20 Eylül 1930 Tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 6

20 Eylül 1930 tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 6

UL HAKİMİYETİ MİLLİYE 20 Eyldi : Memleketimizde İhya Edilmesi Lazım olau Eski Bir Türk Sporu: Polo. Saha üzerinde Dünyanın en zevkli ve ingilizçe ko- nuşan memleketlerde en mütemammem sporlarından biri Polodur. Polo bugün daha ziyade Amerikalılara ve İngilizlere Türklerin atla oynanan bütün oyunları | çok sevdikleri de muhakkaktır. dört nalla dünyada karşılarına çıkan Polocuları mağlüp etmiş olan Arjantlılarıda mağ- Tüp etmiştirler. Bu oyun Hindistanda on dokuzuncu asrın ortasından sonra daha o zaman o- rada hâkim bulunan Mogollardan öğre- nilerek EE ithal olunmuştur. Ve © zamanı ri İn da A- meriki giltere, sonra aya has bir oyun halini almıştır. Amerikalılar 1927 de ingilizleri 8e karşı deki bilmesi lâzımdır. o ufak bir tmek topu at üzerinden ço- maklarla sevke suretile oynanır Dörder atlıdan iki taraf, yani sekiz kişi oyunu oynar. Her oyuncunun daimi su- rette topun bu istikametini, arkadaşla- rının ve muhasımlarının her birinin va- ziyetini göz önünde tutması ve seri ka- rarlar, ani hamlelerle kendi atına isti- kamet vererek topu icap eden istikame- te gelmesi lâzımdır. Her şeyin hareket de her an bu kadar şey göz önünde tut- mak ve ani kararlar verebilmek, ve bu çok güç bir iştir. Büyük bir vücut ve dımağ çevikliğine, görüş isabetine ih- tiyaç vardır, oyuncu daimi sureti kiki bir cesaret teşkil eder. ce oyunu değildi Eyi Polo oynıyabil- p se Anglo Sakson aleminde ilk büyü Polo şampiyonluğu maçı 1921 de yapıl- ve dört binici tarafından kazanıl- mıştır. Bunlardan biri de Tom Hita- chock isminde 21 yaşında bir gençti. Ve o tarihtenberi Polo şamp; dört atlı tarafından kazanılmaktadır ki bunlardan biri Tom Hitchock'tur. iyonluğu hep Ayni genç gene üç arkadaşla beraber | bu şampiyonluk unvanını bu ay yapıl- mamile Amerikaya has olduğunu ispat etmiştirler. Polo açık bir sahada, bir futbol saha- sının üç misli geniş bir yerde oynanır. bir kır oyunudur. Seridir, heyecanlıdır, zevkli- bir adale ve sinir kuvvetine yorucudur, tehlikelidir, ve çok dir; büyük ihtiyaç gösterir, ve bu kuvvetleri İnki- şaf ettirir. Seyretmesi de oynaması ka- Bu seseplerle Polo alelâde bir eğlen- | Hitchock uzun bir gövdeye ve ata kıs-| kaç gibi ikti Gene Amerikalılardan Guest o k-“-r u- zundur ki attan Sahanın kenarında bir yarış. | cek atın orta beya “ne kuvvet» li itibarla vip Milleri çok eyi. ayaklarını yere basıverir. Nitekim ge- kadar eyi bir Arjantin Midillisi 10,000 çen sefer Arjantinlerle yapılan sıkı yunda herkes va defa düşmüş o sa- dece inmişti Amerikalılar eskiden binnispe yavaş onyanan Poloyu çok serileştirmişlerdir. saha üzerinde sekiz atlının yıldırım gibi uçtuğu, soluyan atların çelik bir yay gibi kıvrıldığı görülür. Amerikalıların oyunda yaptıkları diğer bir değişiklik era ve Amerikada Polo > hususi at İmektedir. P: MN Gi ki > memleket atlarının ıslahında larından dah: yarış at- olmaktadır. Bu mlekette vi ordunun de en bü“ yük sporudur. Esas itibarile çok eski bir türk spo“ olan bu güzel imi, dafaa edecektir. Pie zere şampiyonu addetmek caizdir. daha geçen sene bu ve üç arkadaş İade geçen bütü dar güçtür. Seyir: bilmesi için <5 Şş ve kendi sevdiği o- miş olması, ve oyunun bü üyük bir sür- ün inceliklerini takip ede- Güzel bir Polo'atı. m oyun cu nadir ufak tefek oyunculardan biridir .chock'un ma haretli bir eğilişi. rülen danla gel hafiftir. Amerikalılardan Millburu değ. Le er > Polo şampiyonu Thomas Hitehock. mek için muhakkak ya profesiyonel ol- mak, ya da bu oyunu can ve gönülden Oyunun öğrenilmesi i de, bu şartlara malik olduktan sonra, u- zun zaman emeğe bağlıdır. Amerikada Polo şampiyonluk timini teşkil eden oyuncular, ekser Polocular gibi iriyarı adamlardır. Mesela Hit chock 90 kilodan aşağı değildir. Hasım ingiliz timi de iri adamlardan müteşek- kil ise de Amerikalılardan bir az daha me at taşıyamaz. ————————— ANKARA MAARİF MP EN: Bedeli keşti 1466 lira olan Ayaş mer- kez mektebinin tamiratı ile 1374 lira be- ee ayşe leyl Eskiden Polo için münhasıran Midilli- Şimdi mette atlar kullanılır. ler kullanılırmış. ise orta cesa Polo için seçile- de ihyası hem ordumuz için hem hay. vanlarımızın “ — alahr için pek faydalı olacaktır. Uzun boylu bir Amerikan oyuncusu. Guest. tebinin tamiratı 25-9-930 perşembe günü saat 15te ihale edilmek üzere münakasa- yi aleniye usulile mevkii münakasaya konulmuştur. Taliplerin şartnameyi gör- üzere her gün idaremize ve yevmi| EDIRNE EVKAF MUDURLU. Şe — fırtınadan harap olan ca- tamiratı 1 eylül 930 tari- ii | 930 tarihine kadar kapalı ii kur: mek ihalede Encümeni daimi racaatleri Taliplerin şartnameyi görmek üzere hin a le mevkii münakasaya vaz edil.) Evkaf mü vilâyete mü: | mi: 3—212 her gün öğleden sonra bede Evkaf müdüriyeti Hepa aci Esi veyahut kaf müdiriyetine ve ihale gü- 1930 pazartesi saat on Edirne Evi nü olan 22 ey! e dürlüğünde müteşekkil ihale müzayede komisyohuna tevdi ee a ilan olunur.