlan gibi “hayır, teşekkür ede, Tim. Gidemem” demiş ve sonra İlive etmişsiniz: “Bugün için İleride belki.,, teklifi oreddettiğiniz Bu için ; günün birinde belki de üzüle, ceksiniz. Onun için gimdiden be dinleyiniz. Holivet sizin | bir hayaldir. Benim için hakikat, ben buradan 3 beş küçük Fransız oraya geldiğini lar zamanlarının Mişlin'leri Daniyel Dariyö, Anna Bella, Mirey Balen, Jaklin Loran ve Mişlin Şerel. Hepsi orada müt- hiş bir mücadeleye giriştiler ve Amerikaya gitseydiniz aynı şe. kilde çarpışacak ve ağlayacak- tmrz. Zira Holivut yıldız imal eden bir makinedir ve bu çarha bir defa kendini o kaptıranların talii birbirinin aynıdır. Oraya giren ber insan bütün şahsiyeti, ni, bütüm serbestliğini kaybeder. "Tamamiyle kırılmış, bitkin bir halde makinenin öteki ucundan çıkmcaya kadar elden ele gecer. EgE İeğ mlm mmm eml Ğİ mm EEEZ N bedavadan &ize anlatacağım. Artık bundan sonra bu seyahati yapmadım diye Üzilimezsiniz sa, nırım. Bakmız bu seyahat nasıl ya- , Bir akşam bir takım insanlar gelirler, size bir mukavele okur. lar. Bu mukavelenin şartları çok güzeldir. Meselâ haftada 1,500 dolarla Amerikada kırk hafta kalacaksınız. 40 kere 1.500 altmış bin dolar yapar, bu da bir servettir. Hangi lisanda film çevirece- ginizi söylerseniz ingilizce der. ler, ingilizce bilmiyorum deme- nize karşı da: — Biz her şeyi evvelden dü. şündük, cevabını verirler. Film başlar, modiştreler etrafmız! sa. fotoğrafçı ' var, Zira limanda kargilanmak yalnız Amerikaya dönen tanınmış yıl dızlarım İmtiyazıdır. Sizi limanda yalnız iki kişi bekler, bunlar mukaveleyi imza- durmadan çalıştıkları daireler. den geçer, bir salona girer, ek lerinde cışara, gözlüklü bir kaç insan tarafından karşılaşırsınız. Bu adamlar size o akşam treniy, ie Holivuta' gideceğinizi, yolcu- luğun üç gün süreceğini söyler. ler, Halbuki bü seyahati tayyare tayyareye binmesi yasaktır. Şimendiferde uyuyarak, Jo sabahı zenci hizmetçi vagon ka- Pisa vurur. — Mis, üç çeyrek saat sonra Posadena'ya geliyoruz. Posandena, Holivut demektir. Holivuttan daha mühim bir yerdir. Burası yıldızların islas- yonudur. Sinema âleminde alâ. kadar olanlar trenden kat'iyen Holivutta inmezler. Muhakkak bu inerler. Ve oradarı ille Holivuta giderler. Posandena'nın küçücük istas- — Mis Mişlin Presles sizsi, niz değil mi? O halde kımıldan- mâYınız. Sonra sanki her şeyin hazır olup olmadığın! arıyormuş gibi pencereden bakar: — Şimdi geliniz. hayallerim hakikat oklu. Çift katlı bir ev yapabildim!. mi mame Yransız sinema yıldızlarmdan Micheline Prosles Beraber inersiniz. Dört beş! fooğrafçı, o kadar da ögzeteci, On iki kadar mütebessim genç | kır. Birisi size bir buket uzatır. | Rehberiniz olan delikanlı: | — Kımıldanmayınız emrini verir. Gülünüz, elinizle selâm ve- | riniz, ininiz,olmadı. Tekrar çıkı, nız, bir daha yapımız. Şimdi oldu. Bu kılsız delikanlı size si- Dema âleminde reklâm yapmak vazifesini üzerine almıştır. Size Bolivut'u © tanıtacaktır, Fakat likanlı her yerde sizinle beraber bulunacakır. Yalnız benyo ve yatak odalarınız müstesmn, St, kıntıkı bir taassup değil mi? Bu kadarla bitse yine iyi, Er. tesi gün stüdyoya uğradığınız vakıt sizl odara umum uzadıya muayene edecekler ve içlerinden birisi sizde mühim bir kusur bu, lıcaktır. Bu kusuru ortadan kaldırmak Mâzım. Her geye çare bülan Ho- Kvut bunada çare bulur. Azı| dişlerinizden ikişer tane çekerek yanakları çukurlaştırmak müm, kündür. Buna itiraz ödemezsiniz. On sene evvel Holivut'a gelen Fran- 8iz yıldıdarı Keti Galyen'e de öyle yapmışlardı. Rehberiniz sizi lokantaya gö- türür, orada istediğiniz yere o. turamaz, istediğiniz yemekleri wwmarlayamazsınız, (o Holivutla Bunu seçmek ve beğenmek hak- kınız değildir. Rehberiniz size Sileriya Sidney'e yakın bir ev beğenmiştir. Mutlaka orada 0. | turacaksımız. Sizi Holivut'a tanıtmak için #ahberiniz bir yazı yazmıştır. Bu yazıya göre Fransaya hicret et- miş ve Fransada şoförlük yap. mış olan bir Rus generalinin ye- genisiniz. Fransada başımızdan bir çök maceralar geçmiştir. Bunların yalan olduğunu söyle, meniz beyhudedir. Çünkü oku- yanlar da buma İnanmazlar, yal, nx tatlı tatlı olrurlar, rebberiniz için de Tizm olan bunlardır. Sonra sizi bir fotoğrafhaneye gölürecekler. Burada muhtelif pozda resimlerinizi çekecekler- dir. Tiçolmazsa 20 def'n, objektif karşısında duracakısmız. Çekilir işkence değil, Size o Holivutin günlerinizin nasıl geçeceğini anlatabilirim... Her sabah sekizde kalkacak, dokuzda ingilizce dersine başla... yacak, onda masaj, onbirde elbi- | se provası, onikide kovsfor. Birde Vandom'da yemek, İşten, beşe kadar makyaj tecrifbeleri. Dokuzda akşam yemeği onkide İ uyku... Bu proğram altı ay-hiç değiş, miyecekir, Altı ay çalıştıktan sonra bel- ki de bilinmiyen bir sebep yü. zünden çizi bir yıldız yapmak- tan vazgeçecekler, yahut siz ar. zumuzla Fransaya dönecek, daha doğru bir tabirle Hüvuttan ka çacaksınız. Holivut'a gelen beş Fransız yıldızından Mirey Balen haftalarca hünkür hünkür ağla, Jaklin Loran b'razda'a sabırlı çıktı. Bu işkenceler? boş ay dar yandı, sonra gürin birinde kim, seye hâber vermoden Fransayk döndü. Daniyel Dariy3 kocasmın nm kavemeti -yüzlinden bu işkence, lere tahammül etit, Bir film ge- virdikten sonra Fransaya dön. dü ve bir daha Amerikanın adan anmak bile istemedi, İşte Ameriküda sizi bekliyen mkikbal,.. Eğer bu işkencelere tabum- mül etmeğe cesarcüniz vaa oraya gidiniz. On dokuzuncu Alfons ve sinema Geçenlerde ölen eski İspanya kralı on dokuzncu A'fors'un hayatı gerip bir çok maceralar. la doludur. Alfons hayatında bir çok tekliflere maruz kalmıştır. Bunlardan bir'si de bir film çö- virmeğe davet edilmiş olmasi, dr. 1935 de. Yani krallığımdan gekillğinin Odördüncü yılında Meyvest eski okra'm etrafında pervane gibi dünmeğe başladı. Günkü tombul yüdız, çevireceği bir filede kuruuma çok asil bir adam almak merakma düşmüş- ti. Yeryüzünde ise Alfonst | daha asili güç bulunur. On. için yıldrz eski krala, çok cazip olacağını tahmin ettiği bir gok tekliflende bulundu. On dokuzuncn Alfone, bu teki liflerden çok hoşlenmış, fakat © hiç bir cevap vermemiz olduğu için eski İmanva krali Aktfiaite filmlerin» > başke hiç Gör filme sizin için bir ey o kiralanacaktır. | dıktan sonra öyle. yapmaştı, geçmemiştir.