2 Nisan 1941 Tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 3

2 Nisan 1941 tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 3

MAVI TUNADA Daki eren eee Bu in. elivin ağaçlar ara- çırpınan tarafından tatbik ui arzu Ibrahim ya edildi. Iki Mene evvel Hal- yk bünesin alırken e harare tle sanl- Onu tereddüdle hü bin ba defa deli- ler birer ke, ay Tirasına giri- — Yapma Ibrahim. — Ne olur Halmiş ne olur? Aç bana 'göğsünü, — Açayım; fakat dudak- larından öpsen daba iyi değil mi? — Senelerdenberi duyma- dığım o ten kokusunu bugün kana kana duymak ve kok- lamak istiyorum. Halmiş göğsünü açarak bülün vücudunu İbrabimin kolları arasına bıraktı. De- likanlı kollarının arasındaki nazik vücudu sıkıyor, öpü- yor, hatta öperken acıtmak istiyordu. Göğsün kabarık yerlerlerine konup, çekilen dudaklar; bir penbe ipekli- nin üzerine düşen lekeler gibi iz bırakıyordu. Ince bulutların arasına saklanan ay, mahcup nazarlarla bu manzarayı seyrediyordu. Uzaktan işitilen bir kam- pana sesi gecenin süküne- tini yırtarak hareketsiz bir vücud üzerinde mengene gibi sıkılan kolları gevşetti. Çünkü bu çan sesi, Olga gemisinin (hareketine bir saat kaldığını bildiriyordu. İki sevgili derhal toplanıp korodan ayrıldılar. İbrahim, Halmiş, ablasının evi bulun- duğu sokak başına kadar götürerek koşar adımlarla gemiye döndü. Onun gemiye girip, aradan bir kaç da- kika © geçmesile korodaki gölgenin de gemiye girdiği görüldü. Bu gölge bir ya- bancıya benzemiyordu. arım saat sonra Olga demir alarak, mehtabın akis- lerile kucaklaşan mavi Tu- manın, mavi suları üzerinden akıp ğitmeğe başladı. Gemi tayfaları o gece saat on ikiye kadar ibrabimin şere- fine tertip edilen eğlentiye emsalsiz bir coşkunluk ver- diler. Eğlenti bittikten sonra herkes istirahate çekildi. Ibrahim de kaptanın kama- tasına bitişik küçük odasına giderek, içtiği şarabın tesi- rile uyuşan dimağını dinlen- dirmek için yatağına uzandı. —Sonu var— GTATRIN BEST) > Dr. Fabri Işık Rontken mütehassı Rontken ve irem X tedavi » İkinei Beyler Soka e” Na TRi EFON. 7547 Dü: ii Js I Oluyor! | Cenubi AÂine- merika şehir- lerinin nüfusu çabuk artıyor. Cenubi Amerika şehirle- rinin wüfusu son zamanlar- da çok artmıştır. Bunlardan bir kısmında doğum nisbeti, Avrupa harbi başladığı za- mâna kadar pek azdı, Bu hal büyük endişelere sebep olmuştu. Harp başladıktan sonra birdenbire doğum nis- beti artmıştır, Diğer taraftan cenubı A- merikaya dünyanın dört bir tarafından muhacirler akın etmektedir. Muhacirler için birçok kayıtlar mevcut Ool- makla beraber bunlar şima- li Amerika kadar şiddetli değildir. Bu sebeple birçok kimseler Cenubi Amerikada yerleşmeğe imkân buluyor- lar, Şon bir nüfus tabririne göre Arjantinin omerkezi olan Buenos Airesin nüfusu iki buçuk milyonu bulmüş- r. Balık yerine ördek Macaristanda Theiss »ebri boyundaki sazlık sularda olta ile balık avlamağa çı- kan adam garip bir tesadüf olarak balık yerine semiz bir yabani ördek ya- kalamıştır. Balıkçı (oltayı (o atarken sazlık (o içindeki (o ördekler ürkmüşler ve uçmuşlardır. Bunlardan birinin boynuna olta takılmıştır. Sazlık arkasında ne oldu- ğunu hayretle görmüştür, Akşam çocuklarına (o balık kızartması yerine ördek kı- zartması ziyafeti çekmiştir. Izmir mey imarli Manisa Oteli Keçecilerde Lale Si- neması karşısında KUŞADASI OTELİ e kiçi 2 Nisan 1941 b MAC > a Bai TESA — HALKIN SESI HAKKIN SESİDİR - Hazırolun Kahve Celiyor... ? Tramvayda biri dmişti; “Hazırolun kahve geliyor!, Bri diğeri: “Kahve geliyor, asladım. Fakat hazırelun ne de- mek?,, Diye sordu. Birinci cevap verdi: Hazıioluv, çünki gelecek kahveden size de nasip olup. olmıyacacağı belli değildir. Çünkü kahve gelecek, tüccar- lara tevzi olunacak, her tacir bunun bir kısmını kanuni fiyatla perakendecilere verecek bir kısmını da ibtikâr hır- sile gizli satmak üzere saklıyacak perakendecilerde ayni nazariyeyi güdecekler, kelli felli kıyafetinizle müracaat et- tiğiniz zaman “kehve kalmadı, cevabile sizi savacak, o malini kanunun ve belediye narhının ruhunu bölünmez! köylülere, zavallı saflara kilosunu üç liradan satmak kay- gusuna düşecek, meğer ki belediye mii sıkı bir müra- kaba altında tevzi yolunu temin etsin. Bu mütalea pak de atılacak bir şey değildir. Eğer bele- diye bu işe el komazda memlekette binlerce ton kahve varınış gibi tüccarı ve perakendeciyi keyfine (bırakırsa “hazir ol, kumandasını veren bu vatandaşın ihtar doğru- ur. Bu meselelerde pek büyük bir hassasiyet ve titizlik gös teren faal valimizle, çalışkan belediye reisimizin kahve tevziat ve satışı işlerinde de muhtekirlerin ihtiraslarını tat“ edecek © açıkgözlüklerine (meydan © vermiyeceklerinden © NNUKIN GESL HAKKIN GESDIR Şekerin kilosuna 10 KURUŞ ZAMMEDİLDI. Ankara, (a.a) — Koordi- nasyon heyetinin 130 sayılı kararnamesi mucibince şeker fiatlerine 2 N'san 1941 Çar- şamba akşamından itibaren kiloda 10 kuruş zam yapıl- dığından badema alım satım muameleleri bu fiat ö&sasina göre cereyan edecektir. Şeker alım satımile iştigal eden ticari müesseseler veya imalâtında şekeri iptidai madde olarak kullanan sinsi müsssesöler milli korunma kanunanun muaddel 31 nu- maralı maddesine tevfikan bir Nisan Salı akşamı tica- rethane, mağaza, depo, an- bar ve imalâthanelerile şube ve komisyoncularında veya sair yerlerde mevcut şeker- po cins ve miktarlarını | şamına kadar mahalinin e büyük mülkiye memuruna | bildirmeğe mecburdurlar. | Eilerinde 109 kilodan az şeker Mer. boyaması vermiyeceklerd Sınai mitlakiezili makant muamele vergisi kanunun Sinci maddesinde tarif edi: - len müesseselerdir. isan o Salı gününden evvel satılmış olup henüz müşteriye teslim veya > terdiği maballe sevkedi! yerek bayi elinde bulunan şekerler beyannameye der cedilecektir. Bayiler bu şe- | kerlerin fiat farkını müşte- : riden nlırlar.i alırlar. 300 MAHKÜM NAFIA IŞLE RINDE ÇALIŞTIRILACAK Istanbul — Nafıa Vekili göneral Ali Fuad Cebesoy şeh- rimizden Ankaraya dönmüştür. General Ali Fuad Cebesoy vukubulan beyanetında, mek kümların Nafıa işlerinde çalıştırılmaları işinin ikmal olun- duğunu, yakında 300 mahkümun çalıştırılmağa başlanılaca- ğını söylemiştir. EA SU EK SAŞREN Keçeciler Hacı bolar sy Satılık iki ev Ballıkuyuda Sucu sokağın- da acele ucuz satılık 56/54 No.lu iki evi görmek istiyen- ler sokak karşısında bakkal Ibrahi müracaat etsinl efendi sokağında Salik Gazoz fabrikası karşısında Bu Oteller izmirin en temiz ve en ucuz otelleri- Avrupa yüksek san'atlar mektebinden diplomalı (Bâzım Şangüder) dir, İzmire gelen bütün isafirler o bu oteller Kemeraltında Meserret oteli o karşısında : (67) numaralı azasında en modaya uygun kadın - erl elbisele;